Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iltalehti: "Miksi jotkut ovat ikisinkkuja?"

Vierailija
15.03.2023 |

Voisiko joku artikkelin lukenut ystävällisesti kertoa, mitä nuo asiantuntijat kertovat ikisinkkuuden syyksi, ja mitä tuo kuva oikein kertoo? Vai onko taas kyseessä klikkiotsikko ja mitäänsanomaton lehtijuttu?

https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/1e100606-26ce-4499-930f-60ea11bbe831

t. Ikisinkku 58 v.

Kommentit (953)

Vierailija
721/953 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen ikisinkku mies, ikää tosin vasta 37 vuotta. Ulkonäöstä ei pitäisi olla kiinni, sillä tinderissä saan kyllä hyvin matchejä, ja treffeillekin pääsen, mutta en parisuhteeseen......

En usko sanaakaan tästä. Jos miehellä riittää ulkonäkö siihen että hän saa Tinderistä jatkuvasti mätsejä ja hän käy aktiivisesti treffeillä, niin ei parisuhteen saaminen ole todellakaan noilla seteillä mikään ongelma.

Ei tuossa ole mitään kohtaa vaikea uskoa. Tyypillä on joko erittäin imartelevat kuvat (ei ole pakko olla edes varsinaisesti muokattuja, voi olla joko vanhoja tai muuten vaan erittäin mairittelevista kulmista ja hetkistä otettuja), TAI sitten muuten vaan on livenä outo tai sosiaalisesti kömpelö (jotkut ovat hyviä kirjoittamaan mutta livenä jotain ihan muuta). Onhan näitä. Varmaan 1/10 tinderin kautta tavatuista olisin huolinut suhteeseen, ja osa niistä yhdeksästä ei taatusti ole tänäkään päivänä löytänyt suhdetta kun ottaa huomioon miten erilaisen kuvan antoivat netissä itsestään. Onneksi ei tarvi enää hakea tinderistä yhtään mitään, ei voi muuta sanoa. 

Joo, liian monta kertaa minäkin olen erehtynyt treffeille miehen kanssa, jolla on ollut vanhat tai todella mairittelevat kuvat. Jotkut taas ovat paljastuneet livenä hieman autistisiksi tai suoraan sanoen törpöiksi. Ei se hyväkään ulkonäkö riitä, jos peruskäytöstavat ei ole hallussa. Tinderissä on myös paljon miehiä, jotka matchaavat, mutta eivät aloita keskustelua. Jos mä aloitan, niin harvoin vastaavat. Outoa.

Vierailija
722/953 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikisinkkuna tulee ihmeteltyä sitä miksi jotkut ihmiset menevät parisuhteiseisiin, todella monet hyppivät parisuhteista toisiin jatkuvasti myös. Eivätkö he osaa tai pysty elämään sinkkuina vai?

Aina kun sanotaan että rakkaus ajaa ihmiset parisuhteisiin niin olen asiasta erimieltä, minä rakastan monia ihmisiä ihan sukulaisista hyviin ystäviini joten miksi en ole ajautunut heidän kanssa parisuhteisiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/953 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen ikisinkku mies, ikää tosin vasta 37 vuotta. Ulkonäöstä ei pitäisi olla kiinni, sillä tinderissä saan kyllä hyvin matchejä, ja treffeillekin pääsen, mutta en parisuhteeseen......

En usko sanaakaan tästä. Jos miehellä riittää ulkonäkö siihen että hän saa Tinderistä jatkuvasti mätsejä ja hän käy aktiivisesti treffeillä, niin ei parisuhteen saaminen ole todellakaan noilla seteillä mikään ongelma.

Ei tuossa ole mitään kohtaa vaikea uskoa. Tyypillä on joko erittäin imartelevat kuvat (ei ole pakko olla edes varsinaisesti muokattuja, voi olla joko vanhoja tai muuten vaan erittäin mairittelevista kulmista ja hetkistä otettuja), TAI sitten muuten vaan on livenä outo tai sosiaalisesti kömpelö (jotkut ovat hyviä kirjoittamaan mutta livenä jotain ihan muuta). Onhan näitä. Varmaan 1/10 tinderin kautta tavatuista olisin huolinut suhteeseen, ja osa niistä yhdeksästä ei taatusti ole tänäkään päivänä löytänyt suhdetta kun ottaa huomioon miten erilaisen kuvan antoivat netissä itsestään. Onneksi ei tarvi enää hakea tinderistä yhtään mitään, ei voi muuta sanoa. 

Joo, liian monta kertaa minäkin olen erehtynyt treffeille miehen kanssa, jolla on ollut vanhat tai todella mairittelevat kuvat. Jotkut taas ovat paljastuneet livenä hieman autistisiksi tai suoraan sanoen törpöiksi. Ei se hyväkään ulkonäkö riitä, jos peruskäytöstavat ei ole hallussa. Tinderissä on myös paljon miehiä, jotka matchaavat, mutta eivät aloita keskustelua. Jos mä aloitan, niin harvoin vastaavat. Outoa.

Oletko itse minkä näköinen? Minkä tasoinen nainen olet omasta mielestäsi asteikoilla 1-5?

Vierailija
724/953 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, aika hauskoja oletuksia täällä. Ihan olen nätti, hoikka ja sosiaalinen. Ihmiset kai olettavat mun olevan varattu. Tinder on aika turhauttava kun miehet haluavat lähinnä seksiä ja monella on kumma pakkomielle vähintäänkin kommentoida mun ulkonäköä. Missä on normaalipainoiset ja normaaleilla käytöstavoilla varustetut miehet?

Vierailija
725/953 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni on ikisinkku. Ikää 49 eikä tietääksemme ole ikinä seurustellut.

Meni jo opiskeluaikoina hyväpalkkaiseen työhön ja on hyvin rahatietoinen joten massia piisaa. On cooleja harrastuksia joissa on ihmisten kanssa tekemisissä ja matkailee kaveriporukoissa.

Erittäin älykäs, tietää laajasti mistä vaan talous-tekniikka-tiedeaiheista.

Supernörtti mutta myös kätevä käsistään, rakentelee mm. robotteja, tekee remppahommat yms.

Ei naamastaan komea mutta pitkä, harteikas, miehekäs, nykyään jonkin verran mahaa mutta harrastaa liikuntaa.

Mutta... hänen kanssaan voi keskustella vain kyselemällä hänen asioistaan ja kertomalla itse omistaan. Ei koskaan kysele kenenkään kuulumisia, ei huomioi merkkipäiviä, ei ole vaan yhtään kiinnostunut kenestäkään. Nykyään on oppinut tervehtimään kun tulee, nuorempana vaan lampsi sisään koska kyllähän oven kolahduksesta kuulee että saapui. Vastaa kyllä kun kysytään ja juttelee takaisin kun hänelle juttelee, mutta että aloittaisi keskustelun ja haluaisi tietää mitä sulle kuuluu? Ei tapahdu.

Olen aina pitänyt häntä tässä suhteessa jotenkin epänormaalina ja ajattelut että sinkkunaisen näkökulmasta hän kuulostaisi paperilla ihan fantastiselta mutta livenä tavatessa... en olettaisi kenenkään deitin kiskovan hänestä keskustelua irti niin kuin itse teen.

Vierailija
726/953 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen ongelma ja kenelle on se, että haluaa olla sinkku? Parempaa se on kuin että on nyrkin ja hellan välissä tai muuten surkeassa suhteessa.

Vierailija
727/953 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko itse minkä näköinen? Minkä tasoinen nainen olet omasta mielestäsi asteikoilla 1-5?

Mulla on joku 3000 tykkäystä. Ei kannata antaa sitä tykkäystä, jos ulkonäkö ei miellytä. Aika yksinkertaista! Mulla on tuoreet ja filtteröimättömät kuvat. Miehet olisivat kyllä halunneet tavata uudelleen, mutta mä en innostu törpöistä tai huijareista (lue: vanhat 10kg sitten otetut kuvat, väärä ikä jne).

Vierailija
728/953 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua lukea kommentteja täältä. Minä olen ikisinkku eli olen todella outo,itsekäs,mt ongelmainen,lihava,ruma,päihdeongelmainen?

Elän itse vapaaehtoisesti sinkkuna ja olen varsin tyytyväinen elämääni, on työpaikka, ei ole mt ongelmia, raitis olen myös, pari ylimääräistä kiloa on mutta ne lähtee helposti ennen kesää pois.

Naisseuraa ja seksiä saan aika helposti.

Olet mt-ongelmainen, mutta sinulla ei ole mt-ongelmia...?

Vierailija
729/953 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on joku 3000 tykkäystä. Ei kannata antaa sitä tykkäystä, jos ulkonäkö ei miellytä. Aika yksinkertaista! Mulla on tuoreet ja filtteröimättömät kuvat. Miehet olisivat kyllä halunneet tavata uudelleen, mutta mä en innostu törpöistä tai huijareista (lue: vanhat 10kg sitten otetut kuvat, väärä ikä jne).

Vähän haiskahtaa että yliarvioit oman tasosi ja näin ollen yrität yrität iskeä niitä korkeatasoisia miehiä vaan. Mitä jos kokeilisit iskeä niitä sun oman tasoisia miehiä?

Jos olet itse 2 tason nainen niin yrität niitä 4 tai 5 tason miehiä ja sitten ihmettelet miksi et kelpaa ja sit ghostataan?

Vierailija
730/953 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset varmasti yliarvioivat oman viehätysvoimansa siksi koska naisille aina sanotaan että olet kaunis ja naisia myös kehutaan paljon. Ihan jo somessa naiset kommentoi toisilleen että "olet kaunis" yms vaikka todellisuudessa se ei olisi edes kaunis.

Jos sille rumalle naiselle sanotaan että olet kaunis ja kehuja tulee niin sitten se ruma nainen alkaa uskomaan kehuihin ja sen takia se yliarvioi itsensä?

Miehet ei keskenään toisia kehu ja jos mies on ruma tai lihava niin sille sanotaan kyllä suoraan asiasta.

Some vääristää ehkä naisten ajatusmaailmaa siten että ne luulevat itsestään liikoja?

Vierailija
731/953 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonto hoitaa epäsopivat pois ihan luonnollisesti.

t. Epäsopiva

Vierailija
732/953 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ikisinkku koska mihin sitä kumppania oikein tarvitsee? Miksi pitäisi olla parisuhteessa?

Jos olisi joku merkittävä syy,merkitys tai tarve parisuhteelle niin sitten minä varmasti olisin parisuhteessa.

Olen aivan samaa mieltä, mutta ympäristö ei hyväksy tätä. Olen nainen ja ongelmani ovat parisuhteessa olevat ystäväni ja tuttavani. He eivät pysty ymmärtämään omaa elämäntapaani, vaan painostavat jatkuvasti minua pariutumaan. Minua pidetään nirsona, nyhverönä ja miehiä pelkäävänä, koska en hakeudu parisuhteeseen. Miten voi olla mahdollista, että 2020-luvulla naisen ainoaksi vaihtoehdoksi katsotaan pariutuminen? Olen järkyttynyt naisten käyttäytymisestä ja siitä, miten asenteet ovat vielä kuin keskiajalta. Jos olet sinkkunainen (omasta tahdostasi), olet täysi nolla, koska et "saa" miestä. Hoh-hoijaa.

Vierailija
733/953 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ikisinkku koska mihin sitä kumppania oikein tarvitsee? Miksi pitäisi olla parisuhteessa?

Jos olisi joku merkittävä syy,merkitys tai tarve parisuhteelle niin sitten minä varmasti olisin parisuhteessa.

Olen aivan samaa mieltä, mutta ympäristö ei hyväksy tätä. Olen nainen ja ongelmani ovat parisuhteessa olevat ystäväni ja tuttavani. He eivät pysty ymmärtämään omaa elämäntapaani, vaan painostavat jatkuvasti minua pariutumaan. Minua pidetään nirsona, nyhverönä ja miehiä pelkäävänä, koska en hakeudu parisuhteeseen. Miten voi olla mahdollista, että 2020-luvulla naisen ainoaksi vaihtoehdoksi katsotaan pariutuminen? Olen järkyttynyt naisten käyttäytymisestä ja siitä, miten asenteet ovat vielä kuin keskiajalta. Jos olet sinkkunainen (omasta tahdostasi), olet täysi nolla, koska et "saa" miestä. Hoh-hoijaa.

Ihan samanlaista ihmettelyä sekä painostusta me vapaaehtoisesti ikisinkkumiehet saamme.

Minulta on ihan suoraan kysytty milloin löydän naisen ja perustan perheen, olisin muka hyvä mies ja isä.

Ärsyttävintä on kun sanoo että viihtyy sinkkuna eikä lapsia halua niin silti sama ihminen kysyy samasta aiheesta uudestaan.

Vaikka elämme jo vuotta 2020 niin yhä ympäristö painostaa ihmisiä pariutumaan aika rankasti ja monet menee parisuhteeseen iham ympäristön painostuksen takia.

Vierailija
734/953 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihmisiä jotka haluaisivat kumppanin ja ehkä myös perheen, mutta eivät sitä kykene saamaan.

Sitten on ihmisiä jotka nimenomaan haluavat elää yksin, eivätkä halua kumppania tai perhettä.

Näihin molempiin tilanteisiin viitataan hämmentävästi samalla termillä "ikisinkku", vaikka todellisuudessa nämähän ovat täysin erilaiset elämäntilanteet, suorastaan vastakohdat. Siinä missä yksi kärsii yksin jääämisestään, toinen jopa nauttii siitä.

Vierailija
735/953 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruma nainen kun laittaa someen kuvan niin sille laitetaan kehuviestejä mutta ruma mies jos laittaa kuvan someen niin sitä ei kukaan kehu.

Nainen tuon johdosta luulee itsestään liikoja koska sitä kehutaan vaikka se nainen olisi ruma, rumaa miestä ei kukaan kehu ja se ruma mies tajuaa olevansa ruma joten hän tietää tasonsa.

Tämä sitten heijastuu ihan naisten ja miesten käyttäytymiseen parisuhdemarkkinoilla.

Vierailija
736/953 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikisinkkuna tulee ihmeteltyä sitä miksi jotkut ihmiset menevät parisuhteiseisiin, todella monet hyppivät parisuhteista toisiin jatkuvasti myös. Eivätkö he osaa tai pysty elämään sinkkuina vai?

Aina kun sanotaan että rakkaus ajaa ihmiset parisuhteisiin niin olen asiasta erimieltä, minä rakastan monia ihmisiä ihan sukulaisista hyviin ystäviini joten miksi en ole ajautunut heidän kanssa parisuhteisiin?

Tämähän se monella parisuhteessa koko elämänsä elelevillä on. Vierestä seurannut sitä elämisen tuskaa, kun sinkkuna ovat joutuneet olemaan sen pienen hetken. Pariutuminen täyttääkin sitten lähes kaikki puheenaiheet, mutta sitten jostain se kumppani siihen manifestoituu ja sen jälkeen naama loistaa jälleen kuin naantalin aurinko. Eihän sitä touhua ikisinkkuna voi kuin ihmetellä. Itse kuvittelisin, että eikö näille tekisi hyvää olla välillä ihan yksin vaikeidenkin parisuhteiden jälkeen, mutta ei ne vaan osaa olla....

Vierailija
737/953 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olen huomannut niin ne ylipainoiset ja ei niin kauniit naiset yrittää myös iskeä niitä parempia miehiä, harvemmin se ylipainoinen ja ei niin kaunis nainen tyytyy siihen omantasoiseen kumppaniin. Tämä johtaa siihen että ne heikkotasoiset miehet jää ilman naista ja heikkotasoiset naiset ihmettelee miksi miehet ei heistä syty tai sitten että miehet on mykkiä.

Vierailija
738/953 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsä peräkammarin poika. Ikää 23-40, äiti hoitaa raha- asiat, on pirttihirmu ja päättää kaikesta. Mies on tuppisuinen möllöttäjä, joka ei koe tarvetta irtautua lapsuudenkodista maaseudulla. Mies hakee naisystävän viikonlopuksi luokseen vanhempiensa nurkkiin ja hoh hoijaa kun väsyttää työviikon jälkeen. Menee nukkumaan pariksi tunniksi. Sen jälkeen makaa sohvalla ja töllöttää telkkaria.

Ei keskustele kun ei ole puhuttavaa. Seksiä ei saa, ei jaksa ja johan me toissaviikolla oltiin. Olen seurustellut tällaisen junttieinarin kanssa ja never again. Mitä teet naisella jos et viitsi mitään eikä kiinnosta.

Vierailija
739/953 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tylsä peräkammarin poika. Ikää 23-40, äiti hoitaa raha- asiat, on pirttihirmu ja päättää kaikesta. Mies on tuppisuinen möllöttäjä, joka ei koe tarvetta irtautua lapsuudenkodista maaseudulla. Mies hakee naisystävän viikonlopuksi luokseen vanhempiensa nurkkiin ja hoh hoijaa kun väsyttää työviikon jälkeen. Menee nukkumaan pariksi tunniksi. Sen jälkeen makaa sohvalla ja töllöttää telkkaria.

Ei keskustele kun ei ole puhuttavaa. Seksiä ei saa, ei jaksa ja johan me toissaviikolla oltiin. Olen seurustellut tällaisen junttieinarin kanssa ja never again. Mitä teet naisella jos et viitsi mitään eikä kiinnosta.

Melko katkeraa puhetta 😊

Oletko kenties tullut torjutuksi juuri?

Vierailija
740/953 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasti naisille kelpaa rumakin mies jos se ruma mies on hyvätuloinen. Miksi muuten naisille miehen koulutustaso merkitsee parinhaussa mutta miehille ei naisen koulutustasolla ole merkitystä? Naiset on tosi nirsoja kun ne haluaa että mies on se lentäjälääkäri joka on lihaksikas ja pitkä... Myös ne lihavat,rumat ja työttömät naiset haluaa tollasen miehen.

Niin miksi oi miksi nainen tosiaan haluaa miehen joka pystyy elättämään edes itsensä eikä auo käenpoikana suutaan sossun suuntaan. Se on ikuinen mysteeri.

Huo***t on aina rahan perässä

Voi voi exää. Et kelpaa gay puolella sokeri bottomiksi. Oot kateellinen biologiselle kauniille naisille. Kateus on rumaa. Yritä löytää tasa-arvo uskovainen toppi. Pus!