Miten joku jaksaa elää elämäänsä kokonaan ilman suklaata, sipsejä, hampurilaisia, jäätelöä, keksejä, irtokarkkeja jne.
Itse en voisi elää päivääkään ilman että saisin jotain noista
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Helposti.
Mulle marjat ovat SE juttu sekä raikkaan tuoreet kasvikset, en voisi elää päivääkään ilman näitä.
Myös ihanat pähkinät ja siemenet, oi että.
No niin varmaan 🤣
Vierailija kirjoitti:
Jaha, palsta täynnä terveysintoilijoita ja kaikki jäätelöä maistavat ovat läskejä. Täällä eräs normaalipainoinen, joka herkuttelee elokuva-iltana sipseillä, syö viikonloppuna ihanaa jätskiä jne. Olisipa mukava mennä syömään toffeejätskiä jonkun terveysintoilijan viereen. Syökää te vain porkkanaa.
Niin just. Mulla loppui työt ja vkonloppu alkoi. Nyt pistän jonkun hyvän sarjan pyörimään, käyn sohvalle löhöömään ja avaan karkkipussin. Syökää te vaan niitä lantunpalasia ja pähkinöitä.
Mukavaa perjantaita!
Oinein hyvin olen pärjännyt ilman. En tykkää karkeista, kekseistä tai sipseistä.
Laadukasta suklaata voin syödä konvehdin tai kaksi silloin tällöin, lakritsia kerran vuodessa. Jäätelöä syön ehkä muutaman kesässä, hampurilaisia tosi harvoin eikä mitään pikaruokaketjun sellaisia.
Mulle herkkuja ovat tuoreet marjat, juustot ja oliivit.
Normaalipainoinen N43
Vierailija kirjoitti:
Oinein hyvin olen pärjännyt ilman. En tykkää karkeista, kekseistä tai sipseistä.
Laadukasta suklaata voin syödä konvehdin tai kaksi silloin tällöin, lakritsia kerran vuodessa. Jäätelöä syön ehkä muutaman kesässä, hampurilaisia tosi harvoin eikä mitään pikaruokaketjun sellaisia.
Normaalipainoinen N43
Miksi näiden porkkananpurijoiden pitää aina korostaa olevansa hoikka tai normaalipainoinen?
Ketä kiinnostaa?
Siten että noista tulee niin huono olo ja sen kyllä muistaa. Maha tulee kipeäksi ja turvottaa. Niin mieluummin kiitos ei.
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Sen sijaan jos en saisi kahvia, hyvää viiniä, juustoja, laadukkaita keksejä ja hedelmiä niin olisi kyllä perseestä.
Mukavaa että EU komissaari/MEP tuli myös mukaan keskusteluun... olisiko teillä EU:ssa lisää maksuja meille suomalaisille jotta varmistatte että jatkossakin saatte vuosikertaviininne... me suomalaiset köyhdymme mielellämme lisää...
Vierailija kirjoitti:
En mä noita joka päivä syö, mutta ois kyllä ankeaa, jos mitään noista ei enää koskaa voisi syödä. Varsinkin jäätelöstä ja hampurilaisista pidän. Mulla on kerran viikossa leffailta ja silloin syön katsoessa jotain herkkua mistä pidän. Viime viikolla söin sipsejä, tällä viikolla aattelin ostaa karkkia.
Samaa mietin. Kerran viikossa voi syödä maltillisesti herkkuja(tyyliin 1-2 pientä suklaapatukkaa) ja syödä hampurilasen tai pizzaa, jos tekee mieli.
Vierailija kirjoitti:
Jaha, palsta täynnä terveysintoilijoita ja kaikki jäätelöä maistavat ovat läskejä. Täällä eräs normaalipainoinen, joka herkuttelee elokuva-iltana sipseillä, syö viikonloppuna ihanaa jätskiä jne. Olisipa mukava mennä syömään toffeejätskiä jonkun terveysintoilijan viereen. Syökää te vain porkkanaa.
Tervetuloa! Minulla ei ole elokuvailtaa, joudut jumppaamaan täällä, pidän tässä taukoa treenistä, vielä vähän jumppaa ja kuntoilua. Huomenna koko päivä liikuntaa myös ja sunnuntaina vedän liikunta-workshopin. Ei tee yhtään mieli toffeejäätelöä, se on varmasti hirmu äitelää, tosin minulla ei ole mitään muistikuvaa että olisin ikinä syönyt toffeejäätelöä. Olen tottunut 30 vuoden aikana olemaan kahvipöydissä ja ravintoloissa syömättä samoja herkkuja kuin muut sillä minulla on erikoisruokavalio eikä todellakaan tee mieli sitä mitä muut syö.
Papupataa söin aiemmin tänään ruoaksi ja jumpan jälkeen otan porkkana-, lanttu- ja kaaliraastetta ja proteiinileivän.
Hampurilaisia, karkkeja, sipsejä, viiniä, juustoja, suklaata ilman olen elänyt 25 vuotta tuossa taannoin, nykyisin kyllä suklaata(maidoton) menee 60 g kuussa ja viiniä pari kertaa vuodessa. Aloin tälle linjalle 80-luvulla, en ole koskaan esim. maistanut fazerin erimakuisia suklaalevyvjä(silloin oli vain sininen ja taloussuklaa kun minä söin) en ole myöskään syönyt ikinä mozzarellaa tai muita erikoisjuustoja, silloin kun juustoja söin niin niitä oli tyyliin edam ja oltermanni
N100 kg
Kohta laulaa kakaokea hyvään seuraan ja yhdessä viel karkkia,popcornia ja lautapelei heidän kanssaan:) En itsekään pystyis olee ilman.
Kyllä varmasti pystyisi, mutta miksi kukaan haluaisi? Vapaassa maailmassa on mielestäni typeryyttä asettaa itse itselleen niin tiukkoja rajoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Sen sijaan jos en saisi kahvia, hyvää viiniä, juustoja, laadukkaita keksejä ja hedelmiä niin olisi kyllä perseestä.
Tämä. Mä olen järkyttynyt ja suorastaan surullinen, että jotkut pitävät aloittajan mainitsemia tuotteita herkkuina.
Mutta onhan sellainen perinteinen gelato oikeesti hyvää. Samoin huolella valmistettu hampurilainen. Laadukas tumma suklaa on ihanaa, eikä sitä tarvitse syödä kuin palta tai kaksi kerrallaan. Mä taas en ymmärrä, miten joku ei pidä noita herkkuina.
En ole ikinä syönyt hampurilaista, koska jo sen ulkomuoto tuntuu vastenmieliseltä. Olen siis 65 v. eli aika monta vuotta olen kävellyt Mäkkäri ohi.
Lisäksi jauhelihan ja vaalean pullamaisen leivän yhdistelmä tuntuu tukehduttavalta. Suosion salaisuus täytyy olla jokin addiktoiva ainesosa (transrasva), joka saa ihmiset palaamaan tämän ruoan ääreen.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri on ihan sokerikoukussa, syö koko ajan kaikkea makeaa ja tarjoilee minullekin. Syö kyllä enemmänkin makeutettuja jogurtteja ja rahkoja ja myös hedelmiä ihan mielellään. Kauppareissulla silti aina tarttuu mukaan joku jäätelö.
Itse olen enemmän suolaiseen päin kallellaan, mutta se ei tarkoita sipsejä (okei, pidän niistä mutta en syö kuin kerran - pari kuussa korkeintaan), vaan tavallista hyvää ruokaa, joka syödään pöydän ääressä ruoka-aikaan.
Ja arvaa vain, kumpi meistä on lihavampi? Minäpä tietenkin...
Suola kerryttää vettä kudoksiin, sokeri ei tee sitä. Lisäksi syöt varmaan lihaa. Kasvisruoka ei lihota samalla lailla, vaikka söisikin isoja annoksia.
Syön oikeastaan joka päivä jotain noista. Mitat 165/62 ja ikää 45. Ai niin tulin just 32 km hiihtolenkiltä kotiin, pitäiskö avata karkkipussi :p
Vierailija kirjoitti:
Helposti sitä jaksaa kun tottuu. En kaipaa mitään tollasta, mulla on elämässä muita mielenkiinnon kohteita. Avantouinti, bodaus, yms... pidän askeettisesta elämästä. Pidän kovasta kropastani enemmän kuin jostain herkuista.
Karkkia en ole syönyt 23 vuoteen, mitään muitakaan AP mainitsemia en 5 vuoteen. Lopetin vaan kun seinään, ehkä kuukauden niitä kaipasi ja sitten ei enää edes muista koko asiaa.
Ihmiset voi jäädä koukkuun ja vangiksi niin typerille asioille elämässään... jollekin se on joku kännykkäpeli, jollekin joku huono sarja, jollekin sokerihöttö. Jollekin ei mikään..
Myös askeesiin ja itsensä rääkkäämiseen voi jäädä koukkuun, siitäkin voi saada endorfiineja. Sulle on tärkeää "kova" kroppa, olet jäänyt siihen koukkuun, my friend! Yritäpä elää hetki rennommin ja nautinnollisemmin. Et voi koska olet koukussa.
Vierailija kirjoitti:
Syön oikeastaan joka päivä jotain noista. Mitat 165/62 ja ikää 45. Ai niin tulin just 32 km hiihtolenkiltä kotiin, pitäiskö avata karkkipussi :p
Odotahan vaihdevuosien jälkeistä aikaa, kyllä karkinsyönti loppuu jollei halua kupua kuin Klaara Kotkolla.:) Jos siis olet nainen. Tai sitten pitää liikkua kaiken aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti sitä jaksaa kun tottuu. En kaipaa mitään tollasta, mulla on elämässä muita mielenkiinnon kohteita. Avantouinti, bodaus, yms... pidän askeettisesta elämästä. Pidän kovasta kropastani enemmän kuin jostain herkuista.
Karkkia en ole syönyt 23 vuoteen, mitään muitakaan AP mainitsemia en 5 vuoteen. Lopetin vaan kun seinään, ehkä kuukauden niitä kaipasi ja sitten ei enää edes muista koko asiaa.
Ihmiset voi jäädä koukkuun ja vangiksi niin typerille asioille elämässään... jollekin se on joku kännykkäpeli, jollekin joku huono sarja, jollekin sokerihöttö. Jollekin ei mikään..
Myös askeesiin ja itsensä rääkkäämiseen voi jäädä koukkuun, siitäkin voi saada endorfiineja. Sulle on tärkeää "kova" kroppa, olet jäänyt siihen koukkuun, my friend! Yritäpä elää hetki rennommin ja nautinnollisemmin. Et voi koska olet koukussa.
En tykkää yhtään makeisista/hampurilaisista jms. En koe eläväni lainkaan askeettisesti enkä mitenkään rääkkää itseäni. Nuo "herkut" eivät tuo mulle yhtään nautintoa. Kaikki nyt vaan eivät saa sokerista rentoutta elämäänsä. Makunsa/huvinsa kullakin.
Kaikilla ei ole sokeririippuvuutta.
Itse olen korvannut sokerin ja rasvan pois 500g rasvattomalla rahkalla (saan siitä myös proteiinit treenausta varten), light pepsillä, ja menthol purkalla. Ne kaikki ovat makeita, mutta eivät lihota.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä varmasti pystyisi, mutta miksi kukaan haluaisi? Vapaassa maailmassa on mielestäni typeryyttä asettaa itse itselleen niin tiukkoja rajoja.
Entäpä, jos se on se oma keho, joka asettaa ne rajat? Jos tuloksena on hiivatulehduksia, suolistohiiva ja ripulia, niin aika vapaasti päätän olla syömättä niitä.
Vierailija kirjoitti:
Normaalipainoinen N43
Oi, niin minäkin!
Herkkujani ovat laadukkaat salaatinlehdet ripauksella raastettua tryffeliä.
Laadukkaan suklaakonvehdin nautin vuoden ja 3 kuukauden välein.
Hoikka N52