Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävelemällä laihtuminen

Vierailija
16.03.2023 |

Onko mahdollista, että mikäli harrastaa vain kävelemistä, niin sillä voi pudottaa painoaan 20 kg, kuulostaa epätodelliselta?

Kommentit (118)

Vierailija
41/118 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla muuttu työpaikan sijainti kun toimisto muutti ja nyt pääsen kävellen töihin niin kyllä on kiloja lähtenyt ja vyötärö kaventunut.

Vierailija
42/118 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai se riippuu siitä miten on tähän asti elänyt. Itselläni on ylipainoa ja kävelen melko paljon. Joskus ihmetyttävät ohjeet, että ala kävellä puoli tuntia kolme kertaa viikossa niin laihdut (en viittaa nyt mihinkään tämän ketjun kommenttiin); ajatuksena on selvästi se, että jokainen ylipainoinen vain makaa sohvalla. Minulla tuo ohje tarkoittaisi merkittävää kävelyn vähentämistä. Mutta toki, jos on sohvaperuna, sitten varmasti muutos jo vaikuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/118 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävelen paljon (viikossa 50-70km) enkä liho, vaikka syön usein herkkuja ja juon iltakaljoja sekä viikonloppuna sitten muutakin. Pienikokoisena minussa luulisi näkyvän nämä elämäntavat, mutta ei. Samankokoisena olen pysynyt viimeiset 15 vuotta, sitä ennen olin pulskempi. Nyt olen hoikka, jopa laiha.

Vierailija
44/118 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siin on et ei kunnon treeniä voi tehä?

Sitäpä voi jokainen pysähtyä miettimään, minkälaisia syitä voi sille olla. Samalla saa hyvää harjoitusta kykyyn ymmärtää toisessa elämäntilanteessa olevia ihmisiä.

Kyllä mä kuule aikamoisia valaita nään salilla joka päivä tekees kunnon treenejä. Näiden ero muihin läskeihin on, että he eivät keksi tekosyitä, vaan tsemppaavat. Vai puhutaanko tässä jo semmosesta tapauksesta, joka ei pääse edes lattialta ylös?

Et nyt ihan ymmärrä. Mieti vähän vielä syvemmin, mitä syitä voi olla sille, että valitsee liikuntamuodokseen kävelyn.

Se ei ettei halua laihtua tarpeeksi kovaa. Itsekuri?

Itse laihduin kävelemällä ja annoksia pienentämällä melkein 20kg vuodessa. Eikö siinä ole mielestäsi tarpeeksi tahtoa ja itsekuria?

Oletko itse koskaan laihduttanut onnistuneesti merkittäviä kilomääriä?

En oo niin heikko et oisin koskaa ollu läski. Oon kyllä rakentanut monta kiloa lisää lihasta. 

Sehän on mukava kuulla. Onnea sinulle siitä! Jos vielä osoittaisit ihmisenä positiivisia piirteitä ja esimerkiksi vastaisit muihinkin kuin itseäsi koskeviin kysymyksiin, niin silloin voisi keskustelulla olla jotain merkitystäkin.

Vierailija
45/118 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt väitettä, että liikunta ei ole laihdutuskeino. 

Mutta jos kerran perusaineenvaihdunta polttaa 1500 kcal ja ihminen syö tuon verran - tai vaikka vähän enemmänkin - niin kaikki liikunta on silloin miinuskaloreilla kulkemista eli teoriassa laihduttavaa. Tietysti asiaan vaikuttavat myös stressitasot ja muut, mutta silti. 

Esim. youtubessa erittäin ylipainoinen mies oli kai 40 pv vesipaastolla lääärien valvonnassa ja oli vähän pettynyt tulokseen. Ei laihtunut niin paljon, mitä laskennallisesti olisi pitänyt eli jonkinlainen elimistön jarru siinä meni päälle. 

Jarrulta kai välttyy, jos lähtötilanteessa ei ole säästöliekillä ja laihduttaessa pyrkii minimoimaan sen syntymisen pitämällä kalorivajeen suht pienenä. Tietysti painon pudotessa liikunta kuluttaa vähemmän kuin lähtötilanteessa, mutta silloin nostetaan kierroksia. EI ole mahdotonta, kun kuntokin on varmaan jo noussut sinä aikana. 

Vierailija
46/118 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut samalla on katsottava,mitä syö eli terveellisesti ja kohtuudella,ei se paljoa auta,vaikka kävelet melkein joka päivä lenkin,jos syöt samat määrät kuin ennen lenkkeilyn aloitusta ja vielä epäterveellisesti...mutta kyllähän lenkkeilystä saa liikuntaa ja palaa kaloreja

Vierailija
47/118 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kävellyt joka ikinen päivä marraskuusta lähtien 12 500 askelta eli noin 10 km. En ole laihtunut juuri yhtään. En kyllä ole pahemmin muuttanut ruokavaliotani tai karsinut satunnaista herkuttelua pois.

Vierailija
48/118 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä uskon kävelyn vaikuttavan paljonkin, koska lisää aineen vaihduntaa ja peruskulutusta ja samalla myös kuluttaa energiaa...

ei se ole yks yhteen syö makkara tai kävele 10km.. Liikunta rasittaa ja aktivoi lihaksia ne kuluttaa energiaa ja myös voimaja kestävyys kasvaa mikä myös kuluttaa energiaa..

Tyhmää väittää että miinus kaloreilla sohvalla saat yhtä hyviä tuloksia kun liikkumalla ja syömällä riittävästi

Vierailija
49/118 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kävellyt tammikuusta saakka tunnin päivässä ja paino ei ole pudonnut yhtään.

Vähän riippuu myös siitä vauhdista.

Jep. Kyllä sen pitää tuntua vähän rasittavalta eikä tunti ole edes paljon.

Itse muistan parikymppisenä että kilot alkoi karista kun kävelin päivittäin vähintään 1,5h ja vieläpä lujaa, niin että hiki valui selkää. Kyllä on kumma jos tuolla ei ala kilot tippua, toki tsekkasin myös syömisiä mutta se oli helppoa koska hötön himo jää mulla liikkuessa pois. En tiedä on muilla samaa vaikutusta. 

Vierailija
50/118 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitäpä voi jokainen pysähtyä miettimään, minkälaisia syitä voi sille olla. Samalla saa hyvää harjoitusta kykyyn ymmärtää toisessa elämäntilanteessa olevia ihmisiä.

Kyllä mä kuule aikamoisia valaita nään salilla joka päivä tekees kunnon treenejä. Näiden ero muihin läskeihin on, että he eivät keksi tekosyitä, vaan tsemppaavat. Vai puhutaanko tässä jo semmosesta tapauksesta, joka ei pääse edes lattialta ylös?

Et nyt ihan ymmärrä. Mieti vähän vielä syvemmin, mitä syitä voi olla sille, että valitsee liikuntamuodokseen kävelyn.

Itse laihduin kävelemällä ja annoksia pienentämällä melkein 20kg vuodessa. Eikö siinä ole mielestäsi tarpeeksi tahtoa ja itsekuria?

En oo niin heikko et oisin koskaa ollu läski. Oon kyllä rakentanut monta kiloa lisää lihasta. 

Huomaa, että olet nuori, etkä ole joutunut kosketuksiin elämän nurjemman puolen kanssa. Tai et välttämättä nuori, mutta sosiaalisesti yksipuolinen. Et ole tottunut ajattelemaan ihmiselämän monia puolia. Sanotko noin myös esimerkiksi ihmiselle, joka on ilman omaa syytä ollut onnettomuudessa, joutunut pyörätuoliin ja lihonut. Pääsee aikanaan kuntoutumaan ja haluaisi laihtua.

Tai ihmiselle, jolla vakava aineenvaihduntasairaus, joka lihottaa.

Vierailija
51/118 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis suurinosa taas pelkkää pöljöilyä tässäkin ketjussa . Liikuntahan itsessään ei laihduta yhtään vaan kaikki laihduttaminen tapahtuu ruokavaliota muuttamalla. Uskokaa nyt!

Liikunta on äärimmäisen hyvä tukemaan laihduttamista, koska se parantaa niin fyysistä, kuin henkistä oloa.

Nämä kaksi asiaa kulkevat käsikädessä ruokavalio ja liikunta. Liikunta myös kiinteyttää , kun laihdutusprosessi käynnistyy. Ihminen näyttää elinvoimaisemmalta, kun hän harrastaa liikuntaa, eikä laihduta vain ns makoilemalla.

