Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin Sanomat: seksikumppaneiden määrä puhuttaa, kokematon neitsytnaimen "nähdään ikäänkuin arvokkaampaa"

Vierailija
14.03.2023 |

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000009445196.html

Näettekö seksittömän, neitseellinen lapsi naisen Helsingin Sanomien tapaan "ikäänkuin hieman arvokkaampana"?

Pitkään toimitettu naisten vapautta ja oikeuksia mutta nyt uuden kulttuurin saapuessa saamme tuulahduksia myös valkoisten menneisyydestä.
Suomessakin vielä 1950 luvulla ja myöhemminkin oltiin hyvin lähellä islamilaista kulttuuria naisten ja vähemmistöjen asioissa- tietenkään Suomessa ei naisia kivitetty silloinkaan mutta samanlaisen maineen sai kuin nykyaikainen länsinainen islamilaisten silmissä.
Pidättekö neitsytnaisia muita naisia arvokkaampia kuten Helsingin Sanomat?

Kommentit (424)

Vierailija
1/424 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin neitsyt pitkään ja en kyllä todellakaan haluttu seurustelukumppani vaikka kokemattomista naisista ajatellaan että ovat haluttuja.

Vierailija
2/424 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se neitsyys näy ihmisestä yhtään. Tarpeetonta symboliikkaa, jolla pyritään vain lokeroimaan ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/424 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kysymys kuuluu: voiko seksikumppanien määrästä päätellä jotain? Mitä se ihmisestä kertoo?

Syldin mukaan seksikokemukset voivat kieliä yleisesti avoimesta suhtautumisesta muita kohtaan. Todennäköisesti ihminen ei ole kovin tuomitseva tyyppi, hän arvelee.

Se saattaa olla osoitus myös rohkeudesta ja kohtaamisen taidoista."

Vierailija
4/424 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin neitsyt pitkään ja en kyllä todellakaan haluttu seurustelukumppani vaikka kokemattomista naisista ajatellaan että ovat haluttuja.

Minä koin tosin

Vierailija
5/424 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Seksitaidoista kumppanien paljous tai vähyys ei kuitenkaan paljasta mitään. Siitä yhtä mieltä ovat Syld ja Sihvonen.

Syld kannustaa miettimään tilannetta, jossa ihmisellä on ollut vaikkapa puolisen sataa seksikumppania. Seksi on saattanut olla kaavamaista, kestoltaan muutaman minuutin, eikä nautintoa ole tapahtunut kuin korkeintaan hetkellisesti.

Samaan aikaan jollakin on takanaan on vuosikausia kestänyt suhde, jossa on menty seksin suhteen pitkälle, kokeiltu erilaisia asioita ja kuunneltu toisen tarpeita."

Tuotahan olen lukemattomia kertoja täällä sanonut. Parisuhdeseksi on se, jossa kokeillaan, rietastellaan, irstaillaan; jota harrastetaan intohimolla ja usein ilman kondomia. Se on sitä seksiä, jota jäädään kaipaamaan.

Irtoseksi on yhtä kuin käynti grillikioskilla, kun gourmet-ravintolat ovat kiinni. Ei sitä jää ikävä.

Vierailija
6/424 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla neitsyt, mutta tänäpäivänä hehkutetussa sarjadeittailussa ja uusien seksikumppaneiden jatkuvassa keräilyssä ei myöskään ole mitään ihailtavaa, päinvastoin ällöttävää ja iso turn off naisessa ainakin itselle.

T.mies

Vierailija
7/424 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt sitä väitettä, että muinaiset roomalaiset olisivat pitäneet neitsytnaisia arvossa ja puhtaina. Ei siihen aikaan vielä edes ymmärretty mitään seksitaudeista ja hyvä jos edes raskaaksi tulemisesta. Joten miksi silloin olisi ollut tuollaisia kuvitelmia?

Vierailija
8/424 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla neitsyt, mutta joku 1000 seksikumppania on liikaa sekä miehelle että naiselle.

Vierailija
9/424 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Minä olen ollut syystä tai toisesta seksin suhteen pidättyväinen.

Minusta tämä on hyvä asia. Parempi, kuin olisin ollut monen kumppanin kanssa.

Seksi ei ole sinänsä mitään rakettitiedettä.

Vierailija
10/424 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä seksihistoria kertoo ihmisestä. Itse kyllä olen halunnut tietää siitä jokaisen vakavasti otettavamman kumppanin kohdalla.

