Miten ihmeessä pääsee ahdistuneisuushäiriöstä eroon?
Oon jo pienestä pitäen ollut herkkä huolehtimaan ja murehtimaan. Varsinaisen ahdistuneisuushäiriö-diagnoosin sain joskus teini-ikäisenä.
Olen vasta 21-vuotias, mutta tuntuu, että elämä ja nuoruus menee hukkaan tämän sairauden takia. Oon yrittänyt niin monta konstia ahdistuneisuuteen, mutta tuntuu ettei mikään auta kunnolla.
Syön nyt lääkkeitä, rauhoittavia ja ssri-lääkkeitä. Ne auttaa, mutten voi syödä rauhoittavia joka päivä. Ssri-lääkettä olen nyt lopettelemassa, kun pelkään sitäkin, että se tuhoaa mun aivot lopullisesti. Oon lukenu niin paljon kauhutarinoita noista lääkkeistä ja vaikka ne on auttanut mua niin haluan silti eroon niistä.
Olen käynyt 3 vuoden kelan tukeman terapian, josta sain joitain työkaluja ahdistuksen hallintaan, mutta ei nekään tunnu riittävän. Oon lukenut paljon self-help-kirjoja, lenkkeilen päivittäin, nukun tarpeeksi ja koitan syödä terveellisesti. Mikään ei kertakaikkiaan auta.
Mun ahdistus nostaa aina päätään illalla pimeän tullen ja ootan vaan sitä hetkeä, että pääsen nukkumaan. Mun pitäis hakeutua jatko-opintoihin, mutten tiedä pystynkö sinnekkään menemään tän ***** sairauden takia. Lisäksi mulla on sosiaalisten tilanteiden pelko joka sekin vaikeuttaa kaikkea.
Miten te olette päässeet irti ahdistuksesta??? Alkaa keinot loppua.
Kommentit (145)
itse olen 34 vuotias ahdistushäiriöinen ja paniikkihäiriöinen ja minun kohdalla siitä en pääse varmaan koskaan yli. Sen kanssa oppii elämään ja se ajatus ahdistaa että pitääkö noita lääkkeitä syödä niin kauan kuin henki pihisee. Kuitenkin pääasia on se että ei ahdista ja tunnu pahalta niin tekee mitä vaan että se olo on parempi
Mä en päässyt ahdistuneisuushäiriöstä eroon Kelan tukemalla terapialla. Olihan siitä muuten hyötyä, mutta ahdistuneisuushäiriö ei sillä parantunut, koska sen syy oli edelleen jäljellä: hoitamaton ADHD. Nyt, kun mulla vihdoin keski-ikäisenä on ADHD-diagnoosi, hoito ei onnistu, sillä sydän ei kestä lääkkeitä. Eli mulla tämä ahdistuneisuushäiriö jää pysyväksi, ellei sitten keksitä jotakin uutta ADHD-lääkettä ajoissa.
Purkamalla sisäänkäännettyä vihaa rakentavasti. Tehden siitä sen jälkeen kaverin, voiman tehdä hyviä asioita, voimaa ja ryhtiä rajata/suojella arvokkaita asioita.
Jos sä ap kerta nukut hyvin sulla ei voi olla kovinkaan pahaa ahdistuneisuushäiriötä. Paha ahdistus vaikeuttaa nukkumista.
Ohoh tää olikin vanha aloitus, no mut kuitenkin.
Kokeile sisäisen lapsen meditaatiota, läytyy Youtubesta. Ahdistuneisuushäiriön syy pitää löytyä, muuten se ei hälvene. Se on käytännössä "pelko-energiaa". Tsemppiä. On mahdollista parantua, itse olen parantunut.