Miten joillakin mies määrää niin paljon perheessä?
Tosi paljon kuulee ystäväperheistä että mies määrää ettei esim voi ottaa lemmikiksi koiraa tai lapsille hamsteria. Vaikka on 100% varmaa ettei mies noita eläimiä ikinä edes hoitaisi vaan perheen äiti yhdessä lasten kanssa tietää kyllä olevansa vastuussa. Miehet määräilee myös lomanvietosta hyvin yleisesti. Miehet käyttävät perheen rahoja tosi hövelisti esim uuteen grilliin ja kaikkiin turhiin vekottimiin, ja sitten kuitenkin jaksavat märistä kun lapselle pitää ostaa vaikka uudet kengät kun edelliset ei mahdu enää jalkaan. En kyllä jaksaisi päivääkään tuollaista rajoittavaa miestä, onneksi omani ei ole.
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Äijä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä taas ihmettelen tätä ketjua ja näitä kommentteja. Olen itse yhtälailla niin voimakastahtoinen kuin lempeäkin mies ja näytän noita puolia itsestäni tilanteen mukaan. Kiusallani en ketään alista, mutta puolustan itseäni ja läheisiäni jos minua tai meitä yritetään kyykyttää.
Niin miksi haukutte täällä noita käskyttäviä miehiä? Siksi ihmettelen kun sitä naiset tuntuvat haluavan. Aina kun olen tehnyt naisille selväksi, että minä tässä määrään, niin tykkäävät kovin. Sitten jos olen hyvinkin mukava ja kunnioittava niin kokevat että olen persoonaton eivätkä tykkää.
Naiset haluaa kapinoida eivätkä tiedä mitä haluavat. Mutta miehisen miehen edessä asettuvat kuten olet huomannut. Täällä eivät ikinä sitä suostu tosin myöntämään.
Joo kyl Pera homma on sillai et akalle pitää näyttää kaapin paikka niin tamma asettuu ja tottelee.
Hehheh, hyvä vitsi.
Nainen on aina pomo. Jos ei ole, niin kyseessä on heikko nainen jonka kannattaa parantaa itsetuntoa. Joku voi puhjeta naisena kukkaan vasta vähän varttuneemmalla iällä, mutta kyllä yleensä suominainen sen oman äänensä jossain vaiheessa löytää. Siksipä jotkut miehet ovatkin ulkkiksen kanssa kun pelkäävät suomimammaa lol.
Samaset mammat kuolaa USA:n punaniskoja.Kovasuinen mamma oisi äkkiä tulossa paluulennolla Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies ei saisi päättää tienaamistaan rahoista?
Vähänpä sinä elämästä ja parisuhteesta tiedät, jos luulet rahat olevan ainoa asia, josta päätetään jotain.
On kyllä ihmeellistä, miten miehet ovat saaneet markkinoitua asian niin että molemmat sukupuolet muka komentelevat. Kyllä ne kukkoilemaan pyrkivät ovat järjestään miehiä. Joskus määräillään, joskus heittäydytään tyhmäksi ja avuttomaksi, joskus käytetään taloudellista väkivaltaa, miehet etsivät itseään heikompaa kumppania... Jokainen mies pyrkii laumanjohtajaksi, kuka enemmän ja kuka vähemmän. Naiset pitävät puolensa, kuka enemmän ja kuka vähemmän. Mutta jokaista taistelua ei voi voittaa, kun vastapuoli jaksaa pyrkiä niskan päälle vuosikymmenestä toiseen.
Kyllähän se on niin, että koiraa ei hankita, jos jompikumpi perheen aikuisista sitä vastustaa, mankui lapset sitten kuinka paljon vain. Tai ainakin pitäisi olla noin jokaisessa tasa-arvoisessa parisuhteessa. Ei se olemitään määräämistä. Määräämistä olisi, jos toinen hankkisi koiran, vaikka toinen vastustaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se on niin, että koiraa ei hankita, jos jompikumpi perheen aikuisista sitä vastustaa, mankui lapset sitten kuinka paljon vain. Tai ainakin pitäisi olla noin jokaisessa tasa-arvoisessa parisuhteessa. Ei se olemitään määräämistä. Määräämistä olisi, jos toinen hankkisi koiran, vaikka toinen vastustaa.
Aivan, kuten ketjun esimerkki perheessä jossa koira hommattiin koska nainen niin halusi. Ylipäätään nykyään miehet on niin tossun alla että nainen parisuhteessa määrää suurimmassa osassa suhteita. Kokoajan pahemmaksi menee ja naisten pahoinvointi kasvaa mutta ovat niin tyhmiä että eivät ymmärrä parastaan. Eipä se multa pois ole, mielellään nauran täällä naisten tuskalle.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä. Olen tuota kyllä monesti ihmetellyt. Olen myös huomannut kuinka jotkut miehet manipuloi vaimonsa tekemään ihan käsittämättömiä myönnytyksiä sen lisäksi että tämä miestyyppi myös teettää vaimolla uskomattoman määrään työtä. Siis sellaista mistä koko perhe hyötyy. Jätin yhden pitkäaikaisen ystävän juurikin lähinnä sen takia etten kestänyt enää katsoa sitä meininkiä mitä hänellä miehensä kanssa oli. Mies oli inhottava myös lapsille.
Kerro mitä myönnytyksiä ja töitä. Yhdeltä jo kysyinkin vähän vastaavaa ja hyvin hiljaista on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Äijä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä taas ihmettelen tätä ketjua ja näitä kommentteja. Olen itse yhtälailla niin voimakastahtoinen kuin lempeäkin mies ja näytän noita puolia itsestäni tilanteen mukaan. Kiusallani en ketään alista, mutta puolustan itseäni ja läheisiäni jos minua tai meitä yritetään kyykyttää.
Niin miksi haukutte täällä noita käskyttäviä miehiä? Siksi ihmettelen kun sitä naiset tuntuvat haluavan. Aina kun olen tehnyt naisille selväksi, että minä tässä määrään, niin tykkäävät kovin. Sitten jos olen hyvinkin mukava ja kunnioittava niin kokevat että olen persoonaton eivätkä tykkää.
Naiset haluaa kapinoida eivätkä tiedä mitä haluavat. Mutta miehisen miehen edessä asettuvat kuten olet huomannut. Täällä eivät ikinä sitä suostu tosin myöntämään.
Joo kyl Pera homma on sillai et akalle pitää näyttää kaapin paikka niin tamma asettuu ja tottelee.
Hehheh, hyvä vitsi.
Nainen on aina pomo. Jos ei ole, niin kyseessä on heikko nainen jonka kannattaa parantaa itsetuntoa. Joku voi puhjeta naisena kukkaan vasta vähän varttuneemmalla iällä, mutta kyllä yleensä suominainen sen oman äänensä jossain vaiheessa löytää. Siksipä jotkut miehet ovatkin ulkkiksen kanssa kun pelkäävät suomimammaa lol.
Ei kukaan pelkää suomimammaa, miks pelkäsi? Mikä kuvittelet olevasi lol
Eikö joku koiran hankinta ole niin iso asia, että ei sellaista kannata hankkia, jos ei perheen molemmat aikuiset sitä halua. Ei se isä voi elää elämäänsä kuitenkaan täysin irrallaankaan siitä koirasta. Koira vie paljon aikaa, rahaa ja vaatii huomiota, lenkittämistä. Pienemmät asiat on niitä, joissa voi pitää päänsä, vaikka toinen olisi niitä vastaan.
Meillä mies on alkanut muuttua enemmän ja enemmän määräileväksi. Komentaa keittämään kahvia, laittamaan ruokaa, viemään koiran ulos, ruokkimaan koiran, pesemään pyykkiä... minä en saa sanoa mitään. Myös määrää saanko esimerkiksi juoda alkoholia. No tietenkään en saa. Koko ajan ilkeämmäksi ja inhottavammaksi muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä. Olen tuota kyllä monesti ihmetellyt. Olen myös huomannut kuinka jotkut miehet manipuloi vaimonsa tekemään ihan käsittämättömiä myönnytyksiä sen lisäksi että tämä miestyyppi myös teettää vaimolla uskomattoman määrään työtä. Siis sellaista mistä koko perhe hyötyy. Jätin yhden pitkäaikaisen ystävän juurikin lähinnä sen takia etten kestänyt enää katsoa sitä meininkiä mitä hänellä miehensä kanssa oli. Mies oli inhottava myös lapsille.
Kerro mitä myönnytyksiä ja töitä. Yhdeltä jo kysyinkin vähän vastaavaa ja hyvin hiljaista on ollut.
Käytä mielikuvistusta. Ei ollut mitään yhtä piirrettä vaan useita puutteita luonteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äijä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hehheh, hyvä vitsi.
Ei kukaan pelkää suomimammaa, miks pelkäsi? Mikä kuvittelet olevasi lol
No lol vaan sullekin. Tuo oli vähän huumorilla kirjoitettu. Etkö tajunnut?
Mutta kyllä se on totta että joitain mammoja pelätään. En pidä sitä mitenkään hyvänä juttuja. Se vain on niin.
Jos ihminen ei saa hyväksyntää ja arvostusta, alkaa sen vaatiminen tavalla tai toisella jossain vaiheessa.
Tämä on sinänsä inhimillistä ja yhteiskunta on epäonnistunut jos suomalainen mies ei voi hyvin. Se ei riitä että joku pieni osa voi hyvin, vaan se hyvä elämä kuuluisi oikeasti kaikille.
Enpä muista, että olisin ainakaan ystäväpiirissäni koskaan moiseen törmännyt. Enemmänkin ne miehet kiikuttavat perässä vaimon käsilaukkua, minne tämä käskee, noin kuvainnollisesti ja kärjistettynä. Omassa ystäväpiirissä tämä on ihan hyväntahtoinen vitsi silloinkin kun ollaan porukalla oltu jotain häärämässä ja vaimot päättää mitä tehdään ja miehet seisovat rivissä vastaanottamassa käskyjä "kyllä rouva, miten haluatte rouva".
Mutta toisaalta, vaikka omasta mielestäni nykyajan trendi on enemmänkin se, että vaimo määrää kaapin paikan, mies osaa kuitenkin vetää rajat niihin kynnyskysymyksiin, kuten sen hamsterin hankintaan.
monist asioista voidaan tietysti neuvotella mutta sitten jos nainen antaakin periksi tinkien sovituista niin mitäs sitten? hommahan kusee. ja silloin määrää nainen.miehen suht isompi päättämisvalta on monille naisille turva ja he viihtyvät mies-vetoisessa suhteessa. näin olen kuullut.
Ei naiselle tarvi mitään näyttää kun mies on naisen mielestä arvostuksen arvoinen.