Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävelemällä laihtuminen

Vierailija
16.03.2023 |

Onko mahdollista, että mikäli harrastaa vain kävelemistä, niin sillä voi pudottaa painoaan 20 kg, kuulostaa epätodelliselta?

Kommentit (118)

Vierailija
81/118 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävely on huono keino laihduttaa. jos kävelee tunnin, siinä kuluu kaloreita 100. Kävely lisää nälän tunnetta enemmän kuin kävelyn aiheuttama kulutus. Mutta onhan se lihaskunnon takia tietenkin hyvä.

Hei, tuo on muuten todella totta, hyvä kun laitoit tämänkin tänne. Itse olen nyt kävellyt syyskuusta lähtien noin tunti-tuntipuolitoista ja nälkä on aivan hirveä kun palaan kotiin, ihan kädet jopa välillä tärisee, joten olenkin miettinyt, että mikähän järki tässä on. Vaikka syön vain omenan, jatkaa keho ravinnon "huutamista" ja kädet ja jalat tärisee, on pakko ottaa jotain vahvempaa. Kiitos kun huomioit tämän näläntunteen kehittymisen.

Vierailija
82/118 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mahdollista. Keho tarvitsee pitkiä lenkkejä. Lenkkien pituus noin 2 tuntia, voi kävellä enemmänkin. Tämä on erittäin tehokas tapa pudottaa kiloja, samalla kiinteytyy. Aikaa kuluu, mutta keho mukautuu, eikä tule mitään ihon roikkumisia. Suosittelen. Kun kunto nousee kävelyn seurauksena, voi myös alkaa hölkätä välillä kevyesti, kävelyä ja hölkkää, keho tykkää. 

Ei tarvitse edes aloittaa hölkkäämistä, kävely on hyvä sellaisenaan, vauhtia ja matkaa voi säädellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/118 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mahdollista. Keho tarvitsee pitkiä lenkkejä. Lenkkien pituus noin 2 tuntia, voi kävellä enemmänkin. Tämä on erittäin tehokas tapa pudottaa kiloja, samalla kiinteytyy. Aikaa kuluu, mutta keho mukautuu, eikä tule mitään ihon roikkumisia. Suosittelen. Kun kunto nousee kävelyn seurauksena, voi myös alkaa hölkätä välillä kevyesti, kävelyä ja hölkkää, keho tykkää. 

Mutta ei saa unohtaa ruokavaliota! Jos syö liikaa on mahdotonta pudottaa painoa. Kunto kyllä kasvaa kävellessä, mutta kilot ei karise jos syö lenkin päätteeksi jättihampurilaisen. Yhdistämällä pienemmät annokset lautasella ja reipasta kävelyä monta kertaa viikossa niin takuuvarmasti kuka tahansa laihtuu.

Vierailija
84/118 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävely on mukavaa ja virkistävää, mutta eipä juurikaan laihduta. On paljon helpompaa syödä vähemmän, kuin yrittää liikunnalla pudottaa painoaan. Muut liikunnan hyvät vaikutukset ovat kuitenkin kiistattomia.

Vierailija
85/118 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnin kävely kuluttaa noin yhden grillimakkaran verran energiaa. Eli ruokavaliolla on paljon suurempi merkitys. Toki, jos tällä hetkellä paino pysyy samana, ja lisäät sen tunnin lenkin, etkä muuta ruokavaliota, niin laihdut noin kilon kuukaudessa. Riippuu tietysti omasta painosta. 120kg painava kuluttaa tietysti tunnin lenkillä enemmän kuin 80kg painava.

Ainoa uskottava, järkeenkäyvä vastaus!

Tähän sen verran lisäystä, että jos jo valmiiksi syö vähän liikaa, niin ei edes se kävely silloin laihduta, jos ei ala oikeasti syödä vähemmän. Meille monelle ne kilot kertyy pikkuhiljaa juuri siksi, että koko ajan syödään vähän liikaa.

Itse olen siis kävellyt tammikuusta saakka tunnin päivässä (5,5-6 km tuntivauhdilla, joka on ihan hyvä) toivoen laihtuvani, ja vasta nyt uskonut, ettei se riitä.

T. Se, joka jo ensimmäisellä sivulla kertoi tammikuussa aloittaneensa

Vierailija
86/118 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävely on huono keino laihduttaa. jos kävelee tunnin, siinä kuluu kaloreita 100. Kävely lisää nälän tunnetta enemmän kuin kävelyn aiheuttama kulutus. Mutta onhan se lihaskunnon takia tietenkin hyvä.

Hei, tuo on muuten todella totta, hyvä kun laitoit tämänkin tänne. Itse olen nyt kävellyt syyskuusta lähtien noin tunti-tuntipuolitoista ja nälkä on aivan hirveä kun palaan kotiin, ihan kädet jopa välillä tärisee, joten olenkin miettinyt, että mikähän järki tässä on. Vaikka syön vain omenan, jatkaa keho ravinnon "huutamista" ja kädet ja jalat tärisee, on pakko ottaa jotain vahvempaa. Kiitos kun huomioit tämän näläntunteen kehittymisen.

Tietenkin liikunnan jälkeen pitää syödä! Se on normaalia ja edistää lihasten palautumista. Mitä rankempi liikunta, sitä enemmän pitää syödä.

Vierailija
87/118 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin liikunnan jälkeen pitää syödä! Se on normaalia ja edistää lihasten palautumista. Mitä rankempi liikunta, sitä enemmän pitää syödä.

Ja sitä enempi lihoo!

Vierailija
88/118 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtahevot koittaa mennä taas mistä aita on matalin. Vaikka eivät aidan ali mahtuisikaan. Joku haluu laihtua ja miettii et sen tekis kävelemällä :D Ei edes haluta kunnolla yrittää. Sit parin kuukauden päästä selitellää pulla kädes "Oon yrittäny mut en laihdu" ja syytetään geenejä ja stressiä. 

Vierailija
89/118 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se kuulostaa epätodelliselta? Käyt 5-6 kertaa viikossa kävelemässä reippaasti tunnin, puolitoista, niin palataan juhannuksena asiaan, mikäli yhtään kiloa ei ole lähtenyt.

Esim 2-3 kiloa kuukaudessa voi saada helposti pois, niin olis kesällä jo 10 kiloa köykäsempi.

Onnea matkaan! Minulla on koira, jonka kanssa lenkkeilen joka päivä 1-2h (taloudessa muitakin lenkittäjiä). Koiran tulon jälkeen kiloja on tullut 5kg lisää. Onhan minulla toki sairaus joka vaikeuttaa laihtumista, mutta kuvittelin minäkin että painon suhteen mentäisiin toiseen suuntaan ison koiran myötä. 

Vierailija
90/118 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kävellyt tammikuusta saakka tunnin päivässä ja paino ei ole pudonnut yhtään.

Tarkistapas sitten ruokavaliotasi mitä oikein syöt ja juot.

Jep... Väittäisin näin tosi karrikoidusti, että tunnin kävely päivässä ja normi kalorit kokoon ja aktiivisuuteen nähden, niin pysyy suht balanssissa..

Jos sillä liikunnalla lihot, niin syöt liikaa.

Jos yhtään millään liikunnan määrällä lihoo syö liikaa kulutukseensa nähden. Ihan riippumatta siitä, käveleekö vain sohvalta jääkaapille vai juokseeko joka päivä maratonin. 

Vierailija
91/118 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnan kuluttamilla kaloreilla ei laihdu, ellei ole ihan himoliikkuja, joille taas tämä lausahdukseni on myrkkyä, koska tottahan nyt se liikunta ja siitä saatavat endorfiinit ovat ykkösasia. Kyllä kävelylläkin laihtuu, jos sen aloittaa eikä muuta ravinnonsaantia isommaksi. Eli ei kuvittele, että kun kävelee 3 km, niin sitten voi syödä pitsan ekstrana. Mieluummin aloittaa sen kävelyn ja vähentää edes vähän sitä ravinnonsaantia, tai muuttaa sitä terveellisempään suuntaan. Ei tarvitse vetää itseään Jutta Gustafsbergimäisesti piippuun ja lonkkaleikkaukseen viiskymppisenä.

Vierailija
92/118 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ollut todellakaan totta. Tunnin kävely ei kuluta yhtään kenelläkään vain 100 kcal ainakaan, jos ei vain kävele lähimmälle puistonpenkille istumaan tunniksi. Tuo tärinä ei ole varsinaisesti nälkää vaan verensokerin romahtamista. Syöpä se omena ennen kävelyä, niin olo voi helpottua. 

Vierailija
93/118 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siin on et ei kunnon treeniä voi tehä?

Sitäpä voi jokainen pysähtyä miettimään, minkälaisia syitä voi sille olla. Samalla saa hyvää harjoitusta kykyyn ymmärtää toisessa elämäntilanteessa olevia ihmisiä.

Kyllä mä kuule aikamoisia valaita nään salilla joka päivä tekees kunnon treenejä. Näiden ero muihin läskeihin on, että he eivät keksi tekosyitä, vaan tsemppaavat. Vai puhutaanko tässä jo semmosesta tapauksesta, joka ei pääse edes lattialta ylös?

Et nyt ihan ymmärrä. Mieti vähän vielä syvemmin, mitä syitä voi olla sille, että valitsee liikuntamuodokseen kävelyn.

