Mitä ilmaista/halpaa söit tänään?
Jos vaan listattaisiin, ei tapeltaisi, neuvotaan ja jokainen voi poimia itselleen sopivia.
Itse söin aamupalaksi pari desiä herukoita joita ystävällinen naapuri viime syksynä pyysi keräämään kun eivät tarvinneet itse. Sekaan desi maustamatonta jugurttia. Lisäksi yhden palan ruisleipää, palan hinta 3 senttiä.
Välipalaksi söin 2dl itse poimittuja hilloja.
Päivälliseksi makaronia ja nokkosista, öljystä ja valkosipulista tehtyä "pestoa". Plus porkkana.
Iltapalalle tarvii keksiä jotain proteiinia, ehkä munakas ruispuuron ja mustikoiden lisäksi.
Päivä on mennyt ja menee täysin sisällä maatessa eli energiantarve tänään olematon.
Kommentit (458)
Aamupala puuro voisilmällä, kuppi kahvia. Töissä teetä, kahvia, täytekakkua (nämä kaikki ilmaisia). Lämpimäksi ruoaksi spagettia ja jauhelihakastiketta. Iltapalaksi teen vielä 2 siivua paahtoleipää margariinilla ja juustoviipaleilla. Ei kovin kallis, mutta ei kovin terveellinenkään päivä (hevi jäi kokonaan välistä).
Olen kerännyt suppilovahveroita paljon tänä syksynä, tänäänkin useamman litran. Niistä pystyy tekemään vaikka mitä, kastikkeita, keittoja, piirakoita, täytettä uuniperunaan, pastakastiketta.
Viikonloppuna kävi vieraita ja ostin kahvimaidon ilta-alesta. Otin tietysti lapun pois. Tänään paistoin makoisat letut samasta alesta ostetuista munista ja halvimmista jauhoista. Päälle oman pihan omenaaosetta. Lettuja jäikin vielä iltapalaksi.
Muutenkin halpoja ruispaloja -50%.
Itse tehtyä mysliä jugurtin kanssa, myslissä reilusti kuivattuja itse poimittuja marjoja.
Kävin Lidlissä ja kaikenlaiset tarjoukset (osa äpillä, osa ilman) pudottivat hinnan 31€ > 20€. Kahvitarjous 2pkt 7€ piti tietysti hyödyntää.
Aamuleivällä itsetehtyä päärynähilloa.
Maissikakkuja. Sama kuin riisikakut, mutta kokonaan maissista, nuo on herkullisia ja maksoi ehkä 70c paketti Prismassa.
Popcornin maku.
Juuri söin itsetehtyä, taivaallisen herkullista kaalilaatikkoa. Ei ollut kallis ateria, mutta maku oli ihan super.
Vierailija kirjoitti:
Aamupala/lounas 2 keitettyä kanamunaa, pieni kippo kaurapuuroa, voisilmä, lasillinen omenamehua (omista omenista).
Iltapäiväkahvit tarjouskahvista (löfsberg 3.49), pieni itsetehty pulla.
Illallinen uunilohta (6.99kg), kiusaustyyppinen perunalisäke (euron 5kg) [sipulia, valkosipulia, mausteet ja 2 dl kermaa mausteeksi, kasvislientä]. Porkkanaraaste (2kg - euro), pieniä tomaatteja (2 pktx250g- euro).. vettä.
Iltapala pinaattipannaria, omenasose ja vettä.
Edullinen ruokapäivä.
Jos olet ostanut omenapuun taimia tai ostanut tai vuokrannut talon jossa omenapuita kasvaa, ne eivät ole ilmaisia.
Vierailija kirjoitti:
Aamupala/lounas 2 keitettyä kanamunaa, pieni kippo kaurapuuroa, voisilmä, lasillinen omenamehua (omista omenista).
Illallinen uunilohta (6.99kg), kiusaustyyppinen perunalisäke (euron 5kg) [sipulia, valkosipulia, mausteet ja 2 dl kermaa mausteeksi, kasvislientä]. Porkkanaraaste (2kg - euro), pieniä tomaatteja (2 pktx250g- euro).. vettä.
Edullinen ruokapäivä.
Tuo lohen hinta on kokonaiselle lohella josta heitit aika paljon menemään.
Vierailija kirjoitti:
Olen kerännyt suppilovahveroita paljon tänä syksynä, tänäänkin useamman litran. Niistä pystyy tekemään vaikka mitä, kastikkeita, keittoja, piirakoita, täytettä uuniperunaan, pastakastiketta.
Vaatteesi ja jalkineesi kuluivat metsässä joten se ei ole ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut harrastavat liikuntaa, minäkin ja siinä vaatteet ja jalkineet kuluu. Ei ne sen enempää kulu jos päivän koiralenkki suuntautuukin metsään ja mukana kulkee kotiin sieniä tai marjoja. Itseasiassa metsässä voi käyttää vielä niitä vanhoja lenkkareita joilla on jo huono kävellä asvaltilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paistinpannu ja kattila kuluu ruokaa laittaessa eli eipä ole ilmaista ruuanlaitto ylipäätään. Ja sähköä menee tai polttopuita hellaan.
Vihersalaatin sijaan porkkanaraaste ruuan kylkeen.
Linssikeitosta on tullut joka viikkoinen halpiseväs, pariksi päiväksi tulee kerralla. Jos on rahoissaan niin tomaattia linssien ja porkkanoiden lisäksi.
Sosekeitto linsseistä ja tomaattimurskasta. Maustoin inkiväärillä ja currylla. Oli tosi hyvää. Jos on rikas voi laittaa kookosmaitoa lisäksi.
Citymarketista sai 5 kpl Fazerin patukoita 4 eurolla. Ei ilmaista siis, mutta halpaa. Otin niitä sitruunajogurttimarenkipatukoita.
Tänään aamiaisen jälkkäriksi söin paahdetun, eiliseltä jääneen ciabattaviipaleen päällä itsetekemää omppuhilloa. Mielestäni ilmaista. Omenat sain kaverin puutarhasta, hillosokerin jämät ja mausteet (ripaukset kanelia, inkivääriä ja rosmariinia) omasta kaapista. Eikä se sitä ennen miehen kanssa jaettu 2 munan munakaskaan montaa kymmentä senttiä maksanut. Pakkasesta ripottelin ruohosipulia ja parmesaania päälle pari teelusikallista.
Aamupalalla -50% halpisruispaloja (kahvi kallista vaikka tarjouksesta sekin).
Lounas juuressosekeitto.
Välipala puuro marjoista, pikakaurahiutaleusta ja auringonkukansiemenistä.
Päivällinen töissä itsetehtyä tonnikalapastaa, ei ehkä halvimmasta päästä mutta halvempi kuin joku eines tai työpaikan ruokala.
Iltapalaksi vielä tonnikalapastaa, tarjouskurkkua ja toissapäivän ruualta jäänyttä kermaviilikastiketta.
Edullinen ruokapäivä.