Varasijana elämässä miksi viime hetken kutsut ovat huonoa käytöstä
Jos olet se, jolle soitetaan vasta kun muilla on kiireempiä menoja, niin kyse ei ole ystävyydestä. Kyse on varasijasta.
Ei ihme, että kalenteri on tyhjä, kun olet se, jolle soitetaan vasta kun muilla on jo muut menot. Se ei ole ystävyys, se on varasija.
Ja sitten vielä loukkaantuu, kun sinulla on elämä? Helvetti soikoon. Se on kuin valittaisi, että joku muu varasi pöydän ravintolassa, vaikka sinä et edes kysynyt, haluaisinko tulla.
Jotkut luulee, että ystävyys on kuin taksi: aina saatavilla, kun ei muuta kyytiä tarjolla. Mutta ei ole. Ystävyys on kaksisuuntainen katu tai sitten ei mikään katu.
Kommentit (3)
Se on h.tistä kotoisin, kokenut olen. :" Kun kukaan muu ei luvannut lähteä , niin sitten sinä tulit mieleen". Kun sovitaan että tulee kylään , itselläni kaikki tarjoilut valmiiksi laitettuna, sitten vähän ennen tulee puhelu: " minä pääsisin nyt muualle" . Ja ilmoituksen perusteluna: " koska sulle voi". Monia monituisia lupausten pettämistä, siinäpä voi aivan itsekseen miettiä miksi etäännytän itseni. Kiitos, mutta ei kiitos.
Joillakin ei ole käytöstapoja. Voivat olla ihan sukuakin.
Mä en ole taksi, enkä varasija. Jos joku haluaa olla elämässäni, niin se vaatii vähän enemmän kuin viime hetken soiton. Ja jos loukkaantuu, kun mulla on omat menoni, niin kyllä, "helvetti soikoon."
Mä en ole se, joka odottaa puhelua, jos muilla ei ole mitään muuta tekemistä.