Miksi suomalainen mies ei osaa olla herrasmies?
Kommentit (915)
Naisten käytös julkisilla paikoilla ei houkuta minkäänlaiseen kommunikointiin, joten käyttäydyn kuin he olisivat ilmaa. On kuulokkeita korvilla ja katse käännettynä taivaalle tai ojanpohjalle. Muistan täälläkin monen naisen rääkyneen kaikkien naisten suulla, että he haluavat olla rauhassa. Minulle käy tämä oikein hyvin, ei minulla ole mitään hinkua reagoida mitenkään. Kohteen naisia kuin random miestä kadulla, eli en rekisteröi olemassaoloa ollenkaan. Tätähän miehiltä on toivottu ja tällaiselle introverttimiehelle se sopii oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäydyn perinteisen herrasmiehen tapaan mutta vain niille naisille, jotka käyttäytyvät perinteisen naisellisesti.
Vahvat, tsenäiset, töykeän vittunaamaiset bossbitchit saavat ansaitsemaansa vahvaa ja töykeää käytöstä.
Jokainen saa sellaista kohtelua kuin ansaitsee.
Sinä et ole muuta kuin manipuloiva sadisti, joka yrittää alistaa naisen mieleisekseen :D
Miksi töykeää vittunaamaista bossbitchia pitäisi kohdella kohteliaasti ja herrasmiesmäisesti? Ei ole yhtään syytä palkita töykeyttä.
Koska sivistynyt hyväkäytöksinen ihminen kohtelee kaikkia kohteliaasti. Jos ei toimi niin, ei ole sivistynyt ja hyväkäytöksinen. Se on sun oma valinta haluatko olla huonotapainen juntti vai et.
Vain riittävän tyhmä henkilö on kohtelias kaikkia kohtaan. Ja tällaisia henkilöitä käytetään sumeilematta hyväksi. Jos sinä haluat olla yksi heistä, niin siitä vaan.
Ei, kohtelias kaikille ei tarkoita samaa kuin kynnysmatto. Huomaa että on kotikasvatuksessa puutteita jos ei tämmöisiä asioita tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäydyn perinteisen herrasmiehen tapaan mutta vain niille naisille, jotka käyttäytyvät perinteisen naisellisesti.
Vahvat, tsenäiset, töykeän vittunaamaiset bossbitchit saavat ansaitsemaansa vahvaa ja töykeää käytöstä.
Sinä et ole muuta kuin manipuloiva sadisti, joka yrittää alistaa naisen mieleisekseen :D
Miksi töykeää vittunaamaista bossbitchia pitäisi kohdella kohteliaasti ja herrasmiesmäisesti? Ei ole yhtään syytä palkita töykeyttä.
Koska sivistynyt hyväkäytöksinen ihminen kohtelee kaikkia kohteliaasti. Jos ei toimi niin, ei ole sivistynyt ja hyväkäytöksinen. Se on sun oma valinta haluatko olla huonotapainen juntti vai et.
Vain riittävän tyhmä henkilö on kohtelias kaikkia kohtaan. Ja tällaisia henkilöitä käytetään sumeilematta hyväksi. Jos sinä haluat olla yksi heistä, niin siitä vaan.
Ok, eli huonotapainen juntti on sinun valintasi.
Ei suinkaan.
Olet kai sellainen ihminen joka vaan hymyilee täysin mulkulle naapurilleen? Minä en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen kansainvälisen matkailun parissa ja aloittaja on todellakin oikeassa. Ne suomalaiset miehet, jpilla on käytöstapoja, ovat noin 80+ ikäisiä!!! Suomalaiset miehet ovat erittäin tökeröitä.
Todellakin. Oma mies on yhdysvaltalainen. On kauniit kotoa opetetut käytöstavat. Sukulaismiehillä samoin iästä riippumatta. Nuoretkin miehet osaavat käyttäytyä, sellaisia asioita arvostetaan. Käytöstavat näkyvät jo siitä miten mies kantaa itsensä. Seisooko ryhdikkäästi siisteissä vaatteissa vai röhnöttääkö lysyssä roikkuvissa verkkareissa kuten suomalaiset miehet iästä riippumatta. Jos valittavana on kauniisti käyttäytyvä, itsensä kauniisti kantava mies ja röhnöttävä plösö, joka ei edes ymmärrä avata sitä ovea naiselle, niin mitäpähän veikkaatte?
Mainitsit yhdysvaltalaisuuden ja pakko todeta, että heitäkin on ihan älyttömän laajakirjoinen joukko. Ensimmäistä kertaa kun katsoin amerikkalaista talk show ohjelmaa, olin ihan järkyttynyt miten huonotapaisia ihmisiä siellä oli, yleisössä huudettiin toistensa päälle ja ei mitään kunnioitusta keskustelukumppania kohtaan. Ja muissakin yhteyksissä tullut kuva että missään ei ole niin paljoa punaniskoja kuin jenkeissä.
Suomalainen nainen ei ole mikään lady niin miksi käyttäytyisin kuin 'herrasmies'?
Mieluummin tasa-arvoinen maa kuin ummehtuneita ja vanhakantaisia asenteita tuontitavarana :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minua aika lailla järkyttää tämä ketju. Onko joku todella niin totaalisen moukka ja elukka, että ajattelee, että sivistyneet käytöstavat liittyvät edes etäisesti siihen saako joku pil l ua vai ei? Eikö sivistyneisyys ole itseisarvo, johon ei liity mitään välitöntä palkintoa, vaan se on asia, josta voi olla ylpeä ja nostattaa itsekunnioitusta?
On, itselle on tullut vastaan vähän liiankin monta tälläistä tyyppiä. Kumppania etsivien kannattaa kiinnittää huomiota siihen, miten mies kohtelee sellaisia naisia joista ei ole romanttisessa/seksuaalisessa mielessä kiinnostunut. Jotkut osaavat peittää tämänkin, mutta kyllä suurimmasta osasta huomaa.
Minun havaintojeni mukaan juuri tuollaiset miehet menestyvät parhaiten naismarkkinoilla.
Herrasmies jää juttelemaan sen yksinäisen tytön kanssa. Ottajamies kaappaa paikan kaunottaren vierestä, ignooraa muut ja aloittaa soidinmenot. Herrasmies kävelee yksin kotiin kun se yksinäinen tyttökin haaveilee ottajamiehestä.
Aviomiehinäkin suosituimpia ovat miehet jotka nimenomaan ovat kilpailuhenkisiä, ja sitten asettavat selkeästi oman pesueensa muiden edelle. Ette te halua miestä joka hyväsydämisyyttään lahjoittaa teidän lomarahojanne naapurin köyhälle mummolle, tai myöhästyy hemmotteluillalliselta kun jäi auttamaan pulaan joutunutta yksinäistä naista.
No jos kiltti ja kohtelias = selkärangaton nysvääjä, joka ei saa millään kommunikoitua tunteitaan naiselle, niin sitten kirjoittamasi pitää varmaankin paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvatuksesta se on kiinni. Moni lapsuuden pikkukuningas on aikuisenakin itsekäs ja laiska, käytöstavoille opitaan jo lapsena.
Kasvatuksella ei ole merkitystä, koska reaalimaailma muokkaa niin paljon käyttäytymistä. Herrasmiesmäisyydestä ei ole hyötyä. Naisia saa Suomessa vain jos on komea. Ei haittaa vaikka komea mies ei olisi herrasmies.
Okei, eli sä haet toiminnallesi hyötyä ja pitäisi "saada nainen" kohteliaisuudella. Ehkä sun ongelma ei ole ulkonäkö, vaan se että olet niin laskelmoiva oman edun tavoittelija. Hyvätapainen et ole ollut koskaan.
Kaikki ihmiset hakevat toiminnallaan itselleen hyötyä. Minkä takia käyt töissä? Siksi, että siitä on hyötyä sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minua aika lailla järkyttää tämä ketju. Onko joku todella niin totaalisen moukka ja elukka, että ajattelee, että sivistyneet käytöstavat liittyvät edes etäisesti siihen saako joku pil l ua vai ei? Eikö sivistyneisyys ole itseisarvo, johon ei liity mitään välitöntä palkintoa, vaan se on asia, josta voi olla ylpeä ja nostattaa itsekunnioitusta?
On, itselle on tullut vastaan vähän liiankin monta tälläistä tyyppiä. Kumppania etsivien kannattaa kiinnittää huomiota siihen, miten mies kohtelee sellaisia naisia joista ei ole romanttisessa/seksuaalisessa mielessä kiinnostunut. Jotkut osaavat peittää tämänkin, mutta kyllä suurimmasta osasta huomaa.
Minun havaintojeni mukaan juuri tuollaiset miehet menestyvät parhaiten naismarkkinoilla.
Herrasmies jää juttelemaan sen yksinäisen tytön kanssa. Ottajamies kaappaa paikan kaunottaren vierestä, ignooraa muut ja aloittaa soidinmenot. Herrasmies kävelee yksin kotiin kun se yksinäinen tyttökin haaveilee ottajamiehestä.
Aviomiehinäkin suosituimpia ovat miehet jotka nimenomaan ovat kilpailuhenkisiä, ja sitten asettavat selkeästi oman pesueensa muiden edelle. Ette te halua miestä joka hyväsydämisyyttään lahjoittaa teidän lomarahojanne naapurin köyhälle mummolle, tai myöhästyy hemmotteluillalliselta kun jäi auttamaan pulaan joutunutta yksinäistä naista.
Tämä.
Todellisuudessa nainen haluaa kilpailuhenkisen ja itsekkään miehen, mutta joka rakastuu naiseen ja valjastaa nämä ominaisuudet oman pesueensa hyväksi. Silloin nainen saa sen komean asunnon ja lomamatkat, kun kilpasiskot jäävät nuolemaan näppejään.
Miksi olla kohtelias naisille, jotka ainoastaan vihaavat ja pitävät oikeutenaan olla epäkohteliaita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin ilmiannoin ketjun miesvihasta. M27
Ai ketju missä kehutaan ja ihaillaan herrasmiehiä on miesvihaa?
M27 varmaan tarkoitti sitä, että miesvihaa on se, kun he itse väheksyvät naisia pitämällä meitä hyödykkeinä. 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvatuksesta se on kiinni. Moni lapsuuden pikkukuningas on aikuisenakin itsekäs ja laiska, käytöstavoille opitaan jo lapsena.
Kasvatuksella ei ole merkitystä, koska reaalimaailma muokkaa niin paljon käyttäytymistä. Herrasmiesmäisyydestä ei ole hyötyä. Naisia saa Suomessa vain jos on komea. Ei haittaa vaikka komea mies ei olisi herrasmies.
Okei, eli sä haet toiminnallesi hyötyä ja pitäisi "saada nainen" kohteliaisuudella. Ehkä sun ongelma ei ole ulkonäkö, vaan se että olet niin laskelmoiva oman edun tavoittelija. Hyvätapainen et ole ollut koskaan.
Kaikki ihmiset hakevat toiminnallaan itselleen hyötyä. Minkä takia käyt töissä? Siksi, että siitä on hyötyä sinulle.
Näin. Naiset itse perustelevat jatkuvasti "ettei kannata käyttäytyä hyvänä pidetyllä tavalla X, koska siitä ei ole hyötyä".
Itse asiassa leidi -> boss bitch ajatusta markkinoidaan juuri sillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei suinkaan.
Olet kai sellainen ihminen joka vaan hymyilee täysin mulkulle naapurilleen? Minä en.
Minä olen sellainen ihminen, joka erittäin harvoin kohtaa täysin mulkkuja ihmisiä. Nekin, jotka on muitten mielestä "hankalia tyyppejä" vaikka töissä, ovat minulle yleensä ihan ystävällisiä ja asiat hoituu. Toki aspatöissä jouduin aikanaan opettelemaan olemaan tiukkana ollen samalla ystävällinen. Se toimii yleensä parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen seitsemännellä kuulla raskaana, toisin sanoen näkyy selvästi päälle päin. Matkustan joka aamu julkisilla töihin ja kertaakaan ei ole mies tarjonnut istumapaikkaa, jos penkit täynnä. Yleensä tarjoaja on joko nainen tai sitten ei kukaan. Puhelinta tuijotetaan ettei vahingossakaan katseet kohtaa.
Miksi pitäisi tarjota? Seisominen tekee sinulle vain hyvää.
Yleensä ajatellaan, että jos raskaana oleva bussin vedettyä liinat kiinni kaatuu, voi vauvalle käydä huonosti. Sivistynyt ihminen on aina pienimmän puolella ja antaa siksi ihan mielellään raskaana olevan istua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen valikoivasti herrasmies. Olen omalle naiselleni herrasmies ja myös avaan ovet mummoille ja vammaisille, mutta feministeille ja muille itsekkäille naisille en halua olla herrasmies. En halua tukea epäkypsää käyttäytymistä.
Vierailija kirjoitti:
Naisten käytös julkisilla paikoilla ei houkuta minkäänlaiseen kommunikointiin, joten käyttäydyn kuin he olisivat ilmaa. On kuulokkeita korvilla ja katse käännettynä taivaalle tai ojanpohjalle. Muistan täälläkin monen naisen rääkyneen kaikkien naisten suulla, että he haluavat olla rauhassa. Minulle käy tämä oikein hyvin, ei minulla ole mitään hinkua reagoida mitenkään. Kohteen naisia kuin random miestä kadulla, eli en rekisteröi olemassaoloa ollenkaan. Tätähän miehiltä on toivottu ja tällaiselle introverttimiehelle se sopii oikein hyvin.
Eihön missään kadulla kävellessä tarvitse osoittaa muille kulkijoille huomiota. Kävellessä katsoo sen verran, että ei kävele muita päin. Autoillessa pysähtyy suojatien eteen, kun näkee, että joku haluaa ylittää tien. Eikä missään nimessä aja ohi, kun joku viereisellä kaistalla on pysähtynyt ennen suojatietä. Vaikka tuon määrää laki, on se silti kohteliasta, että noudattaa liikennesääntöjä.
Joillekin tuntuu olevan ylitsepääsemättömän vaikeaa pitää ovea auki muille. Ihan sama, onko se takana kulkeva pyörätuolilla liikkuva, lastenvaunuja työntävä vai kahta kättä heiluttava terve aikuinen, ei siitä oven auki pitämisestä kohtuutonta haittaa tule.
Entä osaavatko naiset olla ystävällisiä näille herrasmiehille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri noin, eli tasa-arvo. Jos miehet ja naiset kerran ovat tasa-arvoisia niin ei naisia tarvitse kohdella sen hienommin kuin miehiäkään.
Herrasmiehen tunnistaa hyvistä käytöstavoista. Osaa syödä hienommillakin illallisilla, osaa valita oikeat veitset ja haarukat. Samaa sarjaahan se on avata naiselle ovea tai auttaa takkia päälle. Hyviä käytöstapoja on myös pukeutua siististi ja pitää huolta hygieniastaan.
Osaa valita oikeat veitset ja haarukat :) Voi jeesus mitä elitismiä.[/quote
]Mitä elitismiä siinä on, että aloittaa uloimmista välineistä, jos niitä on katettu esim. kahdet lautasen viereen. Ensin syödään alkupalat, sitten pääruoka jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen valikoivasti herrasmies. Olen omalle naiselleni herrasmies ja myös avaan ovet mummoille ja vammaisille, mutta feministeille ja muille itsekkäille naisille en halua olla herrasmies. En halua tukea epäkypsää käyttäytymistä.
Miten sovellat tuota valikoivaa herrasmiesmäisyyttäsi ihmisten ilmoilla? Eikö tuo ole epäkypsää käyttäytymistä? Mistä edes näet päällepäin onko joku feministi vai ei? Jos joku olettamasi feministi pitää ovea sinulle auki tai antaa bussissa paikkansa sinulle, näytätkö jotain norsunvittuilmettä vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sovellat tuota valikoivaa herrasmiesmäisyyttäsi ihmisten ilmoilla? Eikö tuo ole epäkypsää käyttäytymistä? Mistä edes näet päällepäin onko joku feministi vai ei? Jos joku olettamasi feministi pitää ovea sinulle auki tai antaa bussissa paikkansa sinulle, näytätkö jotain norsunvittuilmettä vai mitä?
herrasmies EI käytä julkisia kulkuvälineitä. silloin jää vihervasemmiston kannattajille enemmän tilaa. moderni nainen ei ole millään lailla ansainnut herrasmiesmäistä kohtelua. hän haluaa olla samalla viivalla, ja mies on miehelle kilpailija. joten sitä saa, mitä tilaaja kyllähän voimaantunut itsenäinen nainen saa itsekin ovet auki, eikä miessikoja tarvita mihinkään.