Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oli sähköautoista mitä mieltä vain, kivaa jos keskustoissa autojen äänet hiljenevät ja ilmanlaatu paranee

Vierailija
16.03.2023 |

Autoista voi lähteä melkoinen ääni ja haju pahimmillaan. Jylinä vähän hiljenee sähköautoilla.

Haittana tosin että pitää katsoa tarkemmin tuleeko auto eikä luottaa siihen että ei kuulu auton ääntä.

Kommentit (121)

Vierailija
21/121 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talliainen kirjoitti:

Sinä joka asut omakotitalossa , muista että akkuautoa ei saa ladata autotallissa , auto pitää ladata pihalla , kyllä se sinun p rese lämpiää kun aikasi lämmität ekonahkaa , ja kolaa sitä lunta pois käämiauton katolta kun lähdet ajelemaan ympyrää , keksi muuta käyttöä autotallille..

Lataan omaa sähköautoani rivitalon pihassa katoksessa.

Vierailija
22/121 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös sähköbussit ovat parasta pitkään aikaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/121 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun sähkölämmitettävää vesisänkyä yritettiin mustamaalata vaikka kaikilla oli sellainen , sama oli sähkökäyttöisen kotileipäkoneen kanssa , ei kuulemma pysty heräämään ilman tuoreen leivän tuoksua...ilmankostutin.......hedengrenin imuria......

Vierailija
24/121 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköautojen myynnistä hyötyvät vain autokauppiaat...

Mitään vaikutusta ilmastoon niillä ei ole...

Vieläkään ei ole annettu selvitystä siitä kenen rikkaiden yksityistileille päätyivät eurot kunnille pakkomyydyistä sähköautoista, taas yksi esimerkki korruptiosta Suomessa...

Älä sotke ilmastoa co2 ja kaupungin katujen ilmansaasteita.

Mene autotalliin laita ovi kiinni ja käynnistä auto:

1. Tee temppu Teslalla

2. Tee temppu uudella E-Sarjan dieselmersulla

Kumman valitset? Vieläkö väität että sähköautolla ei ole mitään vaikutusta ilmanlaatuun?

Vierailija
25/121 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bensiinikäyttöisistä autoista ei edes lähde mitään hajuja, ei enää 90-luvulta lähtien kun katalysaattorit ja lyijytön bensiini tuli käyttöön. 80-luvulla sen sijaan varsinkin talviaamuisin ilmassa oli välillä melko aromit kun kaasarikoneet kävi kylmänä ryyppy päällä korotettua joutokäyntiä, bensiini oli lyijyllistä, mitään katalysaattoreita ei ollut, liikenteessä oli vielä petrolikäyttöisiäkin autoja ja 2-tahti warreja sininen savu perästä pöllyten, lisäksi dieselkäyttöisissä autoissakaan ei ollut mitään hiukkassuodattimia ja polttoaineen annostelu ei muutenkaan ollut niin tarkkaa, eikä mitään päästötestejäkään ollut katsastuksissa niin monesti dieselautot työnti mustaa nokista savua kulkiessaan.

Nykyään korkeintaan dieselautot vähän tuoksahtavat, mutta 80-lukuun verrattuna autoista ei tule mitään hajuja nykyään, hiilidioksidi ei haise millekään ja se ei ole edes myrkky vaan luonnossakin esiintyvä kaasu.

Vierailija
26/121 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköautot on vaarallisia kun niiden ääntä ei kuule.

Olen jo monta kertaa meinannut jäädä alle. Viimeksi parkkihallissa ja kadulla kun just katsoin, että autoja ei tule ja olin ylittämässä tietä ja sit se olikin siinä enkä huomannut mitään.

Uusista sähköautoista pitää EU-määräysten mukaan lähteä varoitushurinaa. Joko valehtelet tai sitten auto on ollut laiton tai tosi vanha.

Vierailija
27/121 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiselle metsurille akkusaha.......skkupaalutuskone......akkukiuas.........akkuuuni..........akkumikroaaltouuni..........akkumatkailuauto...........akkupuimakone.......akkutankki ja akkuliekinheitin.....

Vierailija
28/121 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bensiinikäyttöisistä autoista ei edes lähde mitään hajuja, ei enää 90-luvulta lähtien kun katalysaattorit ja lyijytön bensiini tuli käyttöön. 80-luvulla sen sijaan varsinkin talviaamuisin ilmassa oli välillä melko aromit kun kaasarikoneet kävi kylmänä ryyppy päällä korotettua joutokäyntiä, bensiini oli lyijyllistä, mitään katalysaattoreita ei ollut, liikenteessä oli vielä petrolikäyttöisiäkin autoja ja 2-tahti warreja sininen savu perästä pöllyten, lisäksi dieselkäyttöisissä autoissakaan ei ollut mitään hiukkassuodattimia ja polttoaineen annostelu ei muutenkaan ollut niin tarkkaa, eikä mitään päästötestejäkään ollut katsastuksissa niin monesti dieselautot työnti mustaa nokista savua kulkiessaan.

Nykyään korkeintaan dieselautot vähän tuoksahtavat, mutta 80-lukuun verrattuna autoista ei tule mitään hajuja nykyään, hiilidioksidi ei haise millekään ja se ei ole edes myrkky vaan luonnossakin esiintyvä kaasu.

No kyllä todellakin haisee pakokaasut parkkihalleissa!

Vierailija
29/121 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköautojen myynnistä hyötyvät vain autokauppiaat...

Mitään vaikutusta ilmastoon niillä ei ole...

Vieläkään ei ole annettu selvitystä siitä kenen rikkaiden yksityistileille päätyivät eurot kunnille pakkomyydyistä sähköautoista, taas yksi esimerkki korruptiosta Suomessa...

Älä sotke ilmastoa co2 ja kaupungin katujen ilmansaasteita.

Mene autotalliin laita ovi kiinni ja käynnistä auto:

1. Tee temppu Teslalla

2. Tee temppu uudella E-Sarjan dieselmersulla

Kumman valitset? Vieläkö väität että sähköautolla ei ole mitään vaikutusta ilmanlaatuun?

Juurihan kokonainen perhe oli kuollut autotalliin polttomoottoriauton pakokaasuihin. Oli uutisissa.

Vierailija
30/121 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo monta kertaa meinannut jäädä alle. Viimeksi parkkihallissa ja kadulla kun just katsoin, että autoja ei tule ja olin ylittämässä tietä ja sit se olikin siinä enkä huomannut mitään.

Uusista sähköautoista pitää EU-määräysten mukaan lähteä varoitushurinaa. Joko valehtelet tai sitten auto on ollut laiton tai tosi vanha.

Ei lähtenyt mitään ääntä. Sen takia tämän kirjoitinkin. Mieti kaikki huonokuuloisia ja sokeita. Tulee olemaan vaarallista liikkua jos sähköautoja on paljon.

Vierailija
31/121 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös sähköbussit ovat parasta pitkään aikaan!

Kiihtyvät myös hyvin ja pitävät liikenteen sujuvana. Ei tarvitse enää kirota dieselbussin takana.

Vierailija
32/121 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talliainen kirjoitti:

Sinä joka asut omakotitalossa , muista että akkuautoa ei saa ladata autotallissa , auto pitää ladata pihalla , kyllä se sinun p rese lämpiää kun aikasi lämmität ekonahkaa , ja kolaa sitä lunta pois käämiauton katolta kun lähdet ajelemaan ympyrää , keksi muuta käyttöä autotallille..

Miksei autoa voi ladata tallissa? Itse olen ladannut pitkään. Kun selvitin asiaa, ei vakuutusyhtiöistä saanut mitään vastustavaa kommenttia.

Vierailija
33/121 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lähtenyt mitään ääntä. Sen takia tämän kirjoitinkin. Mieti kaikki huonokuuloisia ja sokeita. Tulee olemaan vaarallista liikkua jos sähköautoja on paljon.

Mieti sinä sitä, että uudet polttomoottoriautot ovat myös todella hiljaisia. Itse asiassa se sähköauton varoitushurina saattaa olla kovempi ääni kuin uuden auton polttomoottori tyhjäkäynnillä.

Vierailija
34/121 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun omakotitalossa , lämmin talli , bensa autolla lähen kuin kesällä , hytti on 23c ja lasit , ei oikein jaksa ladata autoa pihassa lumikinoksessa ja aamulla lasit jäässä ja metri lunta katolla......bensa maksa2e , mutta konjakit 45e pullo , miksi et teslamies käy akkusaunassa ( teslan akkukiuas )...

Vierailija
35/121 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lapsia. Lapset ei osaa varoa.

Vierailija
36/121 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika läpinäkyvää trollausta. Ei se kuurosokea mitään muitakaan autoja kuule. Sen tamperelaisen ratikanvastustajapellen kuolematon "kuurot eivät kuule ratikkaa!" :D

Vierailija
37/121 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lapsia. Lapset ei osaa varoa.

No juuri siksi sähköautoissa on se varoitushurina. Kaiken lisäksi kuljettajan vastuulla on olla ajamatta ihmisten päälle.

Vierailija
38/121 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ihan usko näihin sähköauto painaa enemmän rengaspäästöt ovat hirmuiset. Kaupunki on jo täynnä eri painoisia autoja. Isot maasturit ja pakut painavat enemmän kuin perus sähköautot.

Vierailija
39/121 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä AP sanot tästä, onko sähköauto sittenkään kiva siellä, jos tuo kaivos on ihan ok. 

Massan osalta huomio kiinnittyy erityisesti sähköautoihin. Akusto tuo keskimäärin puolisen tonnia lisää painoa, mikä puolestaan tuottaa 400-kertaisen määrän rengaspäästöjä pakokaasupäästöihin verrattuna ja sähköautoille tyypillinen kova vääntö voi nostaa tätä vielä entisestään

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/3a357471-3a93-4e70-9510-da990210…

Olet trollannut tällä samalla aikaisemminkin, mutta myös polttomoottoriautoista tulee se 400-kertainen määrä rengaspäästöjä pakokaasuihin verrattuna.

Vierailija
40/121 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ihan usko näihin sähköauto painaa enemmän rengaspäästöt ovat hirmuiset. Kaupunki on jo täynnä eri painoisia autoja. Isot maasturit ja pakut painavat enemmän kuin perus sähköautot.

TM ajoi ID.4:llä 60 000 km eikä se kuluttanut renkaita yhtään sen enempää kuin muutkaan autot. Eikä ne sähköautot nyt mitään kymmentä tonnia paina. Ainoastaan hieman enemmän kuin polttomoottoriautot. Näkyy matematiikan surkea osaaminen näissäkin kommenteissa joissa kuvitellaan, että hieman raskaampi auto moninkertaistaa renkaiden kulumisen. Takaisin kouluun!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi