Iltalehti: "Miksi jotkut ovat ikisinkkuja?"
Voisiko joku artikkelin lukenut ystävällisesti kertoa, mitä nuo asiantuntijat kertovat ikisinkkuuden syyksi, ja mitä tuo kuva oikein kertoo? Vai onko taas kyseessä klikkiotsikko ja mitäänsanomaton lehtijuttu?
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/1e100606-26ce-4499-930f-60ea11bbe831
t. Ikisinkku 58 v.
Kommentit (953)
Vierailija kirjoitti:
Olen toki itsekin antanut monet pakit, eihän kukaan lähde suhteeseen jonka tietää olevan tuhoon tuomittu.
Niinhän sitä luulis. Jäi mieleen täällä mies joka oli ollut tunnin verran treffeillä naisen kanssa. Ei löytänyt mitään muuta sanottavaa naisesta kuin että ruma, vanha ja lihava. Mies oli katkera siitä ettei nainen halunnut tavata uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki joten kuten normaalit sosiaaliset taidot omaavat löytävät lopulta kumppanin jos haluavat. Kaikki tuntemani ikisinkut ovat sosiaalisesti jotenkin hieman outoja.
Kumpi on syy ja kumpi seuraus? Itse veikkaan että ikisinkkuus tekee ihmisestä hieman oudon.
Vierailija kirjoitti:
Voin kokemuksesta sanoa että se on henkisesti äärimmäisen raskas koettelemus olla ikisinkku, tunne että et kelpaa, se musertaa ihmisen sisältä päin.
Ja tämän kun yhdistää yksinjäämiseen myös ystävyys- ja kaverisuhteiden osalta niin tuho alkaa olla täydellistä. Muut kun pariutuu ja perustaa perheen niin se porukan ainoa/viimeinen sinkku pullahtaa nopeasti ulos ja lopulta nähdään ehkä sen kerran vuodessa.
Se alkujaan ihan normaalit sosiaaliset taidot omannutkin muuttuu helposti melkoiseksi mölliksi pikkuhiljaa kun ainoat juttukumppanit on työkaverit tauoilla ja kaupan kassa jolle sanoo heipat ja moit sen muutaman kerran viikossa. Ei niitä juttukavereita lenkkipolulta tai salilta pahemmin löydy vaikka ei istuisikaan kotona muiden ulottumattomissa kaikkea vapaa-aikaansa. Baareilussa taasen on omat riskinsä eikä se kupittelu tietenkään kaikkia edes innosta eikä etenkään enää nuoruuden jälkeen.
Muutenkin se yksinolo (saati sitten syrjäytyminen) vaatii hurjasti sopeutumista ja ihan oikeasti sitä, että muuttaa itseään ja opettelee olemaan yksin. Ei siinä pärjää jos yrittää olla se entisenlainen, sosiaalinen ihminen jonka elämässä on sisältöä muiden ihmisten muodossa.
Silti tämä ei saisi sitten näkyä missään vaan sen yksinäisen (syrjäytyneen) pitäisi olla ihan kuin kuka tahansa ei-yksinäinen (ei-syrjäytynyt) jos/kun jonkun tapaa. Ja kun sitä ei tietenkään ihan kylmiltään ole, niin kas, sitten se onkin taas ihan oma syy että koko olemus on toiselle pelkkää varoitusmerkkiä, josta on syytä pysyä kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki joten kuten normaalit sosiaaliset taidot omaavat löytävät lopulta kumppanin jos haluavat. Kaikki tuntemani ikisinkut ovat sosiaalisesti jotenkin hieman outoja.
Kumpi on syy ja kumpi seuraus? Itse veikkaan että ikisinkkuus tekee ihmisestä hieman oudon.
Jep. Harvempi sitä "paranee" itsekseen ollessa jos se yksinolo ei nimenomaan ole oma toive ja tahto.
Ja muuttaahan se totta kai silloinkin ihmistä, mutta se lienee silloin enempi näkökulmasta kiinni onko muutos hyvään vai huonoon suuntaan. Eikä sillä ihmeemmin ole merkitystä sille omasta halustaan yksin elävälle mitä muut on mieltä. Eihän hän heitä elämäänsä halua jatkossakaan.
Toisaalta aika tekee myös tehtävänsä ja harvempi pysyy samanlaisena vaikkapa parikymppisestä nelivitoseksi. Moni asia muuttuu elämässä tärkeästä tarpeettomaksi ja tarpeettomasta ihan elinehdoksi vaikka eläisi parisuhteessakin. Se kumppanikin saattaa muuttua rakastetusta kaveriksi tai sitten onkin kasvettu aivan eri suuntiin eikä suhteelta enää haluta samoja asioita kuin aiemmin.
Jostain syystä nämä muutokset nähdään ainoastaan sen ikisinkun ja/tai yksinäisen kohdalla ehdottoman negatiivisina ja asioina joilla se ikisinkkuus kätevästi saadaan sysätyksi ihmisen omaksi syyksi. Että sehän onkin ihan outo ja kelvoton ihmissuhteisiin joten syystäkin jäi yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä toinen ikisinkku mies, ikää tosin vasta 37 vuotta. Ulkonäöstä ei pitäisi olla kiinni, sillä tinderissä saan kyllä hyvin matchejä, ja treffeillekin pääsen, mutta en parisuhteeseen......
En usko sanaakaan tästä. Jos miehellä riittää ulkonäkö siihen että hän saa Tinderistä jatkuvasti mätsejä ja hän käy aktiivisesti treffeillä, niin ei parisuhteen saaminen ole todellakaan noilla seteillä mikään ongelma.
Ei tuossa ole mitään kohtaa vaikea uskoa. Tyypillä on joko erittäin imartelevat kuvat (ei ole pakko olla edes varsinaisesti muokattuja, voi olla joko vanhoja tai muuten vaan erittäin mairittelevista kulmista ja hetkistä otettuja), TAI sitten muuten vaan on livenä outo tai sosiaalisesti kömpelö (jotkut ovat hyviä kirjoittamaan mutta livenä jotain ihan muuta). Onhan näitä. Varmaan 1/10 tinderin kautta tavatuista olisin huolinut suhteeseen, ja osa niistä yhdeksästä ei taatusti ole tänäkään päivänä löytänyt suhdetta kun ottaa huomioon miten erilaisen kuvan antoivat netissä itsestään. Onneksi ei tarvi enää hakea tinderistä yhtään mitään, ei voi muuta sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juha Tapiokin on kalju ja kuuma, eli ei ole pelkästään kaljusta kiinni nyt se ettei naismarkkinoilla kuhina käy. Toisinaan myös se, miten asian kantaa voi vaikuttaa. Jos "kaikki muuten on kunnossa" ja kantaa kaljunsa (ja sitä kautta kaiken muunkin itsessään) häpeillen, niin voi olla ja onkin turn-off
Juha Tapio olisi paljon kuumempi tuuheilla hiuksilla. Sitä paitsi miehen status on Suomen mittakaavassa luokkaa valio.
Saatat olla oikeassa - mutta mitä väliä sillä on? Juha Tapio on vain esimerkki siitä, että myös kalju mies olla kuuma. Mutta joka ikisestä, vaikka olisi kuinka kuuma, voi aina keksiä jonkin ominaisuuden, jota parantelemalla hän olisi vielä kuumempi - mutta entä sitten? Jos tyyppi kerran on jo hyvännäköinen, miksi se ei riittäisi?
Toisaalta sitten pariutumisen kannaltahan sillä ei edes ole merkitystä, onko erityisen kuuma, koska myös ne ei-niin-kuumat pariutuvat.
Kyllä sillä on merkitystä, koska kuumat miehet pariutuvat kuumien naisten kanssa. Ja melko iso osa miehistä haluaa koskea kuumaa naista mieluummin kuin sellaista, joka ei viehätä ollenkaan. Ja kalju ei ole "mikä tahansa ominaisuus". Se on täysin miehen viehättävyyden vievä ominaisuus. Kaikilla naisten ihannoimilla miehillä ykkösasia on se, että niillä on hiukset päässä. Juha Tapio saattaa olla samannäköisten ja ikäisten naisten suosioissa, kuin mitä hänen vaimonsakin on.
Ahaa, nyt käsitän. No, sitten ei tietysti voi muuta kuin todeta, että harmillisesti kaikki eivät saa haluamaansa. Mutta ymmärrätte tietysti, että toiveet menevät myös toisinpäin - naisetkin mieluummin varmasti haluavat mahdollisimman kuuman miehen, joten jos itse ei ole sellainen, täytyy ymmärtää, että jää ilman. Kun itsekään ei haluaisi kelpuuttaa niitä ei-niin-kuumia tavisnaisia, vaan mieluiten haluaisi jonkun hottiksen. Sille ei voi mitään, että hottiksia eivät kaikki saa. Sitten pitää vain keksiä keinot selviytyä tilanteesta.
