Lapsettomat kesähäät
Miksi sukulaisia kutsutaan, kun tiedetään, että heillä on lapsia eivätkä pääse tulemaan? Eikö olisi reilumpaa järkätä suoraan vaan kaverihäät?
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Kohteliaampaa kutsua kaikki, vaikka joku ei sitten pääsisikään. Mistä sitä etukäteen osaa sanoa, saako joku lapsenvahdin vai ei. Lapsettomat häät eivät ole yhtä kuin kaverihäät.
Juuri näin. On ihmisiä, jotka loukkaantuvat, jos eivät saa edes kutsua. Kutsu ei ole velvollisuus osallistua, joten voi oikein hyvin jättää menemättäkin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä niissä lapsissa nyt on niin kamalaa? Aikuisten juhliminenhan on paljon kamalampaa katsottavaa varsinkin kun monelle ei se alkoholi sovi sitten yhtään.
Ei mikään. Mutta on kiva ettei lasten sitten tarvitse katsella sitä juomista, jos sellaista juhlissa on .
Tosin olen ollut lapsettomissa häissä,joissa ei tarjoiltu alkoholia ollenkaan .
Vierailija kirjoitti:
Menisikö joku lapsiperheellinen lapsettomiin häihin ihan oikeasti?
Tottakai menee.
Kuten kerroin, olen ollut useiden ystävieni lapsia hoitamassa, kun ovat osallistuneet lapsettomiin häihin. Ja tuskin mikään uniikki asia tämä on :)
Vierailija kirjoitti:
Saahan lapsille hoitajan hankittua, luulisi, että sukulaisillekin kelpaisi edes joskus lapsivapaa.
Osa nykyhäistä on varsinaisia kutujuhlia eli ei juhlita hääparia vaan lapsivapaata aikaa. Miksi sitä ei voisi olla ihan kahdestaan, miksi täytyy tulla esileikkimään toisten juhliin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä minä mammat taas vauhdissa kun kaikki ei elä niin kuin minä minä mamma haluan ja tee asiat niin kuin minä haluan.
En suvaitse erilaisuutta, enkä halua olla tekemisissä,
ja sitten ihmetellään lasten käytöstä kun äiditkään ei kykene muuta kuin itsekkääseen suvaitsemattomuuteen.Kummista nyt puhut? Niistä jotka ei halua lapsia häihinsä vai niistä jotka tulee joko perheen kanssa tai ei ollenkaan? Kumpikin on sitä "Minä minä" porukkaa.
Molemmista
Vierailija kirjoitti:
Olen mennyt ja viihtynyt, ja menen jatkossakin jos kutsuja tulee. Ei se lasten kanssa juhliminen niin nautinnollista ole, ettenkö jättäisi heitä vaikka kummeille tai isovanhemmille.
Osallistun vain häihin mihin voivat myös lapset tulla ja lahjaa hääparin turha odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mennyt ja viihtynyt, ja menen jatkossakin jos kutsuja tulee. Ei se lasten kanssa juhliminen niin nautinnollista ole, ettenkö jättäisi heitä vaikka kummeille tai isovanhemmille.
Ongelmahan on näissä sukuhäissä, että ne isovanhemmat ja kummitkin ovat siellä eikä ole ketään katsomassa niitä lapsia. Itse en menisi lapsettomiin häihin. Meillä juhlitaan koko perheen voimin tai ei ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Kysytkö ihan oikeasti tosissasi? 😂 tottakai menee, jos on hyvä tukiverkko eikä ole kyse ihan pikkuvauvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelmahan on näissä sukuhäissä, että ne isovanhemmat ja kummitkin ovat siellä eikä ole ketään katsomassa niitä lapsia. Itse en menisi lapsettomiin häihin. Meillä juhlitaan koko perheen voimin tai ei ollenkaan.
Meidän perheessä on kyllä isovanhempia ja kummeja myös toisen suvun puolelta. Osa kummeista ei ole mitään sukua.
Vierailija kirjoitti:
Jos sukulaisia ei kutsuttaisi niin sitten valitettaisiin siitä.
Miksi sinulla on ystäviä, jotka valittaisivat tuollaisesta asiasta? Jos olet sitä mieltä, että he ovat valittajia, niin eikä kannattaisi laittaa välit poikki jo ennen häitä, koska ne menevät poikki viimeistään siinä vaiheessa kun pidät lapsettomat häät?
Taitaa olla niin, että lahjarahat kelpaisivat kuitenkin, niin sen takia yrität kutsua kaikki mahdolliset vieraat, vaikket edes pidä heistä.
Sama keskustelu joka vuosi. Jos ette voi mennä ilman lapsia niin sitten ette mene, ja ilmotatte tulevalle avioparille että valitettavasti tällä kertaa ei sovi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, minun mieheni vanhemmat eivät olleet siskoni häissä.
Tuskin lapsilla kovin kivaa häissä on. Joutuu istuskelemaan pidemmän aikaa hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Sama keskustelu joka vuosi. Jos ette voi mennä ilman lapsia niin sitten ette mene, ja ilmotatte tulevalle avioparille että valitettavasti tällä kertaa ei sovi.
Toki, tuntuu vaan hyvin epäkohteliaalta kutsua ylipäätään, kun tietää, että perheessä on lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki, tuntuu vaan hyvin epäkohteliaalta kutsua ylipäätään, kun tietää, että perheessä on lapsia.
Vai epäkohteliaalta... Ihanaa päästä ilman lapsia sen pari kertaa vuodessa jonnekin miehen kanssa kahdestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai epäkohteliaalta... Ihanaa päästä ilman lapsia sen pari kertaa vuodessa jonnekin miehen kanssa kahdestaan.
Kyllä minä sille lapsivapaalle keksisin paljon kivempia juttuja kuin jonkun kesähäät.
Vierailija kirjoitti:
Mikä niissä lapsissa nyt on niin kamalaa? Aikuisten juhliminenhan on paljon kamalampaa katsottavaa varsinkin kun monelle ei se alkoholi sovi sitten yhtään.
Ehkä just siksi ei haluta lapsia sinne häihin katsomaan sitä aikuisten "juhlimista".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette mene koska tahansa kahdestaan hotelliin, miksi pitää muiden häihin tulla kielisuutelemaan ja kiemurtelemaan tanssilattialle kuin tankotanssissa?
Kummista nyt puhut? Niistä jotka ei halua lapsia häihinsä vai niistä jotka tulee joko perheen kanssa tai ei ollenkaan? Kumpikin on sitä "Minä minä" porukkaa.