Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä viemisiksi uudelle äidille?

24.11.2006 |

Menemme katsomaan ystäviemme vauvaa ensi kerran. Mitä kivaa ehdottaisitte vietäväksi äidille. Kukkia on varmasti yllin kyllin, joten niitä emme tahtoisi viedä. Vauvalle Ainun ensi-pupu ostettuna.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjakortti hierontaan tai kauneushoitolaan tms? Minä sain mieheltä hajuveden, eihän sitä tietty nyt synnärillä suihkuteltu mutta nyt myöhemmin tulee aina mieleen sitä laittaessa missä ja milloin sen sain :)

Vierailija
2/17 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimme lahjaksi kirjan nimeltä Lapselliset, kirja vauvalle ja vanhemmille. Sitä on ollut mukava täyttää ja siitä on iloa pitkäksi aikaa. Voit tarjota myös kaupassakäynti,- siivous tai lastenhoitoapua.Tuore äiti saattaa tarrvita apua esim.rintsikkaostoksille. Viekää kylään mennessä vaikkapa glögiä ja piparkakkuja. Muistakaa kunnioittaa uuden äidin, isän ja vauvan voimavaroja - he saattavt olla todella väsyneitä. Iloista vierailua, uusi elämä on ihme!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-vauvakirjan

-vauva-aiheisen runokirjan

-vaippoja

-pyykkipulveria

-pullaa, keksipaketin ja kahvipaketin

-pyyheliinan (ison ja pienen)

Itse sain sairaalaan suklaata, vaippoja pyysin moneltakin, vauva sai nallen ja tossut, vauvakirjan. Olen näiden käyttötavaroiden kannalla, varsinkin vaatteita tuli moneltakin, osa jäi pitämättä kun oli niin paljon.

Vierailija
4/17 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni lahjan ei tarvitse olla mikään ihmeellinen ja kallis.

Se voi olla esimerkiksi just joku kaupassa käynti tai lupaus " joka myös pitää" katsoa vauvaa pari tuntia jos tuoreet vanhemmat haluaa vaikka käydä syömässä ulkona tai saunoa rauhassa kahdestaan tms.

(toi hoito apu on huono silloin jos vauva ei syö pulloa)

Sit mietin et jos uusi äiti tykkää esim kynttilöistä niin nättiin pakettiin pari kynttilää on kiva lahja. Vanhemmat voi sit joku ilta rentoutua yhdessä ronmanttisesti kynttilän valossa. Myös sellanen olikohan nyt mammatee voi olla yksi vaihtoehto. (muistaakseni vaaleanpunainen paketti)

Varmasti keksit jotain juuri heille sopivaa!! :)

Vierailija
5/17 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaata, pullaa ja herkkuhedelmiä esim. viinirypäleitä.

Ehkä myös joku ruoka, vaikka joku vuoka.

Vierailija
6/17 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle mieluisin lahja ensisynnyttäjänä oli " Vauva, omistajan opas" . Hauska , mutta yllättävän näppärä opas tuoreelle äidille. Tavasin sitä kannesta kanteen. Myös Minni Niemelän " Imetysopas" oli oikein hyvä.

Joku imetyspaita tai imetysyöpaitakin olisi voinut olla kiva, niitä vain on vaikea toisen ostaa.

Synnytyksen jälkeen ehdin lähinnä vain syödä, nukkua ja imettää. Muusta en välittänyt. Itse en jaksanut laittaa ruokaa tai herkkuja , joten kaikki valmis syötävä makea tai suolainen oli mieluista. Suklaa ja muut herkut maistuivat myös kun kerrankin saatoin niitä syödä.

Vauvalle oli kiva pukea kauniita lahjavaatteita ja vauvan lelutkin, esim kankaiset kirjat, nallet ja helistimetja purulelut olivat kivoja.

Vierailija
7/17 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalaan sain lastenvaatteita, kukkia, suklaata jne. perinteistä. Enkä halunnut sairaalaan kuin pari lähintä ystävää, muut saivat tulla kotia. Väsyneenä kuin kotiin tulin, niin oli kotiin saapunut lahjakortti jossa onniteltiin vauvasta ja oli lupaus hoitaa milloin vaan yö, jotta saisin nukkua jos siltä tuntuu ja oli hymiöllä laitettu et koliikkivauvat käyvät myös ja yksi yö pois muiden unista ei ole iso juttu, jos mä vaan jaksan. Tuli ihan mielettömän ihana ja helpottunut olo, et apua saisi, jos tulee raskasta. Ja siinä fiiliksessä vielä, kun olin ma-pe nukkunut yhteensä 10 tuntia, kun en sairaalassa osannut, minkä tiesin jo etukäteen, koska en nuku vieraassa paikassa hyvin.

Ystäväni sai ristiäisiin lahjakortin kampaamoon, ruokalahjakortin ravintolaan (kahdelle) ja lahjakortin lapsen ilta/yöhoitoon, tarkoituksena että voisi sopivan tilaisuuden tullen viettää miehensä kanssa rauhallisen illan, kun siltä tuntuu. Hänen omat 3 kummiansa olivat nämä antaneet ja minusta oli ihana idea.

Vierailija
8/17 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

omasta mielestäni oli ihana saada sairaalaan makoisa leivos, piristi kummasti mieltä. itse olen myös vienyt äideille ja isille leivoksia. myös baby blues sarjakuvat ovat kutkuttavia. ja nämä eivät ole mitenkään älyttömän kalliita viemisiä. lapsi saa tietty yleensä omat tuomiset.

Vierailija
9/17 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain työkavereilta lahjaksi lahjakortin kauneushoitolaan. Se oli mielestäni oikein kiva. Vauvalle olikin kaikki valmiina esikoisen jäljiltä.

Vierailija
10/17 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en perustanut kukkapuskista ja syömisistä kovinkaan paljoa. Itse Olisin kaivannut jotain mistä olisi apua vauva-arjessa. Muistelen että olen saanut vanhempien lasten syntyessä osastolle tuotuina pienet posliinikengät joissa oli kukkia. Niistä tykkäsin. Kuopus syntyi poliklinisesti, joten en saanut mitään muuta kuin aivan ihanan pikkuisen poikamme muutaman tunnin kulutta syntymästä suoraan synnytyssalista kotiin omaan kainalooni tuhisemaan.

Mutta tässä sellainen tuote, mikä olisi minusta kiva saada laitoksella tuliaiseksi:

Uniliina on sekä äidin että lapsen iloksi ja parhaaksi.

Se tunne minkä voit antaa lahjan saajalle on suuri: Tiedän että minulla on käsissäni nyt jotain mikä voi auttaa kun epätoivo iskee pienen tulokkaan kanssa. Lapseni on juuri tullut maailmaan turvallisesta kohdustani, tällä voin luoda samankaltaista turvaa hänelle jatkossakin.

Uniliina on kaunis, helppo käyttää jo ensimmäisellä kerralla ja sen voi ottaa jo sairaalassa käyttöön. Sopii vietäväksi ensisynnyttäjälle sekä monen lapsen äidille. http://www.beboliina.fi

-Uniliinaan hurahtanut-

Vierailija
11/17 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmista ruokaa vaikka pakkaseen ja kaikkia mehuja litratolkulla... Itsellä oli ainakin ihan kamala nälkä ja jano koko ajan imetyksen alkuvaiheessa.

Eikä haittaa, jos on pullatkin mukana kylään tulijoilla.

Vierailija
12/17 |
28.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähiaikoina vienyt naapureille, minne on syntynyt vauvoja, leivonnaisia. Itse olin aivan onnessani, kun äiti laittoi yhtenä pävänä kylässä ollessaan ruokaa. Eli siis suolaista tai makeaa!

Vierailija
13/17 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka korttiin kirjotettuna. Itse ainakin tykkäsin, tietty sit jotain muuta viemistä lisäksi...

Ennen kun minusta tuli äiti

Ennen kuin minusta tuli äiti,

Tein ja söin lämpimiä aterioita.

Minulla oli tahriintumattomat vaatteet.

Minulla oli hiljaisia puhelinkeskusteluja.

Nukuin niin myöhään kuin halusin,

enkä kantanut huolta siitä,

kuinka myöhään menin nukkumaan.

Harjasin hiukseni ja hampaani joka päivä.

Siivosin kotini joka päivä.

En koskaan kompastunut leluihin tai unohtanut tuutulaulun sanoja.

En tullut ajatelleeksi,

olivatko minun huonekasvini myrkyllisiä vai eivät.

En miettinyt koskaan rokotuksia.

Minun päälleni ei oltu koskaan

oksennettu

kakattu

syljetty

pureskeltu

pissitty

eikä nipistelty pienillä sormilla.

Minulla oli täydellinen mielenhallinta,

- ajatuksieni ja vartaloni hallinta.

Nukuin koko yön.

En ollut koskaan pidellyt kirkuvaa lasta, jotta lääkärit voisivat tehdä kokeita tai antaa rokotuksia.

En ollut koskaan katsonut itkuisiin silmiin ja itkenyt.

En ollut koskaan ollut äärettömän onnellinen yksinkertaisesta hymystä.

En ollut koskaan istunut myöhään yöllä katsellen nukkuvaa lasta.

Ennen kuin minusta tuli äiti.

En ollut koskaan pidellyt nukkuvaa vauvaa, vain sen vuoksi,

etten halunnut laittaa häntä sänkyynsä.

En koskaan ollut tuntenut sydämeni murskaantuvan miljooniksi

palasiksi, kun en voinut lopettaa kipua.

En koskaan ollut tiennyt, että jokin niin pieni voisi vaikuttaa elämääni niin paljon.

En koskaan tiennyt, että voisin jotakuta rakastaa niin paljon.

En koskaan tiennyt, että rakastaisin olla äiti.

En tiennyt miltä tuntuu, kun sydämeni on ruumiini ulkopuolella.

En tiennyt kuinka ihanalta voi tuntua, kun syöttää nälkäistä vauvaa.

En tiennyt siteestä äidin ja lapsen välillä.

En tiennyt, että jokin niin pieni voisi saada minut tuntemaan itseni

niin tarpeelliseksi.

En ollut koskaan noussut ylös yöllä kymmenen minuutin välein

tarkistaakseni, että kaikki on kunnossa.

En ollut koskaan tuntenut sitä lämpöä

iloa

rakkautta

sydänsärkyä

ihmetystä

tai tyytyväisyyttä, joka äitiydestä tulee.

En tiennyt, että voisin tuntea niin paljon...

Ennen kuin minusta tuli äiti.

Vierailija
14/17 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli kaikkein ihaninta kun saatiin tuomisiksi ruokaa. Mummon sisko oli leiponut 50kpl karjalanpiirakoita. Mummo oli tehnyt marjapiirakan. Tietty kaikki käyttötavara oli kans tervetullutta, kuten vaipat.

Tytteli-83

Vierailija
15/17 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen hyvä mutta myös henkilökohtaisempi tuominen olisi minusta imetyspaita. Jos hinta tuntuu kovalta, senhän voi ostaa vaikka kaveriporukalla. Voi olla myös hyvä idea antaa " lahjakortti" paitaa vareten, että äiti saisi itse valita minkä haluaisi. Jos antais vaikka pari nettikaupan osoitetta että valitseppa noista minkä haluaisit.

Esimerkkejä osoitteista:

www.bebes.fi

www.raparperi.com

www.kaislakehto.fi

Valmis pata-tai laatikkoruoka on varmasti myös mieluinen lahja, siitä riittäisi pakastimeenkin ja syötävää äidille pariksi kerraksi. Aluksi voi tosiaan olla niin väsynyt ja päästään pyörällä ettei jaksa ja ehdi juuri syödä, ei ainakaan jos pitää se ruoka tehdä itse itselleen.

Vierailija
16/17 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli ihanaa, kun vieraat tulivat " omat pullat mukana" .

Vaippojen kanssa kantsii varmistaa, ettei perheessä kestoilla. Minä olen nimittäin antanut jopa äitiyspakkauksen kertsit kiertoon. Toki moni kestoilija käyttää kertsejä öisin.

Vierailija
17/17 |
29.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jokin kosmetiikkatuote kasvoille. Sillä oletuksella ettei äiti ajettele että näyttää väsyneeltä ja loukkaannu.