JOS SAISIN KAUPUNGIN ASUNNON, ASUISIN SIINÄ VAIKKA LUTEITA VILISISI YMPÄRILLÄ!
Olen vakaasti lausuntoni takana! Jos lottovoittona saisin kaupungin asunnon, 3 h + k. Vaikka luteet olisivat kynnyksellä vastassa, asuisin silti. Myrkyttelisin ja asuisin. Ja asuisin. Koska tuollaista lottovoittoa on niin harvinaista saada, että pitäisin siitä kiinni lutein ja lampain!
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei selviäisi päivääkään ludeasunnossa kun kuulee miten luteet tuhoavat elektroniikkaa ja ruokaa.
Mitääh :D Lude syö ainoastaan sinua. Vertasi. Jättää puremajälkiä ympäri kehoa. Ei ne mitään ruokaa, huonekaluja tai muutakaan tuhoa. VERTA.
Luteet paskantavat tietokoneiden sisälle ja aiheuttavat myös oikosulkuja kun vilistävät television sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Voi kun saisikin sen lottovoiton, että Hekalta sais kolmion tai neliön 🤩
Kontulankaarella oli vapaana. Karmeita lääviä.
Kiitos muistutuksesta minkälaisissa luukuissa kerrostaloasujat joutuvat asumaan, pysyn ok-talossani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luteista ja muistakin tuholaisista pääsee eroon olemalla itse aktiivinen ja käyttämällä oikeanlaisia myrkkyjä ja torjuntamenetelmiä.
Jos ei itse viitsi nähdä muuta vaivaa kuin korkeintaan viedä rojut ulos ja toivoa kylmän ne tappavan, on turha kitistä myöhemmin kun homma ei toiminutkaan.
Et sä itse niitä ala hoitamaan. MUIDEN vuoksi niistä ON ilmoitettava. Ettei leviä tai ole jo levinnyt muihin asuntoihin.
Mitä väliä sillä on, levittääkö myrkyt tuholaistorjuja vai minä itse, ja miksei se sitten päde minkään muun torjuntamenetelmän kanssa, ei muutaku tuholaistorjuja tulee sit joka aamu viemään tekstiilit pesukoneeseen, katsomaan mitä kippoihin on ilmestynyt jne.
Jossain höpölöpö pahvilaatikko-asunnoissa ne voi levitä itsekseen toisten kämppiin, mutta muissa ympäristöissä ne leviää aina ihmisten vaatteiden mukana.
Mikä niistä kaupungin asunnoissa on niin erityistä? Ja miksi et muuta?
Nykyään ne ovat kaikkien saatavilla ja vuokrataso jopa kalliimpi kuin yksityisellä.
Ja nykyään kaupungin asunnot ovat kiinteistöyhtiöiden omistuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei selviäisi päivääkään ludeasunnossa kun kuulee miten luteet tuhoavat elektroniikkaa ja ruokaa.
Mitääh :D Lude syö ainoastaan sinua. Vertasi. Jättää puremajälkiä ympäri kehoa. Ei ne mitään ruokaa, huonekaluja tai muutakaan tuhoa. VERTA.
Missä luulet luteiden jätöksille tapahtuvan? Ne sotkevat esim. sohvan ja sängyn jätöksillä.
Poistin yhden kuolleen luteen potilaan korvasta. 🤮
No jos luteet eivät häiritse, niin entäs tömistelijät, öisin valvovat juopot, huutopelaajat jne?
Et halua muuttaa kaupungin asuntoon.
Miksi mammat eivät muuta pois sieltä Helsingistä? Täällä muualla Suomessa voi vuokrata vaikka ihan yksityiseltä ison asunnon hyvältä paikalta samaan hintaan kuin mitä Helsingissä maksaa joku luteinen sossuasunto. Lähihoitajille löytyy hyvin työpaikkoja kautta Suomen.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi, että tämmöisiäkin vielä on.
Luteita vai? Kuka tahansa voi meistä saada ne mistä tahansa. EIvät luteet katso siisteyttä tai pankkitiliotetta. Kerran jakustani pompsahti sellainen kadulla, oli käynyt kaverillani joka (asui hyvin kalliilla asuinaueella) oli ne jostain saanut asuntoonsa. Pudistelin kaikki ja heitin suoraan pesuun tuuletuksen kautta ja itseni suihkuun ja pelkäsin useamman viikon, että olisivat munineet minunkin luokseni. Onneksi eivät levinneet. Hän itse pääsi luteista vasta muuttamalla. Nauhamaisia puremajälkiä tekivät, vieraille. Eivät itse asunnon omistajalle, jostain syystä. Ainoa kokemukseni ko. elukoiden parissa. Lisäksi viime vuonna levisi paikallisbaarin porukoille kaikille ludeongelma, keskenään vaatteiden kautta tai puljun kankaanpäällisistä tms. Vastaus ei ole "enää" vaan ennen näkemättämästi. Luteiden esiintyvyys on viime vuosina moninkertaistunut uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
No jos luteet eivät häiritse, niin entäs tömistelijät, öisin valvovat juopot, huutopelaajat jne?
Kuule, mulla on merenranta-asunto Hkissa ja kuuntelen töminää joka siunaaman päivä kuin elefanttilauma menisi tuolla. Ei ole tekemistä kaupungin asuntojen kanssa nuo edellä mainitut ongelmat, yksikään. Ihan löytyy kalleimmiltakin alueilta, arpaa kenet seinänaapuriksi saat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä luulet luteiden jätöksille tapahtuvan? Ne sotkevat esim. sohvan ja sängyn jätöksillä.
Poistin yhden kuolleen luteen potilaan korvasta. 🤮
Missä luulet? Ihanasti muotoiltu. Luteiden jätöksiä olen nähnyt. Pieniä mustia pisteitä. Niitä löytyy yleensä sängystä tai petivaatteista, jos ludeongelmaa on. Eivät ne paskanna ruokaan eivätkä ko. pisteet vahingoita minkäänlaista elektroniikkaa sen enempää kuin pölyvillakoiratkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, mulla on merenranta-asunto Hkissa ja kuuntelen töminää joka siunaaman päivä kuin elefanttilauma menisi tuolla. Ei ole tekemistä kaupungin asuntojen kanssa nuo edellä mainitut ongelmat, yksikään. Ihan löytyy kalleimmiltakin alueilta, arpaa kenet seinänaapuriksi saat.
Ok, mutta en usko, että tuolta alueelta löytyy niin paljon huutopelaajia ja öisin valvovia juoppoja kuten kaupungin asunnoista.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuota ludeongelmaa tuottaa?
Ei taida liittyä sinänsä kaupungin asuntoihin, eikös ne ulkomailta voi kulkeutua? Toki ne siihen jonkin kyytivälineen tarvitsevat.Mitäs ne russakat oli? Jokin lempinimitys?
Russakka eli torakka
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ne ovat kaikkien saatavilla ja vuokrataso jopa kalliimpi kuin yksityisellä.
Jotkut Saton kämpät ovat hirveitä. TIetyissä kaupunginosissa ainakin. Paremmissa taas ihan normaalin vuokran hintaisia, ei siis hintaetua. Hekan asunnot sen sijaan ovat kokoonsa nähden edullisempia, jotut oikein hyväkuntoisia ja uusia, jotkut taas hirveitä. Toki itsekin ok tuloisena muuttaisin sellaiseen jos uuden saisin hyvällä sijainnilla, mutten saa koska liian hyvät tulot heidän mukaansa. En tiedä mistä kaupungista puhut, mutta Hkissä ei ainakaan ole vapaana kuin idässä tällä hetkellä. Toisekseen, koko. Yksin asuva saa lähtökohtaisesti vain yksiön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut Saton kämpät ovat hirveitä. TIetyissä kaupunginosissa ainakin. Paremmissa taas ihan normaalin vuokran hintaisia, ei siis hintaetua. Hekan asunnot sen sijaan ovat kokoonsa nähden edullisempia, jotut oikein hyväkuntoisia ja uusia, jotkut taas hirveitä. Toki itsekin ok tuloisena muuttaisin sellaiseen jos uuden saisin hyvällä sijainnilla, mutten saa koska liian hyvät tulot heidän mukaansa. En tiedä mistä kaupungista puhut, mutta Hkissä ei ainakaan ole vapaana kuin idässä tällä hetkellä. Toisekseen, koko. Yksin asuva saa lähtökohtaisesti vain yksiön.
En ole koskaan asunut kuin opiskelijasolussa noista. Mutta kerran lyhyen aikaa nimenomaan SATOn talossa. Siis se oli aivan KA-MA-LAA. MIelenvikainen pariskunta huutohuusi öisin toisella puolella. Toisella maahanmuuttajaperhe lapsineen päivät ja ukko ramppasi röökillä alvariinsa partsilla. Alakerrassa myös ukkarit pitivät öisiä koronaillanistujaisia. Hissiin kustu (koira toivottavasti), joku veti röökiä RAPUSSA säännöllisesti. Hulluja. Ai niin, ja juuri ennen lähtöä ovisilmä oli skraadattu ja ovessa nyrkin jälki. Vaikka olimme tuolloin poissa liki kuukauden. Onneksi jäi lyhyeksi se kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Ei nuo ole pelkästään alemman sosiaaliluokan ongelmia. Itse asun kalliilla alueella, omassa asunnossa eikä yhtiössä asu vuokralaisia. Naapureilla on soittimia joka lähtöön, koiria, kiljuvia lapsia ja juhlia. Niitä heillä vasta onkin! Sivistyneitä, mutta äänekkäistä. Ja kip kop korkokengissä kulkee naiset. Ikinä en ole näin meluisassa paikassa asunut ja olen sentään asunut lapsuuteni kaupungin asunnossa ja sieltäkin tulin muutaman mutkan kautta tänne. Olen tullut tulokseen, että tuuria se on, missä on hiljaista ja missä ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luteet paskantavat tietokoneiden sisälle ja aiheuttavat myös oikosulkuja kun vilistävät television sisällä.
Täähän on vitsi, onhan? Menetän uskoni ihmiskuntaan, jos olet tosissasi.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos muistutuksesta minkälaisissa luukuissa kerrostaloasujat joutuvat asumaan, pysyn ok-talossani.
Metelin puolesta kyllä. Itse en tosin halua hoitaa ympärivuotisesti puutarhaa, tyhjentää tuhkia takasta tai luoda lumia. Kokeilin viime vuonna ja riitti loppuiäksi. Mutta mitä luteisiin, mikä ketjun aiheena, tulee niin ihan hyvin ne sinnekin voivat tulla ja silloin vastaatkin kustannuksista aivan itse.
Kyllä heka asunnoissa nykyään kalliit vuokrat.
nostivat huimasti niitä tänävuonna.. satokin jää toiseks. (Asun siis hekalla). On se kummaa että toiset saa noin äkkiä stadin asunnon. Läheiseni on ollut jo vuosia hakijana . Eikä oo herunut asuntoa sieltäpäin.🙈
Kumppaniksi kelpaa vain Linssi-Lude 😉