Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varasijana elämässä miksi viime hetken kutsut ovat huonoa käytöstä

Vierailija
12.09.2025 |

Jos olet se, jolle soitetaan vasta kun muilla on kiireempiä menoja, niin kyse ei ole ystävyydestä. Kyse on varasijasta.

Ei ihme, että kalenteri on tyhjä, kun olet se, jolle soitetaan vasta kun muilla on jo muut menot. Se ei ole ystävyys, se on varasija.

Ja sitten vielä loukkaantuu, kun sinulla on elämä? Helvetti soikoon. Se on kuin valittaisi, että joku muu varasi pöydän ravintolassa, vaikka sinä et edes kysynyt, haluaisinko tulla.

Jotkut luulee, että ystävyys on kuin taksi: aina saatavilla, kun ei muuta kyytiä tarjolla. Mutta ei ole. Ystävyys on kaksisuuntainen katu tai sitten ei mikään katu.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole taksi, enkä varasija. Jos joku haluaa olla elämässäni, niin se vaatii vähän enemmän kuin viime hetken soiton. Ja jos loukkaantuu, kun mulla on omat menoni, niin kyllä, "helvetti soikoon."

Mä en ole se, joka odottaa puhelua, jos muilla ei ole mitään muuta tekemistä.

Vierailija
2/12 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on h.tistä kotoisin, kokenut olen. :" Kun kukaan muu ei luvannut lähteä , niin sitten sinä tulit mieleen". Kun sovitaan että tulee kylään , itselläni kaikki tarjoilut valmiiksi laitettuna, sitten vähän ennen tulee puhelu: " minä pääsisin nyt muualle" . Ja ilmoituksen perusteluna: " koska sulle voi". Monia monituisia lupausten pettämistä, siinäpä voi aivan itsekseen miettiä miksi etäännytän itseni. Kiitos, mutta ei kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ei ole käytöstapoja. Voivat olla ihan sukuakin.

Vierailija
4/12 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma suru siitä, että muiden aikaa suunnitellaan, varataan, odotetaan.

Sinun osaltasi riittää viime hetken viesti, kuin olisit jokin varastossa pölyttyvä korvike, jota tarjotaan vain, jos parempi vaihtoehto ei toteudukaan.

Ja se sattuu, koska se paljastaa: sinun aikaasi ei tarvitse kunnioittaa. Sinun elämääsi ei tarvitse suunnitella. Sinä olet se, joka odottaa ja se, jota ei koskaan odoteta.

Vierailija
5/12 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noille ihmisille, jotka pitää tuollaista kaveriroosteria josta poimitaan hierarkiassa ystäviä, on toivottavasti helvetissä oma paikka.

Vierailija
6/12 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on kans todettu viime metreillä että tule ny sinäkin. En todellakaan tullut tai mennyt!

Vierailija
7/12 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon kans kypsä näihin ihmisiin jotka luulee että oon varalla jos eka kumppani lähtee. Eka jätetään toisen tyypin takia vsikka ja sit ihmettellään kun ei koko aikaa palvota. Tai odoteta. 

Vierailija
8/12 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat vanhemmilleen joskus varasijalla ja muille. Joku taas voi väittää välimatkaa syyksi.

Vierailija
9/12 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi AI

Vierailija
10/12 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on h.tistä kotoisin, kokenut olen. :" Kun kukaan muu ei luvannut lähteä , niin sitten sinä tulit mieleen". Kun sovitaan että tulee kylään , itselläni kaikki tarjoilut valmiiksi laitettuna, sitten vähän ennen tulee puhelu: " minä pääsisin nyt muualle" . Ja ilmoituksen perusteluna: " koska sulle voi". Monia monituisia lupausten pettämistä, siinäpä voi aivan itsekseen miettiä miksi etäännytän itseni. Kiitos, mutta ei kiitos.

Eihän noin voi tehdä, että on sovittu kyläily ja sitten ilmoittaa että tuli muuta. Ei ollenkaan. Mitä noin tekevä ajattelee? Että toinen on ihan yhdentekevä, miten minä käyttäydyn häntä kohtaan, ihan sama. Ihan oikein olis lopettaa yhteydenpito tai tehdä sama temppu.

Vierailija
11/12 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua yksi ihminen kysyi kanssaan keikalle, kun hänellä oli ylimääräinen lippu. Lipun hinta oli lähemmäs sata euroa. Olin selkeästi se viimeinen vaihtoehto, koska keikkaan oli enää pari päivää. No, en lähtenyt. Ihan sama jäikö tappiolle. Ei ollut mun rahani kyseessä.

Surullisinta on ehkä se, että en ole ollut koskaan vanhemmilleni ykkösvaihtoehto. Aina muut ihmiset ja muut menot on menneet edelleni. Mutta, kun apua tarvitaan, niin sitten olen ykkösvaihtoehto.

Vierailija
12/12 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noille ihmisille, jotka pitää tuollaista kaveriroosteria josta poimitaan hierarkiassa ystäviä, on toivottavasti helvetissä oma paikka.

Mulla oli myös kaveri, jota nykyään pidän vaan tuttunani. Hän ei pystynyt sopiin kanssani tapaamisia tai menoja. Joidenkin muiden kanssa kylläkin. Siksi ei ilmeisesti kanssani pystynyt sopimaan, koska odotti josko tulisi jotain tekemistä parempien kavereidensa kanssa. Jos häneltä on tässä viimeisten vuosien aikana joku ehdotus tullut, niin olen kieltäytynyt. Sain kutsun hänen syntymäpäivilleen, mutta en mennyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan