Mitä antaa lahjaksi ristiäisiin?
Kysymys äideille joilla on noin 2kk ikäinen vauva. Mikä olisi kiva/mukava lahja silloin kun lapselle annetaan nimi eli ns kastejuhlat.
Kommentit (35)
Valtavan kokoinen risti lahjaksi ristiäisiin. Kastajaiset, eikä ristiäiset?
Tämän vauvan kohdalla en kysy. Mutta kun noita lapsia on aika monta joiden synttäreille/kastejuhlaann täti kutsutaan, niin kysyn vanhemmilta (lapsen olessa 4-000) mitä olisi mieluisaa lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Kastejuhlassa ei anneta nimeä, vaan liitetään lapsi seurakuntaan.
Kyllä se nimikin siinä samalla tulee kerrotuksi. "Kastan sinut Isla Jannica Julianna...."
Jos perhe asuu aluella missä wolt/foodora yms niin reilu lahjakortti sinne
kun en itse kuulu kirkkoon, niin millä nimellä niitä sitten kutsutaan kun lapsi saa nimen?
Eikö lapsi kasteta kirkossa ja anneta nimi? Eikö se ole kastejuhla vai ristiäisjuhlako?
Siis mitä eroa on, jos vauva kastetaan kirkossa ja siinä pannaan vettä vauvan päälle?
Mikä tarkoittaa sitten ristiäisjuhla? Mitä siinä ristitään?
Nimiäisissä olen ollut, ja ne ovat olleet pienimuotoisa kotitilaisuuksia. Näissä tapauksissa vanhemmat eivät kuulu kirkkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se nimikin siinä samalla tulee kerrotuksi. "Kastan sinut Isla Jannica Julianna...."
Voi olla että kerrotaan, mutta ei anneta. Se on annettu siinä hetkessä kun vanhemmat on sen päättäneet.
vähänUlalla kirjoitti:
kun en itse kuulu kirkkoon, niin millä nimellä niitä sitten kutsutaan kun lapsi saa nimen?
Eikö lapsi kasteta kirkossa ja anneta nimi? Eikö se ole kastejuhla vai ristiäisjuhlako?
Siis mitä eroa on, jos vauva kastetaan kirkossa ja siinä pannaan vettä vauvan päälle?
Mikä tarkoittaa sitten ristiäisjuhla? Mitä siinä ristitään?
Nimiäisissä olen ollut, ja ne ovat olleet pienimuotoisa kotitilaisuuksia. Näissä tapauksissa vanhemmat eivät kuulu kirkkoon.
Kastejuhlassa eli ristiäisissä liitetään vauva seurakunnan jäseneksi. Vanhemmat ovat päättäneet lapsen nimen etukäteen.
Me toivottiin vaippoja :D Siinäkin toki täytyy tietää, mitä merkkiä käyttävät. Ei kannata ostaa ainakaan mitään valokuvakehyksiä tai lusikoita tms. turhaa kamaa.. Vaatetta vain, jos tiedät, että on tarvetta. Raha/lahjakortit on hyvä myös.
Rahaa, niinpä. Mutta ko vauvan vanhemmat sitä sosioekonomista luokkaa, jolla on jo rahaa.
Tämähän se niin vaikeaksi tekee, kun ovat vauraampia kuin täti:(
"Kastejuhlassa eli ristiäisissä liitetään vauva seurakunnan jäseneksi. Vanhemmat ovat päättäneet lapsen nimen etukäteen."
Kiitos selkeästä vastauksesta.