Ap: lle vielä saat kävellä vaikka kuinka ja kauan , eikä vaaka näytä yhtään sen vähemmän, jos et vähennä kalori määrääsi.

Mistä helvetistä joka ainoaan aloitukseen sekoitetaan joku perkeleen Ap, EN OLE AP, ENKÄ PA.

Vierailija
52/118 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syöminen ja kulutus on tasapainossa ilman kävelylenkkejä, niin esim. 80 kg painavan henkilön pitää kävellä yhteensä noin 2500 km, jotta hän laihtuisi 20 kg pelkästään kävelemällä. Ei kovin lyhyt matka, mutta ei myöskään täysin mahdoton, jos aikaa on esimerkiksi 2 vuotta. Silloin tuo tarkoittaisi neljää noin tunnin lenkkiä viikossa.

Mutta mikään määrä kävelyä ei riitä, jos syö ylimääräistä yhtä paljon kuin kuluttaa kävellessä.

Vierailija
53/118 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mullakaan paino tipu, vaikka kuinka kävelisin, mutta mun ukolla kyllä paino menee alaspäin, samaa matkaa kävellään

Vierailija
54/118 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa sitten olet kukkakeppi, ei nekään nyt niin kauniita ole ja kuka kertoi, että on ollut läski, kun pudotti painoa 20 kg, jos painaa 70 kg, joka monelle on vielä normaali, painaa pudotuksen jälkeen 50 kg, sekin on normaali jos suhteuttaa pituuteen ym. juttuihin, taidat sittenkin olla heikko, korvien välistä.

Vierailija
55/118 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painon putoaminen on kiinni kokonaisuudesta. Kävely on hyvää arkiliikuntaa, mutta ruokavaliolla on isompi merkitys. Periaatteessa ihminen voi laihduttaa syömällä pelkkää karkkia ja kävelemällä jääkaapilta sohvalle, jos kokonaiskalorimäärä jää riittävän pieneksi. Terveellistä se ei tietenkään olisi.

Vierailija
56/118 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs lääkäri kertoi TV:ssä vuosia sitten säännön : jos kävelee tunnin päivässä, laihtuu 10kg vuodessa.

Juoksumatto sallii itselle sopivan kallistuskulman, sillä saa aikaan hurjia tehonkulutuksia. En tosin tiedä kannattaako se.

Vierailija
57/118 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelet useana päivänä viikossa 10 000 askelta per päivä ja ei syö kauheasti niin kyllä laihtuu.

Vierailija
58/118 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tietenkään niin mee että kävele se ja se määrä viikossa niin laihdut sen ja sen verran.. Kaikki riippuu kaikesta tietenkin. Mut jos liikkumaton ihminen laittaa ruokavalion kuntoon ja kalorit alakanttiin tai jopa alle ja alkaa käymään kävelyllä vaikka 4 x tunti viikossa alkuun, niin varmasti rupee näkyyn niin painossa kunnossa, kuin ulkomuodossakin.

Vierailija
59/118 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskon,että voi laihtua,kunhan vähentää syömisiään,itse huomasin,et läskiä lähti,kun aloitin lenkkeilyn ja vähensin syömisiä ja karsin lihottavat ja herkut todella minimiin,esim.suklaata vähän ehkä kerran viikossa,ettei meno ihan liia kuivaks mene,eikä liian jyrkkää muutosta ruokavaliossakaan kannata tehdä,että pystyy sen jatkuvasti pitämään,mutta lihottavia ruokia karsin,jotkut pois kokonaan..20kg on paljon ja vaatii aikaa,mutta eiköhän saa pudotettua

Vierailija
60/118 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

uskon,että voi laihtua,kunhan vähentää syömisiään,itse huomasin,et läskiä lähti,kun aloitin lenkkeilyn ja vähensin syömisiä ja karsin lihottavat ja herkut todella minimiin,esim.suklaata vähän ehkä kerran viikossa,ettei meno ihan liia kuivaks mene,eikä liian jyrkkää muutosta ruokavaliossakaan kannata tehdä,että pystyy sen jatkuvasti pitämään,mutta lihottavia ruokia karsin,jotkut pois kokonaan..20kg on paljon ja vaatii aikaa,mutta eiköhän saa pudotettua

lisään: niin ja annoskokoja olen pienentänyt tietoisesti,en syö niin paljon kuin ennen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän