Miten joillakin mies määrää niin paljon perheessä?
Tosi paljon kuulee ystäväperheistä että mies määrää ettei esim voi ottaa lemmikiksi koiraa tai lapsille hamsteria. Vaikka on 100% varmaa ettei mies noita eläimiä ikinä edes hoitaisi vaan perheen äiti yhdessä lasten kanssa tietää kyllä olevansa vastuussa. Miehet määräilee myös lomanvietosta hyvin yleisesti. Miehet käyttävät perheen rahoja tosi hövelisti esim uuteen grilliin ja kaikkiin turhiin vekottimiin, ja sitten kuitenkin jaksavat märistä kun lapselle pitää ostaa vaikka uudet kengät kun edelliset ei mahdu enää jalkaan. En kyllä jaksaisi päivääkään tuollaista rajoittavaa miestä, onneksi omani ei ole.
Kommentit (116)
Sen takia juuri, erilliset rahat on hyvä asia. Yhteiset rahat huushollin talouteen ja lapsiin ja sitten molemmilla omat rahat, joilla voi sitten ostella omin luvin ja rahoin niitä grillejä ja autoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas turhaa vastakkainasettelua. Mielestäni on vain hyvä, että asioista päätetään yhdessä. Jos se näyttää siltä, että mies määrää niin voivoi.
Itsehän olen allerginen näille naisille jotka kutsuvat itseään "voimakkaiksi" ja "itsenäisiksi". Eivät he ole, vaan päällepäsmäreitä jotka eivät kuuntele ketään muita kuin itseään.
Tajuatko miten koominen kommenttisi on?
Ei se ole koominen.
Jos esimerkiksi perheen tilanne on sellainen ettei lemmikkiä ole järkevää ottaa, niin silloin jonkun on se sanottava vaikka lapset kuinka haluaisivat. Ei nainen voi mennä omin päin tekemään tuollaisia merkittävästi perheen elämään vaikuttavia päätöksia.
Toisekseen eräs eksä oli sellainen ettei suostunut ottamaan fiksuja neuvoja korviinsa vaan aina piti itse päättää. Siinähän sitten opittiin perheenä yhdessä monta asiaa kantapään kautta. Siinä olisi monesti säästetty iso summa rahaa tai paljon vaivaa jos oli vaan suostunut kuuntelemaan kokeneemman neuvoja.
Vierailija kirjoitti:
Perussuomalaisena naisena olen sitä mieltä että päätöksenteko on helpompaa miehelle. Niin meillä isäntäkin sanoo.
Ei mennyt tämä provovastaus läpi punavihertutkasta, sori!
jita kirjoitti:
Taitaa löytyä määräämismeininkiä molemmista sukupuolista. Uskon, että teistäkin moni on kuullut sanonnan "täytyy kysyä hallitukselta lupa" ts. vaimolta.
Toi nyt on vitsi, jolla yritetään sluibata hommista pois.
Nykyajan ongelma on päinvastoin se, että ei ole tarpeeksi miehiä, jotka on selkeästi perheenpäitä. Sellaisia miehiä naisetkin oikeasti haluaa, luontaista johtajuutta uhkuvia miehiä, joihin voi nojata kuin kallioon.
Tää on niin totta, tosi monella on samaa vikaa. Mun hyvä kaveri aina suunnittelee menojaan siten, että hän voi nähdä kavereita kun mies poikaporukalla esim. mökillä. Muutoin hän lilluu sellaisessa tilassa, että mies määrää mitä vkl tehdään. Ja hyvä esimerkki tästä on se, että perheen kesken sovittu mökkivkl voidaan perua ihan miehen päähänpistojen mukaan. Ja paljon muutakin.
Joskus ihmetyttää vaikka yritän ymmärtää.
Yksi sana VALTA. Sitä se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas turhaa vastakkainasettelua. Mielestäni on vain hyvä, että asioista päätetään yhdessä. Jos se näyttää siltä, että mies määrää niin voivoi.
Itsehän olen allerginen näille naisille jotka kutsuvat itseään "voimakkaiksi" ja "itsenäisiksi". Eivät he ole, vaan päällepäsmäreitä jotka eivät kuuntele ketään muita kuin itseään.
Ei se ole koominen.
Jos esimerkiksi perheen tilanne on sellainen ettei lemmikkiä ole järkevää ottaa, niin silloin jonkun on se sanottava vaikka lapset kuinka haluaisivat. Ei nainen voi mennä omin päin tekemään tuollaisia merkittävästi perheen elämään vaikuttavia päätöksia.
Toisekseen eräs eksä oli sellainen ettei suostunut ottamaan fiksuja neuvoja korviinsa vaan aina piti itse päättää. Siinähän sitten opittiin perheenä yhdessä monta asiaa kantapään kautta. Siinä olisi monesti säästetty iso summa rahaa tai paljon vaivaa jos oli vaan suostunut kuuntelemaan kokeneemman neuvoja.
Koomista oli se että näet miehen komentelun kritisoimisen vastakkainasetteluna, komentelevaa naista haukut estoitta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono itsetuntoiset naiset ajautuvat usein yhteen kontrolloivien miesten kanssa. Valitettavasti näin. Normaali itsetunnolla varustettu nainen ei tuommoiseen todellakaan suostu vaan etsii tasapuolisen kumppanin.
Eivät "ajaudu" vaan komentelevat miehet etsivät tarkoituksella tuollaisia naisia hallittavakseen. Törmäsin pari kertaa deittaillessa miehiin, jotka alkoivat röyhkeästi käskyttää melkein heti. He tekivät karsintaa: jos nainen sietää käskyttämistä heti alussa, naisessa on potentiaalia. En läpäissyt testiä.
Kertoisitko esimerkkejä miten vasta tapaamasi miehet alkoivat käskyttää? En kyllä usko apn tarinassa sitä että miehet valittavat jos pitää ostaa lapsille uudet kengät kun vanhat ei mahdu jalkaan. Ehkä mies on yhdellä lauseella hämmästellyt jalkojen nopeaa kasvua ja naiset aina liioittelevat niin tulkitsevat sen valitukseksi. Tämän olen huomannut kymmeniä vuosia niin työpaikalla kuin kotonakin.
Näissä perheissä kun on tuollaista niin mies ei halua jakaa enempää huomiota. Se hankkiutuisi eroon lapsistakin jos saisi täyden huomion keskitettyä itseensä. Eli mies pelkää että se aika on pois hänen palvomisestaan ja eduistaan.
Vierailija kirjoitti:
Tää on niin totta, tosi monella on samaa vikaa. Mun hyvä kaveri aina suunnittelee menojaan siten, että hän voi nähdä kavereita kun mies poikaporukalla esim. mökillä. Muutoin hän lilluu sellaisessa tilassa, että mies määrää mitä vkl tehdään. Ja hyvä esimerkki tästä on se, että perheen kesken sovittu mökkivkl voidaan perua ihan miehen päähänpistojen mukaan. Ja paljon muutakin.
Joskus ihmetyttää vaikka yritän ymmärtää.
Yksi sana VALTA. Sitä se on.
Mies on perheen pää ja tekee viimeisen päätöksen asioissa. Oma päätöksesi on oletko yksin vai nössön kanssa.
Yksi hölmöimmistä jutuista minkä olen kuullut oli sellainen, että "perheeen pää" kielsi hankkimasta talouteen kuivausrumpua, koska se on turha ja kuluttaa sähköä. Arvannette, että tämä mies ei osallistunut pyykkihuoltoon millään tavalla..
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan ongelma on päinvastoin se, että ei ole tarpeeksi miehiä, jotka on selkeästi perheenpäitä. Sellaisia miehiä naisetkin oikeasti haluaa, luontaista johtajuutta uhkuvia miehiä, joihin voi nojata kuin kallioon.
Ei Jeesus. Pitääkö jälleen vasaralla rikkoa Brianna Koon väsäämä kupla? Aavee naisten kuolaama syvän etelän punaniska on muutakin kuin tienaaja ja rustiikkiseen sisustukseen tyköistuva seksilelu.Muru murmeli.Siinä taloudessa mies päättää suurimmalti osin mitä tehdään.Väliajalla saat käydä joogassa postaamassa perhevlogiin hattaralta tuoksuvaa matskua.Muutoin jatketaan samalla tyylillä.Perheväkivalta? Konservatiivisissa yhteisöissä rouva nielee miehensä pahanolon.Rouvat miettii pätkäsyjen aikana oliko kakussa liikaa sokeria,kiiltikö pinnat tarpeeksi.
Ja hyvänen aika.Alkuaikoina teillä menee varmasti kaikki oikein mainiosti.Mainitsemaani väkivaltaa alkaa ilmetä vasta ajan mittaan.Ou, myöskään kotirouvien äkilliset katoamiset eivät sitten ole mitenkään ihmeellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole koominen.
Niin tässä nainen on hallitus joka esittelee erilaisia ehdotuksia, mutta mies on eduskunta joka lopulta päättää mitkä toteutetaan. Hyvin toimivaa....
Vierailija kirjoitti:
Miesten vain pitäisi tajuta semmoinen, että kun sen johtoaseman haluaa niin perheessä se tarkoittaa sitä, että silloin mies tulee aina viimeisenä aivan kaikessa. Se on vaimo ja lapset kun tulee ennen miestä. Nämä johtajaksi haluavat miehet luulee, että kaikki pyörii sitten heidän napansa ympärillä, mutta niin se ei ole. Siksi naiset on nytkin perheidensä johtajia koska he tulee viimeisenä, he vahtii että lauma pärjää ja kukaan ei jää pois kyydistä ja se näkymä on mahdollista vain jos olet koko lauman takana.
Paljon on perheitä missä mennään ihan päinvastoin. Miksi sellaisia on niin monta?
Ja lemmikistä hauska esimerkki naapurista. Rouva halusi väenväkisin uuden koiran. Lapset eikä mies halunneet, mutta suostuivat rouvan mieliksi. Nyt sitten aina huvittaa katsella, kun muut kuin tämä nainen ulkoiluttavat koiraa niin kypsyneen näköisenä kuin vain voi olla :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono itsetuntoiset naiset ajautuvat usein yhteen kontrolloivien miesten kanssa. Valitettavasti näin. Normaali itsetunnolla varustettu nainen ei tuommoiseen todellakaan suostu vaan etsii tasapuolisen kumppanin.
Eivät "ajaudu" vaan komentelevat miehet etsivät tarkoituksella tuollaisia naisia hallittavakseen. Törmäsin pari kertaa deittaillessa miehiin, jotka alkoivat röyhkeästi käskyttää melkein heti. He tekivät karsintaa: jos nainen sietää käskyttämistä heti alussa, naisessa on potentiaalia. En läpäissyt testiä.
Kertoisitko esimerkkejä miten vasta tapaamasi miehet alkoivat käskyttää? En kyllä usko apn tarinassa sitä että miehet valittavat jos pitää ostaa lapsille uudet kengät kun vanhat ei mahdu jalkaan. Ehkä mies on yhdellä lauseella hämmästellyt jalkojen nopeaa kasvua ja naiset aina liioittelevat niin tulkitsevat sen valitukseksi. Tämän olen huomannut kymmeniä vuosia niin työpaikalla kuin kotonakin.
Sinun ei tarvitse uskoa, että pystyn tulkitsemaan muiden käytöstä. Riittää kun minä itse tiedän pystyväni.
No, jokainen on varmaan puolisonsa valinnut, jos tykkää tuollaisesta, että toinen vie ja itse vikisee. Voi kai se olla toisinkin päin, että nainen pirttihirmuna sanelee kaiken.
Meillä keskustellaan läpi kaikki asiat ja tehdään isommat hankinnat yhdessä harkiten. Mukana päätöksenteossa voi olla myös teini-ikäiset lapset, jos ja kun asia heitäkin koskee, vaikka eivät rahallisesti osallistuisi hankintaan. Jotkut pienet ostokset kuten vaatteet tuskin tarvitsee "hyväksyttää" kenelläkään. Tällaisessa ei pitäisi koskaan olla kyse siitä, kuka tuo perheeseen rahaa eniten, vaan jokaisen mielipiteen kunnioitus muutenkin. Meillä nyt sattuu olemaan niin, että tulot ovat suunnilleen samat molemmilla aikuisilla, mutta ei siis vaikuta asiaan.
Mitä tulee lemmikin hankintaan, kyllä meilläkin käytiin siitä tarkat keskustelut ennenkuin koira hankittiin. Minusta tässä ei ole kyse mistään uuden grillin ostosta, vaan vastuun jaosta ja yhteisesti vuosien sitoutumisesta. Jos yksikin perheestä olisi ollut vastaan, ei koiraa olisi hankittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä näen paljon tätä ympärilläni. Pakko ihmetellä, mihin kaikkeen paskaan naiset suostuukin.
Et sitten ihmettele miesten tarvetta määräillä?
Itse kyllä ihmettelen, että miksi joku jaksaa katsella tuollaista. Osa tykkää määräillä, osa ei. Oli sitten mies tai nainen.
Mutta se on sitten oma valinta haluaako olla tuollaisen puolisona.
Et sitten ihmettele miesten tarvetta määräillä?