Saako Kelan tuista säästää?
Kommentit (133)
No ei yksin asuva ainakaan saa mitään 500 kuussa. Missä päin jaellaan noin paljon??
tätönen 23
Käyttäjä41333 kirjoitti:
No ei yksin asuva ainakaan saa mitään 500 kuussa. Missä päin jaellaan noin paljon??
Asun Jyväskylässä yksin ja saan toimeentulotukea noin 750€/kk. Muina tuloina minulla on asumistuki, joka on karvan päälle 300€
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä41333 kirjoitti:
Asun Jyväskylässä yksin ja saan toimeentulotukea noin 750€/kk. Muina tuloina minulla on asumistuki, joka on karvan päälle 300€
Minä saan Jyväskylässä yksin asuvana toimeentulotukea 30 euroa, mutta olenkin työmarkkinoiden käytettävissä eli asumistuen ja työmarkkinatuen päälle tuo 30 euroa.
Työmarkkinatuesta saa säästää. Toimeentulotuesta ei. Ainakaan paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Dipsomaani-63 kirjoitti:
Laskin että jos dokaisin niin paljon kuin tarvitsisin alkoholia kuukaudessa, tarvitsisin kuukaudessa tuhat euroa rahaa. Yhdeksän sataa euroa olueeseen ja sata euroa ruokaan. Nyt kun ei saa kuin 500 euroa kuussa, niin ei voi ryypätä kuin pari viikkoa ja sen jälkeen pakko kärvistellä selvinpäin.
Todimiehet tekee itse ryyppyjuomansa... Sokeria ja hiivaa kaupasta ja ämpäri pörisemään...
Kilju on halpaa tosimiesten kännijuomaa. Ja edullista
.
200 euroa on kännissä kuukauden
Mutta kun mä tykkään vain oluesta, taarista ja sahtista. Ja itse en osaa panna.
=/
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ihme, että sosiaalitukien menee messevöt rahat, kun niistä pystyy säästämään. Itsellä näin keskituloisena menee kaikki, mitään ei jää säästöön.
Menot tulojen mukaan, kelan tuista ei lannata olla kateellinen. Olisitko mielummin työtön, sairas tms?? Hyvin harva saa tuista rahaa säästöön, aika taloushaka saa olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ihme, että sosiaalitukien menee messevöt rahat, kun niistä pystyy säästämään. Itsellä näin keskituloisena menee kaikki, mitään ei jää säästöön.
Menot tulojen mukaan, kelan tuista ei lannata olla kateellinen. Olisitko mielummin työtön, sairas tms?? Hyvin harva saa tuista rahaa säästöön, aika taloushaka saa olla.
Näinpä. Toisinaan saan säästöön 10-25 €, mutta seuraavassa kuussa se jo meneekin kulutukseen.
Vierailija wrote:
Käteisenä tietysti ja kannattakin säästää. Mitä jos yllättäen pesukone poksahtaa tai tietokone hajoaa?
Pesutuvassa voi pestä pyykit ja tietokonetta voi käyttää kirjastossa.
T. Oolofi-1968
Vierailija wrote:
Pitäs korottaa tiettyjä kelan korvauksia, jotka liittyvät terveyden/ sairauden hoitoihin.
Tosiasia on, että tietyt hoidot ja tutkimukset pitää hoitaa yksityispuolella. Ainakin meidän kaupungissa. Ei ole halpaa tarjolla.
Saako kukaan julkisella vaikka gynekologin tutkimukset? Entä hammashoidot?
Noihin odotan että ohjataan suuremmat kelakorvaukset, mitä nyt on.
Olen mä vaan saanut gynen julkiselta. Tuurista kiinni tietysti, kuka suostuu hoitamaan.
Hammashoidossa en ole ikinä asioinut yksityisellä.
-en asu edes kaupungissa
Ainoastaan Kela saa säästää Kelan tuista ja kyllähän Kela niistä säästääkin!
Kyllä tuesta saa säästöön, jos suostuu elämään ilman elämää. Olen kokeillut kerran ja selvisin kuukauden kahdella sataa, mutta ei se mitään elämää ollut. Huonoa ruokaa, huonoa vessapaperia ja huonoa kaikkea muutakin. Elämä rajoittui kävelylenkkiin ja kaupassa käyntiin.
Kumma juttu Kela joutuu säästämään mutta YLE se vaan porskuttaa, ylisuuri mätäpaise ei säästä.
Joo, ja se huomattava summa on 100 e.