Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En uskalla synnyttää alateitse

Vierailija
15.03.2023 |

Perhehaaveeni kaatuvat siihen (jos lapsia voin saada). Keisarileikkauksen aneleminen on varmaan työlästä? Ja onko se täysin varmaa, että saisin sen pelon vuoksi? Minun olisi saatava satavarma vastaus lääkäriltä jo ennen raskautta, sillä muutenhan raskausaikani olisi yhtä piinaa.

Onko täällä naisia, jotka ovat saaneet sektion ihan vain pelon vuoksi, omasta pyynnöstään?

Kommentit (132)

Vierailija
61/132 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakastan synnyttämistä. Pääsisipä vielä kerran kokemaan sen.

Sulla mahtaa olla melkoinen lääkitys.

Vierailija
62/132 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö muuten paikkansa, että nykyään mitataan jotenkin ranneluusta se, onnistuuko alatiesynnytys luuston puolesta? Minulla on kapea ranne, vaikka lantio näyttää leveältä, mutta sekin johtuu enemmänkin luiden päällä olevista "pehmusteista". 

Ap

Ulkoisesti leveä lantio voi olla sisältäpäin ahdas.

läskiperseillä on aina "painavat luut"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/132 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun kaltaisiltasi pitäisi kieltää lastenteko ihan kokonaan, mitään kautta.

Mikähän sua seuraavaksi alkaa pelottamaan? Imettäminen? Vaipanvaihto? Neuvolassa käynti?

Voi huoh.. Mistä moinen viha kumpuaa?

En minäkään ole synnyttänyt alateitse enkä suostunut edes imettämään koska en halunnut.

Vaipanvaihto ei haitannut yhtään ja neuvolassa tykkäsin jopa käydä. En ole ap.

Vierailija
64/132 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä ajatella vain kroppaansa. Älä raskaudu.

En ajattele kroppaani, vaan pelkään ettei alatiesynnytys minulta muuten onnistu. Johan kroppa kärsii raskaudesta muutenkin, kun tulee venymäarpia. Ja lapsikaan ei joudu sektiossa kärsimään niin paljoa eikä tule hapenpuutetta tms. 

Ap

Vierailija
65/132 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektio ei oo ihan vaaraton. Kallista lystiä , tarvitaan enemmän henkilökuntaa. Senkus synnytät alakautta. Voi tulla hyvinkin ripeästi.

Vierailija
66/132 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä hankkiudu raskaaksi. Sillähän siitä pääsee.

Vierailija
67/132 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ajattele kroppaani, vaan pelkään ettei alatiesynnytys minulta muuten onnistu. Johan kroppa kärsii raskaudesta muutenkin, kun tulee venymäarpia. Ja lapsikaan ei joudu sektiossa kärsimään niin paljoa eikä tule hapenpuutetta tms. 

Ap

sektiossa tulee arpi

Vierailija
68/132 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä trolli. Naisen alapää on ihmeellinen, mutta joidenkin yläpää aivan kelvoton.

Vierailija
69/132 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa taas kuinka tällä palstalla suhtaudutaan suunniteltuun sektioon.

Ap, kannattaa jutella ammattilaisten kanssa eikä kuunnella näitä katkerien läpätyksiä!

Pelkosektion kyllä saat kun pyydät ja vaadit. Kokemusta on.

Tsemppiä!

Vierailija
70/132 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö muuten paikkansa, että nykyään mitataan jotenkin ranneluusta se, onnistuuko alatiesynnytys luuston puolesta? Minulla on kapea ranne, vaikka lantio näyttää leveältä, mutta sekin johtuu enemmänkin luiden päällä olevista "pehmusteista". 

Ap

Ei mittailla ranteesta, eikä lantion ulkomitoistakaan.

No miten ne lääkärit sitten selvittävät, onnistuuko normaali alatiesynnytys vai onko lantion luut jotenkin poikkeavasti asettuneet tai ahtaat? Mistä he tietävät ettei tule sen vuoksi komplikaatioita tai että mahtuuko vauva tulemaan ulos?

Ap

Vierailija
71/132 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

sektiossa tulee arpi

Huomaamaton vaakatasossa.

Hätäsektio taas saattaa olla erittäin näkyvä mutta mitä sitten kunhan vauva saadaan turvaan.

Vierailija
72/132 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta Epi no Delphine. Pystyt harjoittelemaan synnytystä kaikessa rauhassa ja vältyt repeämisiltä.

Vierailija
73/132 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olisiko se kroppansa ajattelu ihan vaan tervettä itsesuojeluvaistoa kumminkin. Jälkimmäisestä lauseesta olen samaa mieltä. Itse jätän raskautumatta, koska terveyteni on minulle tärkeää. Ja hit tojako sillä kakaralla tekee muutenkaan?

Vierailija
74/132 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

sektiossa tulee arpi

Joo, tuo olikin vastaus sille joka väitti minun ajattelevan vain kroppaani ja siksi haluavani sektion. Miten voisin ajatella vain kroppaani, kun sektiosta jää ikuinen arpi? 😅 On noi jotkut vastaajat vaan oikeita järjenjättiläisiä. 

Ap

Vierailija
75/132 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2015 jouduin anelemaan, neuvottelemaan ja itkemään että sain suunnitellun sektion. Vuonna 2022 lääkärit kauhistelivat vuoden 2015 kokemustani ja painottivat että ratkaisu on minun omani. Molemmat synnytykset Helsingissä naistenklinikalla. Kaksi suunniteltua sektiota takana ja olen ollut tyytyväinen.

Vierailija
76/132 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei mittailla ranteesta, eikä lantion ulkomitoistakaan.

No miten ne lääkärit sitten selvittävät, onnistuuko normaali alatiesynnytys vai onko lantion luut jotenkin poikkeavasti asettuneet tai ahtaat? Mistä he tietävät ettei tule sen vuoksi komplikaatioita tai että mahtuuko vauva tulemaan ulos?

Ap

Lantion alue kuvataan ja mitataan. Kysy lääkäreiltä neuvoja.

Vierailija
77/132 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä raskaudu tai uhriudu

Vierailija
78/132 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

sektiossa tulee arpi

Ja katkeaa vatsalihakset. On sitten ihana se löllyvä, vinoon ommeltu mahapussi. Jos viilletään keskiviilto, vatsa on napaan asti pilalla.

Veritulppariski huomattava leikkauksen jälkeen, sairaalabakteeriin voi kuolla jne.

Synnytin hätäsektiolla yhden ja alakautta toisen ja jälkimmäisen voisin tehdä uudestaan vaikka kymmenen kertaa. Ei edes sattunut kun pyysin puudutuksen ajoissa.

Ynnä pimppa palautui entistäkin kireämmäksi. Miesystävä sanoi, ettei ikinä ole yhtä tiukkaa ja lihaksikasta tavannut, että katkaisen vaikka sormen sillä.

Vierailija
79/132 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tehty kolme sektiota omasta tahdostani. Kivuttomia ja mukavia synnytyksiä. En halunnut koulema-/aivovaurioriskejä vauvalle, enkä itselleni repeämiä.

Vierailija
80/132 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olisiko se kroppansa ajattelu ihan vaan tervettä itsesuojeluvaistoa kumminkin. Jälkimmäisestä lauseesta olen samaa mieltä. Itse jätän raskautumatta, koska terveyteni on minulle tärkeää. Ja hit tojako sillä kakaralla tekee muutenkaan?

Miksi luet tätä ketjua kerta et perhettä halua etkä ymmärrä miksi monet sellaisen itselleen tahtoo 😂 älä hanki lasta, jätä se sellaisille ihmisille jotka muksun haluaa. Yksinkertaista.