AMK YHTEISHAKU KEVÄT 2023
Niin se taas alkoi.. ja opintopolku kaatui :)
Jospa ennen töihin lähtöä pääsisi laittamaan haut sisään!
Kommentit (2176)
Jännittää kun oon pääsemässä paikkakunnalle josta en tunne ketään eikä ketään sukulaisiakaan siellä😭
Vierailija kirjoitti:
Jännittää kun oon pääsemässä paikkakunnalle josta en tunne ketään eikä ketään sukulaisiakaan siellä😭
Yleensä samassa tilanteessa on paljon muitakin ja kaikki ovat avoimia tutustumaan opiskelukavereihin. Kannattaa osallistua tuutorryhmän toimintaan aktiivisesti- sieltä ne ensimmäiset kaverit löytyy. Omaan ainejärjästöön kannattaa myös liittyä ja olla aktiivisesti mukana toiminnassa.
Mua jännittää se, että menen aikuisena (lue keski-ikäisenä) opiskelemaan nuorten keskelle. Omaan kohteeseni otettiin 80% ensikertalaisia. Muita samassa tilanteessa?
Todistusvalintajonon varasijat eivät ole liikkuneet mihinkään kumpikaan. Edelleen 1. ja 7. varasija kuin silloin tod.valintojen tultua.
Vierailija kirjoitti:
Todistusvalintajonon varasijat eivät ole liikkuneet mihinkään kumpikaan. Edelleen 1. ja 7. varasija kuin silloin tod.valintojen tultua.
Tulisi edes tieto, että varasijatäyttö päättynyt, niin ei tarvitsisi enää odottaa. Vai tuleeko tuo tieto vasta sitten myöhemmin joka tapauksessa?
Vierailija kirjoitti:
Mua jännittää se, että menen aikuisena (lue keski-ikäisenä) opiskelemaan nuorten keskelle. Omaan kohteeseni otettiin 80% ensikertalaisia. Muita samassa tilanteessa?
Täällä ollaan. Enemmän pelottaa miten käy tukien...
Moneenko koulutukseen haitte tällä kierroksella? Itselläni oli vain yksi hakukohde
Vierailija kirjoitti:
Joo ei liiku, joka päivä saa pettyä uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulisi edes tieto, että varasijatäyttö päättynyt, niin ei tarvitsisi enää odottaa. Vai tuleeko tuo tieto vasta sitten myöhemmin joka tapauksessa?
Se tulee tosi tosi paljon myöhemmin, joskus heinäkuussa.
Nythän valtaosa yliopistojen valinnoista on ilmoittamatta ja moni on hakenut sekä yo että amk eikä voi tehdä päätöstä ennen yliopistojen tuloksia.
Vierailija kirjoitti:
Moneenko koulutukseen haitte tällä kierroksella? Itselläni oli vain yksi hakukohde
Kahteen. Olisi kannattanut useampaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulokset ovat valmiit 7.7. sen jälkeen ihmiset pääsevät vastaanottamaan/ hylkäämään 2-6 hakutoiveen paikkoja. Alasta riippuen varasijat voi liikkua vielä paljonkin kun yliopistojen valintakokeiden tulokset tulee. Joillain aloilla tuolloin tulee varasijat säännöt voimaan ja varasijoja on rajoitetusti. Monet hakee sekä yliopistoon että amkiin ja jos pääsee ylempiin hakutoiveisiin niin näille paikoille nousee varasijoilta uudet tyypit. Periaatteessa on mahdollista saada opiskelupaikka vielä heinäkuun loppupuolella. 1.8 jälkeen ei enää varasijoilta pääse sisään.
Vierailija kirjoitti:
38 vuotiaana nyt opiskeleen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä kans vanhempaa tuotantoa -86 syntynyt. Mieli kyllä edelleen niinku parikymppisellä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä kans vanhempaa tuotantoa -86 syntynyt. Mieli kyllä edelleen niinku parikymppisellä :D
Oon myös vanhus, -87 syntynyt. Sinne vaan itsekin lähden teinien keskelle 😄
Täällä -83 syntynyt lähdössä opiskelemaan. 😃 Olenkohan vanhin? 😂
Vierailija kirjoitti:
Viiteen. Viimeksi hain vain yhteen, enkä päässyt, joten ajattelin nyt kasvattaa mahdollisuuksia. 😃
Vierailija kirjoitti:
Et ole, terveisin kuusi vuotta vanhempi. Kiva kuitenkiettä kypsempää vuosikertaakin löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole, terveisin kuusi vuotta vanhempi. Kiva kuitenkiettä kypsempää vuosikertaakin löytyy.
kuitenkin että...
Vierailija kirjoitti:
-83 täällä myös! 😅👌🏽
Mutta onhan se motivaatio ja elämänkokemus ja ymmärrys vähän eri kuin 19v suoraan lukiosta tulleena. Mä uskon että iästä on pelkästään tässä hyötyä.🏼
varasijais paikat eivät ole liikuneet vieläkin :/