Äitini opetti aina, että mies maksaa treffeillä
Mutta ei kyllä toimi nykyään. Harva edes tarjoutuu maksamaan kahvilassa.
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No todellakin maksaa :D minulle on kynnyskysymys just se että mies osoittaa herrasmiesmäisyytensä tarjoamalla treffeillä. Satuin onneksi löytää samat arvot jakavan unelmieni miehen,jolle on kunnia asia maksaa ravintolassa ym. Näin toimittu reilut 20v ja kumpikin tyytyväisiä.
Sinä hoidit kodin ja lapset etkä käynyt töissä?
Olen eri. Ei, kävin töissä ja mies hoiteli enemmän lapsia (4) kuin minä, kävi myös töissä. Mutta maksoi aina kuten herrasmiehen kuuluukiin.Nykypolvissa ei ole enää kuin harvoin herrasmiehiä. N72
Herrasmies on mennyttä aikaa, positiiviselta kuulostava sana joka tosiasiassa tarkoittaa vain sitä, että mies ja nainen molemmat asettavat naisen miehen edelle, ei tasavertaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Miekenkiinnosta: minkä ikäinen äitisi on? Itse olen 58v ja läpi elämäni mennyt sillä periaatteella, että itse maksan kuluni treffeillä.
50. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitis on miesvihaaja.
Meinasitko iskeä itä-eurooppalaisen neitokaisen näinkin hurmaavalla kommentilla?
Faktat faktoina. Ei ole mitään tarvetta iskeä itä-eurooppalaista naista. Vaikka olisinkin sinkku, en kelpuuttaisi miesvihamielistä naista, oli mistäpäin maailmaa hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minun isäni suuttui, vuonna, huom! 1983 kun olin itse lukiossa ja seurustelin töissä käyvän, itseäni vain 7 vuotta vanhemman insinöörin kanssa. Seurustelukumppani pyysi leffaan ja teki selväksi, että lippu maksaa sen ja sen verran. Menin isältä kysymään saanko leffalipun hinnan että treffikaverin kanssa leffaan.
Isä oli vanhanaikainen, antoi kyllä rahan, mutta oli sitä mieltä että jos mies pyytää elokuviin naista myös maksaa lipun.
Isäsi suuttui siitä, että ei ollut rakastanut tytärtään niin paljon, jotta tyttärelle ei pazka jätkä kelpaa aikuisena.
Herätti ajatuksia edesmenneestä isästäni. Kiitos näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No todellakin maksaa :D minulle on kynnyskysymys just se että mies osoittaa herrasmiesmäisyytensä tarjoamalla treffeillä. Satuin onneksi löytää samat arvot jakavan unelmieni miehen,jolle on kunnia asia maksaa ravintolassa ym. Näin toimittu reilut 20v ja kumpikin tyytyväisiä.
Olen eri. Ei, kävin töissä ja mies hoiteli enemmän lapsia (4) kuin minä, kävi myös töissä. Mutta maksoi aina kuten herrasmiehen kuuluukiin.Nykypolvissa ei ole enää kuin harvoin herrasmiehiä. N72
Herrasmies on mennyttä aikaa, positiiviselta kuulostava sana joka tosiasiassa tarkoittaa vain sitä, että mies ja nainen molemmat asettavat naisen miehen edelle, ei tasavertaiseksi.
Okei. Olsiko parempi sitten vaikka huomaavaisista miehitä/ naisista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tilaa mitään jos treffit on pakko järjestää kahvilassa. Nainen saa itse tilata itselleen jotain jos haluaa.
Ai ja sinä maksat? Jos et, olet nuuka ja pihi.
Alan manailee, että vitsi täällä on kallista ja sanon naiselle tilaa vain itsellesi jotain jos haluat ja sanon, että säästän rahaa enkä tilaa mitään.
Siinäpä todella mukavaa ja seurallista keskustelua, olen ihan äimänkäkenä noin älykkäästä keskustelusta.
Pidän kahvilassa käyntiä järjettömänä rahan käyttönä. Sitten vielä pitäisi maksaa jonkun toisenkin kahvit. Ei kiitos, käytän ne säästyneet rahat johonkin järkevämpään kuten alkoholiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tilaa mitään jos treffit on pakko järjestää kahvilassa. Nainen saa itse tilata itselleen jotain jos haluaa.
Alan manailee, että vitsi täällä on kallista ja sanon naiselle tilaa vain itsellesi jotain jos haluat ja sanon, että säästän rahaa enkä tilaa mitään.
Siinäpä todella mukavaa ja seurallista keskustelua, olen ihan äimänkäkenä noin älykkäästä keskustelusta.
Pidän kahvilassa käyntiä järjettömänä rahan käyttönä. Sitten vielä pitäisi maksaa jonkun toisenkin kahvit. Ei kiitos, käytän ne säästyneet rahat johonkin järkevämpään kuten alkoholiin.
Minä pitäisin mahdottomana olla parisuhteessa ihmisen kanssa, joka ei halua käydä kahviloissa ja ravintoloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pitäisin mahdottomana olla parisuhteessa ihmisen kanssa, joka ei halua käydä kahviloissa ja ravintoloissa.
Naiset, jotka haluavat käydä vain kahviloissa jauhaa contaa, ovat seksuaalisesti estyneitä. Tosinaiset haluavat viettää aikaa mieluummin makuukammarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin. - Mutta sekin, että pitäisit alkoholia järkevämpänä kertoisi kylliksi paljon, että emme olisi toisillimme tarkoitetut. Ja ei en ole absolutisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin. - Mutta sekin, että pitäisit alkoholia järkevämpänä kertoisi kylliksi paljon, että emme olisi toisillimme tarkoitetut. Ja ei en ole absolutisti.
Onko sinulla kahvilafetissi?
Jos lähdemme matkalle autolla, niin menemme minun autollani, koska miehellä on vain firman paku.
Sopimukseen kuuluu että bensarahat suoritetaan matkan aikana tarjomalla sopivin väliajoin joko pullakahvit abcllä tai lämmin ruoka.
Hienoa vain valita haluamansa leivos ja sanoa kassalla että viimeinen maksaa..
Mä olen 19kk aikana käynyt Tinder-treffeillä 21 eri miehen kanssa ja oman kokemukseni mukaan on todella harvinaista, että mies tarjoutuisi maksamaan molempien loppulaskun. Olen siis noista 21 ensi treffeistä 3 kertaa käynyt kahvilassa ja loput illallisella ravintolassa. Vain yksi deittimies tarjoutui maksamaan minun laskuni (30€), mutta en antanut, kun en ollut kiinnostunut tapaamaan uudelleen. Sitten kerran pyysin tarjoilijaa tuomaan erilliset laskut johon mies kuitenkin sanoi, että tuo vaan yksi lasku. Sen arvo oli 75€ ja hän maksoi siitä 50€ setelin, jolloin minulle tuli maksettavaa 25€.
Ja suurin osa näistä minun treffiseuralaisistani ovat olleet minua huomattavasti suurituloisempia, kun itse olen siis päivätyötä tekevä sairaanhoitaja.
Sitten kerran kävin treffeillä diplomi-insinööri miehen kanssa ala carte ravintolassa, jossa lasku kuitenkin maksettiin kassalle. Mentiin deitin kanssa yhtä aikaa kassalle, jolloin tarjoilija kysyi, että maksetaanko samasta vai erikseen, jolloin mies katsoi minuun päin sen näköisenä, että maksanko minä molempien laskut vai maksettaanko erikseen. Tähän vastasin heti, että maksetaan erikseen. Siis se DI-mies olisi maksattanut minulla hänen ruokansa, vaikka varmaan tienaa nettona tonnin enemmän kuin minä!
Toki voi olla, että deittini eivät ole halunneet tarjota minulle, koska he eivät ole olleet kiinnostuneita jatkamaan tutustumista. Olenkin suurimmalta osalta saanut pakit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on turha parkua ettei herrasmiehiä ole. Kunnioitus on ansaittava ja on osattava vaatia arvoistaan kohtelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvän etiikan mukaan se maksaa, joka pyytää treffeille, mutta kannattaa oletuksen vuoksi olettaa, että itse maksaa oman ruokansa.
Eiköhän nykyään yhdessä päätetä, että lähdetään treffeille ja yhdessä myös maksetaan kulut.
Olette tylsä sukupolvi. Ei mitään hohdokasta kun rahasta kiistellään ja puhutaan koko ajan vain rahasta.
No jatka sinä vaan maksamista sitten.
En ole mies. Jos mies pyytää treffeille saa myös maksaa. Jos kutsun kotiini teen maanperusteellisen hyvät ruoat pitkän kaavan mukaan mukavalle miehelle.
Ainoa ero vain siinä, että kotona tehty maksaa murto-osan ulkonasyödystä Ei taida moni nainen lähteä miehen luokse treffeille, jos mies sanoisi laittavansa kaffet tippuu
Äitisi aikaan varmaan näin olikin. Mutta ei ole enää.
Christiiina kirjoitti:
Mä olen 19kk aikana käynyt Tinder-treffeillä 21 eri miehen kanssa ja oman kokemukseni mukaan on todella harvinaista, että mies tarjoutuisi maksamaan molempien loppulaskun. Olen siis noista 21 ensi treffeistä 3 kertaa käynyt kahvilassa ja loput illallisella ravintolassa. Vain yksi deittimies tarjoutui maksamaan minun laskuni (30€), mutta en antanut, kun en ollut kiinnostunut tapaamaan uudelleen. Sitten kerran pyysin tarjoilijaa tuomaan erilliset laskut johon mies kuitenkin sanoi, että tuo vaan yksi lasku. Sen arvo oli 75€ ja hän maksoi siitä 50€ setelin, jolloin minulle tuli maksettavaa 25€.
Ja suurin osa näistä minun treffiseuralaisistani ovat olleet minua huomattavasti suurituloisempia, kun itse olen siis päivätyötä tekevä sairaanhoitaja.
Sitten kerran kävin treffeillä diplomi-insinööri miehen kanssa ala carte ravintolassa, jossa lasku kuitenkin maksettiin kassalle. Mentiin deitin kanssa yhtä aikaa kassalle, jolloin tarjoilija kysyi, että maksetaanko samasta vai erikseen, jolloin mies katsoi minuun päin sen näköisenä, että maksanko minä molempien laskut vai maksettaanko erikseen. Tähän vastasin heti, että maksetaan erikseen. Siis se DI-mies olisi maksattanut minulla hänen ruokansa, vaikka varmaan tienaa nettona tonnin enemmän kuin minä!
Toki voi olla, että deittini eivät ole halunneet tarjota minulle, koska he eivät ole olleet kiinnostuneita jatkamaan tutustumista. Olenkin suurimmalta osalta saanut pakit.
Mistä tiedät, paljonko kuka tienaa ja millainen taloudellinen tilanne, vai kysytkö ennen treffeille lähtöä heidän tulonsa ja varallisuutensa velkoineen?
En ikinä seurusteli miehen kanssa joka ei maksa kahvilassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei enää nykyään kannata luottaa siihen että mies maksaa. Herrasmiestavat on heitetty romukoppaan ja jäljellä on vain valittavia miesoletettuja.
Herrasmiestavat eivät oikeen kestäneet feminismiä.
Meinasitko iskeä itä-eurooppalaisen neitokaisen näinkin hurmaavalla kommentilla?