AMK YHTEISHAKU KEVÄT 2023
Niin se taas alkoi.. ja opintopolku kaatui :)
Jospa ennen töihin lähtöä pääsisi laittamaan haut sisään!
Kommentit (2176)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ennen juhannusta tulis kaikki paikat ja pääsisi hyväksymään alempia hakukohteita! 🤞
Miten aiempina vuosina on mennyt? Onko tullut ennen 7.7.
Kellään tietoa?
Siis eihän sillä ole mitään merkitystä, milloin aiempina vuosina on tulokset tulleet. Ei se kerro tämän vuoden tuloksien valmistumisesta mitään.
Tulevat kun tulevat. Mutta tää odotus on kyllä riipivää.
Tottakai sillä on merkitystä! Aika samoja aikatauluja noudattelevat vuodesta toiseen, ellei hakutavassa ole tullut isompia muutoksia. Kyllä edellisten vuosien julkaisuaikatauluista saa osviittaa, toki huomioiden että takaraja on voinut heittää viikollakin.
Sitä mäkin ihmettelen miksei nuo varasijat liiku.. turhauttavaa 🙄
Vierailija kirjoitti:
Sitä mäkin ihmettelen miksei nuo varasijat liiku.. turhauttavaa 🙄
Tuntuu siltä, että nää varasijat eivät enää liikuu tästä eteenpäin ja opiskelupaikka jää taas saamatta. Viime keralla eli syksyllä varasijat liukuivat säännöllisesti joka ikinen päivä.
Älkää hätäilkö. Monet yliopiston tulokset on vielä tulematta, ja ne varmasti tulevat aineuttamaan elämistä jonoissa. Monille AMK on kuitenkin varavaihtoehto.
Nyt oli mulla liikkunu ykkösvaihtoehto sijalta 5->4. Mä en kestä tätä jännitystä 😁
Itselläni varasija muuttunut viikossa 19 -> 15, tänään viimeksi. Nyt alin hyväksytty on saanut pisteen enemmän kuin minä. Ensikertaa haen ja Tampereelle biotuotetekniikkaa. Viime vuonna sisään päässyt 5 pistettä pienemmällä tuloksella. Joten positiivisin mielin odottelen.
Oliko se niin, että jos olen ei-ensikertalainen ja varasijalla 3 niin minun sija liikkuu vain jos joku ei-ensikertalaisista ei hyväksy paikkaa? Vai liikkuuko oma varasijani myös silloin jos ensikertalainen antaa paikkansa pois? 24 aloituspaikkaa, joista 5 oli varattu ei-ensikertailaisille. Tällä hetkellä minulla on korkeammat pisteet kuin alimmalla valitulla.
Nyt ne varasijat taas liikkuu! 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko lähempänä koulujen alkua sitten tiedote missä ja millloin pitää olla? Tähän asti ainoa tieto jonka olen löytänyt on että opetus alkaisi aikaisintaan 15.8. Onkohan sitä ennen jotain vai mennäänkö suoraan asiaan? 🤔 TAMK, SoTe.
Mihin sote-alalle oot menossa? :) Minäkin Tampereelle!
Ensihoito 😄
Bioanalyytikko 1. varasija ei-ensikertalaisena valintakoejonossa... niin turhauttavan lähellä! Onneks mut hyväksyttiin röntgenhoitajan koulutukseen, niin en jää ilman opiskelupaikkaa! :)
Vähän turhauttavia nää ensikertalaiskiintiöt, täytyy toivoa että joku ei-ensikertalainen peruu paikan, ja toiskertalaisilla ei oo mitään syytä olla ottamatta paikkaa varoiksi vastaan... :/
Mut toivo vielä elää, vaikkei suuria odotuksia olekkaan. Oon ilonen et pääsin kouluun ylipäätään!
Mikä teidän varasuunnitelma on, jos opiskelupaikka jää saamatta? Itse jatkan töitä ja yritän päästä polkuopintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä teidän varasuunnitelma on, jos opiskelupaikka jää saamatta? Itse jatkan töitä ja yritän päästä polkuopintoihin.
Täysin samat suunnitelmat täällä. Toivottavasti pääsee polkuopintojen kautta koska motivaatio on kova. Turhauttaa kun varasija ei oo liikkunut yhtään.
Opintopolku meni taas jumiin!
kätilöksi kirjoitti:
Oliko se niin, että jos olen ei-ensikertalainen ja varasijalla 3 niin minun sija liikkuu vain jos joku ei-ensikertalaisista ei hyväksy paikkaa? Vai liikkuuko oma varasijani myös silloin jos ensikertalainen antaa paikkansa pois? 24 aloituspaikkaa, joista 5 oli varattu ei-ensikertailaisille. Tällä hetkellä minulla on korkeammat pisteet kuin alimmalla valitulla.
Minä olen varasijalla yksi todistusvalinnassa, eikä paikkani ole liikkunut yhtään, vaikka pisteraja on alentunut kymmenellä pisteellä. Olen nyt 20 pinnaa yli rajan - oletan siis ettei ensikertalaisten jono vaikuta minuun, ja pääsen vain jos samassa jonossa oleva hylkää paikkansa.
Miten toi verkkopainotteinen monimuoto toimii onko se tosiaan melkein kokonaan etänä eli onko edes järkeä muuttaa sille paikkakunnalle? Ja jos en muuta niin pitäisi aina silloin tälläin ajaa 200 kilometrin päähän? Toivottavasti pääsisin ylempiin hakukohteisiin..
Hämmentynyt:0 kirjoitti:
Miten toi verkkopainotteinen monimuoto toimii onko se tosiaan melkein kokonaan etänä eli onko edes järkeä muuttaa sille paikkakunnalle? Ja jos en muuta niin pitäisi aina silloin tälläin ajaa 200 kilometrin päähän? Toivottavasti pääsisin ylempiin hakukohteisiin..
Vierailija kirjoitti:
Opintopolku meni taas jumiin!
Ja taaaas
Tämä nykyinen järjestelmä on kyllä käsittämätön. Kaikki pitäisi valita pääsykokeella, ei mitään kiintiöitä ja oikeasti ne eniten pisteitä saaneet pitäisi valita. Käsittämätöntä, jos joku yli 20 pistettä rajan saanut ei pääse opiskelemaan eri kiintiöiden takia. Kaikki hakijat siis samalle viivalle, sillä vain se on tasa-arvoa.
Siis eihän sillä ole mitään merkitystä, milloin aiempina vuosina on tulokset tulleet. Ei se kerro tämän vuoden tuloksien valmistumisesta mitään.
Tulevat kun tulevat. Mutta tää odotus on kyllä riipivää.