Miten perustoimeentulotuella enää voi pärjätä? Pelkkään ruokaan menee 10-15e päivässä mulla
Siinä ei oo kovin paljon liikkumavaraa....550e on järkyttävän vähän per kuukausi.
Juuri ja juuri ostaa ruokaa ja pysyy hengissä...Ei mitään muuta esim. vaatteita kenkiä matkalippua jne.
30% korotus ttt:hen heti!!
Kommentit (229)
Toimeentulotuella on mahdotonta löytää töitä, jollei sitten satu asumaan työpaikan vieressä. Kuvitelmat julkisista liikenteistä syytä unohtaa ja jolleivat rahaa tahdo antaa, sitten taksikyydit työnhakuun. Vaihtoehtoisesti palkat korkeiksi, kyllä työpaikka lähettää kotoa hakemaan jos työntekijä löytyy mikäli on niin hirveä työvoimapula mitä sanovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuki ei tarvitse korotusta, vaan ap:n tarvitsee mennä töihin.
Matalapalkka-aloilla ei varmasti jää noin paljon vuokran jälkeen ruokaan rahaa, että luultavasti tulot vain tippuvat jos tuokin töihin menee, että se ei ole ratkaisu tähän, toki olisi mukava kuulla se "suuri viisaus", että mikä tuossa tilanteessa on se oikea ratkaisu?????
Minuakin kiinnostaa tämä ratkaisu, eli mikä on järkevää/ratkaisu, jos tuet ovat suuremmat, kuin palkka, töissä johon on realistista päästä? Mikä tässä pitäisi muuttaa, jonkin on selvästi rikki?
Jos olisi järkevää tasoa minimipalkka? Hinnat nousseet noin viitisensadan arvosta joten 3500 kuussa.
Tuiksi 2700. Nykytuilla ei voi lähteä töihin jollei ole korkeakoulutettu jolle työnantaja lähettää matkaliput haastatteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuet pois kaikilta ja heti!!!
Ok. Ootko valmis sitten siihen että ryöstän sut tai vien sun ruokakassit kun tuut kaupasta? Ymmärrätkö yhtään mitä toivot? Mitä tapahtuu kun tuet lähtis tosta vaan? Rikollisuus nousis hirveästi ja väkivaltaiset katuryöstöt lisääntyis yms. Ainiin sun maailmassa mikään ei muuttuisi tietenkään vaan jo nyt köyhät vaan kuolisi pois vai ? Haha, ootko eilen syntynyt?
Onko sulla kristallipallo mistä näkee, että noin tapahtuisi?
Ei ole, mutta jos minä rikosrekisteritön ihminen olisin valmis noin toimimaan hätätilanteessa henkini pitimiksi , niin tasan tarkkaan tiedän että moni muukin olisi, joka ei nyt tee rikoksia kun saavat tukia. Niitä tapahtuu jo nyt ihmisten keskuudessa jolla on tukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
90 kg mies, joka treenaa salilla, on työkykyinen
Miksi siis et ole töissä? Onko treenaaminen tärkeämpää kuin työnteko? Puuttuuko koulutusta ja jos niin, miksi et hae opiskelemaan?
Ei siis pahalla, mutta tein itsekin hetken muuttoja, missä tarvittaisiin hyväkuntoisia miehiä, ja itse olen paremminkin ATK:n kanssa pärjäävä nörtti.
Ei kaikille ole koulupaikkoja.
Muuttohommissa rikkoo itsensä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin voi leikata vaikka 30% toimeentulotukea. Ei ne perunat, kaali ja leipä niin paljoa maksa. Kaljat ja tupakat voi jättää ostamatta. Tärkeintä on saada valtion talous kuntoon tai muuten loppuu kaikki tuet.
En osta kaljaa tai tupakkaa ollenkaan
ap
Kyllä minullakin menee about saman verran ruokaan. Tosin noudatan laihdutusruokavaliota. Silti, vaikken noudattaisi, niin menisi varmaan vielä enemmän kuin valmiiksi suunnitellun ruokavalion mukaan. Että turhaan parjaatte ap:ta. Ruoasta saa nauttia, ei tässä elämässä niin paljoa noita nautintoja ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
90 kg mies, joka treenaa salilla, on työkykyinen
Miksi siis et ole töissä? Onko treenaaminen tärkeämpää kuin työnteko? Puuttuuko koulutusta ja jos niin, miksi et hae opiskelemaan?
Ei siis pahalla, mutta tein itsekin hetken muuttoja, missä tarvittaisiin hyväkuntoisia miehiä, ja itse olen paremminkin ATK:n kanssa pärjäävä nörtti.
Ei kaikille ole koulupaikkoja.
Muuttohommissa rikkoo itsensä.
ap
Noi voi viu viu.... hiirikö se siellä vinkuu??
Käyt salilla joten sun pitäisi tietää jotain kropan hallinnasta ja siitä miten taakkoja nostetaan (siis vastaavasti kuten painoja).
Ihan silleen niitä huonekalujakin siirrellään. Kunto kasvaa ja rahaakin tulee, säästää salimaksuissakin.
Mutta mieluummin siis istut salilla hörppimässä mömmölitkuja ja kuvittelet olevasi lihaksikas ja vahva. 😂
Minuakin kiinnostaa tämä ratkaisu, eli mikä on järkevää/ratkaisu, jos tuet ovat suuremmat, kuin palkka, töissä johon on realistista päästä? Mikä tässä pitäisi muuttaa, jonkin on selvästi rikki?