Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten perustoimeentulotuella enää voi pärjätä? Pelkkään ruokaan menee 10-15e päivässä mulla

Vierailija
11.03.2023 |

Siinä ei oo kovin paljon liikkumavaraa....550e on järkyttävän vähän per kuukausi.
Juuri ja juuri ostaa ruokaa ja pysyy hengissä...Ei mitään muuta esim. vaatteita kenkiä matkalippua jne.

30% korotus ttt:hen heti!!

Kommentit (229)

Vierailija
21/229 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 90kg mies ja treenaan kuntosalilla ahkerasti...Ruokaa kuluu paljon siinä ja energiaa...

Eikä pärjää millään roskalla.

ap

HÖPÖHÖPÖ!

https://wwf.fi/uutiset/2020/11/miksi-vahensin-lihan-syomista-kuusi-urhe…

https://www.target-training.fi/treenaajan-kasvisruokavalio/

Vierailija
22/229 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 90kg mies ja treenaan kuntosalilla ahkerasti...Ruokaa kuluu paljon siinä ja energiaa...

ap

No huhhu, mene töihin!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/229 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ministerit lentelee villahousuissa ja juo konjakkia, kenkkäävät kalustoa maailmalle, rahaa jollekin taliaivoille. Sinä maksat.

Turha osoitella sormella ministereitä, jos itse on käsi ojossa kelan luukulla eikä viitsi nostaa omaa ahteriaan ja lähteä töihin. Valittaa vain kun ilmaiset tuet ei riitä.

Vierailija
24/229 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No huhhu, mene töihin!!!!!

eli lisää tukia pitäis saaha ettei vaa tarviis töihin lähteä .sitten olis kiva reenailla

Vierailija
25/229 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ruokaan vaan saa mennä noin paljoa jos on toimeentulo- tai työmarkkinatuella. Ne viikon kaikki ateriat saa maksaa tuon 15 euroa.

Kaalia, lanttua, sipulia, porkkanaa, perunaa ja punajuuria eri muodoissaan eli erilaisia keittoja ja puuroja pitää olla paljon "menussa". Suurimmaksi osaksi kasvisversioina eli satunnaisesti sitten jauhelihaa, makkaraa tai pakastekalaa sattumiksi noihin keittoihin.

Porkkanapuuro on ihan hyvääkin ja edullista kun ostaa niitä max euron kilo tarjousjuureksia joita edelleen satunnaisesti saa. 

Kaurapuuro on kyllä yksi parhaista köyhäilyruuista, mutta kenenkään ei tarvitse tehdä keittoja syödäkseen halvalla. Kasviksia voi myös höyryttää, paistaa, keittää lisukkeeksi ja syödä tuoreena, ja koska toimeentulotuen saajalle sähkö on ilmaista, uunijuureksiakin voi tehdä huoletta.

Vierailija
26/229 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo  lisää tukia vaa

Vierailija
27/229 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun itsellä jää nettopalkasta vuokran jälkeen 600 euroa ruokaan ja laskuihin. Ja asun alle 30 neliön yksiössä. En kehtaisi valittaa jos saisin 550 euroa ilmaiseksi, tekemättä mitään sen rahan eteen.

Vierailija
28/229 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ruokaan vaan saa mennä noin paljoa jos on toimeentulo- tai työmarkkinatuella. Ne viikon kaikki ateriat saa maksaa tuon 15 euroa.

Kaalia, lanttua, sipulia, porkkanaa, perunaa ja punajuuria eri muodoissaan eli erilaisia keittoja ja puuroja pitää olla paljon "menussa". Suurimmaksi osaksi kasvisversioina eli satunnaisesti sitten jauhelihaa, makkaraa tai pakastekalaa sattumiksi noihin keittoihin.

Porkkanapuuro on ihan hyvääkin ja edullista kun ostaa niitä max euron kilo tarjousjuureksia joita edelleen satunnaisesti saa. 

Kaurapuuro on kyllä yksi parhaista köyhäilyruuista, mutta kenenkään ei tarvitse tehdä keittoja syödäkseen halvalla. Kasviksia voi myös höyryttää, paistaa, keittää lisukkeeksi ja syödä tuoreena, ja koska toimeentulotuen saajalle sähkö on ilmaista, uunijuureksiakin voi tehdä huoletta.

No onhan nyt keitot terveellisempiä ja paremman makuisia kuin puuro!?

En syö niitä halpuuden takia

29/229 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi toimeentulotuki on vain väliaikaista. Sitten ei enää ole niin tiukkaa, kun ap menet töihin.

Vierailija
30/229 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Onneksi toimeentulotuki on vain väliaikaista. Sitten ei enää ole niin tiukkaa, kun ap menet töihin.

näyttää olevan joillekkin ihan pysyvä ja normaali tulon lähde

Vierailija
31/229 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan nyt keitot terveellisempiä ja paremman makuisia kuin puuro!?

En syö niitä halpuuden takia

Väitit, että keittoja ja puuroja täytyy syödä paljon jos tahtoo päästä halvalla. Ei täydy.

Mikään ei tietenkään estä syömästä keittoja jos tahtoo, mutta ilmankin voi köyhäillä oikein hyvin.

Vierailija
32/229 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano nyt sitä perinteistä, että mene töihin, vaan sanon, että olen lopen kyllästynyt näihin ulinoihin siitä, kuinka perustoimeentulolla ei enää pärjää ja lisää rahaa pitää saada. 

Kun meillä on oikeasti paljon jo ihan ns. keskituloisiakin työssä käyviä, jotka ei pärjää, niin millä ihmeen perusteella loisille pitäisi antaa koko ajan lisää rahaa?!

Olen ollut itse työtön 90-luvun lamanaikaan, joten tiedän kyllä, että ei oo herkkua. Mulla oli kuitenkin päivät aikaa etsiä tarjoustuotteita ja kokkailla pitkän kaavan mukaan, leipoa omat leivät jne. toisin kuin töissäkäyvillä.

Ja jos suurimman osan ajasta makaa kotona, ei tarvitse syödäkään niin paljoa, kun ei kerran kuluta mitään eli esim. lounaaksi riittää hyvin puuro. Nykyään on myös todella paljon edullisia proteiineja (linssit, soijarouheet jne.), mitä ei ysärillä ollut. Ei liha, kalasta puhumattakaan ole mikään perusoikeus, niitä ostetaan, jos on rahaa.

Vierailija
33/229 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystytkö käymään leipäjonossa? Se tuo säästöä ruokamenoihin, tosin en tiedä millaista tarjonta on nykyään kun kaupat ovat vähentäneet hävikkiään. Ilta-alet kannattaa hyödyntää, päivisinkin löytyy lihaa ja kanaa 30% ja jopa 50% alennuksella.

Vierailija
34/229 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivattu soijarouhe maksaa 4e ja siitä saa monen kilon edestä "jauhelihaa" soijarouheessa on paljon enemmän proteiinia.

Pavut ovat myös halvempia, kuin liha.

Joa oot huolissas, että urheilija tarvisi lihaa, niin esimerkiksi maailman vahvimman mieskisan voittanut Patrik Bouboumian on vegaani. Esimerkkejä on useita, voit ihan omin kätösin googlailla aiheesta. Kaikki vegaaniksi kääntyneet urheilijat sanoo voimia olevan paljon enemmän, kun ei syö lihaa.

Ja mitään valmisruokia sun ei tarvi ostaa, koska aikaa on ruokaa tehdä ja reseptejä miettiä. Toimeentulotuki on se viimesijainen apu ja sillä on tarkotus pysyä hengissä, ei juhlia.

Vierailija
35/229 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystytkö käymään leipäjonossa? Se tuo säästöä ruokamenoihin, tosin en tiedä millaista tarjonta on nykyään kun kaupat ovat vähentäneet hävikkiään. Ilta-alet kannattaa hyödyntää, päivisinkin löytyy lihaa ja kanaa 30% ja jopa 50% alennuksella.

Mun lähikaupassa ei ole enää kuukausiin ollut esim. kanaa tarjouksessa. Tai jos on, niin jotain kalliimpaa, mitä ei kannata edes alehinnalla ostaa. Kauempana sijaitsevassa S-Marketissa, jossa myös aika usein käyn, on tarjouksessa ollut ainoastaan luomulihaa.

Onnekkaita he, jotka asuvat sellaisten kauppojen lähellä, joissa noita aleja on enemmän.

-eri

Vierailija
36/229 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leipäjonoissa on nykyään pulaa ruuasta.

Vierailija
37/229 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikö töihin pitäisi mennä eikä mihinkään leipäjonoon?

Vierailija
38/229 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90 kg mies, joka treenaa salilla, on työkykyinen

Miksi siis et ole töissä? Onko treenaaminen tärkeämpää kuin työnteko? Puuttuuko koulutusta ja jos niin, miksi et hae opiskelemaan?

Ei siis pahalla, mutta tein itsekin hetken muuttoja, missä tarvittaisiin hyväkuntoisia miehiä, ja itse olen paremminkin ATK:n kanssa pärjäävä nörtti.

Vierailija
39/229 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuivattu soijarouhe maksaa 4e ja siitä saa monen kilon edestä "jauhelihaa" soijarouheessa on paljon enemmän proteiinia.

Joa oot huolissas, että urheilija tarvisi lihaa, niin esimerkiksi maailman vahvimman mieskisan voittanut Patrik Bouboumian on vegaani. Esimerkkejä on useita, voit ihan omin kätösin googlailla aiheesta. Kaikki vegaaniksi kääntyneet urheilijat sanoo voimia olevan paljon enemmän, kun ei syö lihaa.

Ja mitään valmisruokia sun ei tarvi ostaa, koska aikaa on ruokaa tehdä ja reseptejä miettiä. Toimeentulotuki on se viimesijainen apu ja sillä on tarkotus pysyä hengissä, ei juhlia.

Eikös soija ole epäterveellistä miehille tai ainakin poikalapsille?

Luonnon estrogenia tms mikä tekee pojista naisellisia ja hedelmättömiä??

Vierailija
40/229 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös soija ole epäterveellistä miehille tai ainakin poikalapsille?

Luonnon estrogenia tms mikä tekee pojista naisellisia ja hedelmättömiä??

Joissain tutkimuksissa sen on havaittu myös aiheuttavan autoimmuuniperäistä kilpirauhasen vajaatoimintaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi