Lapsettomat kesähäät
Miksi sukulaisia kutsutaan, kun tiedetään, että heillä on lapsia eivätkä pääse tulemaan? Eikö olisi reilumpaa järkätä suoraan vaan kaverihäät?
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama keskustelu joka vuosi. Jos ette voi mennä ilman lapsia niin sitten ette mene, ja ilmotatte tulevalle avioparille että valitettavasti tällä kertaa ei sovi.
Toki, tuntuu vaan hyvin epäkohteliaalta kutsua ylipäätään, kun tietää, että perheessä on lapsia.
Vai epäkohteliaalta... Ihanaa päästä ilman lapsia sen pari kertaa vuodessa jonnekin miehen kanssa kahdestaan.
Miksi ette mene koska tahansa kahdestaan hotelliin, miksi pitää muiden häihin tulla kielisuutelemaan ja kiemurtelemaan tanssilattialle kuin tankotanssissa?
Me ollaan hoideltu ne kieli- ja kiemurteluhommat sitten häiden jälkeen kun ollaan kahdestaan kotona tai hotellissa. Tanssittu toki ollaan jo juhlissa, ja joskus on saatettu jopa pussatakin muiden nähden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä minä mammat taas vauhdissa kun kaikki ei elä niin kuin minä minä mamma haluan ja tee asiat niin kuin minä haluan.
En suvaitse erilaisuutta, enkä halua olla tekemisissä,
ja sitten ihmetellään lasten käytöstä kun äiditkään ei kykene muuta kuin itsekkääseen suvaitsemattomuuteen.Kummista nyt puhut? Niistä jotka ei halua lapsia häihinsä vai niistä jotka tulee joko perheen kanssa tai ei ollenkaan? Kumpikin on sitä "Minä minä" porukkaa.
Luultavasti kaikkia niitä, jotka loukkaantuvat kaikesta, mikä ei mene juuri niin kuin itse haluavat. Eli heistä, jotka loukkaantuvat, kun koko perhettä ei kutsuta, ja heistä, jotka loukkaantuvat, kun joku kutsuttu ilmoittaa ettei pääse tulemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama keskustelu joka vuosi. Jos ette voi mennä ilman lapsia niin sitten ette mene, ja ilmotatte tulevalle avioparille että valitettavasti tällä kertaa ei sovi.
Toki, tuntuu vaan hyvin epäkohteliaalta kutsua ylipäätään, kun tietää, että perheessä on lapsia.
Vai epäkohteliaalta... Ihanaa päästä ilman lapsia sen pari kertaa vuodessa jonnekin miehen kanssa kahdestaan.
Kyllä minä sille lapsivapaalle keksisin paljon kivempia juttuja kuin jonkun kesähäät.
Sitten kieltäydyt kohteliaasti kutsusta. Helppoa, vai mitä?
Häät jossa oli lapsia
1. Vauva huusi kirkossa, vanhemmat halusivat nähdä vihkimisen - lopputulos: kukaan ei voinut seurata vihkitoimitusta rauhassa, huomion vei huutava vauva - minä haluan vanhemmat.
2. Häätilaisuudessa leikki-ikäiset hyppivät ja juoksivat innoissaan kun oli tilaa, järjestetyt kirjat, piirustusvälineet ja pelit eivät kelvanneet - lopputulos: hääparille esitetyt puheet ja muu ohjelma jäi lasten melun varjoon.
3. Ruoat eivät kelvanneet, olisi pitänyt heti saada hääkakkua - lopputulos, ruokailu levotonta.
4. Viimein kun päästiin ulos vanhempien tai isovanhempien aika meni lasten vahtimiseen etteivät menneet läheiseen järveen.
Lapsia oli vauva ja kuusi leikki-ikäistä joista kaksi tällaista vapaan kasvatuksen saanutta ja nämä kaksi villitsi loputkin.
Suurimmalle osalle vieraista olisi lapsettomat häät kelvanneet.
Kannattaa valita kenelle kertoilee näitä, me käydään vain häissä joihin lapsetkin kutsutaan, juttujaan.
Vaihdoin ihan hyvää kampaajaa, koska joka kerta kun olin kampaajalla kuulin tässä ihmeperheestä, joka teki kaiken yhdessä ja miten taitavia ja ihania lapset perheessä olivat, täysiä riiviöitä koulussa ja kiusasivat kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä sille lapsivapaalle keksisin paljon kivempia juttuja kuin jonkun kesähäät.
Ja koska sinä et tykkää kesähäistä, ei saa kukaan muukaan lapsiperheen vanhempi tykätä?
Vierailija kirjoitti:
Häät jossa oli lapsia
1. Vauva huusi kirkossa, vanhemmat halusivat nähdä vihkimisen - lopputulos: kukaan ei voinut seurata vihkitoimitusta rauhassa, huomion vei huutava vauva - minä haluan vanhemmat.
2. Häätilaisuudessa leikki-ikäiset hyppivät ja juoksivat innoissaan kun oli tilaa, järjestetyt kirjat, piirustusvälineet ja pelit eivät kelvanneet - lopputulos: hääparille esitetyt puheet ja muu ohjelma jäi lasten melun varjoon.
3. Ruoat eivät kelvanneet, olisi pitänyt heti saada hääkakkua - lopputulos, ruokailu levotonta.
4. Viimein kun päästiin ulos vanhempien tai isovanhempien aika meni lasten vahtimiseen etteivät menneet läheiseen järveen.
Lapsia oli vauva ja kuusi leikki-ikäistä joista kaksi tällaista vapaan kasvatuksen saanutta ja nämä kaksi villitsi loputkin.
Ne hääohjelmat ovat lähinnä kiusaannuttavia. Eikö häiden idea ole ennemminkin kokoontua yhteen ja juhlia yhdessä uutta avioliittoa ja perhettä. Silloin jutellaan, syödään, tanssitaan ja ehkä hieman otetaan maljaa. Lapset leikkivät siinä mukana.
Vierailija kirjoitti:
Maksatteko häälahjaa, jos jäätte kotiin, kun lapset eivät saa osallistua?
Muistaakseni maksettiin kutsussa yllättäen jo valmiina olleelle tilinumerolle joko 50 tai 100 €. Häät olivat noin 15 vuotta sitten, niin en ihan muista kumpaan päädyttiin.
Häistä oli jätetty pois kaikki muut lapset, paitsi morsiamen siskon lapset.
Vierailija kirjoitti:
Häät jossa oli lapsia
Meillä oli häät, joissa oli lapsia. Menivät oikein hyvin ilman itkuja. Ilmeisesti meillä oli niin fiksuja vieraita, että osasivat hoitaa lapsensa.
Meillä oli lapsettomat häät. Ainoastaan 1 pariskunta jätti tulematta, kun ei saanut lapselle hoitajaa. Hääjuhlajärjestelyissä ei huomioitu mitenkään lapsia, joten lapset eivät olisi meidän juhlissa viihtyneetkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häät jossa oli lapsia
Suurimmalle osalle vieraista olisi lapsettomat häät kelvanneet.Ne hääohjelmat ovat lähinnä kiusaannuttavia. Eikö häiden idea ole ennemminkin kokoontua yhteen ja juhlia yhdessä uutta avioliittoa ja perhettä. Silloin jutellaan, syödään, tanssitaan ja ehkä hieman otetaan maljaa. Lapset leikkivät siinä mukana.
Kaikkia ei kiinnosta kuunnella lasten huutoa ja katsella niiden riehumista ja sotkemista juhlissa. Silloin pitävät lapsivapaat häät. Ne keitä ei haittaa, kutsuvat lapset häihinsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saahan lapsille hoitajan hankittua, luulisi, että sukulaisillekin kelpaisi edes joskus lapsivapaa.
Osa nykyhäistä on varsinaisia kutujuhlia eli ei juhlita hääparia vaan lapsivapaata aikaa. Miksi sitä ei voisi olla ihan kahdestaan, miksi täytyy tulla esileikkimään toisten juhliin?
Ehkä wt bileet?
Siis mitä ihmettä? Sukulaisilla on lapsia, kavereilla ei? Ei se mikään universaali totuus ole. Kaikki kutsutaan jotka halutaan ja ne tulee jotka tulee.
Ihan fine, jos ei lapsi kutsuta, mutta älkää hääparit sitten pliis suuttuko verisesti siitä, ettei me nyt vaan päästä tulemaan! Aina toisen meistä vanhemmista pitäisi käyttää kesäviikonloput siihen, että ajaa yksin 600 km päähän viikonlopuksi viettämään häitä, kun toinen meistä pyörittää tätä arkea lasten kanssa sillä aikaa kotona. Ei kiitos, mieluummin vietämme aikaa koko perheen kesken ja jaamme hoitovastuuta.
T. Kolmen lapsen tukiverkoton äiti
Meillä jäi sukulaismiehen lapsettomista häistä koko sulhasen suku pois. Joko oli lapsia tai sitten kyse oli näiden lapsiperheiden omista vanhemmista, jotka eivät halunneet lähteä, kun eivät lapset ja lapsenlapsetkaan lähteneet. Sulhasen äiti edusti sulhasen sukua yksin.
Vierailija kirjoitti:
Kohteliaampaa kutsua kaikki, vaikka joku ei sitten pääsisikään. Mistä sitä etukäteen osaa sanoa, saako joku lapsenvahdin vai ei. Lapsettomat häät eivät ole yhtä kuin kaverihäät.
No tämäpä just. Ei minua lapsiperheellisenä haittaa lapsettomat häät. Ei kaikkialle ole aina pakko mennä koko perheellä, joskus voi hommata lapsenvahdin tai sitten toinen vanhempi lähtee yksin jos on hänelle läheisempi sukulainen/kaveri. Ja jos ei huvita niin jättää kokonaan välistä, mikäpä sen helpompi tapa kieltäytyä kutsusta kuin se, ettei saa lapsenvahtia.
Miksi kukaan menee edes naimisiin kun eroatte kuitenkin? Ai niin, pitää saada se prinsessapäivä ja rahat reissuun Malediiveille.
Vierailija kirjoitti:
Ihan fine, jos ei lapsi kutsuta, mutta älkää hääparit sitten pliis suuttuko verisesti siitä, ettei me nyt vaan päästä tulemaan! Aina toisen meistä vanhemmista pitäisi käyttää kesäviikonloput siihen, että ajaa yksin 600 km päähän viikonlopuksi viettämään häitä, kun toinen meistä pyörittää tätä arkea lasten kanssa sillä aikaa kotona. Ei kiitos, mieluummin vietämme aikaa koko perheen kesken ja jaamme hoitovastuuta.
T. Kolmen lapsen tukiverkoton äiti
Toi on muuten totta, ei pidä parin suuttua, jos joku ei lastenhoidon takia pääse paikalle.
Kesäviikonlopuksi on hirveän vaikea saada lapsille hoitopaikkaa. Joko potentiaaliset hoitajat on itsekin kutsuttu häihin, toiset asuvat liian kaukana ja lopuilla on jo viikonlopuksi sovittu mökille menoa tai muuta.
Siis ne sukulaiset valittaisivat, kun heitä ei kutsuttu ollenkaan. Kohteliasta kutsua sukulaiset, vaikka heillä olisikin lapsia. Jättävät sitten lapset kotiin tai eivät pääse paikalle. Voihan ystävilläkin olla lapsia ja heidätkin kutsutaan ja tulevat paikalle jos pääsevät. Menee nyt vähän liian tunteisiin kutsut ja lapsettomat häät.