AMK YHTEISHAKU KEVÄT 2023
Niin se taas alkoi.. ja opintopolku kaatui :)
Jospa ennen töihin lähtöä pääsisi laittamaan haut sisään!
Kommentit (2176)
Ei ensikertalainen kirjoitti:
Tokakertalaisena kävi näin :(
9. varasijalla
11. varasijalla
2. varasijalla
5. varasijalla
7. varasijalla
1. varasijalla
Sullahan on vielä vaikka kuinka hyvät mahikset päästä sisään 🔥 Tsemppiä!
Eilen vielä näkyi opintopolussa Tamkin pisteet, nyt siellä ei näy mitään, lukee vaan että opiskelijavalinta kesken 🤔 Eilen siis näkyi vielä että olen varasijalla, nyt ei näy mitään
Turun AMK raja ensihoitoon 79,95p
Vierailija kirjoitti:
Eilen vielä näkyi opintopolussa Tamkin pisteet, nyt siellä ei näy mitään, lukee vaan että opiskelijavalinta kesken 🤔 Eilen siis näkyi vielä että olen varasijalla, nyt ei näy mitään
Tämä on kai aiempien viestien perusteella enteillyt sitä, että sinut tullaan hyväksymään ylempään vaihtoehtoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kai aiempien viestien perusteella enteillyt sitä, että sinut tullaan hyväksymään ylempään vaihtoehtoon.
Äh, mieluummin sais jäädä se oma ylempi vaihtoehto pois kokonaan 😫
Olis pitänyt laittaa vaihtoehdot eri päin, sain työkkäristä väärää tietoa koskien rahallista puolta (hankala tilanne, jaksa selventää nyt tähän tarkemmin), mutta kun tää tieto osottautui vääräksi, se 1.vaihtoehto melkeinpä sulki itsensä pois kun mun ei oo mahdollista ottaa sitä paikkaa vastaan, jäin vaan toivomaan että pääsisin sinne 2.vaihtoehtoon (Tamkiin) mutta en ekaan..
Onko siis tuo alin pisteraja mikä näkyy opintopolussa alin pisteraja jolla ensikertalaisista heikoimmilla pisteillä on päässyt sisään?
Mitäs ne ketkä ei ole päässeet todistuksella, eivätkä ole ensikertalaisia, mutta heidän pisteet ovat riittäneet sisään?
Toisin sanoen voiko jostain päätellä tuon erillisen rajan millä ovat toiskertalaiset päässeet sisään matalimmillaan?
Vierailija kirjoitti:
Onko siis tuo alin pisteraja mikä näkyy opintopolussa alin pisteraja jolla ensikertalaisista heikoimmilla pisteillä on päässyt sisään?
Mitäs ne ketkä ei ole päässeet todistuksella, eivätkä ole ensikertalaisia, mutta heidän pisteet ovat riittäneet sisään?
Toisin sanoen voiko jostain päätellä tuon erillisen rajan millä ovat toiskertalaiset päässeet sisään matalimmillaan?
Käsittääkseni kun ensikertalaiskiintiö on tullut täyteen, otetaan loput hakijat sisään parhausjärjestyksessä, eli riippumatta siitä onko ensi- vai raskassarjalainen. Jonotussijasi kertoo mihin sijoitut kaikkien loppujen kanssa. Kärkipäässä ovat tietenkin ei-ensikertalaiset joilla enemmän pisteitä kuin tuo joilla ensikertalaiset ovat päässeet sisään, eli taistelet heidän kanssaan.
olin ensimmäisellä varasijalla kouluun, ja nyt se yhtäkkiä putosi toiseksi. miten tämä on mahdollista? eikö minun edellä oleva ole käytännössä valittu kouluun?
Vierailija kirjoitti:
Turun AMK:n tulokset näkyy mulla nyt
Olisikohan siinä sitten ollut joku virhe. Muistaakseni oikaisua sai hakea myös omasta kokeesta johonkin asti.
Apua varasija 1!!! En oo ensikertalainen. Hirveä kuumotus miten käy 😩
Onko tietoa, onko yliopistojen pääsykoetuloksia tullut kuinka paljon? Kun olettaen nekin liikuttavat jonoja ainakin joillain aloilla..
t. varasijalla 8
Uusi hallitusohjelma voi pistää monen opiskeluhaaveet uusiksi. Uusi hallitus pakottaa opiskelijat yhteisasumiseen. Asumistukea omaan kämppään ei tipu.
Vierailija kirjoitti:
Apua varasija 1!!! En oo ensikertalainen. Hirveä kuumotus miten käy 😩
Hyvät mahikset päästä sisään! Minulla nousi viime vuonna vielä viimeisenä viikonloppunakin (eli joskus elokuussa) varasijalta 2 -> varasija 1 :) Siihen se tosin sitten jäikin :d ja heinäkuussa muutenkin varasijat voi liikkua yllättävänkin paljon.
Kaks päivää sitten tuli lisätiedot- palkki mutta vieläkään ei näy tuloksia. Tuun hulluksi. Kauan muilla on mennyt ton jälkeen että tulokset on tulleet?
Vierailija kirjoitti:
Kaks päivää sitten tuli lisätiedot- palkki mutta vieläkään ei näy tuloksia. Tuun hulluksi. Kauan muilla on mennyt ton jälkeen että tulokset on tulleet?
Täällä kans yks tulee hulluksi pian, jos ei ala tuloksia tulemaan!
1. 92 varasijalla
2. 54 varasijalla
3. 89 varasijalla
4. Hyväksytty!
Olen ensikertalainen ja kesken hakuprosessin aloin haluta tuonne 4. vaihtoehtoon eniten. Siihen oli valintakoekurssi ja sain todella hyvät pisteet. NYT toivon että en joudu noihin 1-3 vaihtoehtoihin, mutta en pysty vielä ottamaan paikkaa 4. vastaan jostain syystä. Tänään vasta noin tunti sitten tuli tieto tuosta 1. hakukohteesta. Koskakohan pääsen ottamaan tuon nelospaikan vastaan?
Kyseessä siis tradenomi- ja IT -tradenomi haut, eli jotenkin näkisin että varasijoista voi aika moni sulaa pois, koska tradenomeja koulutetaan niin monessa paikassa. Tuolla missä olen nro. 89, on alin hyväksytty pisteraja sama kuin mulla pisteitä, mutta olen silti vasta nro.89. Kävin siis AMK-valintakokeessa mutta sen pisteet jäi niin alas, että tuskin niillä mihinkään pääsen/joudun, 2005 -vuoden YO -todistuksella oon mainituilla varasijoilla.
Kun vaan pääsisi ottamaan sen paikan vastaan! Kauankohan siinä voi mennä?
Vierailija kirjoitti:
1. 92 varasijalla
2. 54 varasijalla
3. 89 varasijalla
4. Hyväksytty!
Olen ensikertalainen ja kesken hakuprosessin aloin haluta tuonne 4. vaihtoehtoon eniten. Siihen oli valintakoekurssi ja sain todella hyvät pisteet. NYT toivon että en joudu noihin 1-3 vaihtoehtoihin, mutta en pysty vielä ottamaan paikkaa 4. vastaan jostain syystä. Tänään vasta noin tunti sitten tuli tieto tuosta 1. hakukohteesta. Koskakohan pääsen ottamaan tuon nelospaikan vastaan?
Kyseessä siis tradenomi- ja IT -tradenomi haut, eli jotenkin näkisin että varasijoista voi aika moni sulaa pois, koska tradenomeja koulutetaan niin monessa paikassa. Tuolla missä olen nro. 89, on alin hyväksytty pisteraja sama kuin mulla pisteitä, mutta olen silti vasta nro.89. Kävin siis AMK-valintakokeessa mutta sen pisteet jäi niin alas, että tuskin niillä mihinkään pääsen/joudun, 2005 -vuoden YO -todistuksella oon mainituilla varasijoilla.
Kun vaan pääsisi ottamaan sen paikan vastaan! Kauankohan siinä voi mennä?
Korjatkaa joku jos olen väärässä, mutta muistaakseni alempia paikkoja voi ottaa vastaan 7.7. alkaen.
Oikeistohallitus aikoo lakkauttaa aikuiskoulutustuen. Ihan vaan tiedoksi kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Oikeistohallitus aikoo lakkauttaa aikuiskoulutustuen. Ihan vaan tiedoksi kaikille.
Ja mistäs tämmönen tieto
Olen kans itseksertalainen ja varasijalle 12