Nöyryyttävin hetki synnyttäessä
Oli kun ponnistuksen aikana tuli paskat. Synnärillä sanotaan ettei lasta ilman paskaa. Mutta nyt kun kätilö vilkaisi ovelle tullutta hoitsua. Pääsi paskat tippumaan lattialle asti. En tosin huomannut sitä itse vaan synnytyksessä mukana ollut mies kertoi myöhemmin🤭
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se oli se seuraava aamu, kun menin suihkuun ja kokovartalopeilistä katsoi runneltu kroppa: maha ei ollut vielä kutistunut, vaan sen kohdalla heilui tyhjä, kamelin kyttyrän muotoinen säkki , alapää valui verta ja reidet olivat lyijynraskaat menetetyn veren ja anemian vuoksi.
Kaikkeen te raukat suostutte.
Arvasin että tännekin löytää joku kitkerä vela tiensä märisemään.
Älähän mamma riehaannu, se oli sinun oma valintasi.
Minä en ole kenenkään mamma, mutta minulla on sen verran älyä ja myötätuntoa, etten väen väkisin tule tällaisiin ketjuihin rääpimään päätäni ja mainostamaan omia valintojani.
Minä luen innokkaana jokaisen viestin ja kiitän itseäni jokaisen kohdalla siitä, että en moiseen kurjuuteen suostunut :)
No, kuten sanotaan, hulluilla on halvat huvit, idiooteilla ilmaiset.
Ja etevillä edulliset! Kuten rahaa säästyy myös siinä, että lapsiin ei mene rahaa. Etevä ja edullinen elämäntapa siis kaikin puolin.
Jaa, mulla on sen verran rahaa, että on varaa jopa lapsiin. Ymmärrän toki, että kaikilla ei budjetti riitä.
Etkä oikeasti keksi rahoillesi mitään fiksumpaa käyttökohdetta? Sääliksi käy. -eri
Ei, omakotitalon, kesämökin, harrastusten ja lomamatkojen lisäksi en oikeastaan keksi, mihin muuhunkaan yhtä merkitykselliseen sitä rahoja vielä käyttäisi ellei ihaniin lapsiinsa. Olen kai sitten tosi mielikuvitukseton ihminen. Mut ei se mitään, onnellinen sentään.
Jos kerrot, että paskoit lapsen naamaan synnytyksessä, mutta olet kuitenkin tyytyväinen ratkaisuusi, niin miksi sinussa silti herää vihaa niitä veloja kohtaan, jotka nauravat katketakseen teidän itse paljastamillenne jutuille? Molemmat ovat onnellisia, joten mikä ongelma äideillä? Älkää kertoko jos ette kestä lukijoiden reaktioita. Joku säälii, joku yököttelee ja joku symppaa. Ihan perussettiä AV:llä. Otsikossa kysytään nöyryyttävintä hetkeä. Sitä ei ole pakko kertoa.
-eri
En kokenut mitään nöyryyttävää 3 synnytyksessäni. Kaikenlaisia muita tunteita kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se oli se seuraava aamu, kun menin suihkuun ja kokovartalopeilistä katsoi runneltu kroppa: maha ei ollut vielä kutistunut, vaan sen kohdalla heilui tyhjä, kamelin kyttyrän muotoinen säkki , alapää valui verta ja reidet olivat lyijynraskaat menetetyn veren ja anemian vuoksi.
Kaikkeen te raukat suostutte.
Arvasin että tännekin löytää joku kitkerä vela tiensä märisemään.
Älähän mamma riehaannu, se oli sinun oma valintasi.
Minä en ole kenenkään mamma, mutta minulla on sen verran älyä ja myötätuntoa, etten väen väkisin tule tällaisiin ketjuihin rääpimään päätäni ja mainostamaan omia valintojani.
Minä luen innokkaana jokaisen viestin ja kiitän itseäni jokaisen kohdalla siitä, että en moiseen kurjuuteen suostunut :)
Siinähän sitten luet ja tirskut, se suotakoon kun muuta sisältöä elämässäsi ei ole eikä tule koskaan olemaankaan.
On paljon ihanaa, värikästä, luovaa ja korkeatasoista sisältöä. Nämä hetket vain vahvistavat, että päätökseni oli oikea. Ai valtava, miten nautin :)
Nauti pois, varmasti oli parempi niin. Erinomainen päätös, kurjaahan se olisi kaikille ollut.
Vierailija kirjoitti:
Äh, ketjuun ehti tulla muutama hauska ja kiinnostava synnytystarina, ja sen jälkeen sisältö onkin sitten taas tätä velojen posken soittamista. Miksi tätä pitää tunkea ihan joka ketjuun lähestulkoon riippumatta aiheesta?
Hehän ovat tavallaan ihan sisällä aiheessa. Toiset ripuloi suun kautta, sille ei voi mitään. Eikä ole häpeäksi ettei nolouttaan ymmärrä. 🤷🏿Kaikilla meillä on ongelmamme.
Synnytyksen jälkeen oli voittajaolo. Kuten maratoonin jälkeen. Yksi onnellisimmista oloista kun oli saanut pukettettua. lapsen maailmaan. Ihan sama, ketä siellä pyöri ja millä taktiikalla ja eritteillä ponnistelut tehtiin. . Lopputulokset jo aikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Synnytysvaiheessa huoneeseen astui vajaa kymmenen ikäistäni lääkäriopiskelijamiestä. Siinä sitten väänsin lasta maailmaan ja kakan sängylle.
Varmaan miettivät mikseivät alkaneet opiskella vaikka fyysikoksi🌰🤮🤧😅 Tai eihän lääkäreiden tarvitse tosin onnekseen siivota poikivien akkojen paskoja.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän enää ei anneta peräruisketta kun mennään synnyttämään.
Samaa mietin.
Mulla kävi niin, että kun olin saanut synnytettyä, niin hoitajat kysyivät,että pääsetkö tuonne kylppäriin kävelemään, niin saat veret huuhdottua pois. No, mähän sitten lähdin tokkuraisena huojumaan sinne suihkua kohti, olis pitänyt varmaan myöntää, että ei taida onnistua. Taisin saada sen suihkun hanan avattua, mutta sitten ilmeisesti pyörryin sinne lattialle ja tulin takaisin tajuihin kun mua raahattiin monen hoitajan voimin takaisin sänkyyn. Sitten mä en saanutkaan enää liikkua siitä sängystä, vaan sain kestokatetrin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän enää ei anneta peräruisketta kun mennään synnyttämään.
Mä pyysin sitä heti sairaalaan tullessa ja sain vesiperäruiskeen. Ei tarvinnut ulostaa synnyttäessä kun oli suoli tyhjänä silloin. Tosin luonnollistahan sekin olisi ollut.
Minulle annettiin pyytämättä -98.
Vierailija kirjoitti:
Nöyryyttävin oli vasta lasten synnyttyä eli kätilö ilmoitti osastolla, että saan nähdä lapseni vasta sitten, kun olen itsenäisesti käynyt suihkussa ja kävelen itse hakemaan lapset, siihen asti vauvat on hoitajilla. Tämä ei ole mikään hotelli, jossa äitejä passataan. Yöllä oli tehty sektio, puudutus vielä voimassa, en saanut leikkaussalissa edes koskettaa lapsia ja sitten kätilö ilmoittaa, että ähäkutti, koska tehtiin sektio, niin älä luulekaan, että saisit lapsiasi huoneeseen.
Aamukierrolla lääkäri kysyi, miten imetys sujuu ja kun vastasin, että en ole edes nähnyt lapsiani saati kokeillut imetystä, niin johan alkoi tapahtua. Ensin ihmeteltiin, miksi en ole hakenut lapsia huoneeseen ja kun muistutin, että juurihan sitä on todettu, että puudutus toimii yhä, että miten oletitte minun raahautuvan käytävään, niin hoitajat hoksasivat että niinpä. Jos ei voi kävellä, ei voi noutaa lapsia. Ja jos ei saa lapsia huoneeseen, ei voi ottaa niitä syliin.
Minä sain sektion jälkeen vauvani viereen. Vauva kävi isän kanssa kylpyreissun ja kätilön kapaloimana toi isä vauvan minun syliin. Kätilö avasi paitaa sen verran, että vauva pääsi rinnalle.
Vauva tuotiin osastolla kätilön toimesta rintaruokintaan yölläkin, jotta maito lähti nousemaan. Sain myös yhden hengen huoneen, jossa isä sai vierailla ilman vierailuaikoja ja hoiti vauvaa.
Tämä Oulussa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vela tarkoittaa?
Vapaehtoisesti lapseton. Haluaa elää ikuista opiskelija elämää ja kuluttaa rahansa vain itseensä matkustellen ja keräillen Luisvuittoneita.
Vierailija kirjoitti:
Ulosteen kuuluu tulla synnyttäessä, siitä tietää että ponnistat oikein.
Mitenköhän ennen osattiin ponnistaa kun kaikille ainakin 70-luvulla annettiin peräruiske.
t.hoitsu evp
Otin sektion kaikilla kerroilla, niin ei ollut nöyryyttäviä hetkiä.
Ei ollut nöyryys tai nöyryytys lähelläkään siinä puuhassa, rakas ap-trollipoika.
Vierailija kirjoitti:
Synnytysvaiheessa huoneeseen astui vajaa kymmenen ikäistäni lääkäriopiskelijamiestä. Siinä sitten väänsin lasta maailmaan ja kakan sängylle.
Outoa, n 70 % opiskelijoista on ylensä naisia.
T. Hoitsu
Kun mies tökkäsi 8 tuntia synnytyksen jälkeen mun mahaa ja inhoten sanoi jääkö tuo tommoiseksi.
sama, ainakaan 10 opiskelijaa