Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haussa ihan aidosti perhemyönteinen työpaikka. Mistä sellainen löytyy?

Vierailija
13.03.2023 |

Eli kaipaisin sellaista työpaikkaa, jossa riittäisi että työt tekee normaalin työajan puitteissa. Onko missään tarjolla sellaisia asiantuntijatehtäviä?

Joka paikassa tunnutaan että perheelliseltä ihmiseltä odotetaan työskentelyä / matkustamista myös iltaisin. Yleensä siitä ei ole puhetta ennen kuin työt alkavat.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei naisia kannata palkata.

Aina on jotain. Joku kipeänä, pitää hakea/viedä/tuoda joku jonnekin, joku asia loukkaa, mielikin pahoittuu, uupuu, masentuu, ei anneta tarpeeksi huomiota ja jos annetaan, niin väärällä tavalla, joku on katsonut liian pitkään johonkin, me too, jne jne

Vierailija
62/69 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitää ap osata myydä itsesi niihin perheystävällisiin paikkoihin. Se ei onnistu vaatimalla suosituksia ilman, että kerrot yhtään, mitä osaat. Ei kukaan palkkaa sikaa säkissä. 

Mitä ne perheystävälliset työpaikat ovat? Kaipaisin nimiä. Joka firma mainostaa huomioivansa ihmisten tilanteet. Työn alkuvaiheessa sitten totuus paljastuu yleensä aivan muuksi.

Perheystävällinen työpaikka tarkoittaa sellaista työpaikkaa jossa lapsettomia potkittaisiin vieläkin enemmän päähän. Nythän ne vaan joutuvat paikkailemaan poissaoloja ja pitämään lomansa huonoina aikoina.

Perheystävällisessä työpaikoissa voisi olla töissä vaan perheellisiä ja kuin se vois toimia kun on muksuja kipiänä ja lomatkin samaan aikaan kaikilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei naisia kannata palkata.

Aina on jotain. Joku kipeänä, pitää hakea/viedä/tuoda joku jonnekin, joku asia loukkaa, mielikin pahoittuu, uupuu, masentuu, ei anneta tarpeeksi huomiota ja jos annetaan, niin väärällä tavalla, joku on katsonut liian pitkään johonkin, me too, jne jne

Etkö ole tavannut yhtään perheellistä miestä työelämässä? Harva nainen lisääntyy täysin yksikseen. On häpeäksi miehille, jos he eivät pidä huolta lapsistaan.

Vierailija
64/69 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kunnalla töissä. Suurin osa tekee 7:15-14:45 eli varmasti onnistuisi perheen pyöritys.

Sanomista tulee, jos joku erehtyy varaamaan kokouksia puoli kolmen jälkeen. Perjantaisin ei mielellään järjestetä kokouksia myöskään, koska niin moni pitää saldopäiviä.

Onko teidän kunnassa kunnanhallituksen, kunnanvaltuuston ja lautakuntien kokoukset päivällä virka-aikaan? Todella outoa, jos on. Ja et ole näköjään johtavassa asemassa, kun et kerran osallistua mainittuihin kokouksiin.

Puhe taisi olla asiantuntijatyötä,(meillä johtavassa asemassa olevat on ne, jotka toimii esittelijöinä) - eri

Vierailija
65/69 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kunnalla töissä. Suurin osa tekee 7:15-14:45 eli varmasti onnistuisi perheen pyöritys.

Sanomista tulee, jos joku erehtyy varaamaan kokouksia puoli kolmen jälkeen. Perjantaisin ei mielellään järjestetä kokouksia myöskään, koska niin moni pitää saldopäiviä.

Onko teidän kunnassa kunnanhallituksen, kunnanvaltuuston ja lautakuntien kokoukset päivällä virka-aikaan? Todella outoa, jos on. Ja et ole näköjään johtavassa asemassa, kun et kerran osallistua mainittuihin kokouksiin.

Olen kunnalla ja kyseisissä kokouksisss asiantuntijana paikalla. Meillä kokoys on kerran kolmessa viikossa eli ei usein. Pari kertaa vuodessa olisi työmatka sisältäen yöpymisen. Olen päässyt reissuun kerran. Ilmoitan että mun esitys päättyy viimeistään klo 15 jolloin joudun poistua. Olen ainoita naisia puhumattakaan että pieniä lapsia. En ole kuullut lapsista huonoja kommentteja. Teen iltaisin töitä kotoa kun olen hakenut lapset.

Vierailija
66/69 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kunnalla ja kyseisissä kokouksisss asiantuntijana paikalla. Meillä kokoys on kerran kolmessa viikossa eli ei usein. Pari kertaa vuodessa olisi työmatka sisältäen yöpymisen. Olen päässyt reissuun kerran. Ilmoitan että mun esitys päättyy viimeistään klo 15 jolloin joudun poistua. Olen ainoita naisia puhumattakaan että pieniä lapsia. En ole kuullut lapsista huonoja kommentteja. Teen iltaisin töitä kotoa kun olen hakenut lapset.

Hetkinen, kunnassa päätöksentekijöiden kokouksesta pääsee lähtemään jo klo 15? Yleensä ne eivät ole vielä siihen aikaan edes alkaneet.

Vierailija
67/69 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnassa, jossa on 2000 työntekijää, johtoryhmässä on noin kuusi henkeä, jotka joutuvat kerran viikossa olemaan iltakokouksissa. Niihin tehtäviin ei joudu sattumalta, joten kunnalle on todella turvallista hakeutua töihin, jos haluaa lopettaa työnsä neljältä.

Itse olen siitä pykälää alempi päällikkö, ja joudun iltakokoukseen kerran kuukaudessa. Hakeuduin tähän päällikkötyöhön vasta, kun lapset oli teini-iässä, ja saavat niinä päivinä itse ruokansa kaapista, tai kaupasta.

Siihen asti olin tavallinen asiantuntija, pystyin halutessa tehdä lyhennettyä työaikaa, ja normi työaikanakin olin kellon tarkasti päiväkodilla ajoissa.

Vierailija
68/69 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hetkinen, kunnassa päätöksentekijöiden kokouksesta pääsee lähtemään jo klo 15? Yleensä ne eivät ole vielä siihen aikaan edes alkaneet.

Riippuu ihan kunnasta ja lautakunnasta. He saavat itse päättää, moneltako aloittavat.

Vierailija
69/69 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin yksityiseltä kunnalle juuri siksi, että halusin työhön jossa pääsee luotettavasti töistä hakemaan päiväkodista.

Myös oli ihan normaalia ja hyväksyttävää pitää lyhennettyä työaikaa ekaluokkalaisen kanssa, joten pystyin saattamaan hänet ja muutaman naapurin lapsenkin kouluun aamuisin, ja mennä siitä töihin.

Lomat pystyi suunnittelemaan ja lyömään lukkoon monta kuukautta etukäteen, joten pystyi sanomaan loma-ajat päiväkotiin hyvissä ajoin.

Perheelliselle suosittelen kunta-alaa. Siellä myös nainen pääsee etenemään päällikkötehtäviin, eikä työt lopu vaikka onkin ollut välillä äitiyslomilla. Oikein perheystävälliset työnantajat.

Kokouksessa on ihan hyväksyttävää päällikönkin sanoa, että joudun lopettamaan varttia vaille neljä tasan, koska lähden hakemaan lasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi