Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMK YHTEISHAKU KEVÄT 2023

Kuu
15.03.2023 |

Niin se taas alkoi.. ja opintopolku kaatui :)
Jospa ennen töihin lähtöä pääsisi laittamaan haut sisään!

Kommentit (2176)

Vierailija
1301/2176 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko paikalla joku joka olisi hakenut yliopistoon DIA kokeella, onko palkkeja missään näkyvissä ? 

Vierailija
1302/2176 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. 12

2. 4

3. 17 -> 14

4. 2 -> 1

en ole ensikertalainen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1303/2176 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

4. ja en jaksa uskoa, että liikkuisi.

Vierailija
1304/2176 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen kysymys, että onko väliä sillä missä AMK opiskelee? Eli jos valmistumisen jälkeen hakee töitä niin katsotaanko siitä missä AMK:ssa on opiskellut ja jos on opiskellut sellasessa AMK:ssa joka ei oo paljon suosittu niin onko sillä vaikutusta töiden saamiseen?

Vierailija
1305/2176 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista päästä koulun ensikertalaisena varasijalta 7🤔

Vierailija
1306/2176 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen neljäntenä ja en usko, että pääsen.

Vierailija
1307/2176 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain yamk sote-alalle sekä terkkariksi (taustalla sh-tutkinto)

1. Hylätty (yamk, pisteet ei riittänyt)

2. Hylätty(yamk, en osallistunut kokeeseen)

3. Varasija 43 yamk (<-52)

4. Hyväksytty valintakokeen perusteella (th), odottaa ylempää tulosta

5. Peruuntunut koska hyväksytty ylempään (th)

Tuo 43 varasija ei ole viikkoon muuttunut, liekö muuttukaan enää, turhauttaa ja kaukana kyllä on sisäänpääsystä

Vierailija
1308/2176 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen neljäntenä ja en usko, että pääsen.

Mikä ala ja mikä AMK?

Vierailija
1309/2176 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko paikalla joku joka olisi hakenut yliopistoon DIA kokeella, onko palkkeja missään näkyvissä ? 

Täällä yks! Ei oo tullu mitään tuloksia tai palkkeja vielä näkyviin..

Vierailija
1310/2176 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon kaikille yliopistoon hakaneille onnea(tarkoittaisi sitä, että amk-jonot liikkuisivat😁).

Vierailija
1311/2176 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sellainen kysymys, että onko väliä sillä missä AMK opiskelee? Eli jos valmistumisen jälkeen hakee töitä niin katsotaanko siitä missä AMK:ssa on opiskellut ja jos on opiskellut sellasessa AMK:ssa joka ei oo paljon suosittu niin onko sillä vaikutusta töiden saamiseen?

Uskoisin, että suurempi merkitys on sillä kuinka on menestynyt opiskeluissa. Samat asiat (ainakin suunnilleen) opiskellaan kuitenkin kaikissa ammattikorkeakouluissa.

Vierailija
1312/2176 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli tullut tkt valintakoepisteet näkyviin.  3. varasija, harmittaa kun niin lähellä mutta niin kaukana. En oo ensikertalainen. 

Vierailija
1313/2176 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, nyt kun tulin valituksi ensihoitoon, ahdistaa kun en osaa päättää kannattaisiko ottaa paikka vastaan vai jatkaa vielä lääkikseen hakemista. 😐

Vierailija
1314/2176 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin, että suurempi merkitys on sillä kuinka on menestynyt opiskeluissa. Samat asiat (ainakin suunnilleen) opiskellaan kuitenkin kaikissa ammattikorkeakouluissa.

Miksi sitten jotkut AMK ovat tosi suosittuja ja on vaikea päästä kun taas toiset AMK eivät ole kovin paljon suosittu eikä ole vaikea päästä.

Vierailija
1315/2176 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten jotkut AMK ovat tosi suosittuja ja on vaikea päästä kun taas toiset AMK eivät ole kovin paljon suosittu eikä ole vaikea päästä.

Vastaat itse kysymykseesi - suosittuun on vaikeampi päästä, koska sinne haluavat monet muutkin. Yleensä tähän vaikuttaa eniten opiskelukaupunki, eli suuret kaupungit ovat haluttuja. Pieneen paikkaan pohjoisessa on vähemmän tulijoita.

Vierailija
1316/2176 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmasian pääsykoevalintaa ei ole vieläkään tehty eikä näe edes pisteitä. Voi vit-- jos menee yli juhannuksen.

Vierailija
1317/2176 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kätilöksi kirjoitti:

Oliko se niin, että jos olen ei-ensikertalainen ja varasijalla 3 niin minun sija liikkuu vain jos joku ei-ensikertalaisista ei hyväksy paikkaa? Vai liikkuuko oma varasijani myös silloin jos ensikertalainen antaa paikkansa pois? 24 aloituspaikkaa, joista 5 oli varattu ei-ensikertailaisille. Tällä hetkellä minulla on korkeammat pisteet kuin alimmalla valitulla.

Soitin hakijapalveluihin ja siellä sanottiin että on vain yksi jono! Eli kuka tahansa valituista peruu paikkansa niin 1. varasijalla oleva pääsee tilalle. Olisi liian monimutkaista jos olisi 4 eri jonoa kuulemma. Itsekin elin ennen väärässä uskomuksessa, mutta hyvä näin. 👌

Vierailija
1318/2176 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kärvistelijä kirjoitti:

Huoh, nyt kun tulin valituksi ensihoitoon, ahdistaa kun en osaa päättää kannattaisiko ottaa paikka vastaan vai jatkaa vielä lääkikseen hakemista. 😐

Monestikko olet hakenut lääkiskeen? Itse suosittelisin että mene sinne minne oikeasti haluat, jos ensihoito oli vain ns. varalla ja oikeasti haluaisit lääkikseen niin jatka yrittämistä. Jos olet jo kymmenen vuotta tms. yrittänyt lääkikseen niin sit tietty jossain kohtaa voi olla hyvä idea hyväksyä tappio.

Vierailija
1319/2176 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä ollut varasijoissa mitään liikettä tänään? Täällä ei

Vierailija
1320/2176 |
21.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä ollut varasijoissa mitään liikettä tänään? Täällä ei

Minulla ei ole tainnut liikkua moneen päivään... tai sitten on liikkunut ne varasijat, jotka ovat niin kaukana, etten ole juurikaan keskittynyt niihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi