AMK YHTEISHAKU KEVÄT 2023
Niin se taas alkoi.. ja opintopolku kaatui :)
Jospa ennen töihin lähtöä pääsisi laittamaan haut sisään!
Kommentit (2176)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Vipusessa Labin Lappeenrannan yksikön fyssarikoulutuksen kohdalla lukee, että paikan vastaanottaneet 1-4? Muissa lukee kappalemäärä ihan selkeästi, mutta tuon koulutuksen kohdalla on noin.
Mistä näitä näkyy ja mikä toi Vipunen juttu on?
https://vipunen.fi/fi-fi/_layouts/15/xlviewer.aspx?id=/fi-fi/Raportit/H…
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ihan pettymässä kun mun kohdalta ei liikkunut varasijat koko viikon ja oon varasijalla 7. Pelkän, että ei liikkuu enää ja jään taas ilman opiskelupaikka.😫
Mille alalle haet? Yliopistojen pääsykokeiden tulokset ei vielä ole tulleet ja vain ne, jotka ovat pääseet ykköstoiveeseensa on toistaiseksi voineet ottaa paikkoja vastaan.
Vipusen luvut eivät ole täysin tarkkoja vaan alle kuuden merkitään tuolla 1-4 sekä siitä ylöspäin pyöristetään lähimpään kolmella jaettavaan
Vierailija kirjoitti:
tradenomi
Viime vuonna sinne pääsi hyvin varasijoilta heinäkuun puolenvälin jälkeen
Näkyykö Vipusessa paikan vastaanottaneissa myös ehdollisesti paikan vastaanottaneet?
Vierailija kirjoitti:
Näkyykö Vipusessa paikan vastaanottaneissa myös ehdollisesti paikan vastaanottaneet?
Ei
Vierailija kirjoitti:
Katsotaanko sieltä vipusesta kevään vai syksyn hakua?
Syksyn. se on muodossa syksyllä alkavat koulutukset
Onko totta, että syksyn yhteishaussa on helpompi saada opiskelupaikka? Ajattelin hakea syksyllä uudelleen ja päästä haluttuun kouluun eli nyt sain opiskelupaikka, mutta en ole kiinnostunut siitä opiskelupaikasta eikä paikkakunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tradenomi
Viime vuonna sinne pääsi hyvin varasijoilta heinäkuun puolenvälin jälkeen
Varmaankin paikat liikkuu kunhan Kauppiksen pääsykokeiden tulokset ovat valmiit.
Vierailija kirjoitti:
Onko totta, että syksyn yhteishaussa on helpompi saada opiskelupaikka? Ajattelin hakea syksyllä uudelleen ja päästä haluttuun kouluun eli nyt sain opiskelupaikka, mutta en ole kiinnostunut siitä opiskelupaikasta eikä paikkakunnasta.
Syksyllä on vähemmän paikkoja haussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsotaanko sieltä vipusesta kevään vai syksyn hakua?
Syksyn. se on muodossa syksyllä alkavat koulutukset
Mä oon koko ajan katsonut kevään. Nyt kun katsoin syksyn, niin toiveet heräsi. 😃
Onko tässä kevään haussa joku alempien sijojen valintamahdollisuus vielä sitten kun lopulliset tulokset tulevat?
Vierailija kirjoitti:
Onko tässä kevään haussa joku alempien sijojen valintamahdollisuus vielä sitten kun lopulliset tulokset tulevat?
Riippuu vähän alasta. Tulokset tulee viimeistään 7.7 ja silloin osassa koulutuksia rajoitetaan varasijojen määrää.. periaatteessa varasijalta voi päästä opiskelemaan 1.8 saakka, mikäli ihmiset ei ota saamiaan paikkoja vastaan. Joillakin aloilla tulee myös sitten joskus heinäkuussa täydennyshaku, mikäli ei ole kaikki opiskelupaikat tulleet täyteen. Sinne sitten haetaan suoraan kyseiseen oppilaitokseen ja on jonkinlaiset pääsykokeet , jotka pidetään kyseisessä oppilaitoksessa
Vierailija kirjoitti:
Paikkoja vähemmän mutta myös hakijoita vähemmän. Vertaile hakukohteittesi pisteitä Vipusesta: onko syksyllä päässyt sisään pienemmillä pisteillä.
Sinuna hakisin syksyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paikkoja vähemmän mutta myös hakijoita vähemmän. Vertaile hakukohteittesi pisteitä Vipusesta: onko syksyllä päässyt sisään pienemmillä pisteillä.
Sinuna hakisin syksyllä.
Niin syksyllä on helpompi päästä ja mä pääsin nyt XAMK Kouvolaan en nyt tiedä otaanko paikan vastaan vai en, koska se on pieni paikkakunta ja en tunne siellä ketään, tämän lisäksi minulla on pieni lapsi, jonka kaverit ovat nykyisessä paikkakunnassa. Nyt en osaa päättää mitä tehdä kun tämä oli minun neljäs yritys, että pääsisin tässä missä asun, mutta varasijat ovat todella kaukana ei ole yhtään mahdollisuuksia.
Joo se on tietoturva-asia, pieniä lukuja ei ilmoitrta tarkasti