Miksi suomalainen mies ei osaa olla herrasmies?
Kommentit (915)
Moni ketjuun vastannut mies tuntuu olevan sitä mieltä, että herrasmiehiä ollaan vain nuorten, kauniiden naisten kohdalla. Oikea herrasmies ei muuta kohtelua ihmisten mukaan vaan hän on sitä kaikkien kohdalla tasapuolisesti.
Vierailija kirjoitti:
Naisten käytös julkisilla paikoilla ei houkuta minkäänlaiseen kommunikointiin, joten käyttäydyn kuin he olisivat ilmaa. On kuulokkeita korvilla ja katse käännettynä taivaalle tai ojanpohjalle. Muistan täälläkin monen naisen rääkyneen kaikkien naisten suulla, että he haluavat olla rauhassa. Minulle käy tämä oikein hyvin, ei minulla ole mitään hinkua reagoida mitenkään. Kohteen naisia kuin random miestä kadulla, eli en rekisteröi olemassaoloa ollenkaan. Tätähän miehiltä on toivottu ja tällaiselle introverttimiehelle se sopii oikein hyvin.
Ei kenenkään tarvitse huomioida random ohikulkijoita mitenkään, ei siellä julkisella paikalla olla ottamassa kontaktia yhtään kehenkään vaan hoitamassa ne omat asiat. Olet siis ymmärtänyt jättää rauhaan ne naiset jotka eivät halua kommunikointia, hyvä, juuri noin kuuluukin tehdä. Jatka samaa rataa ja vinkkaa kaverille kanssa.
Vai valikoiva herrasmies, kas kun ei silloin tällöin kuollut 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvatuksesta se on kiinni. Moni lapsuuden pikkukuningas on aikuisenakin itsekäs ja laiska, käytöstavoille opitaan jo lapsena.
Kasvatuksella ei ole merkitystä, koska reaalimaailma muokkaa niin paljon käyttäytymistä. Herrasmiesmäisyydestä ei ole hyötyä. Naisia saa Suomessa vain jos on komea. Ei haittaa vaikka komea mies ei olisi herrasmies.
Okei, eli sä haet toiminnallesi hyötyä ja pitäisi "saada nainen" kohteliaisuudella. Ehkä sun ongelma ei ole ulkonäkö, vaan se että olet niin laskelmoiva oman edun tavoittelija. Hyvätapainen et ole ollut koskaan.
Olen valikoivasti herrasmies. Olen omalle naiselleni herrasmies ja myös avaan ovet mummoille ja vammaisille, mutta feministeille ja muille itsekkäille naisille en halua olla herrasmies. En halua tukea epäkypsää käyttäytymistä.
Miten sovellat tuota valikoivaa herrasmiesmäisyyttäsi ihmisten ilmoilla? Eikö tuo ole epäkypsää käyttäytymistä? Mistä edes näet päällepäin onko joku feministi vai ei? Jos joku olettamasi feministi pitää ovea sinulle auki tai antaa bussissa paikkansa sinulle, näytätkö jotain norsunvittuilmettä vai mitä?
Feministin tunnistaa totisesta ilmeestä. Sellaisesta ilmeestä, josta näkee naisen etsivän riitapukaria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvatuksesta se on kiinni. Moni lapsuuden pikkukuningas on aikuisenakin itsekäs ja laiska, käytöstavoille opitaan jo lapsena.
Kasvatuksella ei ole merkitystä, koska reaalimaailma muokkaa niin paljon käyttäytymistä. Herrasmiesmäisyydestä ei ole hyötyä. Naisia saa Suomessa vain jos on komea. Ei haittaa vaikka komea mies ei olisi herrasmies.
Okei, eli sä haet toiminnallesi hyötyä ja pitäisi "saada nainen" kohteliaisuudella. Ehkä sun ongelma ei ole ulkonäkö, vaan se että olet niin laskelmoiva oman edun tavoittelija. Hyvätapainen et ole ollut koskaan.
Olen valikoivasti herrasmies. Olen omalle naiselleni herrasmies ja myös avaan ovet mummoille ja vammaisille, mutta feministeille ja muille itsekkäille naisille en halua olla herrasmies. En halua tukea epäkypsää käyttäytymistä.
Miten sovellat tuota valikoivaa herrasmiesmäisyyttäsi ihmisten ilmoilla? Eikö tuo ole epäkypsää käyttäytymistä? Mistä edes näet päällepäin onko joku feministi vai ei? Jos joku olettamasi feministi pitää ovea sinulle auki tai antaa bussissa paikkansa sinulle, näytätkö jotain norsunvittuilmettä vai mitä?
Feministin tunnistaa totisesta ilmeestä. Sellaisesta ilmeestä, josta näkee naisen etsivän riitapukaria.
Voi hyvä ihme. Kun katsot tuolla kylillä eteen päin paarustavia naisia ja miehiä, monenko naamalla näet leveän pepsodenttihymyn? :D :D :D
On täällä taas mielipiteitä. Ei tämän maan asukkaita jaksa enää kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Moni ketjuun vastannut mies tuntuu olevan sitä mieltä, että herrasmiehiä ollaan vain nuorten, kauniiden naisten kohdalla. Oikea herrasmies ei muuta kohtelua ihmisten mukaan vaan hän on sitä kaikkien kohdalla tasapuolisesti.
Ei sellaisia herrasmiehiä ole olemassa. Heitä kun naiset ovat tarpeeksi monta kertaa kucettaneet, niin kyllä sellainen käytös loppuu.
Minä luin, että miksei suomalainen mies enää saa olla herrasmies. Koska niin tulkitsen nykymenon. Jos yrittää olla kohtelias, annetaan ymmärtää, että on herkun perään ja saastaa. Jos ei huomioi, on mulk*u ja saastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaisia herrasmiehiä ole olemassa. Heitä kun naiset ovat tarpeeksi monta kertaa kucettaneet, niin kyllä sellainen käytös loppuu.
No mites ne vanhukset, varsinkin vanhat miehet, kucettaako nekin nuorempia miehiä?
Vierailija kirjoitti:
Herrasmiehiä ei suomessa ole koska täällä ei ole oikeita naisiakaan. Tuulipuku ja nenäkoru-siinä suomalainen nainen. Entisissä itäblokin maissa köyhyyttä paljonkin mutta naiset näyttävät siitä huolimatta naisilta.
Kappas kun tuo tuulipuku on useinkin juuri noiden itänaistenkin suosima vaate. Ja nenäkoruja löytyy näiltäkin jo.
Herrasmiehiä? Häh?
Ei ole sukupuolia.
Naiset ovat feminisminsä , siis tasapuolisen huonon kohtelun tahtoneet. Miksi nöyristelisin kun ei muutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole herrasmiehiä ollutkaan. Huru-ukkot sekaantuvat epämääräisiin naisiin.
Vierailija kirjoitti:
Onko ap itse perinteinen nainen? Jos itse poseeraa Instassa ja OF:ssa vähissä vaatteissa, harrastaa seksiä useiden miesten kanssa ja laittaa kilon pakkelia naamaansa, niin on turha odottaa herrasmiesten huomiota. Jännä juttu muuten, että miesten pitäisi käyttäytyä perinteisesti, mutta naiset eivät halua itse käyttäytyä siivosti ja siveästi.
Olen eri, mutta en poseeraa missään (kamerakammo), olen neitsyt ja en meikkaa yhtään. Tekeekö tämä minusta jotenkin arvokkaamman kuin muista naisista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen on herrasmies? Eikö se riitä,että on ihan tavallinen vaan. Pitäisikö naiselle ostella lahjoja ja kehua kaikkea.Naisen ylistäminen on naisen alistamista sanoo sananlasku.
Herrasmies käyttäytyy sivistyneesti. Hoitaa itsensä siistiksi, ei kiroile tai korota ääntään. Avaa ovet naisille ja vanhuksille, auttaa naiselle takin päälle, tarjoutuu kantamaan painavat kantamukset, avaa auton oven. Kohtelee toisia ihmisiä sivistyneesti ja huomaavaisesti, ystävällisesti ilman taka-ajatuksia. Oppia voi katsoa vaikkapa edesmenneeltä professori Klingeltä.
Mitä vastaavia yhteiskunnallisia velvollisuuksia naisilla on?
Anna kun arvaan: ei mitään.
Rusinat pullasta.
Yhteiskunnallisia velvollisuuksia? No, noudattaa lakeja, hankkia hyvä koulutus, luoda hyvää uraa, maksaa veroja, perustaa perhe ja hoitaa lapsiaan ja perhettään, vaurastua ja elää hyvää elämää, äänestää ja osallistua yhteiskunnalliseen toimintaan niin halutessaan.
Yksikään noista ei liittynyt hyvään käytökseen, jota tässä ruoditaan.
Naisille ei enää ole olemassa samanlaisia vaatimuksia "herrasmiesmäisen" käytöksen suhteen kuin miehillä, koska rusinat pullasta.
No eikös tuo ollut vastaus kysymykseen yhteiskunnallisista velvollisuuksista, käytöstavat on tosiaan eri asia. Hyvää käytöstä toki vaaditaan kaikilta, mutta herrasmiesmäisyys on sitten ihan oma valinta.
Hyvää käytöstä vaaditaan kaikilta, mutta miehiä varten on keksitty sana herrasmies. Naisille ei vastaavaa sanaa ole, koska oletusarvo on ollut, että naiset aina ja kaikissa tilanteissa käyttäytyvät kohteliaasti.
On ollut, vaan eipä ole enää.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisitte hakeneet meitä kiltimpiäkin poikia diskoon olisitte voineet löytää herrasmiehen, nyt on liian myöhäistä :(
No en hakenut kun kaikki aloite, mitä ikinä tein, käännettiin pilkaksi ja nöyryytettiin. Ei tullut yksikään "kiltti" sanomaan että yritä vielä, olet ihan riittävä ja tekosi eivät ole vääriä. En nyt märehdi sitä että ei pyydetty diskossa tanssimaan, vaan se on ihan fakta että olen oppinut passiiviseksi - en minä lähde siitä ketään syyttelemään. Oma rohkeuteni ei riitä ottamaan ns riskejä, mutta itsehän mä pelkuri olen, ei se ole vastakkaisen sukupuolen vastuulla mitä ratkaisuja elämässäni nyt aikuisena teen.
Itse kiusaannun,jos mies avaa minulle oven,saan sen kyllä itsekin auki.
Niin. No suomalaisella miehellä on huono itsetunto ja naiset karttaa. Ja mitä enemmän naiset karttaa niin sitä enemmän se itsetunto laskee. Kikkarapäät ovat suomen uusi nokia
Ei mun mielestä nykyään miehen tarvitse päästää naista ensin sisään, mulle ainakin tulee kummallinen olo siitä. Ensin ehtivä pitää ovea auki takana tulevalle, sukupuolesta riippumatta, se kuuluu hyviin käytöstapoihin ja riittää.
Kotikasvatus puuttuu monilla äidin pikku mussukoilla. Sit ihmetellään ettei ole herrasmies. Mun mies on herrasmies ja hyvin kasvatettu.
Herrasmiehiä ei suomessa ole koska täällä ei ole oikeita naisiakaan. Tuulipuku ja nenäkoru-siinä suomalainen nainen. Entisissä itäblokin maissa köyhyyttä paljonkin mutta naiset näyttävät siitä huolimatta naisilta.