Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joku jaksaa elää elämäänsä kokonaan ilman suklaata, sipsejä, hampurilaisia, jäätelöä, keksejä, irtokarkkeja jne.

Vierailija
17.03.2023 |

Itse en voisi elää päivääkään ilman että saisin jotain noista

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri on ihan sokerikoukussa, syö koko ajan kaikkea makeaa ja tarjoilee minullekin. Syö kyllä enemmänkin makeutettuja jogurtteja ja rahkoja ja myös hedelmiä ihan mielellään. Kauppareissulla silti aina tarttuu mukaan joku jäätelö.

Itse olen enemmän suolaiseen päin kallellaan, mutta se ei tarkoita sipsejä (okei, pidän niistä mutta en syö kuin kerran - pari kuussa korkeintaan), vaan tavallista hyvää ruokaa, joka syödään pöydän ääressä ruoka-aikaan.

Ja arvaa vain, kumpi meistä on lihavampi? Minäpä tietenkin...

Vierailija
42/98 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihme, että suominaiset ovat lihavia. M28

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helposti. Sen sijaan jos en saisi kahvia, hyvää viiniä, juustoja, laadukkaita keksejä ja hedelmiä niin olisi kyllä perseestä.

Tämä. Mä olen järkyttynyt ja suorastaan surullinen, että jotkut pitävät aloittajan mainitsemia tuotteita herkkuina.

Ja minä olen suorastaan järkyttynyt, että joku himoitsee kahvia ja viinejä.

Vierailija
44/98 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko painat?

Olen eri mutta mun herkkuja on just nuo otsikossa mainitut enkä voisi elää ilman niitä.

Paino 55kg.

Vierailija
45/98 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipsit ja karkit, toffeet jne. on ehkä pahinta paskaa mitä voit syödä. Pelkkää prosessoitua rasvaa,suolaa ja sokeria. Jättäkää edes nämä pois ja syökää vaikka sitten suklaata mutta ei sitäkään joka päivä. Ei ole ihme jos on rasvamaksaa 2. tyypin diabetestä ja yhtä sun toista kremppaa kun syötte niin epäterveellisesti.  

Vierailija
46/98 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti sitä jaksaa kun tottuu. En kaipaa mitään tollasta, mulla on elämässä muita mielenkiinnon kohteita. Avantouinti, bodaus, yms... pidän askeettisesta elämästä. Pidän kovasta kropastani enemmän kuin jostain herkuista.

Karkkia en ole syönyt 23 vuoteen, mitään muitakaan AP mainitsemia en 5 vuoteen. Lopetin vaan kun seinään, ehkä kuukauden niitä kaipasi ja sitten ei enää edes muista koko asiaa.

Ihmiset voi jäädä koukkuun ja vangiksi niin typerille asioille elämässään... jollekin se on joku kännykkäpeli, jollekin joku huono sarja, jollekin sokerihöttö. Jollekin ei mikään..

Vierailija
47/98 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo on kaikki lasten ruokia ja osa lapsillekin aivan turhia. Aikuinen ei tee niillä millään yhtään mitään. Lapsille joku keksi tai jäätelö on kiva herkku juhlissa ja hampurilainen tai ranskalaiset nopea, mukaan otettava ruoka vaikka pitkältä automatkalta myöhään illalla palatessa. Terveen aikuisen ei tarvi hakea jotain hampparia tai pizzaa, koska aikuinen jaksaa valvoa sen aikaa, että laittaa jotain ruokaa kotona, mutta sen lapsen pitää päästä nukkumaan. Herkkujakaan aikuinen ei kaipaa, ne on aivan turhaa sokeria ja hiilareita. Lapsillekin ne pitäis jättää tasan sinne juhliin eikä opettaa, että näitä voi syödä joka päivä. Aikuisena helpompi jättää ne pois, kun niitä syö lapsena joskus ja jouluna.

Vierailija
48/98 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko painat?

Painan 63 kg. N 169cm. Oliko sinulla jotain muuta tärkeää aiheeseen liittyvää?

Vierailija
49/98 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo on kaikki lasten ruokia ja osa lapsillekin aivan turhia. Aikuinen ei tee niillä millään yhtään mitään. Lapsille joku keksi tai jäätelö on kiva herkku juhlissa ja hampurilainen tai ranskalaiset nopea, mukaan otettava ruoka vaikka pitkältä automatkalta myöhään illalla palatessa. Terveen aikuisen ei tarvi hakea jotain hampparia tai pizzaa, koska aikuinen jaksaa valvoa sen aikaa, että laittaa jotain ruokaa kotona, mutta sen lapsen pitää päästä nukkumaan. Herkkujakaan aikuinen ei kaipaa, ne on aivan turhaa sokeria ja hiilareita. Lapsillekin ne pitäis jättää tasan sinne juhliin eikä opettaa, että näitä voi syödä joka päivä. Aikuisena helpompi jättää ne pois, kun niitä syö lapsena joskus ja jouluna.

Kiitos valistuksesta! Tuo kaikki oli aivan uutta minulle.

Vierailija
50/98 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti sitä jaksaa kun tottuu. En kaipaa mitään tollasta, mulla on elämässä muita mielenkiinnon kohteita. Avantouinti, bodaus, yms... pidän askeettisesta elämästä. Pidän kovasta kropastani enemmän kuin jostain herkuista.

Karkkia en ole syönyt 23 vuoteen, mitään muitakaan AP mainitsemia en 5 vuoteen. Lopetin vaan kun seinään, ehkä kuukauden niitä kaipasi ja sitten ei enää edes muista koko asiaa.

Ihmiset voi jäädä koukkuun ja vangiksi niin typerille asioille elämässään... jollekin se on joku kännykkäpeli, jollekin joku huono sarja, jollekin sokerihöttö. Jollekin ei mikään..

Mä luulen että sä olet koukussa bodaukseen ja avantoon ja askeettiseen elämään. Mikä on ihan ok, mutta ei tee susta huonompaa tai parempaa ihmistä kuin kenestäkään muusta.

Mä olen ite koukussa ristipistotöihin. Kirjon niitä, suunnittelen uusia malleja, kattelen Etsystä ja Pinterestistä niitä ja tilailen tarvikkeita. 

Vierailija
51/98 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei kyllä ne mun leffapäivän karkit tai muut herkut ole turhia. Mulle tulee tosi hyvä mieli kun lauantai-iltana katon jotain kivaa leffaa, istun sohvalla puolison kanssa ja syön karkkia. Se että mä nautin karkeista ja sipseistä ei sulje pois sitä, että mä myös käyn salilla, avantouimassa, lenkillä ja syön paljon kasviksia. Mä nimittäin olen niin taitava, että osaan elää kohtuudella, kaikissa suhteissa ja mulla on terve suhtautuminen sekä ruokaan että omaan kehooni.

Vierailija
52/98 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taasen en ymmärrä ollenkaan, miksi aikuisen ihmisen pitäisi syödä jotain irtokarkkeja (tai muitakaan), eihän ne maistu muulta kuin sokerilta ja esanssilta.

Juon juuri kahvikupillista (siitä en luopuisi) ja herkkuna on pieni purkillinen rasvatonta rahkaa, johon sekoitin teelusikallisen rouskuvaa maapähkinävoita. Hyvää ja terveellistä.

Vierailija
53/98 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ihme, että suominaiset ovat lihavia. M28

Suomess on kyllä enemmän lihavia miehiä. Vuonna 2018 ylipainoisia tai lihavia miehistä oli 59 prosenttia ja naisista 45 prosenttia.

Vierailija
54/98 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut syömättä sokeria kohta 1v 10kk. Painoa tippunut yli 60kg. Olin sairaanylipainoinen ja diabetes 2 tyypin. Nyt energinen ja iloisempi liikunta maistuu. Jos makean himo iskee, syön sokerittoman 50g suklaa levyn. Vältän sokeria, suolaa ja rasvaa. Pidän marjoista ja hedelmistä. Diabetes on selätetty. Olen onnellinen!

Vierailija
55/98 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taasen en ymmärrä ollenkaan, miksi aikuisen ihmisen pitäisi syödä jotain irtokarkkeja (tai muitakaan), eihän ne maistu muulta kuin sokerilta ja esanssilta.

Juon juuri kahvikupillista (siitä en luopuisi) ja herkkuna on pieni purkillinen rasvatonta rahkaa, johon sekoitin teelusikallisen rouskuvaa maapähkinävoita. Hyvää ja terveellistä.

En minäkään ymmärrä, epäilyttäviä mistä lie tehtyjä palasia. Jonkun suklaan vielä tajuan mutta karkkia en.

Vierailija
56/98 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt lääkäriltä kysymässä apuja painonpudotukseen? Monelle on ollut apua niistä suolistohormoneista vai mitä lie ovatkaan, vähentävät ruokahalua, mikäli nälän säätely ei jostain syystä toimi.

Vaihda liikuntalajia. Ala vaikka uimaan. Juokseminen rasittaa niveliä aika paljon, varsinkin kun on reilummin kiloja. Tai mene salille. Painoilla treenaaminen kasvattaa lihasmassaa ja auttaa laihtumisessa.

Vierailija
57/98 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vain jouluna muutaman suklaapalan ja jäätelöä ehkä 2-3 kertaa /vuosi.

Myös jälkiruokakahvin kanssa vedän muffinin tai kakkupalan.

Mitään sipsejä tai muita turhia kaloreita en koskaan syö. Silti elämäni on kivaa.

Ja paino kiittää.

Vierailija
58/98 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kestä edes yhtä happohyökkäystä ilman sokeria. Toki olenkin ylipainoinen

Vierailija
59/98 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten sinä avantouintiin ja bodaukseen? Etenkin tuo jälkimmäinen on just sellaisten ihmisten hommaa, jotka jäävät koukkuun oman kroppansa tuijotukseen ja kaikenmaailman myrkkyihin, jotta "sikspäkki" näkyisi. 

Vierailija
60/98 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helposti. Sen sijaan jos en saisi kahvia, hyvää viiniä, juustoja, laadukkaita keksejä ja hedelmiä niin olisi kyllä perseestä.

Tämä. Mä olen järkyttynyt ja suorastaan surullinen, että jotkut pitävät aloittajan mainitsemia tuotteita herkkuina.

Olet ilmeisesti elänyt tynnyrissä koko elämäsi vai onko älyllinen kapasiteettisi vajavainen? Joku fiksumpi voisi tämän päätellä jo siitä, että kaupoissa on paljon isommat hyllymetrit karkeille ja sipseille. Sitten jos on ihmisten kanssa kanssakäymisessä, niin voisi kuviteöla joskus kuulleen jonkun herkuttelevan karkeilla ja sipseillä.

Niin siis oikeastihan sinä et ole yllättynyt, vaan koet tarvetta korostaa omaa kuviteltua paremmuuttasi 🙂 Muuten olisit tuonut omat herkkusi esille täysin toisella tavalla.