AMK YHTEISHAKU KEVÄT 2023
Niin se taas alkoi.. ja opintopolku kaatui :)
Jospa ennen töihin lähtöä pääsisi laittamaan haut sisään!
Kommentit (2176)
Tietääkö kukaan onko amk (teoria)tunneilla läsnäolopakkoa vai onko koulukohtaista? Oon ymmärtänyt, että tosi moni tekee etänä paljon hommia..
Vierailija kirjoitti:
Onko muilla liikkunut vielä tänään varasijat? Itsellä ei.
Eipä oo ei.
Vierailija kirjoitti:
Onko muilla liikkunut vielä tänään varasijat? Itsellä ei.
Ei :/
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä10253 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan mulla mitään mahdollisuuksia varasijalta 36 Sosionomiopintoihin? Mut kyllä hyväksyttiin yhteen toiseen paikkaan samaa alaa opiskelemaan mutta en sittenkään haluaisi sinne kun se on niin pieni paikka ja kulkuyhteydet tänne kotikaupunkiini on sieltä aika huonot.
Vähän vaikea uskoa, kun yleensä niitä aloituspaikkoja 30-40. Se vaatisi melkein sen että kaikki valitut luopuisi paikastaan. Ja kun toi sosionomipuoli tuntuu olevan aika haluttu, niin vaikea uskoa että niin moni luopuisi paikastaan. Toki mukana saattaa olla niitä jotka on hakeneet myös yliopistoon, mutta sosionomipuolella tuskin jono liikkuu ihan niin paljoa kuitenkaan.
Mihin hait?
Niimpä. :/ Lappeenrantaan (2. vaihtoehto) ja Tampereelle (1. vaihtoehto) molempiin oon nyt varasijalla.
Haitko päivä- vai monimuoto-opintoihin?
Aika kovat pisteet pitää etelän ammattikorkeisiin saada sosionomipuolelle. 😣
Itselläni meni matikka, äikkä ja enkku kokeessa yllättävän hyvin (enkusta 9,4 pistettä kymmenestä woo) mutta päätöksentekotaidot kyykännyt ihan täysin muihin alueisiin verrattuna... miten noita voi treenata? En tiedä, onko ongelmani siinä, etten ymmärrä kysymyksiä oikein vai ajattelenko niissä ihan väärin. Koska vaikka siellä oli muutama, joissa en tiennyt miten vastata, niin suurimmasta osasta oli kuitenkin ihan ok fiilis :( mutta silti pisteitä vain 10 eli iso osa olisi mennyt väärin.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko lähempänä koulujen alkua sitten tiedote missä ja millloin pitää olla? Tähän asti ainoa tieto jonka olen löytänyt on että opetus alkaisi aikaisintaan 15.8. Onkohan sitä ennen jotain vai mennäänkö suoraan asiaan? 🤔 TAMK, SoTe.
Mihin sote-alalle oot menossa? :) Minäkin Tampereelle!
Hmm kirjoitti:
Tietääkö kukaan onko amk (teoria)tunneilla läsnäolopakkoa vai onko koulukohtaista? Oon ymmärtänyt, että tosi moni tekee etänä paljon hommia..
Koulu- ja opettajakohtaista. Sekä alakohtaistakin.
Sinne meni opiskelupaikat. 43 pistettä kokeesta. Ei riittänyt sosionomiksi . :(
Vierailija kirjoitti:
Sinne meni opiskelupaikat. 43 pistettä kokeesta. Ei riittänyt sosionomiksi . :(
Harmi! :/ mikä oli pisteraja?
Vierailija kirjoitti:
Miksi varasijat ei liiku? :(
Yliopistot ei ainakaan oo ilmoittanut tuloksiaan, ainakaan kaikki. Ilmeisesti porukka siis odottaa ylempiä hakutoiveitaan, eikä voi ottaa paikkoja vastaan ennenku kaikki tulokset ylemmistä hakutoiveista on tullu. Ilmeisesti kaikki amkitkaan ei oo tuloksia antanut...
Stressaavaa tää odottaminen kyllä on.
Mitä jonotat?
Harmittavia nämä kiintiöt. Alin hyväksytty pistemäärä on 70.705, sain 71.9 pistettä. Silti varasijalla 27, koska ensikertalaisuus on mennyttä. Diak, sosionomi, verkkokoulutus. Perkele.
Varasijoilla 30-40 välissä HAMK Tietojenkäsittely Tradenomi, monimuoto Liikkuukohan noi noin paljoa?
Sama vika HAMK inssi tietotekniikka, vielä ois matkaa pisteissä alaspäin jos tulee kuvastamaa menneitä vuosia yhtään
Vierailija kirjoitti:
Harmittavia nämä kiintiöt. Alin hyväksytty pistemäärä on 70.705, sain 71.9 pistettä. Silti varasijalla 27, koska ensikertalaisuus on mennyttä. Diak, sosionomi, verkkokoulutus. Perkele.
Mulla oli myös terveydenhoitajan monimuoto koulutukseen pisteitä n. 67, alimmat hyväksytyt nyt n.63. Varasija 11. Sosionomiin oon varasijalla 1, mutta saas nähdä kun en tosiaan ole ensikertalainen. 😬 Lähellä on
Käyttäjä10253 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä10253 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan mulla mitään mahdollisuuksia varasijalta 36 Sosionomiopintoihin? Mut kyllä hyväksyttiin yhteen toiseen paikkaan samaa alaa opiskelemaan mutta en sittenkään haluaisi sinne kun se on niin pieni paikka ja kulkuyhteydet tänne kotikaupunkiini on sieltä aika huonot.
Vähän vaikea uskoa, kun yleensä niitä aloituspaikkoja 30-40. Se vaatisi melkein sen että kaikki valitut luopuisi paikastaan. Ja kun toi sosionomipuoli tuntuu olevan aika haluttu, niin vaikea uskoa että niin moni luopuisi paikastaan. Toki mukana saattaa olla niitä jotka on hakeneet myös yliopistoon, mutta sosionomipuolella tuskin jono liikkuu ihan niin paljoa kuitenkaan.
Mihin hait?
Niimpä. :/ Lappeenrantaan (2. vaihtoehto) ja Tampereelle (1. vaihtoehto) molempiin oon nyt varasijalla.
Haitko päivä- vai monimuoto-opintoihin?
Aika kovat pisteet pitää etelän ammattikorkeisiin saada sosionomipuolelle. 😣
Päivätoteutukseen hain kumpaankin.
Toivottavasti ennen juhannusta tulis kaikki paikat ja pääsisi hyväksymään alempia hakukohteita! 🤞
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ennen juhannusta tulis kaikki paikat ja pääsisi hyväksymään alempia hakukohteita! 🤞
Miten aiempina vuosina on mennyt? Onko tullut ennen 7.7.
Kellään tietoa?