Miksi suomalainen mies ei osaa olla herrasmies?
Kommentit (915)
Tuolla ratilla teppasee töiden ikeesta vapaita miehiä ja lisää tulee viikottain, miksi ihmeessä vehtaatte huonkäytöksisten suomalausten miesten kanssa. Aamulla klo 8 tepasteli yksi valioyksilö, mustat prässihousut, valkoinen pusakka ja lakerikengät, ei mikään kiire töihin, Nämä ehtivät varmasti kodin hoitoon ja vauvan hoitokin sujuu. Varmasti rikastuttavaa, ei suomitytön tarvitse valittaa ja tyytyä mihin sattuu.
Saan muuten oven auki, mutta tykkään mahdottomasti jos joku avaa oven eikä kävele räkien yli.
Vierailija kirjoitti:
"Miksi suomalainen mies ei osaa olla herrasmies?"
Miksi suomalainen nainen ei osaa olla herrasmiehen arvoinen nainen? Naiset voi katsoa itseään peiliin.
Miksi SINÄ yhä edelleen olet käsityksessä että pitäisi olla kohtelias vain sille sukupuolelle (tai yksilölle) johon kokee seksuaalista kiinnostusta? Itse tarjouduin muutama viikko takaperin maksamaan vanhan miehen ostokset kun hänellä oli aiheen kanssa haasteita. Ihan koska halusin antaa hänelle hyvän mielen ja sujuvoittaa kaikkien arkea. Minulle on myös jäänyt eräs paikallinen mieleen, koska hän oli ainoa pitkään aikaan joka kohteli minua ystävällisesti kun kärsin yksinäisyydestä. Hän on resuinen alkoholisti ja sai oloni tuntumaan todella arvokkaaksi ja haluaisin kiittää käytöksestään kun seuraavan kerran näen hänet.
Älä ole niin kylmä ja laskelmoiva, niin voit yllättyä miten hyvä alkaa viihtymään sinunkin ympärilläsi.
Olen melko herrasmies, mutta eipä siitä mitään palkintoja ole jaettu, jatkan silti olemista. T.Kilttimies
Herrasmiehenä oleminen vaatisi mieheltä norminaisen tasolle nousemista käytöstavoissa ja toisten huomioon ottamisessa. Se on vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Herrasmiehenä oleminen vaatisi mieheltä norminaisen tasolle nousemista käytöstavoissa ja toisten huomioon ottamisessa. Se on vaikeaa.
Sekä akateemista koulutusta ja nokka pystyssä viisastelua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap itse perinteinen nainen? Jos itse poseeraa Instassa ja OF:ssa vähissä vaatteissa, harrastaa seksiä useiden miesten kanssa ja laittaa kilon pakkelia naamaansa, niin on turha odottaa herrasmiesten huomiota. Jännä juttu muuten, että miesten pitäisi käyttäytyä perinteisesti, mutta naiset eivät halua itse käyttäytyä siivosti ja siveästi.
Olen eri, mutta en poseeraa missään (kamerakammo), olen neitsyt ja en meikkaa yhtään. Tekeekö tämä minusta jotenkin arvokkaamman kuin muista naisista?
Tekee
Vierailija kirjoitti:
Minä one herrasmies leideille. En kenellekään muulle. Kaikkia muita naisia kohtelen samoin kuin miehiäkin.
Et ole, vaan olet laskelmoiva oman edun tavoittelija.
siksi koska suomalaiset naisetkin on noitia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ap itse perinteinen nainen? Jos itse poseeraa Instassa ja OF:ssa vähissä vaatteissa, harrastaa seksiä useiden miesten kanssa ja laittaa kilon pakkelia naamaansa, niin on turha odottaa herrasmiesten huomiota. Jännä juttu muuten, että miesten pitäisi käyttäytyä perinteisesti, mutta naiset eivät halua itse käyttäytyä siivosti ja siveästi.
Olen eri, mutta en poseeraa missään (kamerakammo), olen neitsyt ja en meikkaa yhtään. Tekeekö tämä minusta jotenkin arvokkaamman kuin muista naisista?
