Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK YHTEISHAKU KEVÄT 2023

Kuu
15.03.2023 |

Niin se taas alkoi.. ja opintopolku kaatui :)
Jospa ennen töihin lähtöä pääsisi laittamaan haut sisään!

Kommentit (2176)

Vierailija
1361/2176 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

varasijais paikat eivät ole liikuneet vieläkin :/ 

Vierailija
1362/2176 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittää kun oon pääsemässä paikkakunnalle josta en tunne ketään eikä ketään sukulaisiakaan siellä😭

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1363/2176 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännittää kun oon pääsemässä paikkakunnalle josta en tunne ketään eikä ketään sukulaisiakaan siellä😭

Yleensä samassa tilanteessa on paljon muitakin ja kaikki ovat avoimia tutustumaan opiskelukavereihin. Kannattaa osallistua tuutorryhmän toimintaan aktiivisesti- sieltä ne ensimmäiset kaverit löytyy. Omaan ainejärjästöön kannattaa myös liittyä ja olla aktiivisesti mukana toiminnassa.

Vierailija
1364/2176 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua jännittää se, että menen aikuisena (lue keski-ikäisenä) opiskelemaan nuorten keskelle. Omaan kohteeseni otettiin 80% ensikertalaisia. Muita samassa tilanteessa?

Vierailija
1365/2176 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todistusvalintajonon varasijat eivät ole liikkuneet mihinkään kumpikaan. Edelleen 1. ja 7. varasija kuin silloin tod.valintojen tultua.

Vierailija
1366/2176 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todistusvalintajonon varasijat eivät ole liikkuneet mihinkään kumpikaan. Edelleen 1. ja 7. varasija kuin silloin tod.valintojen tultua.

Tulisi edes tieto, että varasijatäyttö päättynyt, niin ei tarvitsisi enää odottaa. Vai tuleeko tuo tieto vasta sitten myöhemmin joka tapauksessa?

Vierailija
1367/2176 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua jännittää se, että menen aikuisena (lue keski-ikäisenä) opiskelemaan nuorten keskelle. Omaan kohteeseni otettiin 80% ensikertalaisia. Muita samassa tilanteessa?

Täällä ollaan. Enemmän pelottaa miten käy tukien...

Vierailija
1368/2176 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneenko koulutukseen haitte tällä kierroksella? Itselläni oli vain yksi hakukohde

Vierailija
1369/2176 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei liiku, joka päivä saa pettyä uudelleen.

Vierailija
1370/2176 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulisi edes tieto, että varasijatäyttö päättynyt, niin ei tarvitsisi enää odottaa. Vai tuleeko tuo tieto vasta sitten myöhemmin joka tapauksessa?

Se tulee tosi tosi paljon myöhemmin, joskus heinäkuussa.

Nythän valtaosa yliopistojen valinnoista on ilmoittamatta ja moni on hakenut sekä yo että amk eikä voi tehdä päätöstä ennen yliopistojen tuloksia.

Vierailija
1371/2176 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moneenko koulutukseen haitte tällä kierroksella? Itselläni oli vain yksi hakukohde

Kahteen. Olisi kannattanut useampaan.

Vierailija
1372/2176 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulokset ovat valmiit 7.7. sen jälkeen ihmiset pääsevät vastaanottamaan/ hylkäämään 2-6 hakutoiveen paikkoja. Alasta riippuen varasijat voi liikkua vielä paljonkin kun yliopistojen valintakokeiden tulokset tulee. Joillain aloilla tuolloin tulee varasijat säännöt voimaan ja varasijoja on rajoitetusti. Monet hakee sekä yliopistoon että amkiin ja jos pääsee ylempiin hakutoiveisiin niin näille paikoille nousee varasijoilta uudet tyypit. Periaatteessa on mahdollista saada opiskelupaikka vielä heinäkuun loppupuolella. 1.8 jälkeen ei enää varasijoilta pääse sisään.

Vierailija
1373/2176 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

38 vuotiaana nyt opiskeleen

Vierailija
1374/2176 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kans vanhempaa tuotantoa -86 syntynyt. Mieli kyllä edelleen niinku parikymppisellä :D 

1375/2176 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kans vanhempaa tuotantoa -86 syntynyt. Mieli kyllä edelleen niinku parikymppisellä :D 

Oon myös vanhus, -87 syntynyt. Sinne vaan itsekin lähden teinien keskelle 😄

Vierailija
1376/2176 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä -83 syntynyt lähdössä opiskelemaan. 😃 Olenkohan vanhin? 😂

Vierailija
1377/2176 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viiteen. Viimeksi hain vain yhteen, enkä päässyt, joten ajattelin nyt kasvattaa mahdollisuuksia. 😃

Vierailija
1378/2176 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole, terveisin kuusi vuotta vanhempi. Kiva kuitenkiettä kypsempää vuosikertaakin löytyy.

Vierailija
1379/2176 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole, terveisin kuusi vuotta vanhempi. Kiva kuitenkiettä kypsempää vuosikertaakin löytyy.

kuitenkin että...

1380/2176 |
22.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-83 täällä myös! 😅👌🏽

Mutta onhan se motivaatio ja elämänkokemus ja ymmärrys vähän eri kuin 19v suoraan lukiosta tulleena. Mä uskon että iästä on pelkästään tässä hyötyä.🏼

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi