Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joku jaksaa elää elämäänsä kokonaan ilman suklaata, sipsejä, hampurilaisia, jäätelöä, keksejä, irtokarkkeja jne.

Vierailija
17.03.2023 |

Itse en voisi elää päivääkään ilman että saisin jotain noista

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin elää ja keksejä ja karkkia en edes syö

Vierailija
22/98 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helposti. Sen sijaan jos en saisi kahvia, hyvää viiniä, juustoja, laadukkaita keksejä ja hedelmiä niin olisi kyllä perseestä.

Tämä. Mä olen järkyttynyt ja suorastaan surullinen, että jotkut pitävät aloittajan mainitsemia tuotteita herkkuina.

Mutta onhan sellainen perinteinen gelato oikeesti hyvää. Samoin huolella valmistettu hampurilainen. Laadukas tumma suklaa on ihanaa, eikä sitä tarvitse syödä kuin palta tai kaksi kerrallaan. Mä taas en ymmärrä, miten joku ei pidä noita herkkuina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi riittää sekä rusinat ja pähkinät, hedelmät ja porkkanat. 

Vierailija
24/98 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen, joka ei ole sokerikoukussa tai säätele tunteitaan syömällä.

Säätelen tunteitani syömällä, mutta en aloituksessa listattuja ruokalajeja, vaan ns. oikeaa ruokaa.

Ja pännii tämä oletus, että lihavuus johtuisi ns. herkkujen ahmimisesta. Kun minusta se kaalilaatikko nyt vain on niin ihanaa, että en voi olla ottamatta toista lautasellista. Tai se kanakeitto, jota tänään söin lounaaksi (ihan liikaa).

Vierailija
25/98 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helposti. Sen sijaan jos en saisi kahvia, hyvää viiniä, juustoja, laadukkaita keksejä ja hedelmiä niin olisi kyllä perseestä.

Tämä. Mä olen järkyttynyt ja suorastaan surullinen, että jotkut pitävät aloittajan mainitsemia tuotteita herkkuina.

Mutta onhan sellainen perinteinen gelato oikeesti hyvää. Samoin huolella valmistettu hampurilainen. Laadukas tumma suklaa on ihanaa, eikä sitä tarvitse syödä kuin palta tai kaksi kerrallaan. Mä taas en ymmärrä, miten joku ei pidä noita herkkuina.

Kerro mistä saa hyvän hampurilaisen.

Olen kokeillut niitä muuallakin kuin mäkkärissä ja hesellä, eli ihan ns. oikeissa ravintoloissa, mutta hyvää en ole vielä löytänyt. Ne sämpylät vain tökkii, ja pihvit ovat omaan makuuni ylikypsäksi paistettuja.

Vierailija
26/98 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikki ei onneksi ole tottunut syömään noita herkkuja ja hyvä niin. Mun mutsi on hirveä sokeriaddikti (luultavasti syö tunteisiinsa, lievästi epävakaa) ja on totuttanut meidät lapsetkin syömään joka päivä makeaa. Myöskin herkuilla palkittiin jatkuvasti lapsena ja huomaan jatkavani tuota samaa huonoa tapaa aikuisena.

Oon muutamaan otteeseen saanut pidettyä noin kuukauden mittaisen sokerilakon, mutta aina sorrun. Selvästi mullekin on kehittynyt joku samanlainen kaava hallita stressiä ja pahaa oloa herkuilla. Emotionaalisesti raskaita noi herkkulakot mulle. Pitäisi löytää muita keinoja helpottaa sitä omaa oloa.

Long story short, älkää siirtäkö tuollaisia tapoja jälkikasvullenne, koska niistä on TODELLA vaikea oppia pois aikuisena. Jos syö harvoin roskaruokaa lapsena ja nuorena, niin ei sitä välttämättä aikuisenakaan sitten himoa. Voihan siyä herkutella muullakin, vaikka just tuoreilla marjoilla. Nekin on kalliita, niin ei raaski kovin usein ostaa.

Vierailija
27/98 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sen verran hoikka, että elimistöni kykenee pitämään verensokerin tasaisena eikä siksi tule näläntunnetta herkunhimosta nyt puhumattakaan. Paino putoaa ajan saatossa, jos en ehdi syödä.

Vierailija
28/98 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti. 

Mulle marjat ovat SE juttu sekä raikkaan tuoreet kasvikset, en voisi elää päivääkään ilman näitä. 

Sinut olisi helppo saada hengiltä. Yksi päivä ilman marjoja. 

Vierailija
29/98 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse herkuttelen suklaatryffeleillä, hollanninlakritsalla, italialaisilla juustoilla, oliiveilla, viineillä, hedelmillä, leivoksilla. En syö sipsejä, limsoja, irtokarkkeja/karkkisekoituksia, jne

Vierailija
30/98 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä Ozempic-norsulla ihmettelemistä.

Vierailija
31/98 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön n. kerran viikossa jotain näistä: sipsit, popcornit, karkit, suklaa. Jäätelöä syön satunnaisesti. Viimeisimmästä hampurilaisesta on aika paljon aikaa, samoin pizzasta (ei ollut mainittu). Gluteeniton ruokavalio (tarkemmin vehnän ja rukiin välttely) rajoittaa vähäsen näiden kahden edellämainittujen syömistä.

Ihan hyvin pärjää, vaikka noita ei jokapäiväiseen ruokavalioon kuuluisikaan. Puritaani en ole, sillä herkuttelen kyllä välillä. Ylipainoakin on.

Vierailija
32/98 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. En saanut lapsena syödä ollenkaan näitä ja aikuisena sokeri ja rasva saa koko kehon sekaisin.

Tulee huono olo. On mullakin paheita ( kahvi) erilaisia juustoja syön joskus kyllä. Kyllä joskus hyvin tehty hamppari menee.

Vierailija
33/98 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän huumeita, kyllä on välillä hyvää...

Vierailija
34/98 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sen verran hoikka, että elimistöni kykenee pitämään verensokerin tasaisena eikä siksi tule näläntunnetta herkunhimosta nyt puhumattakaan. Paino putoaa ajan saatossa, jos en ehdi syödä.

Hä, kyllä on joku kyllä vikana jos ei tule nälkä ollenkaan. En ole ylipainoinen minäkään, mutta kyllä mulla joka päivä nälkä tulee. Onko sun hormonit jotenkin epätasapainossa?

35/98 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi kahviriippuvuus on kyllä omituista. Se joka väittää juovansa sitä vain hyvän maun takia niin onnistuu varmasti sitten juoda kofeiinitonta kahvia.

Vierailija
36/98 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan paljon muitakin herkkuja kuin sokeri ja rasva.

Vierailija
37/98 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienis määrin käytettynä ei oo pahast. Jos muute on mokipuoline terveelline ruokavalio. Kts ruokapyramidi

Vierailija
38/98 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi elämä olisi ankeaa ilman noita mainittuja "herkkuja"?

Oletan hänellä ei aviomiestä ei suhdetta.Ne korvataa kaikella missä sokeria,kuin alkoholilla.Tupakoidaan sen pälle.Luulaan savukkeet autaa laihtumaan.Peilistä eivät näe , omaa kehon kuvaansa.

Vierailija
39/98 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen, joka ei ole sokerikoukussa tai säätele tunteitaan syömällä.

Sääteletkö kuitenkin vireystilaa kahvilla? Se on myrkky, ja silti siihen on monet koukussa, mikä ei ole sen parempi kuin että säätelee tunteitaan syömällä suklaata.

Vierailija
40/98 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan mahdollista, että eri ihmiset sittenkin tykkäisivät eri asioista, eivätkä kaikki olisikaan toistensa identtisiä klooneja? Tuskin nyt sentään.

Miten se nyt voisi olla mahdollista. Tai ainakin ne, jotka eivät tee niin kuin minä, ovat viallisia.