Äitini opetti aina, että mies maksaa treffeillä
Mutta ei kyllä toimi nykyään. Harva edes tarjoutuu maksamaan kahvilassa.
Kommentit (119)
"Äitini opetti aina, että mies maksaa treffeillä".
Oliko äidilläsi useimpia treffejä päivittäin? Siinä tapauksessa uskon kyllä tuon opetuksen lainalaisuuden. Nimim. Pitäähän se vuokra jollain maksaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No todellakin maksaa :D minulle on kynnyskysymys just se että mies osoittaa herrasmiesmäisyytensä tarjoamalla treffeillä. Satuin onneksi löytää samat arvot jakavan unelmieni miehen,jolle on kunnia asia maksaa ravintolassa ym. Näin toimittu reilut 20v ja kumpikin tyytyväisiä.
Sinä hoidit kodin ja lapset etkä käynyt töissä?
Olen eri. Ei, kävin töissä ja mies hoiteli enemmän lapsia (4) kuin minä, kävi myös töissä. Mutta maksoi aina kuten herrasmiehen kuuluukiin.Nykypolvissa ei ole enää kuin harvoin herrasmiehiä. N72
Vierailija kirjoitti:
En tiedä minkö maalainen tai paremmin millaisesta kulttuuritaustasta Ap olet tai äitisi on mutta voin ihan oikeasti kuvitella, että tällaisiakin äidin opetuksia osalla meistä saattaa olla vielä mielessä. Maailmalla olem oppinut, että on kulttuureja, joissa miehenä minun ja kenen hyvänsä muun on ymmärrettävä miehen, että jos haluamme säilyttää ns. kasvomme tai jos haluamme treffiseuralaisestamme jotain muutakin kuin hetken viettää (syöden) yhdessä, niin meidän on parempi tiedosta se, että on meidän roolimme maksaa molempien ateriat. - ja jätettävä murinat tasa-arvosta (tms) tällä kohtaa vatsamme pohjalle. Tämä tarjoaminen on ehdottomasti muistettava aina silloin kun itse olemme treffikutsun esittäneet. Mutta myös silloin kun nainen on ollut se, joka on kutsun esittänyt. - Toki inttämistä on vältettävä. Jos nainen haluaa itse maksaa omansa niin sitten kysytään taitoa osata kiittä häntä kauniisti.
Sinkkumies
Hups. Tarkennus Jos siis nainen haluaa maksaa sekä omansa että sinun (miehen) ateriat niin kysytään taitoa kiittää. - Mutta toki myös silloin kun nainen ilmaisee. että hän haluaisi maksaa omansa....
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No todellakin maksaa :D minulle on kynnyskysymys just se että mies osoittaa herrasmiesmäisyytensä tarjoamalla treffeillä. Satuin onneksi löytää samat arvot jakavan unelmieni miehen,jolle on kunnia asia maksaa ravintolassa ym. Näin toimittu reilut 20v ja kumpikin tyytyväisiä.
Sinä hoidit kodin ja lapset etkä käynyt töissä?
Kyllä pääosin näin,siis päävastuu kodista ja lapsista minulla. Toki teen myös osani yhteisessä yrityksessämmekin,mutta huomattavasti pienemmällä panoksella kuin puolisoni. Melko perinteiset arvot ja roolit meillä kaikessa,toimii hyvin ja onni kukoistaa.
Vierailija kirjoitti:
Taasko tämä keskustelu?
Lauantai-ilta. Palstan miehet yrittävät vakuutella itselleen, että eivät olisi naista halunneetkaan. Mutta odotapa huomista, kun on sunnuntai ja viimeinenkin toivo seuran löytymisestä (tänäKÄÄN viikonloppuna) on mennyt...
Kyllä minun isäni suuttui, vuonna, huom! 1983 kun olin itse lukiossa ja seurustelin töissä käyvän, itseäni vain 7 vuotta vanhemman insinöörin kanssa. Seurustelukumppani pyysi leffaan ja teki selväksi, että lippu maksaa sen ja sen verran. Menin isältä kysymään saanko leffalipun hinnan että treffikaverin kanssa leffaan.
Isä oli vanhanaikainen, antoi kyllä rahan, mutta oli sitä mieltä että jos mies pyytää elokuviin naista myös maksaa lipun.
Mun äiti opetti että naiset ei suunnittele ydinvoimaloita. Uhmasin sitä ja yritin opiskella mutta jätin kesken :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taasko tämä keskustelu?
Lauantai-ilta. Palstan miehet yrittävät vakuutella itselleen, että eivät olisi naista halunneetkaan. Mutta odotapa huomista, kun on sunnuntai ja viimeinenkin toivo seuran löytymisestä (tänäKÄÄN viikonloppuna) on mennyt...
Ärsytä vaan vielä lisää....
Tuo on hyvä tapa testata naista, kun laittaa naisen maksamaan oman osuutensa. Paskat naiset ei halua toisille treffeille.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minun isäni suuttui, vuonna, huom! 1983 kun olin itse lukiossa ja seurustelin töissä käyvän, itseäni vain 7 vuotta vanhemman insinöörin kanssa. Seurustelukumppani pyysi leffaan ja teki selväksi, että lippu maksaa sen ja sen verran. Menin isältä kysymään saanko leffalipun hinnan että treffikaverin kanssa leffaan.
Isä oli vanhanaikainen, antoi kyllä rahan, mutta oli sitä mieltä että jos mies pyytää elokuviin naista myös maksaa lipun.
Isäsi suuttui siitä, että ei ollut rakastanut tytärtään niin paljon, jotta tyttärelle ei pazka jätkä kelpaa aikuisena.
Mullakin on ajatus, että mies maksaa, jos pyytää treffeille. Jos ei maksa, se on ei jatkoon. Pihien ja köyhien kanssa on raskasta seurustella. Jos pyydän itse, voin maksaa hänellekin.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on hyvä tapa testata naista, kun laittaa naisen maksamaan oman osuutensa. Paskat naiset ei halua toisille treffeille.
Eikä kyllä muutkaan naiset. Todella hyvä että tuollaisilla älyttömyyksillä paljastatte heti ensitreffeillä että yhteistä tulevaisuutta ole tulossa.
Reilupeli kirjoitti:
Mullakin on ajatus, että mies maksaa, jos pyytää treffeille. Jos ei maksa, se on ei jatkoon. Pihien ja köyhien kanssa on raskasta seurustella. Jos pyydän itse, voin maksaa hänellekin.
Tuosta on se seuraus, että miehet eivät pyydä naisia muuta kuin ilmaistreffeille kotiin tai kävelylle.
Vierailija kirjoitti:
Minulla vanhat herrasmiestavat eli kyllä, maksan myös aina kaikki treffeillä. Eipä ole naisia silti suhteet kiinnostaneet tällaisen herrasmiehen kanssa. Pitäisi kai olla jotain limaisia juttuja ja alkaa kourimaan heti, että olisi sitä "kipinää".
Bulgarian Tinder. Vihreätä valoa näyttävälle deitille ehdota tapaamista x ravintolassa y aikaan. Treffien sujuessa pyydä viettämään loppuloma väh. 4 tähden kylpylässä.
Herrasmies maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taasko tämä keskustelu?
Ärsytä vaan vielä lisää....
Niin mitä sitten tapahtuu? Luuletko, että aion viettää iltani täällä? Päivällinen on valmis 10 minuutin kuluttua, ryhdymme syömään ja ehkä katsomme jonkin leffan.
Vierailija kirjoitti:
Reilupeli kirjoitti:
Tuosta on se seuraus, että miehet eivät pyydä naisia muuta kuin ilmaistreffeille kotiin tai kävelylle.
Olisiko se iso menetys? - Jos joku mies on pihi ja tahditon, ettei edes tarjoudu maksamaan ja haluaisi siitä huolimatta viedä treffiseuralaisensa syömään niin ehkä on parempikin molemmille, että tällainen pihiys käy heti ilmi. Kyse ei ole minusta tässä kohtaa tasa-arvosta vaan huomaavaisuudesta. Myös muita tapoja viettää treffit onneksi on. - Ja jos nämä treffit tapahtuu kahden tulorajoitteisen kuten opiskelijan välillä niin tällöin voidaan mielestäni sopia etukäteen, toistan etukäteen sopia, etä kumpainenkin maksaa omansa.
Sinkkumies
Enoni piti kotirouvaa. Lähti aikaisin aamulla töihin. Vaimo huolehti kodista ja aamuksi puhtaat vaatteet, aamupalan, eväät. Kuukauden välein kävi kampaajalla. Meikit marketista joskus katalogeista. Jotkut "elättäjät" väittää hyvän vaimon syövän kiviä. Eipä muuten syö.
Saat vaimona päättää salonki reissuista. Vastineeksi huolehdit miehestä. Drinkkejä ei välttämättä tarvi osata. Ainakaan eno ei vaatinu.
Harkitse kumminkin tarkkaan jaksatko omistautua pelkkänä rouvana olemiseen useiksi vuosikymmeniksi.
En tiedä minkö maalainen tai paremmin millaisesta kulttuuritaustasta Ap olet tai äitisi on mutta voin ihan oikeasti kuvitella, että tällaisiakin äidin opetuksia osalla meistä saattaa olla vielä mielessä. Maailmalla olem oppinut, että on kulttuureja, joissa miehenä minun ja kenen hyvänsä muun on ymmärrettävä miehen, että jos haluamme säilyttää ns. kasvomme tai jos haluamme treffiseuralaisestamme jotain muutakin kuin hetken viettää (syöden) yhdessä, niin meidän on parempi tiedosta se, että on meidän roolimme maksaa molempien ateriat. - ja jätettävä murinat tasa-arvosta (tms) tällä kohtaa vatsamme pohjalle. Tämä tarjoaminen on ehdottomasti muistettava aina silloin kun itse olemme treffikutsun esittäneet. Mutta myös silloin kun nainen on ollut se, joka on kutsun esittänyt. - Toki inttämistä on vältettävä. Jos nainen haluaa itse maksaa omansa niin sitten kysytään taitoa osata kiittä häntä kauniisti.
Sinkkumies