Naiset haluavat lähtökohtaisesti aina tämän miehen, jos siihen on rahkeita:
1) Tummat hiukset, täydellinen hiusraja 2) Pituutta yli 183 cm 3) Selkeästi piirtyvät lihakset 4) Rasvaprosentti 8-12 5) Suorat, sopivan valkoiset hampaat 6) Yksinkertaiset, tyylikkäät vaatteet (ei silmälaseja!) 7) Etnisyys kaukasialainen 8) Ikää maksimissaan 27 vuotta
Ja sinä taidat _et vain lähtökohtaisesti vaan vain ja ainoastaan_ haluta sellaisen kuumis-naisen jonka rahkeet riittää tuollaiseenkin mieheen?
Kaikki tavalliset naiset on jotenkin ällöjä eikö niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuota tarvitse avata, riittää kun seuraa mediaa. Nainen kelpaa pyrstö pystyssä. Ripset, letti, tissit ja pylly tuunattuna, muuten ei Tinderissä mätsää. Mies taas, mätsää jos on massia. Vanhana vauhti vaan paranee, jos on sitä massia riittää. Tyhjätaskuilla ei ole mitään tekoa, valitettavasti. Kylmää peliä, jossa rakkaus vilahtaa ehkä jossain, mutta nykyään yhä harvemmin, koska naiset pariutuvat keskenään heti kun lapsiasiast on kunnossa.
Eikö naisille kelvannutkaan vain vankilassa olevat köyhät rikolliset?
Se on muuten käsittämätöntä, että murhamies on parempi vaihtoehto kun esim. varastomies. Ihminen joka tekee edes jonkinlaista rehellistä työtä on mälsempi.
Vain rikottu ihminen pariutuu murhamiehen kanssa.
Ted Bundyn oikeudenkäynnin aikana Ted sai aivan käsittämättömiä määriä ihailijapostia naisilta. Siis puhutaan kymmenistä täyteen sullotuista postisäkeistä, täynnä kirjeitä naisilta ympäri Yhdysvaltoja. Joukossa oli muun muassa paljon kosintakirjeitä.
Ja ne naiset olivat sekopäitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuota tarvitse avata, riittää kun seuraa mediaa. Nainen kelpaa pyrstö pystyssä. Ripset, letti, tissit ja pylly tuunattuna, muuten ei Tinderissä mätsää. Mies taas, mätsää jos on massia. Vanhana vauhti vaan paranee, jos on sitä massia riittää. Tyhjätaskuilla ei ole mitään tekoa, valitettavasti. Kylmää peliä, jossa rakkaus vilahtaa ehkä jossain, mutta nykyään yhä harvemmin, koska naiset pariutuvat keskenään heti kun lapsiasiast on kunnossa.
Eikö naisille kelvannutkaan vain vankilassa olevat köyhät rikolliset?
Se on muuten käsittämätöntä, että murhamies on parempi vaihtoehto kun esim. varastomies. Ihminen joka tekee edes jonkinlaista rehellistä työtä on mälsempi.
Vain rikottu ihminen pariutuu murhamiehen kanssa.
Ted Bundyn oikeudenkäynnin aikana Ted sai aivan käsittämättömiä määriä ihailijapostia naisilta. Siis puhutaan kymmenistä täyteen sullotuista postisäkeistä, täynnä kirjeitä naisilta ympäri Yhdysvaltoja. Joukossa oli muun muassa paljon kosintakirjeitä.
Ja ne naiset olivat sekopäitä.
Näissä kätevästi unohdetaan aina myös se, että myös väkivaltaiset naisrikolliset saavat järkyttävän määrän fanipostia ja kosijaehdokkaita. Bundya vastaavia naisia on vaan aika vähän. Suomessa esim Buttilla oli oma ihailijajoukkonsa.
Mä tiedän yhden ikisinkkumiehen. Urheilullinen, vapaa-ajallaan aktiivinen 33 v mies. Kaikilla tavoin mukava ja älykäs, myös sosiaalisesti älykäs, ei lyhyt, ei ylipainoa. Korkeakoulutettu. Ikisinkun hänestä tekee tietynlainen ujous naisia kohtaan, mutta on äärimmäisen hyvää aviomiesmatskua. Voin näin sanoa, koska ko. mies on oman mieheni veli ja tunnen hänet todella hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Oon ihan samaa mieltä ja oon tehnyt täysin saman havainnon. Kaikki minun tuntemat ikisinkut on joko sosiaalisesti outoja, todella ennakkoluuloisia, perusnegatiivisia luonteeltaan yms. Eivät näe ympärillään mitään positiivista. Näiden ihmisten ympärillä on joku negatiivinen aura. Sen vaan vaistoaa.
Hyvin harvoin syy on ulkonäössä. Pyöreähköt, lyhyet, kaljut yms on parisuhteissa jos ja kun ne sosiaaliset taidot on kunnossa.
Muutama on sitten sellaisia jotka on saaneet niin paljon siipeensä aikaisemmista kokemuksista että eivät ole enää halunneet uutta suhdetta. No, eräänlaisia ennakkoluuloja nämäkin kun sitten oletetaan että kaikki miehet tai naiset on samanlaisia.
Itse olen 10 kg ylipainoinen, kaljuuntunut, amk koulutettu ja keskituloinen, ja just niin keskivertomies kuin vain tavallinen keskivertomies voi olla, eikä sinkkuelämää kestänyt kovin kauan aikaa avioeron jälkeen. Käytöstavat minulla on varmaankin todella hyvät ja keskustelu- ja kuuntelutaitoa. Ja elämänhallinta myös kunnossa, kaikilta osin. Ilmeisesti nämä asiat auttaa pariutumisessa?
Nykyään taas suhteessa oikein fiksun, kauniin ja mukavan naisen kanssa.
Onko minunkin kohdalla syy sosiaalisissa taidoissa ja positiivisessa elämän asentamassa? Sitä en tiedä, mutta näillä spekseillä ei pitäisi olla kumminkaan ihan sitä halutuinta "miesmateriaalia". Tuuria tai mitä? M52
Tuntemani ikisinkut.
40 vuotias mies.
-urheilullinen
-omistaa yrityksen joten on töissä paljon
-ihan ok näköinen
-hieman ujohko ja introvertti
-päihteitä käyttää harvoin
30 vuotias mies
-hiukan ylipainoa mutta ihan ok näköinen
-päihteitä käyttää melkein kaikki vapaapäivät
-työelämässä ylempi toimihenkilö
-viihtyy paljon omissa oloissaan mutta ei ole ujo
-30 vuotias mies
-ihan ok näköinen
-käy töissä duunariammatissa
-päihteitä käyttää harvoin
-luonteeltaan se on aika ujo ja hiljainen
Ikisinkkuna ei tarvitse tehdä kompromisseja.
Ikisinkku tyyppi jos saa jonkun niin määrää ihan kaiken. Toisella ei ole määräysvaltaa edes omiin rahoihinsa.
Miks en kelpaa naisille..?? Oon ikisinkku.. 🥺
Alla olevan linkin videossa on mies (lääkäri), ja nainen (kätilö), yhdessä puhumassa - ja NÄYTTÄÄPÄ TYHMÄLTÄ.
Tiedän että miehellä on YT-kanava ja hänen esiintymisensä menettelee. Tässä 5 v vanhassa videossa mies näyttää pöhöttyneeltä, ja teemana tuntuu olevan antaa naiselle tilaa esiintyä... Naisella on kompleksiin viittaavia maneereja, ja hänen esiintymisensä on tyhmän oloista. Tästä seuraa, että video on farssi.
_Ajatelkaa, jos koko arki olisi samaa farssia._
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juha Tapiokin on kalju ja kuuma, eli ei ole pelkästään kaljusta kiinni nyt se ettei naismarkkinoilla kuhina käy. Toisinaan myös se, miten asian kantaa voi vaikuttaa. Jos "kaikki muuten on kunnossa" ja kantaa kaljunsa (ja sitä kautta kaiken muunkin itsessään) häpeillen, niin voi olla ja onkin turn-off
Juha Tapio olisi paljon kuumempi tuuheilla hiuksilla. Sitä paitsi miehen status on Suomen mittakaavassa luokkaa valio.
Saatat olla oikeassa - mutta mitä väliä sillä on? Juha Tapio on vain esimerkki siitä, että myös kalju mies olla kuuma. Mutta joka ikisestä, vaikka olisi kuinka kuuma, voi aina keksiä jonkin ominaisuuden, jota parantelemalla hän olisi vielä kuumempi - mutta entä sitten? Jos tyyppi kerran on jo hyvännäköinen, miksi se ei riittäisi?
Toisaalta sitten pariutumisen kannaltahan sillä ei edes ole merkitystä, onko erityisen kuuma, koska myös ne ei-niin-kuumat pariutuvat.
Kyllä sillä on merkitystä, koska kuumat miehet pariutuvat kuumien naisten kanssa. Ja melko iso osa miehistä haluaa koskea kuumaa naista mieluummin kuin sellaista, joka ei viehätä ollenkaan. Ja kalju ei ole "mikä tahansa ominaisuus". Se on täysin miehen viehättävyyden vievä ominaisuus. Kaikilla naisten ihannoimilla miehillä ykkösasia on se, että niillä on hiukset päässä. Juha Tapio saattaa olla samannäköisten ja ikäisten naisten suosioissa, kuin mitä hänen vaimonsakin on.
Ahaa, nyt käsitän. No, sitten ei tietysti voi muuta kuin todeta, että harmillisesti kaikki eivät saa haluamaansa. Mutta ymmärrätte tietysti, että toiveet menevät myös toisinpäin - naisetkin mieluummin varmasti haluavat mahdollisimman kuuman miehen, joten jos itse ei ole sellainen, täytyy ymmärtää, että jää ilman. Kun itsekään ei haluaisi kelpuuttaa niitä ei-niin-kuumia tavisnaisia, vaan mieluiten haluaisi jonkun hottiksen. Sille ei voi mitään, että hottiksia eivät kaikki saa. Sitten pitää vain keksiä keinot selviytyä tilanteesta.
Naiset haluavat lähtökohtaisesti aina tämän miehen, jos siihen on rahkeita:
1) Tummat hiukset, täydellinen hiusraja 2) Pituutta yli 183 cm 3) Selkeästi piirtyvät lihakset 4) Rasvaprosentti 8-12 5) Suorat, sopivan valkoiset hampaat 6) Yksinkertaiset, tyylikkäät vaatteet (ei silmälaseja!) 7) Etnisyys kaukasialainen 8) Ikää maksimissaan 27 vuotta
Luonteella, käyttäytymisellä ja arvoilla ei ole mitään merkitystä parisuhteessa? Ajatteletko että luettelemasi ominaisuudet ovat pysyviä vuosikymmenestä toiseen? Minä ainakin etsin ensisijaisesti samanhenkistä kumppania, jonka kanssa on hyvä olla.
Naisille ei miehen luonne merkkaa mitään.. ainoastaan miehen ulkonäkö,pituus,titteli työelämässä ja miehen varallisuus merkkaa naisille jotain.
Naiset on niitä pinnallisia.
Vierailija kirjoitti:
Ikisinkkuna ei tarvitse tehdä kompromisseja.
Ikisinkku tyyppi jos saa jonkun niin määrää ihan kaiken. Toisella ei ole määräysvaltaa edes omiin rahoihinsa.
Kyllä ihan yhtälailla ikisinkkuus voi olla valinta tai se pienin paha. Jos näkee ettei parisuhde tulee toimimaan, miksi lähteä vetämään raskasta kivirekeä, jonka kuorma ei vuosien vieriessä kevene? Hyvä parisuhde toki parantaa elämänlaatua merkittävästi, mutta pelkkä vakiseksi, lisääntyminen tai talouden koheneminen ovat huonoja syitä sitoutua.
Suhteessakin voi tuntea itsensä melkein sinkuksi. Moni varmaan tunteekin kun ei keskustella eikä ole intiimiä kanssakäymistä kuin harvoin. Ollaan vaan kämppiksiä. Tylsää.
Hassua lukea kommentteja täältä. Minä olen ikisinkku eli olen todella outo,itsekäs,mt ongelmainen,lihava,ruma,päihdeongelmainen?
Elän itse vapaaehtoisesti sinkkuna ja olen varsin tyytyväinen elämääni, on työpaikka, ei ole mt ongelmia, raitis olen myös, pari ylimääräistä kiloa on mutta ne lähtee helposti ennen kesää pois.
Naisseuraa ja seksiä saan aika helposti.
Mielenkiintoinen viesti! Tunnistin tuosta monia samankaltaisuuksia niihin ikisinkkuihin joita itse tiedän, tunnen tai olen tavannut.