Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kiusaaminen on vaikuttanut sinuun?

Vierailija
18.03.2023 |

Itselläni on valtavasti ongelmia sen takia vaikka olen jo yli 30v.

Kommentit (202)

Vierailija
81/202 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaamista ei olisi, elleivät ihmiset kilpailisi huomiosta ja suosiosta. Helppo tapa saada lisää "katu-uskovuutta" on kurmottaa verbaalisesti tai fyysisesti heikolta tai oudolta vaikuttavaa yksilöä. Erittäin primitiivistä käytöstä, eikä loogisesti älykästä.

Ihmiset viihtyvät samanhenkisissä laumoissa. Kannattaa vaan valita sellaiset tarkkaan, ettei tule katumista, jos käytös ja kiusaaminen tulevat julki.

Vierailija
82/202 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusaamista ei olisi, elleivät ihmiset kilpailisi huomiosta ja suosiosta. Helppo tapa saada lisää "katu-uskovuutta" on kurmottaa verbaalisesti tai fyysisesti heikolta tai oudolta vaikuttavaa yksilöä. Erittäin primitiivistä käytöstä, eikä loogisesti älykästä.

Ihmiset viihtyvät samanhenkisissä laumoissa. Kannattaa vaan valita sellaiset tarkkaan, ettei tule katumista, jos käytös ja kiusaaminen tulevat julki.

Silti kiusaaminen on lähtökohtaisesti täysin imbesilliä toimintaa, jota harrastavat erityisesti ihmiset, jotka joilta puuttuu joko kyky tai halu itsereflektioon ja -kritiikkiin. Suomennettuna siis vähintään lievästi tyhmät ja/tai huomionkipeät yksilöt. Ihmiset, jotka eivät ole samanhenkisiä, eivät ole uhka. Näistä lähtökohdista ei ole lainkaan yllättävää, että poliittisella kentällä kiusaaminen ja nokittelu on erittäin yleistä ja ilmiö on pahentunut huomattavasti, kun sitä voi nykyisin harrastaa koneen äärellä ilman kasvokkain kohtaamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/202 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloin vaimentaa omatuntoni äänen, ajattelin että koska toisetkaan eivät välitä siitä miltä minusta tuntuu se mitä he sanovat minulle, ei minunkaan tarvitse välittää siitä miltä heistä tuntuu. Siis vaikka tiesin, että kiusaamistapauksissa takaisinsanominen olisi jollain tavalla väärin. Minua yritti kiusata yksi orvoksi jäänyt joka oli menettänyt koko perheensä. Nimitteli, ilkkui ja yritti levittää perättömiä juttuja. Tiesin, että ei olisi takaisin sanoessa kovin oikein ottaa esille tätä hänen orvoksi jäämistään, mutta mitä sitten.

Keksin erilaisia nimityksiä tälle, kyselin toisten lasten kuullen, oliko vähän noloa olla orvoksi jäänyt ja joutua tekemisiin sosiaaliviranomaisten kanssa. Kyselin siitäkin, miksei tämä auttanut vanhempiaan.

Sai mitä ansaitsikin

Mitä tuo vastaaja sitten an

Toisaalta voidaan kysyä, mikä toisten lasten vastuu sitten on tässä. Kiusaaja kiusaa aina omista syistään, häiritsee toisten ihmisten oikeutta käydä koulua rauhassa. Sitten kun koulukavereita alkaa tylsistyttää kiusaajan toiminta, niin totta kai hänelle aletaan sanoa takaisin. Ei voi olla toisten lasten vastuulla loputtomasti ymmärtää sitä, että kiusaajalla nyt on ehkä vaikeaa kotona, tai toimia tämän terapialeluina.

Vierailija
84/202 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoitsetuntoiset ihmiset, joilla on tuhoamisvimma sisäsyntyisesti tätä kiusaamista harrastaa vielä aikuisenakin. Onnettomia ihmisiä.

Vierailija
85/202 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonoitsetuntoiset ihmiset, joilla on tuhoamisvimma sisäsyntyisesti tätä kiusaamista harrastaa vielä aikuisenakin. Onnettomia ihmisiä.

Takaisin kiusaaminen on usein kostoa, jos ja kun muut keinot eivät ole riittäneet kiusaamisen lopettamiseen. Kiusaajan sitominen häpeäpaaluun on oikeudenmukaisempi rangaistus Suomessa kuin oikeuden määräämät pikku sakot.

Vierailija
86/202 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vetäytynyt omiin oloihini ja jos joku lähestyy minua niin vastaanotan ase ladattuna, jos vastaanotan. Näin kuvannollisesti. R aiskaajat ja muut alhaiset rikolliset saavat leikkiä ihan keskenään.

Vierailija
87/202 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tälle kiusaajalle sitten olisi saanut sanoa takaisin? Soosoo? Vai olisiko sekin ollut liian rankkaa.

Eihän sitä nyt torua saa kun toiselta on kuolleet vanhemmat.

Vierailija
88/202 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään, koska tajusin, että kiusaaja on heikko, tyhmä ja alemmuudentuntoinen. Minå en ole mitään niistä.

Miksi vtussa annat kiusaajalle sen ilon, että annat hänen vaikuttaa itseesi? Uhriutuminen on typerää. Kosta sillä ettet piittaa.

Vierailija
89/202 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ongelma on se, että kiusaajalla nähdään olevan vain oikeuksia. Kiusaajalla on oikeus jatkaa omassa koulussa, kiusaajaa ei saa erottaa omista kavereista ja tutusta ympäristöstä.

Tossuimmat vanhemmat tai huoltajat eivät uskalla edes sanoa pilteilleen ei, tai kieltää, todeta että nämä ovat toimineet väärin tai yleensäkään mitään. Pelkäävät, että piltille tulee paha mieli siitä että puuhutaan asiattomaan käytökseen.

Vierailija
90/202 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvillä kiusaamistaidoilla lapsena olen myös aikuisena ollut tehokas kiusaamaan muita. Ura urkeni etenkin politiikan saralla. Näin kiusaaminen on vaikuttanut minuun. 

Vierailija
91/202 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikuttanut mm. niin että tein varhain päätöksen olla lähtemättä jos sota tulee ja kutsutaan. En heitä henkeäni tämän saakelin paviaanilauman puolesta, jolle en koskaan kelvannut kuin ulkohuussiksi. Suomalaiset miehet eivät koskaan ole olleet minulle ystäviä tai veljiä, eivätkä Suomen naiset koskaan ole rakastaneet minua tai antaneet p... 

Mitkään haaveeni eivät koskaan ole toteutuneet täällä. Ainoastaan sellaiset todella pienet, jotka olen vähistä rahoistani itse saanut toteutettua. Kansakunnan enemmistö äänestää jatkuvasti minun etujani vastaan ja lietsoo vihaa myös minua, sairaseläkeläistä kohtaan. Tälläkin palstalla on mm. huudettu kuinka joutaisin narun jatkeeksi valotolppaan.  Jos saan koskaan tilaisuuden, tämä asia katsotaan vielä silmästä silmään. 

Vierailija
92/202 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaja on luuseri, aina.

Vierailija
93/202 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 36-vuotias mies. Minulla on koko ajan tunne, että olen tiellä kaikkialla. En pysty ottamaan yhteyttä ihmisiin, en järjestämään mitään juhlia/tapaamisia, enkä pyytämään ihmisiä ylipäätään mihinkään. Lisäksi en pysty olemaan baareissa, festareilla tai missään vastaavissa ihmisten ilonpidoissa, koska koen olevani väärän näköinen ja ensisijaisesti ruma. Koen, että minun pitää olla yksin jossain piilossa ja tehdä omia juttuja, ja ihmissuhteet on varattu urheileville ja paremmille miehille, kuin minä.

Oletko tällainen:

Vierailija
94/202 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään, koska tajusin, että kiusaaja on heikko, tyhmä ja alemmuudentuntoinen. Minå en ole mitään niistä.

Miksi vtussa annat kiusaajalle sen ilon, että annat hänen vaikuttaa itseesi? Uhriutuminen on typerää. Kosta sillä ettet piittaa.

Ai että kuulostat ihanalta ja kivalta ihmiseltä 🤦🏻

Vierailija
95/202 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kiusaajien kodeista yritetään sysätä vastuuta niille kiusaamisen uhreille. Selitellään miten meidän Maila-Topiaksella on niiiiin vaikeaa kun vanhemmat erosi, isä kuoli tai Maila-Topiasta muuten vaan kiukuttaa ja siksi hän kiusaa.

Vierailija
96/202 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutti tämä kiusaaminen siten, että kiusaajieni lasten ja vanhempien haudalle käyn joka joulu oksentamassa tai paskantamassa yön tunteina. Potut takaisin pottuina vaikka joulu kerrallaan.

Vierailija
97/202 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla  ei ole hyviä "omia" ystäviä. Koulusta ei kiusaamisen takia jäänyt ystäviä, lapsuudenkaverit ovat muuttaneet muille paikkakunnille. Paras aikuisena saamani ystävä kuoli syöpään. Joskus harmittelen tätä, mutta onneksi puolison kautta on tullut uusia ihmisiä elämään ja monet heistä ihan ystäviksi asti. 

En ole jäänyt vellomaan kiusaamisessa, vaan mennyt elämässä eteenpäin. Asuin nuoruuden ns. "huonossa kaupungiosassa", tunsin jo nuorena hlaua pois sieltä ja siitä elämästä. Lähdin ulkomaille töihin, opiskelemaan ja taas ulkomaille opiskeluvaihtoon, sain hyvän työn, jossa olen päässyt matkustamaan ja vaikuttamaan. Kiusaaminen oli kauheaa, mutta en voi syyttää siitä elämän myöhempiä vastoinkäymisiä kuten monet tuntuvat tekevän. Kiusaaminen toi ehkä enemmänkin hlaua päästä ujoudesta, sisua ja päättäväisyyttä ja tunteen siitä, että elämässä pitää katsoa enemmän eteen- kuin taaksepäin.

Vierailija
98/202 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kiusaajien kodeista yritetään sysätä vastuuta niille kiusaamisen uhreille. Selitellään miten meidän Maila-Topiaksella on niiiiin vaikeaa kun vanhemmat erosi, isä kuoli tai Maila-Topiasta muuten vaan kiukuttaa ja siksi hän kiusaa.

Herkät ja ymmärtämättömät reagoi omiin ongelmiin kiusaamalla.

Vierailija
99/202 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sanotaan että ei meidän lapsi ole tehnyt mitään väärää. Hänellä vaan on niin vaikeaa. Joillain taitaa olla vaikeaa koko lapsuus.

Vierailija
100/202 |
22.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän siitä kiusaamisesta. Mutta siinä vaiheessa kun sut ræiskattu tai pahoinpidelty tai perääsi huudetaan baarissa tai kadulla törkeyksiä, on vähän pakko alkaa välittää siitä, mitä pskaa aikuinen kiusaaja susta jauhaa muille. Narsistit eivät ole mitenkään vaarattomia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän