Antaisitko pettämisen anteeksi?
Kommentit (756)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppoa tietysti olisi nyt sanoa, että tietenkään en antaisi anteeksi ja että ero tulisi välittömästi, jos puoliso pettäisi.
Mutta jos oikeasti joutuisi sellaisen tilanteen eteen, että puoliso paljastuisi pettäjäksi? Koko yhteinen elämä pitäisi lopettaa, koko yhteinen omaisuus jakaa, yhteinen talo myydä, kun yksinkään sitä ei ole varaa pitää. No, kaikki tämä vielä menisi, voisin kyllä muuttaa omakotitalosta vuokrakaksioon ja luultavasti viihtyisin sielläkin ihan ok.
Mutta ehkä se kaikkein pahin: ruveta tekemään tiliä eron syistä vanhemmille, sisaruksille, ystäville... Kertoa yksityisasioitani kaikille: että nyt tuli ero, kun puoliso kävi vieraissa. Ja on naiivia väittää, että ei se kenellekään kuuluisi ja ettei kenellekään tarvitsisi mitään selityksiä antaa. Ei erosta voi selvitä selittämättä mitään läheisille, sanomalla vain, että ei se teille kuulu ja he olisivat vain, että "ahaa, okei".
Joten, saattaisin hyvinkin antaa pettämisen anteeksi vain ns. säilyttääkseni yksityisyyteni. Tiedän, se olisi täysin hullu syy, ehkä pahin mahdollinen syy jatkaa yhdessä, eikä sitä pitäisi missään nimessä tehdä. Ja kuten sanottu, helppohan se nyt on sanoa. Mutta, jos tulisi se tosipaikka eteen... Mitäs sitten?
Ei ole mitään naiivia siinä, että sanoo ettei asia kuulu muille. Jos olis jotain pakko sanoa, sanoisin että sovittamattomat erimielisyydet tai että se on meidän asia. En kyllä muutenkaan tilitä elämääni sukulaisille. Kaikki eivät ole niin läheisiä suvun kanssa.
Jep, joillain pettäjillä menee välit poikki myös sukuun kun luulevat että pettäminen on omalla kohdalla hyväksyttävää ja sukulaisten pitäisi vaan onnitella pettäjää hyvästä teostaan. 😉
Nyt minä ymmärrän, miksi pettämistä ei tunnusteta vaan viimeiseen asti pidetään kiinni valheista.
Vaikea antaa anteeksi toiselle pettäminen, kun tulee vaan valheita. Olisin valmis antamaan anteeksi. Enemmän minua loukkaa tuo valehtelu, joka syö luottamusta.
Tämäpä. Joskus pettäjä on esittänyt ennen pettämistään vuosikausia valheellista kuvaa itsestään pahaa aavistamattomalle puolisolleen. Ei ole kertonut oikeista tunteistaan ja tarpeistaan. Pettämisen ja salasuhteen aloittamisen jälkeen syyttää petettyä huonosta suhteesta.
Tämän asian kritisointi pettäjän osalta on joidenkin mielestä paha asia.
Tuo oli hyvä. Tuollainen pettäjä on pahinta laatua henkisen väkivallan tietoisena toteuttajana.
Vierailija kirjoitti:
Se on väkivaltaista jos joku arvostelee tuollaista kulissia ylläpitävää pettäjää. 🤣🤣🤣
Ei, mutta oman katkeruuden kippaaminen lasten niskaan on henkistä väkivaltaa niitä lapsia kohtaan. Ymmärrän, että vaikea hyväksyä jos on ehtinyt jo näin toimia. Eikä se ole mikään naureskelun asia.
Antaisin anteeksi!
"Tahdotko rakastaa myötä- ja vastoinkäymisissä" oli se kysymys. Vastasin "tahdon"!
Ihmisten elämässä sattuu monenlaista, loppupelissä aina ratkaisee tahto elää yhdessä.
Täydelliset ihmiset voivat vaatia puolisoltaan täydellisyyttä.
Minä en ole täydellinen, enkä edellytä kenenkään muunkaan olevan.
Kolikossa on kaksi puolta. Aina!
Vierailija kirjoitti:
Sarjapettäjä ei näe mitäää välimuotoja. Vain hänen oikeus. Josta ei lapsille tai puolisolle puhuta.
Lapset nyt ei edelleenkään tähän liity. Aikuisten parisuhde ja seksielämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on väkivaltaista jos joku arvostelee tuollaista kulissia ylläpitävää pettäjää. 🤣🤣🤣
Ei, mutta oman katkeruuden kippaaminen lasten niskaan on henkistä väkivaltaa niitä lapsia kohtaan. Ymmärrän, että vaikea hyväksyä jos on ehtinyt jo näin toimia. Eikä se ole mikään naureskelun asia.
16-vuotias tyttö jota ensimmäinen poikkis petti kysyi että miksi isi lähti lennosta aikanaan tytön ollessa päiväkoti-ikäinen toisen matkaan. Kerroin totuuden.
Vierailija kirjoitti:
Antaisin anteeksi!
"Tahdotko rakastaa myötä- ja vastoinkäymisissä" oli se kysymys. Vastasin "tahdon"!
Ihmisten elämässä sattuu monenlaista, loppupelissä aina ratkaisee tahto elää yhdessä.
Täydelliset ihmiset voivat vaatia puolisoltaan täydellisyyttä.
Minä en ole täydellinen, enkä edellytä kenenkään muunkaan olevan.
Kolikossa on kaksi puolta. Aina!
Minusta tämä täydellisyyden vaatimisen olkinukke on kanssa yksi pettäjien kestosuosikeista. Oikeasti suhtautuminen tähän yhteen asiaan ei kerro siitä, mitä muita vikoja ja virheitä ihminen on valmis sietämään ja hyväksymään. Siedätkö sinä fyysistä väkivaltaa ja vaikeita päihdeongelmia? Ai et. Eli sinullakin on jotkut reunaehdot, joiden mukaan voit parisuhdetta jatkaa. Joillakin ihmisillä näihin ehtoihin kuuluu myös uskollisuus, koska se sattuu olemaan heille henkilökohtaisesti tärkeämpi arvo kuin sinulle. Ei se ole sen kummallisempaa. Jokainen vetää sen rajan johonkin, määrittelee ne jutut joita hän tarvitsee parisuhteessa ollakseen onnellinen. Vähän hölmöä ulkopäin lytätä muiden tarpeita ja toiveita ja arvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
16-vuotias tyttö jota ensimmäinen poikkis petti kysyi että miksi isi lähti lennosta aikanaan tytön ollessa päiväkoti-ikäinen toisen matkaan. Kerroin totuuden.
Tyttö oli tuon pettämisen selviämisen aikaan isänsä luona. Isä oli vain hymähtänyt tytölle että et vain rakastanut ja huomioinut sekä ihaillut pettänyttä poikaystääväsi varmaan tarpeeksi.
Tyttö tuli kotiin täysin järkyttyneenä.
Vierailija kirjoitti:
Ei sivusuhteilusta mitään tarvitse sopia tai puhua suhteen alussa eikä sen kestäessä. Sehän on joillekin itsestäänselvyys koska toistahan ei voi omistaa. 😂😂😂
Nämä pettäjien selitykset ovat kyllä aina jotenkin omantunnon venytyksiä ja joilla pyritään oikeuttamaan itselleen se pettäminen. Minä en ole pettänyt, joten en ole joutunut noita selityksiä miettimään, mutta puolisolta olen sen sijaan kuullut erinäisiä selityksiä, kun käytös on muuttunut oudoksi " En lähtenyt sinne pettämään", "Et sä voi mua omistaa", "Et voi sille mitään, jos miehet ihastuu muhun", kuinka mä muka voin pettää, enhän mä käy missään". "Olen vapaaehtoisesti sun kanssa naimisissa". Soittaa todella humalassa baarista klo22 "menen nyt ihan pian nukkumaan" ja lähtee alas baariin. "Ei ollut mun tyyppiä" Kertoo kuinka "Alkoholi ei sovi minulle", sitten soittaa reissusta taas "tänään otan iisimmin". "Jos jotain olisi tapahtunut, se olisi ollut raiskaus", "Sulle ei kuulu mitä mä teen ja minne mä meen". "Ei kiinnostanut koko kaveri" vaikka aikaisemmin selitti silmät loistaen tapaamastaan miehestä, jonka kanssa vietti viikonlopun. "Mulla on puhelin suihkussa sen takia, että kuulen, jos puhelin soi, kun mulla on shamppoot päässä."
"Voin mennä sänkyyn vaan, jos tunnen pitempään." Minun pitäisi olla vaimoni ainut...
Mutta minun ei ole tosiaan tarvinnut miettiä puolisolle tuollaisia selityksiä, kuka omistaa vaiko ei ja kenet ja olenko vapaaehtoisesti naimisissa
Nuorempana huomasin kyllä, että jokainen työpaikasn setä olisi ollut valmis vaikka mihin.
Siinähän sitten pikkuvaimot ihmettelivät reissuja ja ylitöitä.
En usko, että miesväki on tuosta miksikään muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttö oli tuon pettämisen selviämisen aikaan isänsä luona. Isä oli vain hymähtänyt tytölle että et vain rakastanut ja huomioinut sekä ihaillut pettänyttä poikaystääväsi varmaan tarpeeksi.
Tuossa tapauksessa isä käyttäytyi tyttöä kohtaan kyllä tosi törkeästi. Mutta ei automaattisesti mene näin, joskus hirveän huono kumppani voi olla ihan hyvä vanhempi. Ei pidä ikäänkuin niputtaa parisuhdetta ja lapsia niinkuin jotkut täällä tuntuvat tekevän.
Todennäköisesti antaisin, mutta suhdetta en jatkaisi enkä luottaisi missään asiassa.
Se on mielestäni jokaisen oma asia antaako anteeksi vai ei, jos haluat pitää kiinni miehestäsi ja rakastat häntä vikoineen päivineen niin anna anteeksi, tuskin sen jälkeen on enää pokkaa alkaa pettäilee ja on varmasti sen jälkee aika nöyrää..
Jep, epävakaasta personaalllisuushäiröistä kärsovåt miehet saattavat juurikin ilmentää tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Aika hyvä. Tuo intuitio (gut feeling) osuu niin usein oikeaan. Siihen päälle kun pettäjä alkaa syyttämään ehdottomuudesta ja sairaalloisesta mustasukkaisuudesta on jo hyvin todennäköistä että salasuhde on käynnissä. Päälle vielä ne klassiset: puhelimen piilottelu ja käyttötava muutokset, jnejne.
Onko kukaan saanut tulevaa ex kumppania kiinni, mutta olleet aluksi ovelasti tietoisesti nostamatta meteliä ja alatte seuraamaan tilannetta - koska teitä v*tuttaa, että tämäkin suhde meni näin - ja pikkuhiljaa se röyhkeys lisääntyy ja piilotteluyrityksistä tulee entistä heikompia ja kömpelömpiä. 🤣 Tyyppi luulee voivansa hiippailla yöllä vessaan kännykän kanssa, muka huomaamatta ja mukamas ei sieltä kuulu mitään hiirenhiljaiseen asuntoon. Et suostu seksiin tautien pelossa, mutta tämä ei kumppania sattumalta vaivaa, koska varaseksiä on jo. On se vähän yksinkertainen kun ei ole vielä tajunnut jääneensä kiinni. Ehkä se on tottunut räyhäämiseen. Ette te pettäjät välttämättä ole niin ovelia, kuin aina luulette.
Antaisin anteeksi yhden illan jutun jos rehellisesti tunnistaisi. Ollaan oltu jo 20 v yhdessä ja rakastan mieltäni. Pitkää salasuhdetta ja valehtelua en antaisi anteeksi. Parikymppisenä olin niin mustavalkoinen ja ehdoton että en olisi antanut yhden illan juttua anteeksi, en varmaan edes suudelmaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hyvä. Tuo intuitio (gut feeling) osuu niin usein oikeaan. Siihen päälle kun pettäjä alkaa syyttämään ehdottomuudesta ja sairaalloisesta mustasukkaisuudesta on jo hyvin todennäköistä että salasuhde on käynnissä. Päälle vielä ne klassiset: puhelimen piilottelu ja käyttötava muutokset, jnejne.
Onko kukaan saanut tulevaa ex kumppania kiinni, mutta olleet aluksi ovelasti tietoisesti nostamatta meteliä ja alatte seuraamaan tilannetta - koska teitä v*tuttaa, että tämäkin suhde meni näin - ja pikkuhiljaa se röyhkeys lisääntyy ja piilotteluyrityksistä tulee entistä heikompia ja kömpelömpiä. 🤣 Tyyppi luulee voivansa hiippailla yöllä vessaan kännykän kanssa, muka huomaamatta ja mukamas ei sieltä kuulu mitään hiirenhiljaiseen asuntoon. Et suostu seksiin tautien pelossa, mutta tämä ei kumppania sattumalta vaivaa, koska varaseksiä on jo. On se vähän yksinkertainen kun ei ole vielä tajunnut jääneensä kiinni. Ehkä se on tottunut räyhäämiseen. Ette te pettäjät välttämättä ole niin ovelia, kuin aina luulette.
Tai ehkei sitä lopulta kiinnosta jääkö kiinni. Ehkä jopa haluaa jäädä. Etenkin miehet ovat välillä liian saamattomia lähtemään suhteesta ja odottavat vaan kumppanin tekevän ratkaisut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa tapauksessa isä käyttäytyi tyttöä kohtaan kyllä tosi törkeästi. Mutta ei automaattisesti mene näin, joskus hirveän huono kumppani voi olla ihan hyvä vanhempi. Ei pidä ikäänkuin niputtaa parisuhdetta ja lapsia niinkuin jotkut täällä tuntuvat tekevän.
Elävät lapsien suuntaan kaksoiselämää myös. Eivät ole johdonmukaisia sanomisissaan ja arvoissaan kokonaisvaltaisesti.
Sarjapettäjä ei näe mitäää välimuotoja. Vain hänen oikeus. Josta ei lapsille tai puolisolle puhuta.