Se ei ettei halua laihtua tarpeeksi kovaa. Itsekuri?

Itse laihduin kävelemällä ja annoksia pienentämällä melkein 20kg vuodessa. Eikö siinä ole mielestäsi tarpeeksi tahtoa ja itsekuria?

Oletko itse koskaan laihduttanut onnistuneesti merkittäviä kilomääriä?

Sukulaiseni ja ystäväni huom! Laihdutivat kelotamalla ruoka ajt. Malia sihen otivat netistä sairalan ruoka lista ja kellon ajat.Koti ruokaa.Laihdutamatta. Kävelivät  askeleita yht.10 000 päivään aikan. Hetkessä ei läskit tuleet. Joten Hetkessä ne ei lähtenyt. Sukulaiseni laihtui 30 kiloa.Aikaa meni 3 vuotta. Ystäväni laihtui 40 kiloa,aikaa meni 5vuotta.Läskitei takaisin tuleet. Kun pitävät yhä ruoka rytimiä, Käveevät joka päivä yhä.Missä sokeria,eivät ota.Uskaltavat kietäytyä.Eivät juo hilihapollisia juomia.Ne laajentaa vatsa- laukua ja silloin sinne mahtuu ruokaa enemmän.Eivät juo alkoholia,eivät tupakoi.Eivät syö mieliala lääkeitä.

Vierailija
94/118 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täriset tunnin KÄVELYN  jälkeen? Ei luoja missä rapakunnossa suomalaiset ovat. Toivottavasti et ole mies ja toivottavasti ei jouduta sotaan. Tämmösil tee siel mitään. Mahtaa veteraanit olla ylpeitä. 

Vierailija
95/118 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunnan kuluttamilla kaloreilla ei laihdu, ellei ole ihan himoliikkuja, joille taas tämä lausahdukseni on myrkkyä, koska tottahan nyt se liikunta ja siitä saatavat endorfiinit ovat ykkösasia. Kyllä kävelylläkin laihtuu, jos sen aloittaa eikä muuta ravinnonsaantia isommaksi. Eli ei kuvittele, että kun kävelee 3 km, niin sitten voi syödä pitsan ekstrana. Mieluummin aloittaa sen kävelyn ja vähentää edes vähän sitä ravinnonsaantia, tai muuttaa sitä terveellisempään suuntaan. Ei tarvitse vetää itseään Jutta Gustafsbergimäisesti piippuun ja lonkkaleikkaukseen viiskymppisenä.

No se on totta, että on äärimmäisen vaikea liikkua niin paljon, että voi syödä käytännössä ihan mitä tahansa ja silti laihtuu, koska keho ei suostu ottamaan niin paljoa ruokaa vastaan. Itse olen joskus kovimmilla treenikausilla päässyt tähän. Käytin kalorilaskenta-appia varmistamaan, että syön joka päivä ihan vähintään 4000 kcal ja silti paino tuli alas. Tuolloin kuitenkin treenasin joka päivä kaksi kertaa ja lisäksi tuli muuta liikkumista ja treenit eivät olleen mitään vartin kävelyitä vaan kovaa treenaamista. Tuollaisiin määriin en pysty millään töissä käydessäni vaikka treenaan nytkin paljon. Koronalomautus antoi kuitenkin aikanaan mahdollisuuksia. 

Tuosta huolimatta väite, ettei liikunta auta laihduttamisessa on ihan bullshittiä ja olet ihan oikeassa siinä, että kaikki liikunta tukee laihduttamista kunhan ei käytä sitä tekosyynä ylensyömiseen. Puolen tunnin lenkin jälkeen ei todellakaan voi palkita itseään vasikan pään kokoisella korvapuustilla, jos haluaa laihtua. 

Vierailija
96/118 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiputin 10 kiloa puolessa vuodessa kävelemällä tunnin reippaasti 5 kertaa viikossa. Siihen päälle tietysti ruokavalion tarkastus.

Vierailija
97/118 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kävellyt tammikuusta saakka tunnin päivässä ja paino ei ole pudonnut yhtään.

Ruokamääriin kannattaa kiinnittää myös huomiota. Kuinka pitkän matkan kävelet tunnissa?

Vierailija
98/118 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pupun ruokaa syömällä laihtuu.

Vierailija
99/118 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kuulemani laihdutusvinkki on you cant outrun your fork.

Eli mikään määrä liikuntaa ei laihduta jos syö väärin.

Vierailija
100/118 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiputin 10 kiloa puolessa vuodessa kävelemällä tunnin reippaasti 5 kertaa viikossa. Siihen päälle tietysti ruokavalion tarkastus.

Et siis laihtunut kävelemällä, vaan syömällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä