Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK YHTEISHAKU KEVÄT 2023

Kuu
15.03.2023 |

Niin se taas alkoi.. ja opintopolku kaatui :)
Jospa ennen töihin lähtöä pääsisi laittamaan haut sisään!

Kommentit (2176)

Vierailija
1401/2176 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Vipusessa Labin Lappeenrannan yksikön fyssarikoulutuksen kohdalla lukee, että paikan vastaanottaneet 1-4? Muissa lukee kappalemäärä ihan selkeästi, mutta tuon koulutuksen kohdalla on noin.

Koska paikan vastaanottaneita on alle neljä , sitä lukumäärää ei kerrota tarkasti?  Eihän vielä näitä paikkoja ole voinut ottaa vastaan kuin ne, joilla tuo on ollut se ykköshakutoive.

Joo se on tietoturva-asia, pieniä lukuja ei ilmoitrta tarkasti

Vierailija
1402/2176 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Vipusessa Labin Lappeenrannan yksikön fyssarikoulutuksen kohdalla lukee, että paikan vastaanottaneet 1-4? Muissa lukee kappalemäärä ihan selkeästi, mutta tuon koulutuksen kohdalla on noin.

Mistä näitä näkyy ja mikä toi Vipunen juttu on?

https://vipunen.fi/fi-fi/_layouts/15/xlviewer.aspx?id=/fi-fi/Raportit/H…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1403/2176 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ihan pettymässä kun mun kohdalta ei liikkunut varasijat koko viikon ja oon varasijalla 7. Pelkän, että ei liikkuu enää ja jään taas ilman opiskelupaikka.😫

Mille alalle haet? Yliopistojen pääsykokeiden tulokset ei vielä ole tulleet ja vain ne, jotka ovat pääseet ykköstoiveeseensa on toistaiseksi voineet ottaa paikkoja vastaan.

Vierailija
1404/2176 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vipusen luvut eivät ole täysin tarkkoja vaan alle kuuden merkitään tuolla 1-4 sekä siitä ylöspäin pyöristetään lähimpään kolmella jaettavaan

Vierailija
1405/2176 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

tradenomi

Vierailija
1406/2176 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vipunen näkyy muuten tietokoneella paremmin kuin mobiilissa

Vierailija
1407/2176 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tradenomi

Viime vuonna sinne pääsi hyvin varasijoilta heinäkuun puolenvälin jälkeen

Vierailija
1408/2176 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyykö Vipusessa paikan vastaanottaneissa myös ehdollisesti paikan vastaanottaneet?

Vierailija
1409/2176 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkyykö Vipusessa paikan vastaanottaneissa myös ehdollisesti paikan vastaanottaneet?

Ei

Vierailija
1410/2176 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaanko sieltä vipusesta kevään vai syksyn hakua?

Vierailija
1411/2176 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syksyn. se on muodossa syksyllä alkavat koulutukset

Vierailija
1412/2176 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko totta, että syksyn yhteishaussa on helpompi saada opiskelupaikka? Ajattelin hakea syksyllä uudelleen ja päästä haluttuun kouluun eli nyt sain opiskelupaikka, mutta en ole kiinnostunut siitä opiskelupaikasta eikä paikkakunnasta.

Vierailija
1413/2176 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tradenomi

Viime vuonna sinne pääsi hyvin varasijoilta heinäkuun puolenvälin jälkeen

Varmaankin paikat liikkuu kunhan Kauppiksen pääsykokeiden tulokset ovat valmiit.

Vierailija
1414/2176 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko totta, että syksyn yhteishaussa on helpompi saada opiskelupaikka? Ajattelin hakea syksyllä uudelleen ja päästä haluttuun kouluun eli nyt sain opiskelupaikka, mutta en ole kiinnostunut siitä opiskelupaikasta eikä paikkakunnasta.

Syksyllä on vähemmän paikkoja haussa.

Vierailija
1415/2176 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syksyn. se on muodossa syksyllä alkavat koulutukset

Mä oon koko ajan katsonut kevään. Nyt kun katsoin syksyn, niin toiveet heräsi. 😃

Vierailija
1416/2176 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tässä kevään haussa joku alempien sijojen valintamahdollisuus vielä sitten kun lopulliset tulokset tulevat?

Vierailija
1417/2176 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tässä kevään haussa joku alempien sijojen valintamahdollisuus vielä sitten kun lopulliset tulokset tulevat?

Riippuu vähän alasta. Tulokset tulee viimeistään 7.7 ja silloin osassa koulutuksia rajoitetaan varasijojen määrää.. periaatteessa varasijalta voi päästä opiskelemaan 1.8 saakka, mikäli ihmiset ei ota saamiaan paikkoja vastaan. Joillakin aloilla tulee myös sitten joskus heinäkuussa täydennyshaku, mikäli ei ole kaikki opiskelupaikat tulleet täyteen. Sinne sitten haetaan suoraan kyseiseen oppilaitokseen ja on jonkinlaiset pääsykokeet , jotka pidetään kyseisessä oppilaitoksessa

Vierailija
1418/2176 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikkoja vähemmän mutta myös hakijoita vähemmän. Vertaile hakukohteittesi pisteitä Vipusesta: onko syksyllä päässyt sisään pienemmillä pisteillä.

Sinuna hakisin syksyllä.

Vierailija
1419/2176 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään muuttunut sijat tänään?

Vierailija
1420/2176 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paikkoja vähemmän mutta myös hakijoita vähemmän. Vertaile hakukohteittesi pisteitä Vipusesta: onko syksyllä päässyt sisään pienemmillä pisteillä.

Sinuna hakisin syksyllä.

Niin syksyllä on helpompi päästä ja mä pääsin nyt XAMK Kouvolaan en nyt tiedä otaanko paikan vastaan vai en, koska se on pieni paikkakunta ja en tunne siellä ketään, tämän lisäksi minulla on pieni lapsi, jonka kaverit ovat nykyisessä paikkakunnassa. Nyt en osaa päättää mitä tehdä kun tämä oli minun neljäs yritys, että pääsisin tässä missä asun, mutta varasijat ovat todella kaukana ei ole yhtään mahdollisuuksia.