On minusta hienoisesti itselleen valehtelua väittää, että menneillä ei olisi yhtään mitään merkitystä - kyllä niillä on, mutta eri ihmisille eri tavoin. Feelgood-ajattelua toki ja sitäkin tarvitaan.

M32

Vierailija
11/424 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se neitsyys näy ihmisestä yhtään. Tarpeetonta symboliikkaa, jolla pyritään vain lokeroimaan ihmisiä.

Kyllä sen aistii hyvin usein.

En minä kyllä aisti.

Vierailija
12/424 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut vain 4 seksikumppania ennen miestäni ja hän oli huolissaan, että oonko kokeillut tarpeeksi. Mietti kuulemma, että kannattaako sitoutua, kun en oo kokeillut yhden illan juttuja. Että jos ne onkin sitten mun juttu.

Vierailija
13/424 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kait se kertoo ylipäänsä moraalista ja elintavoista onko ollut 1000 seksikumppania vai onko ne yhden käden sormilla laskettavissa. Miksi näillä ei ole lupa hakea seuraa samalla tavalla ajattelevista?

Jos itselle seksi kuuluu parisuhteeseen ja toiselle on ok ja tosi fantsua "toteuttaa itseään" harrastamalla seksiä joka päivä eri ihmisen kanssa niin eihän se tule toimimaan. Eikä sillä enemmän kumppaneita omaavalla ole mitään oikeutta tulla huutamaan, että se toinen on ahdasmielinen jne, etsiköön itselleen toisen samanlaisen.

Jos mulle mies tulisi kertomaan että on tapana harrastaa irtosuhteita ja on takana tuhansia eri seksikumppaneita, niin kyllä mä päästäisin suosiolla takaisin kiertoon. Miten tuossa voi ikinä sit yksi pieni ihminen tuntea itsensä riittäväksi, saati jotenkin ainutlaatuiseksi?

Ja toivon, että näistä ei olla hiljaa juurikin sen takia, että jokaisella on oikeus etsiä kumppani, joka on samoilla aaltopituuksilla.

Vierailija
14/424 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kait se kertoo ylipäänsä moraalista ja elintavoista onko ollut 1000 seksikumppania vai onko ne yhden käden sormilla laskettavissa. Miksi näillä ei ole lupa hakea seuraa samalla tavalla ajattelevista?

Jos itselle seksi kuuluu parisuhteeseen ja toiselle on ok ja tosi fantsua "toteuttaa itseään" harrastamalla seksiä joka päivä eri ihmisen kanssa niin eihän se tule toimimaan. Eikä sillä enemmän kumppaneita omaavalla ole mitään oikeutta tulla huutamaan, että se toinen on ahdasmielinen jne, etsiköön itselleen toisen samanlaisen.

Jos mulle mies tulisi kertomaan että on tapana harrastaa irtosuhteita ja on takana tuhansia eri seksikumppaneita, niin kyllä mä päästäisin suosiolla takaisin kiertoon. Miten tuossa voi ikinä sit yksi pieni ihminen tuntea itsensä riittäväksi, saati jotenkin ainutlaatuiseksi?

Ja toivon, että näistä ei olla hiljaa juurikin sen takia, että jokaisella on oikeus etsiä kumppani, joka on samoilla aaltopituuksilla.

Juuri näin minäkin ajattelen. Seksihistoriasta pitäisi minusta nimenomaan kertoa avoimesti.

Olen aina miettinyt, että häpeävätkö "ei siitä saa kysyä parisuhteessakaan" -ihmiset itseään?

Vierailija
15/424 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisella voi kestää hyvinkin kauan ennen kuin ylipäätään alkaa tykkäämään seksistä ja nauttimaan siitä ollenkaan. Tämä vaan tiedoksi neitsyistä haaveileville.

Vierailija
16/424 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on myös tunnepuolesta. Jos ei ole kokemusta muista, ei vertaile. Tavallaan ihminen on tyytyväisempi.

Ei tule mustasukkaisuutta, kateutta ja tyytymättömyyttä.

Tuossahan se. Miehet pelkäävät, että niillä muilla oli isompi varustus ja olivat taitavampia sängyssä. Kiteytit hienosti.

Vierailija
17/424 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Seksitaidoista kumppanien paljous tai vähyys ei kuitenkaan paljasta mitään. Siitä yhtä mieltä ovat Syld ja Sihvonen.

Syld kannustaa miettimään tilannetta, jossa ihmisellä on ollut vaikkapa puolisen sataa seksikumppania. Seksi on saattanut olla kaavamaista, kestoltaan muutaman minuutin, eikä nautintoa ole tapahtunut kuin korkeintaan hetkellisesti.

Samaan aikaan jollakin on takanaan on vuosikausia kestänyt suhde, jossa on menty seksin suhteen pitkälle, kokeiltu erilaisia asioita ja kuunneltu toisen tarpeita."

Tuotahan olen lukemattomia kertoja täällä sanonut. Parisuhdeseksi on se, jossa kokeillaan, rietastellaan, irstaillaan; jota harrastetaan intohimolla ja usein ilman kondomia. Se on sitä seksiä, jota jäädään kaipaamaan.

Irtoseksi on yhtä kuin käynti grillikioskilla, kun gourmet-ravintolat ovat kiinni. Ei sitä jää ikävä.

Ja mitä se kertoo ihmisestä, joka sata kertaa yrittää sitä samaa asiaa ja lopputulos on aina yhtä huono? Jossain pitäisi välähtää, jos takana on kymmeniä kertoja seksiä ja aina se vaan on huonoa ja pitää vaihtaa partneria. Jos taas seksi on hyvää ja silti haluaa aina vaan vaihtaa partneria, niin mistä se kertoo? Että aina pitää saada vaan uutta ja uutta ja metsästää aina vaan parempaa?

Vierailija
18/424 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen myös muistaa ensimmäisen panon parhaiten, jos ei ole ollut päihtyneenä liikaa. Se tarkoittaa vahvempaa tunnesidettä ensimmäiseen mieheen lähtökohtaisesti.

Vierailija
19/424 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua. Aikaisemmin seksihistoriasta keskustelu oli kypsän ja aikuisen ihmisen merkki, jolla kartoitettiin, esim. seksitautien riskiä.

Vierailija
20/424 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ihmiset ovat lähtökohtaisesti minulle ihmisoikeuksien näkökulmasta saman arvoisia. Siihen ei liity henkilön historia missään muodossa. Mutta sitten kun mennään henkilökohtaisiin preferensseihin. Samalla tavalla kun minä en saa "arvottaa" ihmisiä seksikumppanien määrän perusteella, niin otan sen vapauden hypätä yli ne, joilla on paljon historiaa. Kertoo usein siitä, että irtosuhteet kiinnostavat vakaata parisuhdetta enemmän, ja samalla uskollisuus parisuhteessa ei ole vankkumatonta. Varsinkin jos tulee kuivia kausia. Toki jos asiaa haluaa erikseen lähteä tutkimaan, niin kyllähän näissäkin asioissa on monia variaatioita, esim. ikä. Jos on 30v ja kymmenen vuoden aikana kertynyt vaikka 15 kumppania niin ei se mikään paha ole. Mutta jos on 20v samoilla luvuilla, niin voin sanoa diplomaattisesti, ettei kemiat kohtaa. Toki jos itsekin haluaisin vain helpon seksikerran, niin eihän sillä ole siinä kohtaa väliä. Molemmille vain yksi sulka hattuun lisää. Lisäksi toisille seksi on tapa saada kummallekin osapuolelle nautintoa tms. Mutta ei ihmistä voi tuntea lyhyen tapaamisen ja seksin perusteella. Eli joillekin se määrä menee laadun ohi. Ja jotkut näistä luulevat itsestään liikoja. Että olisivat jotain enemmän kuin tyydytys toiselle. Koskee niin miehiä kuin naisia. Parhaimmat kerrat olen saanut niiltä, joiden kanssa edetään rauhassa ja opitaan tuntemaan toisemme kunnolla. Ne on ihan ok, jotka haluavat tehdä kaiken yhden illan ja mielellään ilman suurempia puheita. Mutta kuten yllä mainitsin, eivät he ole mitenkään hyviä tai parempia. Ovat yksi kerta siinä missä muutkin. Voisi näin tiivistettynä sanoa, että ne jotka ovat tarkempia siitä, kenen kanssa harrastavat seksiä, ovat jopa parempia. Toki se on henkilökohtainen kokemus, joillekin riittää se määrä, toisille laatu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän