Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kiusaaminen on vaikuttanut sinuun?

Vierailija
18.03.2023 |

Itselläni on valtavasti ongelmia sen takia vaikka olen jo yli 30v.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on diagnosoitu epävakaa persoonallisuus ja psykoottinen masennus, kiusaaminen syynä. Negatiivisten tunteiden sietokyky on nolla, pelkään hylätyksi tulemista ja haluan, että kaikki pitävät minusta. Toisaalta näin työkyvyttömänä ja eläkepäätöstä odotellessa en tee juuri muuta, kuin makaan sängyssä kaikki päivät.

Vierailija
22/30 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näin aikuisena luota ihmisiin sitä vähää mitä luotan itseeni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on diagnosoitu epävakaa persoonallisuus ja psykoottinen masennus, kiusaaminen syynä. Negatiivisten tunteiden sietokyky on nolla, pelkään hylätyksi tulemista ja haluan, että kaikki pitävät minusta. Toisaalta näin työkyvyttömänä ja eläkepäätöstä odotellessa en tee juuri muuta, kuin makaan sängyssä kaikki päivät.

Ja vastuuta ei kukaan ota mitä Sinulle tehty. Get over it, he toteavat. Oltiin tyhmii lapsii hey.

Vierailija
24/30 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen lähinnä koulukiusaaminen on vaikuttanut siihen, että mun on ollut vaikea olla ikäisteni seurassa, tulen paremmin toimeen joko itseäni nuorempien tai itseäni vanhempien kanssa. Mutta olen  kokenut epävarmuutta. Epävarmuudessa tarkkailen itseäni ja ihmisiä, ja ilmapiiiriä, että ottaako ne minut tosissaan vai nauraako minulle ja jää miettimään kaikkea mitä sanotaan. Sellainen jatkuva tarkkailu on stressaavaa. Kaikkeen on vaikuttanut myös omat vaikeat perheolosuhteet.

Vanhentuessa olen alkanut päästä siitä, mutta kyllähän se on paljon rajoittanut ihmissuhteita läpi elämän.

Vierailija
25/30 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kiusaaminen? Koska tästä vakavasta asiasta aletaan puhua oikeilla termeillä? Rikos, henkinen/fyysinen väkivalta, varastaminen, pahoinpitely.. jne. Koulukiusaamisesta puhuminen on vähättelyä.

Vierailija
26/30 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin, olen kokenut kunnianloukkauksen koulussa. Olisi pitänyt tehdä rikosilmoitus.

Vierailija
27/30 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua olla tekemisissä suuren osan naisten kanssa.

Vierailija
28/30 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mulla oli lisäksi erittäin vaikeat kotiolot ja sen lisäksi idiootit haukkuivat ja jättivät ulos leikeistään. Nyt ei ole minkään sortin itseluottamusta, olen aika-ajoin hyvin masentunut ja aina ahdistunut melkein kaikesta. En osaa olla rento ja olen valtavan varautunut. Uskon myös kärsiväni BDD:stä.

Vierailija
29/30 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään, koska pidin jo silloin kiusaajia idiootteina, joita pitää vaan kestää hetken aikaa. Itsetunto on sen verran vahva, ettei mitättömät luuserit sitä pysty nakertamaan.

Hyvä, mulla oli sen verran vaikeaa kotonakin ja muutenkin aika arka joten en edes osannut oikein puolustautua. Jotenkin ne kiusaajat osaa valita sellaisia herkkiä kohteekseen aika usein.

Vierailija
30/30 |
19.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen onnekas, kun jouduin kiusaamisen kohteeksi vasta aikuisena keski-ikäisenä. Tässä iässä elämänkokemus ja tieto auttavat ymmärtämään mitä ongelmia kiusaajilla on. Tiedon avulla asiaa pystyy käsittelemään, vaikka toki siinä usko ihmiskuntaan karisi.