Jos voisit päättää niin mitä lisäisit perustoimeentulotuesta korvattaviin menoihin
Sähkön, passin, terveysmenojen ja silmälasien lisäksi.
Itse lisäisin julkisen paikallisliikenteen ja kunnan järjestämät maksulliset liikuntapalvelut sekä mahdollisuuden ruokailla ilmaiseksi esim. opiskelijaruokaloissa.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki reseptilääkkeet. Mulla on nyt kolme kallista reseptilääkettä käytössä, joita ei korvata perustt-tuesta.
Kaikki reseptilääkkeet saa jo nyt maksutta, jos saa euronkin toimeentulotukea. Tämä koskee jopa sellaisia käsikauppalääkkeitä, joihin lääkäri on antanut määräyksen.
Ei varmaan välttämätön jos ei saa.
ne on yleensä kalliita lääkkeitä jotka ei ole kelakorvattavia. Lääkärit ei yleensä turhaan reseptiä anna.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te kohkaatte lääkkeistä. Sikahalpoja Suomessa. Joku epipen poikkeus.
Sikahalpoja? Esim. hedelmöityshoidoissa lääkkeet ovat kalliita. Kelakorvauksesta riippuen lääkkeet maksavat n. 560-1000+ €/vuosi.
Tuloni ovat himpun päälle 900e kuukaudessa enkä saa toimeentulotukea koska en kuulemma ole oikeutettu siihen. Ei apua silmälasien tai kalliiden lääkkeiden hankintaan. Sossussakin vaan huudettiin että eläkkeellä tulee pärjätä. Kela ei hyväksy menoikseni mitään muuta kuin vuokran. Edes sähköä ei katsota menoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki reseptilääkkeet. Mulla on nyt kolme kallista reseptilääkettä käytössä, joita ei korvata perustt-tuesta.
Kaikki reseptilääkkeet saa jo nyt maksutta, jos saa euronkin toimeentulotukea. Tämä koskee jopa sellaisia käsikauppalääkkeitä, joihin lääkäri on antanut määräyksen.
ei saa. Esim. Ozempik on lääke johon pitää pyytää rajoitettu maksusitoumus. Muitakin on.
Vai oikein rajoitettu maksusitoumus. Tuloni ovat n. 900e kuukaudessa ja kyllä minun on ihan itse maksettava myös ozempic. En ole oikeutettu toimeentulotukeen. Kai se on se rangaistus eläkkeelle pääsemisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sikahalpoja? Esim. hedelmöityshoidoissa lääkkeet ovat kalliita. Kelakorvauksesta riippuen lääkkeet maksavat n. 560-1000+ €/vuosi.
Hedelmöityshoito ei ole sairauden hoitoa. Julkisen puolen antaessa hoitoa se maksaa myös nuo lääkkeet. Se taas on aivan eri kysymys, että onko moraalisesti oikein antaa hedelmöityshoitoa toimeentulotuen varassa elävälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tarvinnut, joten en tiedä. Mutta välttämättömät korvataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei saa. Esim. Ozempik on lääke johon pitää pyytää rajoitettu maksusitoumus. Muitakin on.
Vai oikein rajoitettu maksusitoumus. Tuloni ovat n. 900e kuukaudessa ja kyllä minun on ihan itse maksettava myös ozempic. En ole oikeutettu toimeentulotukeen. Kai se on se rangaistus eläkkeelle pääsemisestä.
niin se ttukiraja on yksinasuvalla n.555e. Tulosi ilmeisesti ylittävät tämän niin ei silloin tukea saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan välttämätön jos ei saa.
ne on yleensä kalliita lääkkeitä jotka ei ole kelakorvattavia. Lääkärit ei yleensä turhaan reseptiä anna.
Eikö ne joskus väkisin kirjoita. Onneksi asiakas saa itse päättää ottaako sen vai ei. Olen ollut jopa tilanteessa missä lääkäri on sitä resepti lappusta väkisin tarjonnut. En ottanut vastaan. Jos se siellä kannassa on niin ketä kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
MENKÄÄ TÖIHIN PUMMIT
Mä olen töissä käyvä ihminen ja olen saanut toimeentulotukea viimeksi keväällä 2013. Voin silti osallistua tähän keskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niin se ttukiraja on yksinasuvalla n.555e. Tulosi ilmeisesti ylittävät tämän niin ei silloin tukea saa.
Niin eli ruokaan ei tarvitse jäädä yhtään rahaa. No, se on kyllä tullut tutuksi tässä viiden vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käynti yksityisellä lääkärillä, silloin kun julkinen ei hoida. Mm jotkut kilpirauhassairaudet ovat tällaisia.
Ei ttt yksityisellä käydä lääkärissä, on se sen verran pieni, varsinkin nyt kun ruoan hinnat ja muu eläminen on noussut. Joku jo mainitsi älypuhelimen pitämisen. Se on n 25-30 euroa että voi edes pitää älypuhelinta.
Kyllä ttt olisi hyvä saada joku 60-70 euron kuukausikorotus pikimmiten.
Takkiin ja kenkiin 150 euroa joka 3:s tai 4:s vuosi.
Yleensä kilpirauhassairaudet on ihan pas..kaa, sellasta vouhotusta. Jos juma..uta oikeasti tarvitsee elääkseen,niin kyllä korvataan. Kuka pilkun...ussija siellä taas.
Miksi tulet aukomaan päätäsi, vaikka et asioista näytä tietävän mitään?
Yleensä kilpirauhassairaudet on ihan pas..kaa, sellasta vouhotusta. Jos juma..uta oikeasti tarvitsee elääkseen,niin kyllä korvataan. Kuka pilkun...ussija siellä taas.