Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haussa ihan aidosti perhemyönteinen työpaikka. Mistä sellainen löytyy?

Vierailija
13.03.2023 |

Eli kaipaisin sellaista työpaikkaa, jossa riittäisi että työt tekee normaalin työajan puitteissa. Onko missään tarjolla sellaisia asiantuntijatehtäviä?

Joka paikassa tunnutaan että perheelliseltä ihmiseltä odotetaan työskentelyä / matkustamista myös iltaisin. Yleensä siitä ei ole puhetta ennen kuin työt alkavat.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtautuminen on töissä tosi tylyä, jos ei ole tukiverkostoja mahdollistamassa työskentelyä iltaisin.

Vierailija
2/69 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhtautuminen on töissä tosi tylyä, jos ei ole tukiverkostoja mahdollistamassa työskentelyä iltaisin.

Työnhakuprosessin aikana ei sanallakaan mainittu että kokoukset pidetään hankalina aikoina toimistoajan päätyttyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnhakuprosessin aikana ei sanallakaan mainittu että kokoukset pidetään hankalina aikoina toimistoajan päätyttyä.

Mikä sulla on siinä nenän alla? Ei ei ne viikset, vaan suu. Kysy hyvä ihminen! "olen perheellinen, miten iltakokoukset?"

Vierailija
4/69 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sulla on siinä nenän alla? Ei ei ne viikset, vaan suu. Kysy hyvä ihminen! "olen perheellinen, miten iltakokoukset?"

Olen sanonut että on päästävä hakemaan lapset hoidosta. Sen jälkeen on tullut kuittailua töissä että kaikilta edellytetään venymistä. Varmasti odotetaan, mutta se ei vain onnistu.

Vierailija
5/69 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tämä nyt on ilmiselvää, että tahot, jossa luottamushenkilöpäättäjät, kokoustavat pääosin iltaisin.

Vierailija
6/69 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sanonut että on päästävä hakemaan lapset hoidosta. Sen jälkeen on tullut kuittailua töissä että kaikilta edellytetään venymistä. Varmasti odotetaan, mutta se ei vain onnistu.

Toki jokainen yrittää parhaansa sen järjestämiseksi, että työt hoituisivat. Jos edellytetään työskentelyä hankalina aikoina, miksei hakuprosessin aikana selvitetä onko se hakijalle mahdollista?

Vierailija
7/69 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tämä nyt on ilmiselvää, että tahot, jossa luottamushenkilöpäättäjät, kokoustavat pääosin iltaisin.

En ole tuollaisessa työssä. Meillä sisäiset kokoukset saatetaan järjestetään virallisen työajan jälkeen.

Vierailija
8/69 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellekään ei tule mitään mieleen? Olisi kiva jos voisi tehdä keikkaa ja valita työajat sen mukaan mikä itselle sopii. Ehkä seuraavaksi pitäisi suunnata opiskelemaan hoitoalaa.

Vierailija
9/69 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitää siinä työnhakuprosessin aikana ihan itse kertoa, mitkä ovat sinun työssäkäyntisi reunaehdot. Sanot, että et voi osallistua kokouksiin klo xx.xx jälkeen, koska sinulla on silloin muita velvollisuuksia hoidettavanasi.

Älä puhu lapsista, ei miehet ymmärrä sitä, että ne lapset todellakin pitää hakea hoidosta ennen kuin päiväkoti menee kiinni. Miesten lapsilla on äiti, joka tämän asian huolehtii. Ei heidän tarvitse sillä päätänsä vaivata.

Vierailija
10/69 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikämikä maasta tai yksisarvisten valtakunnasta. 

Vierailija
11/69 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuu meille. Perheelliset lähtee töistä niin, että ehtivät hakemaan lapset hoidosta ja mä jään tekemään työt loppuun.

En tosin tiedä miten sitten, kun otan fudut.

Vierailija
12/69 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitää siinä työnhakuprosessin aikana ihan itse kertoa, mitkä ovat sinun työssäkäyntisi reunaehdot. Sanot, että et voi osallistua kokouksiin klo xx.xx jälkeen, koska sinulla on silloin muita velvollisuuksia hoidettavanasi.

Älä puhu lapsista, ei miehet ymmärrä sitä, että ne lapset todellakin pitää hakea hoidosta ennen kuin päiväkoti menee kiinni. Miesten lapsilla on äiti, joka tämän asian huolehtii. Ei heidän tarvitse sillä päätänsä vaivata.

Työpaikkailmoituksessa mainittiin työskentely toimistotyöaikana. Mistä silloin voisi tietää että työnantaja toistuvasti odottaa että työpaikalla pitäisi viettää iltoja?

Vierailija
13/69 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt koko työurani (17v) töitä vain työajalla. Täysin oma valinta suostuuko venymään ja paukkumaan miten sattuu vai osaako asettaa rajat. 

Vierailija
14/69 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikkailmoituksessa mainittiin työskentely toimistotyöaikana. Mistä silloin voisi tietää että työnantaja toistuvasti odottaa että työpaikalla pitäisi viettää iltoja?

Ei työnantaja voi sellaista odottaa tuossa tapauksessa. Työsopimukseenkin määritellään työaika. Sinun ei tarvitse tehdä töitä kuin työaikana. Älä ole kynnysmatto. 

Vierailija
15/69 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis kai sä voit hankkia lastenhoitajan hakemaan ne niinä päivinä kun on iltakokous? Mies, mummo tai mll:n maksettu hoitaja. Tai vaihdat vuoropäiväkotiin. 

Vierailija
16/69 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt koko työurani (17v) töitä vain työajalla. Täysin oma valinta suostuuko venymään ja paukkumaan miten sattuu vai osaako asettaa rajat. 

Työpaikalla suhtaudutaan tosi inhottavasti, jos pyytää että kokoukset ajoitettaisiin normaalin työajan puitteisiin. Siitä soitetaan suuta, että pitäisi kyetä joustamaan.

Vierailija
17/69 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikalla suhtaudutaan tosi inhottavasti, jos pyytää että kokoukset ajoitettaisiin normaalin työajan puitteisiin. Siitä soitetaan suuta, että pitäisi kyetä joustamaan.

Valitse parempia työpaikkoja. 

Vierailija
18/69 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä isossa rakennusliikkeessä, eikä mulla ole pääsääntöisesti ollut ongelmaa lähteä ajoissa kotiin (tai meidän tapauksessa tulla myöhempään, mies hakee lapset). Juuri viime viikolla olin kokouksessa, josta sähkösuunnittelija lähti kolmen jälkeen hakemaan lapsiaan hoidosta. Eli joustaminen kyllä onnistuu, työmaalla voi olla vähän tiukempaa, mutta sinne taas löytyy rahannälkäisiä harjoittelijoita venymään iltoihin ja viikonloppuisin.

Vierailija
19/69 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi hurjaa. Anna soittaa äläkä ole lapanen. Jos työaikasi on määritelty olemaan toimistoaikaan, silloin se on toimistoaikaan eikä illalla. Piste. 

Vierailija
20/69 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap. Et ole vaan tarpeeksi asiantuntija. Halutulle työntekijälle ei sanella ehtoja. Mutta sinä oletkin perheellinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän