AMK YHTEISHAKU KEVÄT 2023
Niin se taas alkoi.. ja opintopolku kaatui :)
Jospa ennen töihin lähtöä pääsisi laittamaan haut sisään!
Kommentit (2176)
Tosi hyvä että näkee ees noi pisteet. Vielä olisi ollut kiva että olisi saanut tietää ne 0-pisteen testitehtävät. 🙄
Itellä meni yllättävän huonosti ne päättelytaidot vaikka niitäkin harjoittelin aikalailla.
Mutta pitää olla tosi iloinen että sai paikan vaikka hain ekaa kertaa. Jännitin ihan hulluna ja sen takia meni useampi väärin. Jos olisi pitänyt osallistua toisen kerran niin varmasti olisi tullut paremmat pisteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ite päässy haluamaani painnaan kirjoitti:
Nyt on tullu osiokohtaset pisteet amk valintakokeista.
Mistä nää näkee?
https://tulokset.amkvalintakoe.fi
suht vaikeaksi on tehty sivun löytäminen
Eikö ne pitäis tulla suoraan opintopolkuun? Jotenkin karsastan tommosta suoraa sivustoo jossa pyydetään ekana tunnistautumaan.. kun sitä en löydä googlettamalla
En oo yli 10 vuoteen ollut koulussa, viimeksi amiksessa ja työt on ollu sellasia fyysisiä, ei hirveesti oo tarvinnut miettiä tai käyttää matikkaa. Jouduin kertaan ihan yläastematikkaakin tosi paljon, kun kaikki oli unohtunut. Mä luin ja luin ja luin, joka päivä migreeniä siitä stressistä ja lääkkeitäki meni aivan liikaa tuona lukuaikana. Olin piiitkällä varasijoilla toiseen paikkaan (tiesin kyllä että sinne on paljo hakijoita), ja aattelin ettei mahdollisuutta päästä ekaankaan. Itkuhan siitä tuli kun pääsin 1.toiveeseen, enkä edes mitenkään rimaa hipoen vaan hyvillä pisteillä 😭
Onnea kaikille paikan saaneille, ja ne jotka eivät nyt päässeet; aina on seuraava kerta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ite päässy haluamaani painnaan kirjoitti:
Nyt on tullu osiokohtaset pisteet amk valintakokeista.
Mistä nää näkee?
https://tulokset.amkvalintakoe.fi
suht vaikeaksi on tehty sivun löytäminen
Eikö ne pitäis tulla suoraan opintopolkuun? Jotenkin karsastan tommosta suoraa sivustoo jossa pyydetään ekana tunnistautumaan.. kun sitä en löydä googlettamalla
Ei tarvii pelätä, tämä ammattikorkeakouluun.fi sivulta:
Valintakoepisteet-palveluun pääsee kirjautumaan seuraavasti:
1. Mene sivulle https://tulokset.amkvalintakoe.fi
2. Kirjaudu sisään käyttäen Suomi.fi-palvelun
vahvaa tunnistautumista.
Linkin palveluun löydät myös omalta hakemukseltasi Oma Opintopolusta.
Vierailija kirjoitti:
En oo yli 10 vuoteen ollut koulussa, viimeksi amiksessa ja työt on ollu sellasia fyysisiä, ei hirveesti oo tarvinnut miettiä tai käyttää matikkaa. Jouduin kertaan ihan yläastematikkaakin tosi paljon, kun kaikki oli unohtunut. Mä luin ja luin ja luin, joka päivä migreeniä siitä stressistä ja lääkkeitäki meni aivan liikaa tuona lukuaikana. Olin piiitkällä varasijoilla toiseen paikkaan (tiesin kyllä että sinne on paljo hakijoita), ja aattelin ettei mahdollisuutta päästä ekaankaan. Itkuhan siitä tuli kun pääsin 1.toiveeseen, enkä edes mitenkään rimaa hipoen vaan hyvillä pisteillä 😭
Onnea kaikille paikan saaneille, ja ne jotka eivät nyt päässeet; aina on seuraava kerta
No mulla sama. Oon kirjoittanu 2002 ja sen jälkeen en matikkaa ja muita tarvinnut. Kyllä mäkin pari kuukautta laskin melkein joka päivä ja kuuntelin parit kirjat enkuksi. Isäntä olikin ihan nyreänä kun kaikki illat olin vaan hiljaa ja laskin pää sauhuten.
Mutta kannatti se.
Vierailija kirjoitti:
Lähes täysin sama tarina täällä! Otin suosiolla valmennuskurssin materiaalipaketin, mutta olin sen verran pihi, että jätin matemaattis-luonnontieteellisen pois (maksoin aika paljon enemmän), vaikka tiesin tekeväni sen osion pääsykokeissa. Ja kyllä kannatti, koska olin jo täysin unohtanut, miten esim murtolukuja lasketaan ;D Mutta äsken katsoin noi osiokohtaiset pisteet ja sain matematiikasta 18/20 ja TÄYDET 20 pistettä matemaattis-luonnontieteellisestä!! Muut osiot meni vähän huonommin, mutta pääsin silti sisään 1.toiveeseeni :)
Juu, itse kans laskin matikkaa tosi paljon, ostin 99 euron valmennusmateriaalipaketin jne., valintakokeesta tulikin sit 52/60.
ja pääsin #1-toiveeseeni mun vuoden 2007 surkealla YO-todistuksella, kun syystä valintakokeiden jälkeen alin pisteraja laski tyyliin 120 94. 🙈
Nooh, enpähän jättänyt pelkästään tuon 96 pisteen YO-todistukseni varaan, olis ollut aika riski kun aiempina vuosina vähimmäispisteet on olleet ihan reilusti enemmän
Vierailija kirjoitti:
Juu, itse kans laskin matikkaa tosi paljon, ostin 99 euron valmennusmateriaalipaketin jne., valintakokeesta tulikin sit 52/60.
ja pääsin #1-toiveeseeni mun vuoden 2007 surkealla YO-todistuksella, kun syystä valintakokeiden jälkeen alin pisteraja laski tyyliin 120 94. 🙈
Nooh, enpähän jättänyt pelkästään tuon 96 pisteen YO-todistukseni varaan, olis ollut aika riski kun aiempina vuosina vähimmäispisteet on olleet ihan reilusti enemmän
Tuolta tipahti välimerkkejä, esim. nuoli 120 ja 94 väliltä 😅 Mutta joo. En olis ikinä uskonut että vuonna 2007 penkin alle menneillä YO-kokeilla olisin päässyt ammattikorkeakouluun vuonna 2023
En päässyt hakemaani opiskelupaikkaan 😥 Jäin varasijalle 18. Aloituspaikkoja on niin vähän, että en mitenkään usko jonon liikkuvan tarpeeksi.
Tänään näin osiokohtaiset pisteet. Ja selvisi kyllä mihin osioon homma kaatui. Päätöksentekotaidoissa on tullut ihan totaaliromahdus. Jos oma henkilökohtainen tavoiteltu pistemäärä siitä osiosta oli 15, sain vain reilu 5.
Olen jo vähän vanhempi alanvaihtaja niin ei tässä ole vuosia aikaa pyrkiä kouluun. Koko kevään opiskelin valmennuskurssilla. Tykkäsin tosi paljon ja etenkin matikan kertaaminen on ollut tosi kivaa ja koen saaneeni oppimisen elämyksiä. Kevät meni pienen toivon kipinän vallassa, josko tässä olisi mahdollisuus pieneen taukoon työelämästä. Vaikka lopputulos ei nyt ollut toivottu ja nyt harmittaa. Enemmän harmittaa oma epäonnistuminen päätöksentekotaitojen osiossa, kuin se ettei saanut opiskelupaikkaa... Elämä jatkuu ja jään suunnittelemaan seuraavia siirtoja.
Opintopolku kaatunut, vissiiin joku muukin haluaa nähdä omat pisteensä.
Voiko joku selittää mitä tämä aloituspaikka tarkoittaa? Eli jos kyseisellä koululla on esim. 90 aloituspaikka ja hakijoita on 320 niin otetaanko vaan 90 hakijoita sisään vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku selittää mitä tämä aloituspaikka tarkoittaa? Eli jos kyseisellä koululla on esim. 90 aloituspaikka ja hakijoita on 320 niin otetaanko vaan 90 hakijoita sisään vai mitä?
Juuri noin, mites muutenkaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri noin, mites muutenkaan
Ja mitä sitten ensisijainen hakija tarkoittaa, jos kaikki hakijat ovat 320 ja niistä ensisijaisina hakijoita 52. Onko se sama kun ensikertalainen, koska olen ensikertalainen ja varasijalle 11.
Ei vaan he jotka ovat asettaneet paikan ykköshakukohteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan he jotka ovat asettaneet paikan ykköshakukohteeksi.
Onko sillä väliä kouluun pääsemiseen, että laittanut paikan ykköshakukohteeksi?
Ei voi vastata, riippuu millä pisteillä sinne ykköshakukohteeseen pääsee ja paljonko muita hakijoita. Mihin olet yhdentenätoista? Jos ei hirveen suosittu paikka, voit vaikka päästäkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi vastata, riippuu millä pisteillä sinne ykköshakukohteeseen pääsee ja paljonko muita hakijoita. Mihin olet yhdentenätoista? Jos ei hirveen suosittu paikka, voit vaikka päästäkin.
Olen varasijalle 11 neljänteen hakukohteeseen ja XAMK
Ei voi vastata, jos olet hakenut suosituille linjoille, joita tämän ketjun mukaan näyttää olevan vaikka sosionomi tai ensihoitaja voi olla vaikea päästä. Vähemmän suosituille voit päästä, jos ylemmän paikan saaneet pääsevät ykköshakukohteisiinsa. Jännitettävää riittää. 11 varasija ei ole ihan toivoton kumminkaan.
Mistä paikoista tulokset ei oo vielä tulleet?
Epätoivoisena roikun varasijalla alle puolen pisteen erotuksella...
Kiitos paljon! 😊