Tekee
Okei, muokataan tuota kysymystä sen verran että tekeekö nuo ominaisuuteni minusta arvokkaamman normaaleille miehille? Trofeevaimon hakijoiden mielipiteen tiedän jo, niille en ole ihminen vaan esine.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minua aika lailla järkyttää tämä ketju. Onko joku todella niin totaalisen moukka ja elukka, että ajattelee, että sivistyneet käytöstavat liittyvät edes etäisesti siihen saako joku pil l ua vai ei? Eikö sivistyneisyys ole itseisarvo, johon ei liity mitään välitöntä palkintoa, vaan se on asia, josta voi olla ylpeä ja nostattaa itsekunnioitusta?
On, itselle on tullut vastaan vähän liiankin monta tälläistä tyyppiä. Kumppania etsivien kannattaa kiinnittää huomiota siihen, miten mies kohtelee sellaisia naisia joista ei ole romanttisessa/seksuaalisessa mielessä kiinnostunut. Jotkut osaavat peittää tämänkin, mutta kyllä suurimmasta osasta huomaa.
Minun havaintojeni mukaan juuri tuollaiset miehet menestyvät parhaiten naismarkkinoilla.
Herrasmies jää juttelemaan sen yksinäisen tytön kanssa. Ottajamies kaappaa paikan kaunottaren vierestä, ignooraa muut ja aloittaa soidinmenot. Herrasmies kävelee yksin kotiin kun se yksinäinen tyttökin haaveilee ottajamiehestä.
Aviomiehinäkin suosituimpia ovat miehet jotka nimenomaan ovat kilpailuhenkisiä, ja sitten asettavat selkeästi oman pesueensa muiden edelle. Ette te halua miestä joka hyväsydämisyyttään lahjoittaa teidän lomarahojanne naapurin köyhälle mummolle, tai myöhästyy hemmotteluillalliselta kun jäi auttamaan pulaan joutunutta yksinäistä naista.
Mielenkiintoista. Oma mieheni nimittäin jäi ensitreffeillämme auttamaan tilanteessa, jossa oli epäilys, että ihminen oli hengenvaarassa. Niin ei onneksi loppujen lopuksi ollut, mutta hän ei luovuttanut ennen kuin asia oli varmistettu ja oikeat auttajat paikalla.
En usko, että olisin hänen kanssaan, jos hän olisi kohauttanut olkapäitään. Ja siis selvennyksen vuoksi: minäkin jäin tilanteeseen ja tein mitä osasin, mutta mieheni oli se, joka otti siinä ohjat.
Mitä lomarahoihin tulee, niin ei minulla ole aavistustakaan, mihin puolisoni rahojaan lahjoittaa tai ei lahjoita. Itse olen tämän vuoden puolella omiani lahjoittanut nopeasti laskien noin 200 e hyväntekeväisyyteen.
Minusta joillakin palstan miehillä on aivan käsittämättömän outo maailmankuva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekee
Okei, muokataan tuota kysymystä sen verran että tekeekö nuo ominaisuuteni minusta arvokkaamman normaaleille miehille? Trofeevaimon hakijoiden mielipiteen tiedän jo, niille en ole ihminen vaan esine.
Tekee
Hah hah. Jo aloituksen kysymys on koominen. Samassa lauseessa sanat "suomalainen" ja "herrasmies"
Suomalainen mies on myrrysmies 😂
Vierailija kirjoitti:
Ei Suomessa kannata olla herrasmies jos naisia kaatavat Nacci Tranbergit, Niko Ranta-ahot, lukutaidottomat mustat miehet ja raiskaavat arabit. Kunnon mies jää vaille pillua.
Helmiä siolle, suomalainen nainen ansaitsee vittuilua ja haukkumista. Itse haen naiseni muualta.
On tosiaan mielenkiintoinen ilmiö. Omaan silmään vaikutat tosiaan yhtä epäviehättävältä kuin Rantis, nimenomaan tuon naisia halventavan asenteen vuoksi - mutta mikä erottaa sinut tuosta roskaväestä, on se että et saa piparia.
No, oli syy mikä tahansa, niin minä keskityn mielummin niihin kunnon miehiin, niihin jotka kohtelevat muita kunnioittavasti.
Jonkun kerran kun olen kaupungilla pitänyt liikkeen ovea auki lähestyvälle naisihmiselle, on tullut nokkavaa kommenttia "kyllä mä se itekin auki saan". Hassu juttu että ns. tasa-arvoistuminen näkyy kaupunkiin kuuluvan siviliteetin – siis persoonattoman kohteliaisuuden – katoamisena. Pitäkää ovenkahvanne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvatuksesta se on kiinni. Moni lapsuuden pikkukuningas on aikuisenakin itsekäs ja laiska, käytöstavoille opitaan jo lapsena.
Kasvatuksella ei ole merkitystä, koska reaalimaailma muokkaa niin paljon käyttäytymistä. Herrasmiesmäisyydestä ei ole hyötyä. Naisia saa Suomessa vain jos on komea. Ei haittaa vaikka komea mies ei olisi herrasmies.
Okei, eli sä haet toiminnallesi hyötyä ja pitäisi "saada nainen" kohteliaisuudella. Ehkä sun ongelma ei ole ulkonäkö, vaan se että olet niin laskelmoiva oman edun tavoittelija. Hyvätapainen et ole ollut koskaan.
Kaikki ihmiset hakevat toiminnallaan itselleen hyötyä. Minkä takia käyt töissä? Siksi, että siitä on hyötyä sinulle.
Käyn töissä siksi, koska minun pitää aikuisena ihmisenä elättää itseni. Avaan työkaverille oven, koska se tuo meille molemmille hyvän mielen - ei siksi että haluaisin sen hyvännäköisen työkaverin kanssa sänkyyn - ei, avaan oven jos KUKA TAHANSA on tulossa ovelle samaan aikaan kanssani ja jos se on esim siivooja tai ruokalan suurtalouskokki kärryjensä kanssa, jään pitämään sitä ovea auki - en minä kostu noista mitään konkreettista, minulle ei ojenneta siitä palkkioksi pinaattilettuja tai seksuaalisia palveluita, tai edes sitä aiemminmainittua voileipää.
gourmandi kirjoitti:
Jonkun kerran kun olen kaupungilla pitänyt liikkeen ovea auki lähestyvälle naisihmiselle, on tullut nokkavaa kommenttia "kyllä mä se itekin auki saan". Hassu juttu että ns. tasa-arvoistuminen näkyy kaupunkiin kuuluvan siviliteetin – siis persoonattoman kohteliaisuuden – katoamisena. Pitäkää ovenkahvanne!
Äläs nyt, ovat niitä naisia tai oletettuja joille pitää heti kättelyssä mennä ostamaan merkkilaukku. Emme me kaikki ole samaa laatua, kuten ette te miehetkään. Onneksi
gourmandi kirjoitti:
Ja minulle taas on käynyt useamman kerran niin, että kun pidän ovea auki toislle, miehet menevät naama vinossa sanomatta mitään, kun taas naiset kiittävät. Aion silti jatkaa tapaani, koska pidän sitä kaikesta huolimatta kohteliaana eleenä.
Onhan se tullut jo tässäkin ketjussa selville että suominainen osaa vain vittuilla ja valittaa. Noilla eväillä herrasmiehen löytäminen onkin sangen hankalaa. Sanoisin jopa että lähes mahdotonta. Eiköhän se syy herrasmiesten puuttumiseen löydy ihan sieltä peilistä.
Toisten huomioiminen on selkeästi sinulle vieras konsepti tekstisi perusteella. Mutta jatka vaan kuvittelua, että "ne jännikset jotka vaan ryyppäs kouluaikoina ja ovat nyt juristikirurgeja, laskevat takkinsa vesilätäkköön naisen edessä". Itse en ole koskaan eläessäni nähnyt tuollaista muutoin kuin elokuvissa. Mutta jos nautit katkeruudessa piehtaroimisesta, mikä minä olen sinulta sitä pois viemään.