Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitini opetti aina, että mies maksaa treffeillä

Vierailija
11.03.2023 |

Mutta ei kyllä toimi nykyään. Harva edes tarjoutuu maksamaan kahvilassa.

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mä olen 19kk aikana käynyt Tinder-treffeillä 21 eri miehen kanssa ja oman kokemukseni mukaan on todella harvinaista, että mies tarjoutuisi maksamaan molempien loppulaskun. Olen siis noista 21 ensi treffeistä 3 kertaa käynyt kahvilassa ja loput illallisella ravintolassa. Vain yksi deittimies tarjoutui maksamaan minun laskuni (30€), mutta en antanut, kun en ollut kiinnostunut tapaamaan uudelleen. Sitten kerran pyysin tarjoilijaa tuomaan erilliset laskut johon mies kuitenkin sanoi, että tuo vaan yksi lasku. Sen arvo oli 75€ ja hän maksoi siitä 50€ setelin, jolloin minulle tuli maksettavaa 25€.

Ja suurin osa näistä minun treffiseuralaisistani ovat olleet minua huomattavasti suurituloisempia, kun itse olen siis päivätyötä tekevä sairaanhoitaja.

Sitten kerran kävin treffeillä diplomi-insinööri miehen kanssa ala carte ravintolassa, jossa lasku kuitenkin maksettiin kassalle. Mentiin deitin kanssa yhtä aikaa kassalle, jolloin tarjoilija kysyi, että maksetaanko samasta vai erikseen, jolloin mies katsoi minuun päin sen näköisenä, että maksanko minä molempien laskut vai maksettaanko erikseen. Tähän vastasin heti, että maksetaan erikseen. Siis se DI-mies olisi maksattanut minulla hänen ruokansa, vaikka varmaan tienaa nettona tonnin enemmän kuin minä!

Toki voi olla, että deittini eivät ole halunneet tarjota minulle, koska he eivät ole olleet kiinnostuneita jatkamaan tutustumista. Olenkin suurimmalta osalta saanut pakit.

Joo'o, kaksi edellistä kertaa kun olen maksanut naisenkin ruoat ja juomat, on tapailu päättynyt pitkälti siihen. Liittyy siihen, että näiden "patriarkaalisten toimintamallien" ja "yritykset saada nainen tuntemaan olevansa velkaa" ovat liikaa. 

Vierailija
82/119 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Äitis on vaatinu maksua seksistä tai edes seurassa olemisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Mä olen 19kk aikana käynyt Tinder-treffeillä 21 eri miehen kanssa ja oman kokemukseni mukaan on todella harvinaista, että mies tarjoutuisi maksamaan molempien loppulaskun. Olen siis noista 21 ensi treffeistä 3 kertaa käynyt kahvilassa ja loput illallisella ravintolassa. Vain yksi deittimies tarjoutui maksamaan minun laskuni (30€), mutta en antanut, kun en ollut kiinnostunut tapaamaan uudelleen. Sitten kerran pyysin tarjoilijaa tuomaan erilliset laskut johon mies kuitenkin sanoi, että tuo vaan yksi lasku. Sen arvo oli 75€ ja hän maksoi siitä 50€ setelin, jolloin minulle tuli maksettavaa 25€.

Ja suurin osa näistä minun treffiseuralaisistani ovat olleet minua huomattavasti suurituloisempia, kun itse olen siis päivätyötä tekevä sairaanhoitaja.

Sitten kerran kävin treffeillä diplomi-insinööri miehen kanssa ala carte ravintolassa, jossa lasku kuitenkin maksettiin kassalle. Mentiin deitin kanssa yhtä aikaa kassalle, jolloin tarjoilija kysyi, että maksetaanko samasta vai erikseen, jolloin mies katsoi minuun päin sen näköisenä, että maksanko minä molempien laskut vai maksettaanko erikseen. Tähän vastasin heti, että maksetaan erikseen. Siis se DI-mies olisi maksattanut minulla hänen ruokansa, vaikka varmaan tienaa nettona tonnin enemmän kuin minä!

Toki voi olla, että deittini eivät ole halunneet tarjota minulle, koska he eivät ole olleet kiinnostuneita jatkamaan tutustumista. Olenkin suurimmalta osalta saanut pakit.

Joo'o, kaksi edellistä kertaa kun olen maksanut naisenkin ruoat ja juomat, on tapailu päättynyt pitkälti siihen. Liittyy siihen, että näiden "patriarkaalisten toimintamallien" ja "yritykset saada nainen tuntemaan olevansa velkaa" ovat liikaa. 

Lisään vielä, että en odottanut kenenkään olevan mitään velkaa, tuntui vaan luontevammalta että kun toiset ovat opiskelijoita ja itse valmistunut ja hyvässä työssä, he maksaisivat pienistä tuloistaan. 

Vierailija
84/119 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maria O. kirjoitti:

Niin opetti minunkin äitini, ja lisäsi, että jos mies maksaa niin sille on annettava.

Joo joo.. 🙄

Vierailija
85/119 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No todellakin maksaa :D minulle on kynnyskysymys just se että mies osoittaa herrasmiesmäisyytensä tarjoamalla treffeillä. Satuin onneksi löytää samat arvot jakavan unelmieni miehen,jolle on kunnia asia maksaa ravintolassa ym. Näin toimittu reilut 20v ja kumpikin tyytyväisiä.

Sinä hoidit kodin ja lapset etkä käynyt töissä?

Olen eri. Ei, kävin töissä ja mies hoiteli enemmän lapsia (4) kuin minä, kävi myös töissä. Mutta maksoi aina kuten herrasmiehen kuuluukiin.Nykypolvissa ei ole enää kuin harvoin herrasmiehiä. N72

Herrasmies on mennyttä aikaa, positiiviselta kuulostava sana joka tosiasiassa tarkoittaa vain sitä, että mies ja nainen molemmat asettavat naisen miehen edelle, ei tasavertaiseksi.

Ei pidä sotkea tasa-arvoa ja käytöstapoja toisiinsa. Käytöstapoja on syödä haarukalla ja veitsellä eikä käsin ja avata naiselle ovi, auttaa takki päälle jne.

Vierailija
86/119 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä seurusteli miehen kanssa joka ei maksa kahvilassa.

Miehen ei kannata maksaa, koska suurin osa sinkkunaisista on laadultaan kuraa. Sen takia on pakko ohjata treffit sellaiseen paikkaan, joka on ilmainen.

Vierailija
87/119 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maria O. kirjoitti:

Niin opetti minunkin äitini, ja lisäsi, että jos mies maksaa niin sille on annettava.

Minun kokemukseni mukaan se menee päinvastoin: jos nainen maksaa, hän myös antaa.

88/119 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, paljonko kuka tienaa ja millainen taloudellinen tilanne, vai kysytkö ennen treffeille lähtöä heidän tulonsa ja varallisuutensa velkoineen?

Siitä tiedän, että ollaan juteltu mitä kukin tekee työkseen. Kyllä mä tiedän kuta kuinkin, millaisia summia esim. Lääkäri tai diplomi-insinööri tienaa. Ja kerran eräs nelikymppinen sähköasentajamies kerskui, että hän suunnittelee jäävänsä pois työelämästä jo viisikymppisenä. Eli hönellä on oltava sillloin tosi isot säästöt, jos meinaa jäädä eläkkeelle 15 vuotta ennen eläkeikää.

89/119 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä seurusteli miehen kanssa joka ei maksa kahvilassa.

Tarkoitatko, jos mies ei maksa omia ruokiaan vai jos ei maksa molempien ruokia?

Vierailija
90/119 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvän etiikan mukaan se maksaa, joka pyytää treffeille, mutta kannattaa oletuksen vuoksi olettaa, että itse maksaa oman ruokansa.

Eiköhän nykyään yhdessä päätetä, että lähdetään treffeille ja yhdessä myös maksetaan kulut. 

Eli kumpikaan ei ehdota treffejä ensin, vaan yhtäkkiä yhdessä vaan päätetään?

91/119 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän nykyään yhdessä päätetä, että lähdetään treffeille ja yhdessä myös maksetaan kulut. 

Kannattaa heittää ilmaan vinkki, että olisi kiva tavata sinut joku päivä ja käydä ravintolassa syömässä.

Vierailija
92/119 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa heittää ilmaan vinkki, että olisi kiva tavata sinut joku päivä ja käydä ravintolassa syömässä.

Ei kaikki ihmiset halua törsätä rahaa ravintolassa syömiseen.

93/119 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut naiset kertovat, että heille mies on aina tarjonnut ensitreffeillä. Ehkä mies tarjoaa, jos nainen on tosi kaunis ja seksikäs ja mies haluaa tehdä vaikutuksen naiseen. Ja jos mies ei ajattele näin, niin silloin kumpikin maksaa vain omat ruokansa.

Vierailija
94/119 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Jotkut naiset kertovat, että heille mies on aina tarjonnut ensitreffeillä. Ehkä mies tarjoaa, jos nainen on tosi kaunis ja seksikäs ja mies haluaa tehdä vaikutuksen naiseen. Ja jos mies ei ajattele näin, niin silloin kumpikin maksaa vain omat ruokansa.

Maksuhalukkuuteen vaikuttaa myös myös se, miten mies on onnistunut aiemmilla treffeillä. Jos on hyvä onnistumisprosentti, silloin on helpompi maksaa. Jos treffit jäävät usein vain yhteen kertaan, se vähentää miehen maksuhalukkuutta merkittävästi.

Vierailija
95/119 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän ikäluokkaa tämä äiti on? Jo ysäreillä oli viisasta maksaa omansa niin ei tullut vastapuolelle kuvitelmia kiitollisuudenvelasta. Vanhat huonot ajat.

Vierailija
96/119 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse naisena en koskaan haluaisi lähteä ensimmäisille treffeille johonkin kahvilaan tai ravintolaan istumaan. Jotenkin itselle ei ole lainkaan luontevaa syödä ja tutustua toiseen samaan aikaan.

Itse paljon mielummin meen tekemään toisen kanssa jotain, kuten vaikka keilaamaan tai biljardia pelaamaan. Siinä sitten näkee myös miten toinen henkilö käyttäytyy, jos esimerkiksi häviää pelin. Biljardi ja keilaus on niin halpaa, että ainakin itse voin ihan hyvin maksaa koko huvin naisena, ei mitään ongelmaa. 

En tosin itse harrasta sellaista deittailua, että matchaan jossain tinderissä, kirjoitetaan 4 viestiä kummatkin ja sitten tavataan. Itse ainakin tinderin kautta haluan ensiksi tutustua, ennen kuin sitten edetään oikeaan elämään.

Vierailija
97/119 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäisän näkökulma: meistä tuli lasten kanssa paljon läheisemmät, kun alettiin tavata vartavasten silloin kun huvittaa. Nähdään lyhyemmin mutta tiheämmin. Jutellaan paljon enemmän asioista. Ennen ne tuli luokseni ja linnoittautui huoneisiinsa, nyt käydään syömässä, kahviloissa jne. ja kohdataan oikeasti. Äitinsä pisti hanttiin myös ja yritti jopa lastensuojeluilmoitusta tehdä.

98/119 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse naisena en koskaan haluaisi lähteä ensimmäisille treffeille johonkin kahvilaan tai ravintolaan istumaan. Jotenkin itselle ei ole lainkaan luontevaa syödä ja tutustua toiseen samaan aikaan.

Itse paljon mielummin meen tekemään toisen kanssa jotain, kuten vaikka keilaamaan tai biljardia pelaamaan.

Biljardin pelaamisesta en tiedä, kun en ole koskaan sitä pelannut, mutta minä en ainakaan osaa keskittyä keilaamiseen samalla kun keskustelen jonkun kanssa. Ja jos on kyse hohtokeilauksesta, niin siellä on niin kovalla musiikki, ettei siinä edes voi rauhassa keskustella.

Kerran olen tehnyt niin, että käytiin ensitreffeillä ensin syömässä ravintolassa, sitten tunti hohtokeilausta ja sen jälkeen vielä käytiin kahvilla.

99/119 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksuhalukkuuteen vaikuttaa myös myös se, miten mies on onnistunut aiemmilla treffeillä. Jos on hyvä onnistumisprosentti, silloin on helpompi maksaa. Jos treffit jäävät usein vain yhteen kertaan, se vähentää miehen maksuhalukkuutta merkittävästi.

Voi se niinkin olla. Tai sitten mies ei vaan näe mitään syytä, että miksi hänen pitäisi maksaa naisenkin ruuat, varsinkin jos naisella on itselläänkin maksukykyä.

Vierailija
100/119 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei tietenkään miehen ole pakko maksaa. Mutta kyllä se tekee herrasmiesmäisen vaikutelman, jos mies  maksaa.

Olen aina kysynyt jälkeenpäin, että paljonko lasku oli ja tarjoutunut maksamaan osuuteni. Siihen on helppo vastata sanomalla jokin summa. Jotkut pyytää, ja se on ok. Jos mies sanoo, että ei mitään, niin sitten sanon vaan että kiitos. 

N45