En uskalla synnyttää alateitse
Perhehaaveeni kaatuvat siihen (jos lapsia voin saada). Keisarileikkauksen aneleminen on varmaan työlästä? Ja onko se täysin varmaa, että saisin sen pelon vuoksi? Minun olisi saatava satavarma vastaus lääkäriltä jo ennen raskautta, sillä muutenhan raskausaikani olisi yhtä piinaa.
Onko täällä naisia, jotka ovat saaneet sektion ihan vain pelon vuoksi, omasta pyynnöstään?
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö muuten paikkansa, että nykyään mitataan jotenkin ranneluusta se, onnistuuko alatiesynnytys luuston puolesta? Minulla on kapea ranne, vaikka lantio näyttää leveältä, mutta sekin johtuu enemmänkin luiden päällä olevista "pehmusteista".
Ap
Ei mittailla ranteesta, eikä lantion ulkomitoistakaan.
No miten ne lääkärit sitten selvittävät, onnistuuko normaali alatiesynnytys vai onko lantion luut jotenkin poikkeavasti asettuneet tai ahtaat? Mistä he tietävät ettei tule sen vuoksi komplikaatioita tai että mahtuuko vauva tulemaan ulos?
Ap
Lantion alue kuvataan ja mitataan. Kysy lääkäreiltä neuvoja.
Miten se kuvataan? Ei raskausaikana ainakaan röntgeniä voi ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Rakastan synnyttämistä. Pääsisipä vielä kerran kokemaan sen.
Ei jäänyt huonona muistona itsellekään. Se on vähän kuin miesten armeijajutut, niitä on hauska muistella, vaikka se ei olisi ollut juuri sillä hetkellä hauskaa. Upea kuitenkin kokemuksena kaikkiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alatiesynnytyksessä menee vagina aivan pilalle. Et tunne siellä penistä enää lainkaan :(
Höpö höpö, palautuu kyllä, kun muistaa jumpata, ihan kuin muukin kroppa. Varmaan miehen kirjoittama juttu. Ei suurin osa naisista edes saa vaginaorgasmia, joten mitä väliä, miltä se tuntuukaan. :D
No mites klitorikselle käy synnytyksessä? Voiko sinne hermoihin tulla joitain vaurioita, ettei nainen enää koskaan saa orgasmia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä ajatella vain kroppaansa. Älä raskaudu.
En ajattele kroppaani, vaan pelkään ettei alatiesynnytys minulta muuten onnistu. Johan kroppa kärsii raskaudesta muutenkin, kun tulee venymäarpia. Ja lapsikaan ei joudu sektiossa kärsimään niin paljoa eikä tule hapenpuutetta tms.
Ap
sektiossa tulee arpi
Ja katkeaa vatsalihakset. On sitten ihana se löllyvä, vinoon ommeltu mahapussi. Jos viilletään keskiviilto, vatsa on napaan asti pilalla.
Veritulppariski huomattava leikkauksen jälkeen, sairaalabakteeriin voi kuolla jne.
Synnytin hätäsektiolla yhden ja alakautta toisen ja jälkimmäisen voisin tehdä uudestaan vaikka kymmenen kertaa. Ei edes sattunut kun pyysin puudutuksen ajoissa.
Ynnä pimppa palautui entistäkin kireämmäksi. Miesystävä sanoi, ettei ikinä ole yhtä tiukkaa ja lihaksikasta tavannut, että katkaisen vaikka sormen sillä.
Aijai mitä katkeruutta :) 2xsuunniteltua sektiota eikä kyllä yhtään mikään lölly tai hyllyä. Arpi on siisti eikä liity kyllä napaan mitenkään.
Hätäsektiossa arpi taitaa aina olla navasta alaspäin. Eikä siitäkään aina vaivoja jää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alatiesynnytyksessä menee vagina aivan pilalle. Et tunne siellä penistä enää lainkaan :(
Höpö höpö, palautuu kyllä, kun muistaa jumpata, ihan kuin muukin kroppa. Varmaan miehen kirjoittama juttu. Ei suurin osa naisista edes saa vaginaorgasmia, joten mitä väliä, miltä se tuntuukaan. :D
No mites klitorikselle käy synnytyksessä? Voiko sinne hermoihin tulla joitain vaurioita, ettei nainen enää koskaan saa orgasmia?
Voi jäädä pysyviä hermovaurioita. Lisäksi voi revetä ihan persreiäkään asti ja tämä on totta. Jos joku ei usko niin googlatkaa. Onneksi valitsin sektion mutta surettaa pahasti revenneiden puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ajattele kroppaani, vaan pelkään ettei alatiesynnytys minulta muuten onnistu. Johan kroppa kärsii raskaudesta muutenkin, kun tulee venymäarpia. Ja lapsikaan ei joudu sektiossa kärsimään niin paljoa eikä tule hapenpuutetta tms.
Ap
sektiossa tulee arpi
Ja katkeaa vatsalihakset. On sitten ihana se löllyvä, vinoon ommeltu mahapussi. Jos viilletään keskiviilto, vatsa on napaan asti pilalla.
Veritulppariski huomattava leikkauksen jälkeen, sairaalabakteeriin voi kuolla jne.
Synnytin hätäsektiolla yhden ja alakautta toisen ja jälkimmäisen voisin tehdä uudestaan vaikka kymmenen kertaa. Ei edes sattunut kun pyysin puudutuksen ajoissa.
Ynnä pimppa palautui entistäkin kireämmäksi. Miesystävä sanoi, ettei ikinä ole yhtä tiukkaa ja lihaksikasta tavannut, että katkaisen vaikka sormen sillä.
Voiko sillä nipsaista sikarin pään pois?
T:Monica L
Se on kauheeta jos ei enää saa orgasmia, siinä menee elämä ihan pilalle. Muistakaa hyvät ihmiset että ette synnytä alakautta, se on kauheeta.
(Ensio Itkosen äänellä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi jäädä pysyviä hermovaurioita. Lisäksi voi revetä ihan persreiäkään asti ja tämä on totta. Jos joku ei usko niin googlatkaa. Onneksi valitsin sektion mutta surettaa pahasti revenneiden puolesta.
Tuollaisen tapauksen olen lukenut, että väliliha tosiaan repesi anukseen asti, ja nainen joutui kait käyttämään vaippoja lopun ikäänsä tai toisena vaihtoehtona oli elää elämää niin, että vessa on ihan nurkan takana jos tulee tarve. Eli pidätyskyky meni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olisiko se kroppansa ajattelu ihan vaan tervettä itsesuojeluvaistoa kumminkin. Jälkimmäisestä lauseesta olen samaa mieltä. Itse jätän raskautumatta, koska terveyteni on minulle tärkeää. Ja hit tojako sillä kakaralla tekee muutenkaan?
Miksi luet tätä ketjua kerta et perhettä halua etkä ymmärrä miksi monet sellaisen itselleen tahtoo 😂 älä hanki lasta, jätä se sellaisille ihmisille jotka muksun haluaa. Yksinkertaista.
Ihan kuin te kakaralliset ette aina änkeäisi velaketjuihin vänkäämään XDDDDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
sektiossa tulee arpi
Ai että ihan arpi, yksikössä. Huoh. Raskauden jälkeen maha on ihan arpia täynnä muutenkin! Paidan alle jäävät. Tai pitsibodyn...
Suunniteltu sektio on paras naisen seks uaalisuuden kannalta. Ja se onkin naiselle se tärkein asia. Kateelliset lihavat lum put ja naisia vihaavat miehet eivät sitä toki ymmärrä.
Yst. Nuori ja kaunis nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olisiko se kroppansa ajattelu ihan vaan tervettä itsesuojeluvaistoa kumminkin. Jälkimmäisestä lauseesta olen samaa mieltä. Itse jätän raskautumatta, koska terveyteni on minulle tärkeää. Ja hit tojako sillä kakaralla tekee muutenkaan?
Miksi luet tätä ketjua kerta et perhettä halua etkä ymmärrä miksi monet sellaisen itselleen tahtoo 😂 älä hanki lasta, jätä se sellaisille ihmisille jotka muksun haluaa. Yksinkertaista.
No ihan kuule huvikseni luen :D Nauran teille paikkansahajottaneille katkerille mammeleille. Enkä todella tarvitse ketään randomia sanomaan mulle, että älä hanki lasta. Vaikuttaako siltä, että olen hankkimassa muutenkaan? XD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin pelkäsin siksi pyysin kaikki puudutteet, niin en tuntenut oikeastaan koko alatiesynnytyksestä mitään, palautuminenkin oli nopeaa, repeämästä huolimatta.
Pelkään, että häntäluun alueelta/yläpuolelta selkäranka antaa periksi ja halvaannun. Olen tutkinut itseäni ja häpyluun ja häntäluun väliin jäävä väli on todella pieni, ei sieltä vauva voi mitenkään mahtua, ei ainakaan jos ei tapahdu nikamien periksiantoa, ja pahimmassa tapauksessa halvaantuminen.
Ja ne kivut... Onhan sitä kivunlievitystä saatavilla mutta silti. Ja erityisesti nimenomaan se ponnistusvaihe, siis alakautta synnyttäminen, on se pahin pelkoni. Pelkään myös etten kestä sitä koko synnytystä, että sydämeni pettäisi. Siinä on esiintynyt rytmihäiriöitä. Olen jo nuorena naisena ajatellut haluavani sektion.
Ap
Raskausajan hormonit valmistavat elimistöä synnytykseen. Googlaa "liitoskivut."
Pelkosektio on Suomessa mahdollinen, mutta oma mielipiteeni on, että on erikoista tehdä se ensisynnyttäjälle jolla tuntuu olevan puutteelliset tiedot synnytyksestä ja biologiasta. Valtaosa synnytyksistä sujuu kuitenkin hyvin.
Ymmärtäisin paremmin aiemmassa, komplisoituneessa synnytyksessä traumatisoituneen äidin kohdalla.
Minusta on sairasta että nykyaikana pitää anella sektiota. Miksi menisin huonoilla kivunlievityksillä repimään itseäni. Vaikka suuri osa synnytyksistä menee normaalisti niin en haluaisi olla se 1 tuhannesta jolla menee pieleen. Lisäksi kaikenmaailman s*distikätilöt ja huono kohtelu osastolla. Sekin on älytöntä että joutuu anelemaan klinikalle pääsyä ja kun viime tingassa sinne pääset niin ei voidakaan antaa enää kivunlievitystä. Onneksi synnyttäminen ei sentään ole pakollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
sektiossa tulee arpi
Ai että ihan arpi, yksikössä. Huoh. Raskauden jälkeen maha on ihan arpia täynnä muutenkin! Paidan alle jäävät. Tai pitsibodyn...
Suunniteltu sektio on paras naisen seks uaalisuuden kannalta. Ja se onkin naiselle se tärkein asia. Kateelliset lihavat lum put ja naisia vihaavat miehet eivät sitä toki ymmärrä.
Mites, miten nopeasti sektion jälkeen uskaltaa olla yhdynnässä? Leikkaushaavan paranemiseen menee aina aikansa, enkä uskalla riskeerata vaan toipua täysin. Aion tietysti selittää tämän miehelle, että sektiohaava on syvä ja sen pitää kunnolla parantua, jottei hän luule että minulla olisi halut menneet. Vaikka toki mies ymmärtää itsekin että tuollainen haava on syvä.
Ilmoitat halusi sektioon heti alussa ja pidät kiinni päätöksestäsi loppuun asti etkä ala epäilemään päätöstäsi tai näytä minkäänlaista myönnytystä pelkopolin ja lääkärin painostuksen alla niin saat sektio. Jos näkevät, että olet taivuteltavissa niin painostavat kunnes taivut alatie synnytykseen.
Olin itse tutkinut asiat joten tiesin kaiken minkä lääkärikin molempien tapojen riskeistä ja hyödyistä joten sain sektion helposti. Sinä olet täysin tietämätön naisen anatomiasta ja synnytyksestä joten olet heikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö muuten paikkansa, että nykyään mitataan jotenkin ranneluusta se, onnistuuko alatiesynnytys luuston puolesta? Minulla on kapea ranne, vaikka lantio näyttää leveältä, mutta sekin johtuu enemmänkin luiden päällä olevista "pehmusteista".
Ap
Ei mittailla ranteesta, eikä lantion ulkomitoistakaan.
No miten ne lääkärit sitten selvittävät, onnistuuko normaali alatiesynnytys vai onko lantion luut jotenkin poikkeavasti asettuneet tai ahtaat? Mistä he tietävät ettei tule sen vuoksi komplikaatioita tai että mahtuuko vauva tulemaan ulos?
Ap
Lantion alue kuvataan ja mitataan. Kysy lääkäreiltä neuvoja.
Miten se kuvataan? Ei raskausaikana ainakaan röntgeniä voi ottaa.
Synnytystapakäynnillä ultrataan. Näin ainakin 90-luvun alussa tehtiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
sektiossa tulee arpi
Mites, miten nopeasti sektion jälkeen uskaltaa olla yhdynnässä? Leikkaushaavan paranemiseen menee aina aikansa, enkä uskalla riskeerata vaan toipua täysin. Aion tietysti selittää tämän miehelle, että sektiohaava on syvä ja sen pitää kunnolla parantua, jottei hän luule että minulla olisi halut menneet. Vaikka toki mies ymmärtää itsekin että tuollainen haava on syvä.
Googlaamalla löytyy tietoa sektiosta ja toipumisesta. Kaikkihan on yksilöllistä. Mieheltä voi toki kysyä, haluaako hän synnyttää sinun sijaan, jos alkaa harmistua pitkästä yhdyntätauosta. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin pelkäsin siksi pyysin kaikki puudutteet, niin en tuntenut oikeastaan koko alatiesynnytyksestä mitään, palautuminenkin oli nopeaa, repeämästä huolimatta.
Pelkään, että häntäluun alueelta/yläpuolelta selkäranka antaa periksi ja halvaannun. Olen tutkinut itseäni ja häpyluun ja häntäluun väliin jäävä väli on todella pieni, ei sieltä vauva voi mitenkään mahtua, ei ainakaan jos ei tapahdu nikamien periksiantoa, ja pahimmassa tapauksessa halvaantuminen.
Ja ne kivut... Onhan sitä kivunlievitystä saatavilla mutta silti. Ja erityisesti nimenomaan se ponnistusvaihe, siis alakautta synnyttäminen, on se pahin pelkoni. Pelkään myös etten kestä sitä koko synnytystä, että sydämeni pettäisi. Siinä on esiintynyt rytmihäiriöitä. Olen jo nuorena naisena ajatellut haluavani sektion.
Ap
Raskausajan hormonit valmistavat elimistöä synnytykseen. Googlaa "liitoskivut."
Pelkosektio on Suomessa mahdollinen, mutta oma mielipiteeni on, että on erikoista tehdä se ensisynnyttäjälle jolla tuntuu olevan puutteelliset tiedot synnytyksestä ja biologiasta. Valtaosa synnytyksistä sujuu kuitenkin hyvin.
Ymmärtäisin paremmin aiemmassa, komplisoituneessa synnytyksessä traumatisoituneen äidin kohdalla.Minusta on sairasta että nykyaikana pitää anella sektiota. Miksi menisin huonoilla kivunlievityksillä repimään itseäni. Vaikka suuri osa synnytyksistä menee normaalisti niin en haluaisi olla se 1 tuhannesta jolla menee pieleen. Lisäksi kaikenmaailman s*distikätilöt ja huono kohtelu osastolla. Sekin on älytöntä että joutuu anelemaan klinikalle pääsyä ja kun viime tingassa sinne pääset niin ei voidakaan antaa enää kivunlievitystä. Onneksi synnyttäminen ei sentään ole pakollista.
Ei se ihan yksi tuhannesta ole, joka vammautuu pahasti. Se on paljon yleisempää, noin 1,2% eli Suomessa noin 500 naista vuodessa. Eikä nämä pahat vauriot koskaan korjaudu vaan niistä jää elinikäiset vaivat suurimmalle osalle. Jotkut äitiysfyssarin jumppaohjeet on lähinnä huono vitsi eikä niillä tee mitään, jos kuuluu tuohon porukkaan.
https://www.utu.fi/fi/ajankohtaista/vaitos/synnytyksen-aiheuttaman-pera…
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitat halusi sektioon heti alussa ja pidät kiinni päätöksestäsi loppuun asti etkä ala epäilemään päätöstäsi tai näytä minkäänlaista myönnytystä pelkopolin ja lääkärin painostuksen alla niin saat sektio. Jos näkevät, että olet taivuteltavissa niin painostavat kunnes taivut alatie synnytykseen.
Olin itse tutkinut asiat joten tiesin kaiken minkä lääkärikin molempien tapojen riskeistä ja hyödyistä joten sain sektion helposti. Sinä olet täysin tietämätön naisen anatomiasta ja synnytyksestä joten olet heikoilla.
Ja mistäpä näin päättelet?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan kuule huvikseni luen :D Nauran teille paikkansahajottaneille katkerille mammeleille. Enkä todella tarvitse ketään randomia sanomaan mulle, että älä hanki lasta. Vaikuttaako siltä, että olen hankkimassa muutenkaan? XD
Kuinka paljon sinun äitiäsi nauratti kun sinua väänsi ulos, oletko nauranut hänellekin?
Sääliksi käy sinun äitisi.