Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävelemällä laihtuminen

Vierailija
16.03.2023 |

Onko mahdollista, että mikäli harrastaa vain kävelemistä, niin sillä voi pudottaa painoaan 20 kg, kuulostaa epätodelliselta?

Kommentit (118)

Vierailija
61/118 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se että aktivoi lihaksia, eli liikkuu, niin lisää niiden lihasten aineenvaihduntaa ja kulutusta kokonaisvaltaisesti,siks noi makkara per 10km vertaukset ontuu ja pahasti, kun liikkumaton vs liikkuva keho on ihan eri lailla aktiivinen ja kuluttaa erilailla.. Puhutaan paljon "nukkuvista" lihaksista ym.

Vierailija
62/118 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs lääkäri kertoi TV:ssä vuosia sitten säännön : jos kävelee tunnin päivässä, laihtuu 10kg vuodessa.

Juoksumatto sallii itselle sopivan kallistuskulman, sillä saa aikaan hurjia tehonkulutuksia. En tosin tiedä kannattaako se.

Mä kävelen noin 5km päivässä juoksumatolla ja ylämäkeen. Tuohon menee aikaa n 50minsaa eli kilsa/10min. Voin sanoa, että on niin hiki, että sitä hikeä voi puhaltaa naamasta pois. Ja vauhti on ainakin mulle tosi reipas.

Painoa on pudonnut nyt noin 10kg puolessa vuodessa (80kg->70kg). Ruokavaliota en ole muuttanut, karkkia menee päivittäin ja vähintään kerran viikossa jotain pizzaa/mäkkiruokaa.

Kropan muoto on muuttunut. Jenkkakahvat mm hävinneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/118 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kävellyt joka ikinen päivä marraskuusta lähtien 12 500 askelta eli noin 10 km. En ole laihtunut juuri yhtään. En kyllä ole pahemmin muuttanut ruokavaliotani tai karsinut satunnaista herkuttelua pois.

Sama. Ei laihdu kävelemällä mutta kyllä sillä kiinteytyy eikä läski ole yhtä löllöä kun ei liikkuisi ollenkaan ja on hyviä terveysvaikutuksia. Jollain älyttömällä kropan rääkkäämisellä menee terveysvaikutukset jo miinuksen puolelle joka altistaa äkillisille sairauskohtauksille ja joka äkkikuolemalle. 

Millään muulla ei laihdu muuta kuin alkamalla punnitsemaan ruuan mitä syö. Sitten on juomatkin mitkä lihottavat. Syödä saa ihan mitä vain muuten kuin sokeria välttäen kunhan punnitsee sen ja minä en ainakaan tällä hetkellä kylläkään pysty siihen kun teen liian hyvää ruokaa niin ahmin sitä ihan liikaa ja haluan lisää sitä. Arvostan lyhyempää elämää nautiskellen kuin pitkää kituliasta ja koko ajan tarkkaillen ja punniten mitä saa syödä ja juoda. 

Vierailija
64/118 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävely on huono keino laihduttaa. jos kävelee tunnin, siinä kuluu kaloreita 100. Kävely lisää nälän tunnetta enemmän kuin kävelyn aiheuttama kulutus. Mutta onhan se lihaskunnon takia tietenkin hyvä.

Vierailija
65/118 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kävellyt tammikuusta saakka tunnin päivässä ja paino ei ole pudonnut yhtään.

Eipä se tunnin kävely kuluta kuin jotain 200 kcal. Yhden runsaan voileivän kun syö niin se peruu jo tuon kulutuksen.

Vierailija
66/118 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toki vaikutusta paljonko on laihdutettavaa ja onko liikkunut ja lihonut vai ollut liikkumatta ja lihonut.. Mutta kaikenkaikkiaan kyllä nää "lainalaisuudet" musta aika selkeät on ja jokainen järki-ihmimen tietää miksi ja mistä niitä kiloja on tullut ja löytää myös keinon niiden pudottamiseen, jos tahtotilaa on. Poissuljettuna on tietusti sairaudet ja lääkitykset, niiden kanssa ehkä joutuu perehtymään enempi ja hyvä hakea apu ammattilaiselta yksilöllisesti, jos ei osaa. Mutta muuten kuvio on aika selvä ja jokainen voi halutessaan pudottaa painoa ja syödä terveellisesti, itsestä se on kiinni, jokaiselta se vaatii erilaisa tekoja yksilöjohtaisesti, mutta ihan itsekseen se harvalla pysyy balanssissa, vaan asiaa pitää miettiä aina omakohtaisesti. Eli kaikki voi ja pystyy pudottamaan painoa, keinot on erit, mutta aina se on mahdollista.

Vierailija
67/118 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs lääkäri kertoi TV:ssä vuosia sitten säännön : jos kävelee tunnin päivässä, laihtuu 10kg vuodessa.

Juoksumatto sallii itselle sopivan kallistuskulman, sillä saa aikaan hurjia tehonkulutuksia. En tosin tiedä kannattaako se.

Mahtava sääntö ihmiselle, joka kävelee vaikka puolitoista tuntia päivässä. Olisiko tältä saanut rahat takaisin, jos ei laihdu liikuntaa vähentämällä :)

Vierailija
68/118 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siin on et ei kunnon treeniä voi tehä?

Sitäpä voi jokainen pysähtyä miettimään, minkälaisia syitä voi sille olla. Samalla saa hyvää harjoitusta kykyyn ymmärtää toisessa elämäntilanteessa olevia ihmisiä.

Kyllä mä kuule aikamoisia valaita nään salilla joka päivä tekees kunnon treenejä. Näiden ero muihin läskeihin on, että he eivät keksi tekosyitä, vaan tsemppaavat. Vai puhutaanko tässä jo semmosesta tapauksesta, joka ei pääse edes lattialta ylös?

Et nyt ihan ymmärrä. Mieti vähän vielä syvemmin, mitä syitä voi olla sille, että valitsee liikuntamuodokseen kävelyn.

Se ei ettei halua laihtua tarpeeksi kovaa. Itsekuri?

Itse laihduin kävelemällä ja annoksia pienentämällä melkein 20kg vuodessa. Eikö siinä ole mielestäsi tarpeeksi tahtoa ja itsekuria?

Oletko itse koskaan laihduttanut onnistuneesti merkittäviä kilomääriä?

En oo niin heikko et oisin koskaa ollu läski. Oon kyllä rakentanut monta kiloa lisää lihasta. 

Läski=heikko? Niinkö sinä määrittelet heikon?

Kuulepas pikkupska. Minä olen käynyt viimeisen 7 vuoden aikana 3 vakavaa sairautta läpi YKSIN ja samalla ollut omaishoitaja 3-4 läheiselle joista 2 olen saattanut hautaan. Äärimmäisissä sairaustiloissakin olen hoitanut läheiseni, käynyt erittäin raskaita henkisiä tiloja läpi. Samalla olen valmistunut oman liikuntalajini opettajaksi siinä sivussa. Syön niin terveellistä vegaaniruokaa ja olen syönyt viimeiset 30 vuotta että sinä olet niin heikko ettet samaan pystyisi. Olen kuule sellaista vahvuutta tarvinnut että sinulla ei ole minkäänlaista aavistusta. Ja sinun mielestäsi olen heikko kun lihoin syöpää sairastaessani. Nyt olen kuukauden odotellut tietoa siitä että onko syöpäni uusiutunut/levinnyt(eli kuolenko syöpään) mutta kas joudun odottelemaan vielä toisenkin kuukauden. Mutta lähdenpä vetämään tästä pari tuntia oppilaille kun olen niin heikko.

Ai että halveksin sinua, ainoa saavutus elämässä että olet rakentanut lihasta. Mitä hyötyä sinusta ja noista lihaksista on kenellekään? Minä sentään tuon liikunnanopena iloa ja terveyttä useiden ihmisten elämään vaikka olenkin läski.

Vierailija
69/118 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisen tuntia päivässä niin laihtuu takulla ja herkuttelemalla pysyy samassa paino.

Viidesti viikossa parituntia ja viikonlopun herkut pois niin laihtuu takulla.

Pitää muistaa kävellä sillä tahdilla ettei vedä jalkoja piippuun. Kävelyn haitat on että parisen tuntia päivässä on aika paljon. Työssäkäyvällä ei ole sellaiseen aikaa.

Työmatkan voi aivan hyvin tehdä kävellen, jos se on vaikka 5 kilsaa eikä ole esim. lapsia harrastuksiin vietävänä.

Vierailija
70/118 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 5min saa syötyä raksupussista monen, monen tunnin kävelyä vastaavat kalorit.

Ihan ensimmäisenä pistäisin kaikki herkut, raksut, suklaat, leivonnaiset ja sokerimässyt loppuelämäksi sivuun.

Siihen rinnalle voi sitten ottaa liikuntaa _kuntoa_kohottamaan_, mutta se ei ole se mikä laihduttaa. Laihtuminen vaatii kaloreiden rajoittamista.

Vierailija
71/118 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parisen tuntia päivässä niin laihtuu takulla ja herkuttelemalla pysyy samassa paino.

Viidesti viikossa parituntia ja viikonlopun herkut pois niin laihtuu takulla.

Pitää muistaa kävellä sillä tahdilla ettei vedä jalkoja piippuun. Kävelyn haitat on että parisen tuntia päivässä on aika paljon. Työssäkäyvällä ei ole sellaiseen aikaa.

Työmatkan voi aivan hyvin tehdä kävellen, jos se on vaikka 5 kilsaa eikä ole esim. lapsia harrastuksiin vietävänä.

Jos ei käy töissä niin voi kävellä vaikka koko päivän

Vierailija
72/118 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle 5min saa syötyä raksupussista monen, monen tunnin kävelyä vastaavat kalorit.

Ihan ensimmäisenä pistäisin kaikki herkut, raksut, suklaat, leivonnaiset ja sokerimässyt loppuelämäksi sivuun.

Siihen rinnalle voi sitten ottaa liikuntaa _kuntoa_kohottamaan_, mutta se ei ole se mikä laihduttaa. Laihtuminen vaatii kaloreiden rajoittamista.

Se että sinä syöt herkkuja, raksuja, suklaita, leivonnaisia ja sokerimässyjä ei tarkoita sitä että ylipainoinen söisi.

Vierailija
73/118 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siin on et ei kunnon treeniä voi tehä?

Sitäpä voi jokainen pysähtyä miettimään, minkälaisia syitä voi sille olla. Samalla saa hyvää harjoitusta kykyyn ymmärtää toisessa elämäntilanteessa olevia ihmisiä.

Kyllä mä kuule aikamoisia valaita nään salilla joka päivä tekees kunnon treenejä. Näiden ero muihin läskeihin on, että he eivät keksi tekosyitä, vaan tsemppaavat. Vai puhutaanko tässä jo semmosesta tapauksesta, joka ei pääse edes lattialta ylös?

Et nyt ihan ymmärrä. Mieti vähän vielä syvemmin, mitä syitä voi olla sille, että valitsee liikuntamuodokseen kävelyn.

Se ei ettei halua laihtua tarpeeksi kovaa. Itsekuri?

Itse laihduin kävelemällä ja annoksia pienentämällä melkein 20kg vuodessa. Eikö siinä ole mielestäsi tarpeeksi tahtoa ja itsekuria?

Oletko itse koskaan laihduttanut onnistuneesti merkittäviä kilomääriä?

En oo niin heikko et oisin koskaa ollu läski. Oon kyllä rakentanut monta kiloa lisää lihasta. 

Läski=heikko? Niinkö sinä määrittelet heikon?

Kuulepas pikkupska. Minä olen käynyt viimeisen 7 vuoden aikana 3 vakavaa sairautta läpi YKSIN ja samalla ollut omaishoitaja 3-4 läheiselle joista 2 olen saattanut hautaan. Äärimmäisissä sairaustiloissakin olen hoitanut läheiseni, käynyt erittäin raskaita henkisiä tiloja läpi. Samalla olen valmistunut oman liikuntalajini opettajaksi siinä sivussa. Syön niin terveellistä vegaaniruokaa ja olen syönyt viimeiset 30 vuotta että sinä olet niin heikko ettet samaan pystyisi. Olen kuule sellaista vahvuutta tarvinnut että sinulla ei ole minkäänlaista aavistusta. Ja sinun mielestäsi olen heikko kun lihoin syöpää sairastaessani. Nyt olen kuukauden odotellut tietoa siitä että onko syöpäni uusiutunut/levinnyt(eli kuolenko syöpään) mutta kas joudun odottelemaan vielä toisenkin kuukauden. Mutta lähdenpä vetämään tästä pari tuntia oppilaille kun olen niin heikko.

Ai että halveksin sinua, ainoa saavutus elämässä että olet rakentanut lihasta. Mitä hyötyä sinusta ja noista lihaksista on kenellekään? Minä sentään tuon liikunnanopena iloa ja terveyttä useiden ihmisten elämään vaikka olenkin läski.

Helpottiko?

Ala syömään lihaa, niin et ole noin kiukkuinen :)

Vierailija
74/118 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kävellyt tammikuusta saakka tunnin päivässä ja paino ei ole pudonnut yhtään.

Tarkistapas sitten ruokavaliotasi mitä oikein syöt ja juot.

Vierailija
75/118 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkistapas sitten ruokavaliotasi mitä oikein syöt ja juot.

Jep... Väittäisin näin tosi karrikoidusti, että tunnin kävely päivässä ja normi kalorit kokoon ja aktiivisuuteen nähden, niin pysyy suht balanssissa..

Jos sillä liikunnalla lihot, niin syöt liikaa.

Vierailija
76/118 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelemällä ei itsessään laihdu. Mutta kävely on liikuntaa ja pyöräily. Liikunnalla on monia hyvä terveysvaikutuksia, lisää mm aineenvaihduntaa ja ehkäisee masennusta.

Mutta laihdutuksessa on se itse ruokavalio kaikkein, kaikkein tärkein. Se mitä sinä syöt ja juot. Ja kuinka paljon.

Vierailija
77/118 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä laihtuu..tai ainakin kiinteytyy mikä itselle= laihtuminen, lihakset vahvistuu ja kehittyy.. Ja ne vie sitten jatkossa enemmän energiaa kuin se höttö läski eli kulutis kasvaa rasvaa palaa.. Eli lisää läskistä eroon pääsyä-> laihtuu ja terveytyy..= menee parempaan suuntaan ja lujaa! Nimittäköön sitä kukin miksi haluaa, mutta ainakin kannattaa kävellä, vie rutkasti eteenpäin!

Vierailija
78/118 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävely on huono keino laihduttaa. jos kävelee tunnin, siinä kuluu kaloreita 100. Kävely lisää nälän tunnetta enemmän kuin kävelyn aiheuttama kulutus. Mutta onhan se lihaskunnon takia tietenkin hyvä.

Ei minulle kävely tuonut nälän tunnetta ja olen joskus nelikymppisenä harrastanut 3-4 tunnin kävely lenkkejä eikä siinä ole tullut minkäänlaista nälän tai janon tunnetta. Ihmisten elimistö on näköjään aika erilainen. 

Minulla pitäisi olla kakkostyypin diabetes ylipainoisena ja Metforem lääkitys niin voin olla syömättä vaikka ihan koko päivän eikä tule minkäänmoista heikotusta. Ainoastaan jos syön sitten kunnolla oikein ison annoksen kerralla niin sitten alkaa väsyttämään. Haavat paranee heti niin ettei ole mitään ongelmia. 

Testien mukaan sokerit heitteli ylös sun alas riippuen tietenkin syömisieni mukaan ja kuinka paljon olin ottanut alkohoolia. 

Valitsen ruuan kuitupitoisemman tehden itse täysjyvä makaroonilaatikkoa paprikalla, punasipulilla ja syön joka päivä pähkinöitä iltapalaksi. Leivon täysjyvätuotteista sämpylöitä joihinka tulee erilaisia täysjyvä jauhoja, kauraleseitä ja maissi täysjyväjauhoa joukkoon antaa speciaali makua. Sokerin tilalle vain ripaus vaahtera siirappia tai hunajaa ja rasvaksi voin makuinen rypsi öljyä. Teen sen taikinan joko turkkilaiseen jugurttiin tai edellisen päivän puuro pohjaan. Pakaste pinaatti sopii hyvin sämpylöihin. 

Niitä perinteisiä pullia en syö koskaan koska ne ovat kaikkein epäterveellisimpiä. Valkoista sokeria välttelen. 

Vierailija
79/118 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä laihtua kävelemättä metriäkään! Ruokavalio ratkaisee. Liikunta on erinomainen apu, mutta ruoka on se mikä ratkaisee.

Vierailija
80/118 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollista. Keho tarvitsee pitkiä lenkkejä. Lenkkien pituus noin 2 tuntia, voi kävellä enemmänkin. Tämä on erittäin tehokas tapa pudottaa kiloja, samalla kiinteytyy. Aikaa kuluu, mutta keho mukautuu, eikä tule mitään ihon roikkumisia. Suosittelen. Kun kunto nousee kävelyn seurauksena, voi myös alkaa hölkätä välillä kevyesti, kävelyä ja hölkkää, keho tykkää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä