Jos voisit päättää niin mitä lisäisit perustoimeentulotuesta korvattaviin menoihin
Sähkön, passin, terveysmenojen ja silmälasien lisäksi.
Itse lisäisin julkisen paikallisliikenteen ja kunnan järjestämät maksulliset liikuntapalvelut sekä mahdollisuuden ruokailla ilmaiseksi esim. opiskelijaruokaloissa.
Kommentit (54)
Puhelinliittymämsksu, koska puhelin kumminkin vaaditaan kaikilta ja nettiäkään ilman ei pärjää enää. Maailma tehty semmoseksi että kaikki munat on laitettu hölmöinä digikoriin ja poistettu normaalit palvelut pitkälti kokonaan. Ei ole köyhän vika tämä asia, ja tämä pitäisi huomioida tt-tuessa ilmanmuuta.
Vierailija kirjoitti:
Esim lääkärintodistuksella tarvittavat hieronnat/vastaavat tms että toimintakyky säilyy. Itselläni on paljon lihasongelmia ja esimerkiksi purennassa ongelmia joista aiheutuu jatkuvasti migreeniä. Samoin polyneuropatiaa ja paljon muita vikoja muun muassa selässä ja olkapäässä ja niiden virheelliset liikeradat jumittaa kropan. Purentalihashieronta ja muutenkin hieronta auttaisi, mikään venyttely tai jumppa sen sijaan ei. Harmi ettei todellakaan ole varaa käydä missään hieronnoissa joten kärsitään työkyvyttömänä.
😳 Whaaat täähän oli kuin mun kirjoittama (harvoin kukaan edes on kuullutkaan polyneuropatiasta.) Migreeni kylläkin pysyy jotenkuten hallinnassa ja lisäksi on suolistosairaus. Voimia sulle!
Huonekaluja jos tarvii. Kun kerran vaativat pienempään muuttamaan niin esim. Iso sänky sohva tai pöytä ei mahdu sinne ja ne on itse hankittava jostain.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki reseptilääkkeet. Mulla on nyt kolme kallista reseptilääkettä käytössä, joita ei korvata perustt-tuesta.
Kaikki reseptilääkkeet saa jo nyt maksutta, jos saa euronkin toimeentulotukea. Tämä koskee jopa sellaisia käsikauppalääkkeitä, joihin lääkäri on antanut määräyksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Passi tai virallinen henkilötodistus pitäisi olla kaikille ilmainen käsittämätöntä rahastusta kun sellasta kuitenkin käytännössä tarvitaan kaikkialla valtion kanssa toimiessa.
Sähköposti myös olisi oltava kaikille ilmainen.
Ilmaisia sähköpostipalveluita löytyy netistä pilvin pimein. Sieltä vaan mieleistä valitsemaan.
Vierailija kirjoitti:
Talvitakin ja kengät parin vuoden välein.
Miksi noin usein? En mä töissä käyvänäkään noin usein osta uusia. Edellinen talvitakki oli käytössä 7 vuotta. Kunnollinen takki ja kengät kestää kyllä kauemmin kuin kaksi vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Passi tai virallinen henkilötodistus pitäisi olla kaikille ilmainen käsittämätöntä rahastusta kun sellasta kuitenkin käytännössä tarvitaan kaikkialla valtion kanssa toimiessa.
No ihan ilmainen on vaikkapa gmail. Löytyy paljon muitakin. Omaa noloutta jos ei tätä asiaa tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki reseptilääkkeet. Mulla on nyt kolme kallista reseptilääkettä käytössä, joita ei korvata perustt-tuesta.
Kaikki reseptilääkkeet saa jo nyt maksutta, jos saa euronkin toimeentulotukea. Tämä koskee jopa sellaisia käsikauppalääkkeitä, joihin lääkäri on antanut määräyksen.
ei saa. Esim. Ozempik on lääke johon pitää pyytää rajoitettu maksusitoumus. Muitakin on.
500€ vuodessa huvituksiin tai lomamatkaan lapsiperheille lippuja vastaan.
Käynti yksityisellä lääkärillä, silloin kun julkinen ei hoida. Mm jotkut kilpirauhassairaudet ovat tällaisia.
Ei ttt yksityisellä käydä lääkärissä, on se sen verran pieni, varsinkin nyt kun ruoan hinnat ja muu eläminen on noussut. Joku jo mainitsi älypuhelimen pitämisen. Se on n 25-30 euroa että voi edes pitää älypuhelinta.
Kyllä ttt olisi hyvä saada joku 60-70 euron kuukausikorotus pikimmiten.
Takkiin ja kenkiin 150 euroa joka 3:s tai 4:s vuosi.
Ilmainen/alennettu ruokailu jossain lounasruokalassa.
Mitä te kohkaatte lääkkeistä. Sikahalpoja Suomessa. Joku epipen poikkeus.
Puhelimen. Ei huvita ostaa uutta jollain kuukausimaksulla. Viimeksi jäi vastaamatta TE-toimiston puheluun, kun puhelin temppuili ja oli muuttanut itsestään soittoääntä sekä vaihtanut samalla voimakkuuden pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talvitakin ja kengät parin vuoden välein.
Miksi noin usein? En mä töissä käyvänäkään noin usein osta uusia. Edellinen talvitakki oli käytössä 7 vuotta. Kunnollinen takki ja kengät kestää kyllä kauemmin kuin kaksi vuotta.
ei ne sellasia rahoja anna millä saisi kunnon vaatteet. Halvimmasta päästä ne on otettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan välttämätön jos ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei saa. Esim. Ozempik on lääke johon pitää pyytää rajoitettu maksusitoumus. Muitakin on.
On myös lääkkeitä, joita ei varsinaisesti käytetä sairauden hoitoon, vaan osana jotain hoito-ohjelmaa. Kela tietääkseni korvaa (vain) sairaudesta johtuvat lääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai jos on diabetes myös.
Vierailija kirjoitti:
Koira
Tatuoinnit
Lävistykset
Hiusvärit
Suristin ja paristot
Suklaa
On kumma, että just nämä yltäpäältä tatuoidut mutterinaamat ja lävistyksillä varustetut ovat kovasti edustettuina ohjelmissa, joissa haastatellaan köyhiä ja toimeentulotukea saavia kansalaisia. Lisäksi on lakritsimaton malliset irtoripset, kynnenpidennykset ja jopa huulenturvotusaineet tällättynä. Taustalla koti, jossa ainakin koira ja muutama kissa ja armoton sekasotku. Yleensä tämmöinen henkilö on myös ylilihava ja pari kolme pientä lasta Camilla ja Janica sekä Nico helmoissa. Facekuvissa lisäksi vaihtuva tatuoitu poikaystävän ruipula ja seinällä Love and sellaista kirjainkoristetta.
Ymmärrän, että on myös hyvin paljon muuten vähävaraisia, jotka elävät siivosti ja säästäväisesti, mutta ovat jostain syystä pudonneet toimeentulotuelle. Heille tarpeellinen apu.
.Ensiksi mainituilla on elämänhallintaongelmia alkoineen ja huumeineen. Ja ei mitään yritystä. Kaikki pitäs saada ilmaiseksi. Heille pakollista elämänhallintaoppaat.