Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nöyryyttävin hetki synnyttäessä

Vierailija
11.03.2023 |

Oli kun ponnistuksen aikana tuli paskat. Synnärillä sanotaan ettei lasta ilman paskaa. Mutta nyt kun kätilö vilkaisi ovelle tullutta hoitsua. Pääsi paskat tippumaan lattialle asti. En tosin huomannut sitä itse vaan synnytyksessä mukana ollut mies kertoi myöhemmin🤭

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulosteen kuuluu tulla synnyttäessä, siitä tietää että ponnistat oikein.

Sitä ei vain sanota synnydvalmennuksessa oleville neitosille.

Neitosille? Kuka puhuu noin?

Vierailija
22/79 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulosteen kuuluu tulla synnyttäessä, siitä tietää että ponnistat oikein.

Sitä ei vain sanota synnydvalmennuksessa oleville neitosille.

Kivat vauvalle. Ekana paskat naamalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan eläimellistä.

Vierailija
24/79 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään pohtia synnytyksessä ruumiintoimintojen noloutta, kyllä siinä on pikkusen muuta tekemistä. Ja hoitohenkilökuntahan on nähnyt kyllä ihan kaiken.

Vierailija
25/79 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä samasta paikastahan ne kaikki naiselta tulee. Kuset, paskat ja kakarat.

Vierailija
26/79 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sieltä samasta paikastahan ne kaikki naiselta tulee. Kuset, paskat ja kakarat.

Anatomian tuntemuksessasi on parantamisen varaa.

Vierailija
27/79 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nöyryyttävin oli mieslääkäri. Synnytyssalissa ainut luvallinen mies on lapsen isä.

On todella törkeää että täysin outo mies tulee kaivelemaan. Ei mitään järkeä.

Naisten seksuaalisuutta rajoitetaan ja häpäistään monista seksisuhteista. Sitten ei ole muka mikään juttu että mies tonkii ketä vaan naista että naisen pitää levittää jalat.

Vierailija
28/79 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se oli se seuraava aamu, kun menin suihkuun ja kokovartalopeilistä katsoi runneltu kroppa: maha ei ollut vielä kutistunut, vaan sen kohdalla heilui tyhjä, kamelin kyttyrän muotoinen säkki , alapää valui verta ja reidet olivat lyijynraskaat menetetyn veren ja anemian vuoksi.

Kaikkeen te raukat suostutte.

Arvasin että tännekin löytää joku kitkerä vela tiensä märisemään.

Älähän mamma riehaannu, se oli sinun oma valintasi.

Vierailija
29/79 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kokenut mitään nöyryyttävänä, mies häpesi ja nolosteli minunkin puolestani .D Esim. kun kokeilin synnytysjakkaraa ja kyykkypas""sin lattialle. Tai kun sain luvan mennä suihkuun ennen osastolle siirtymistä, suihku oli käytävällä ja viuhahdin sinne per""e paljaana veret jaloille valuen.

Kiitos hyvistä nauruista. :D

Vierailija
30/79 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ne vain paskovat äpäreitä perseestään maailmaan hirveän huudon, rääkymisen, itkun, ulinan ja verenvuodatuksen säestämänä :-DDDD .

Niin se sinun äitisikin sinut kuule teki, vaikka ei olisi kyllä selvästikään kannattanut. Puhutko myös hänelle noin?

Vierailija
31/79 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ne vain paskovat äpäreitä perseestään maailmaan hirveän huudon, rääkymisen, itkun, ulinan ja verenvuodatuksen säestämänä :-DDDD .

Olet oikeassa siitä, että miehet syntyvät persreiän puolelta :)

Vierailija
32/79 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytysvaiheessa huoneeseen astui vajaa kymmenen ikäistäni lääkäriopiskelijamiestä. Siinä sitten väänsin lasta maailmaan ja kakan sängylle.

Vierailija
33/79 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän enää ei anneta peräruisketta kun mennään synnyttämään.

Minulla ainakin peräruiskeesta oli jäänyt vettä johonkin suolenmutkaan, ja ponnistaessa tuli sitten ihan kuraa ulos. Normipashat olisi varmasti ollut helpompi siistiä. En tiedä miten yleistä on/oli.

Vierailija
34/79 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se oli se seuraava aamu, kun menin suihkuun ja kokovartalopeilistä katsoi runneltu kroppa: maha ei ollut vielä kutistunut, vaan sen kohdalla heilui tyhjä, kamelin kyttyrän muotoinen säkki , alapää valui verta ja reidet olivat lyijynraskaat menetetyn veren ja anemian vuoksi.

Minä en ole kenenkään mamma, mutta minulla on sen verran älyä ja myötätuntoa, etten väen väkisin tule tällaisiin ketjuihin rääpimään päätäni ja mainostamaan omia valintojani.

Vierailija
35/79 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole kenenkään mamma, mutta minulla on sen verran älyä ja myötätuntoa, etten väen väkisin tule tällaisiin ketjuihin rääpimään päätäni ja mainostamaan omia valintojani.

Minä luen innokkaana jokaisen viestin ja kiitän itseäni jokaisen kohdalla siitä, että en moiseen kurjuuteen suostunut :)

Vierailija
36/79 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kokenut mitään mikä olisi voinut olla nöyryyttävää. Synnytys on synnytys, thats it.

Vierailija
37/79 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä luen innokkaana jokaisen viestin ja kiitän itseäni jokaisen kohdalla siitä, että en moiseen kurjuuteen suostunut :)

No, kuten sanotaan, hulluilla on halvat huvit, idiooteilla ilmaiset.

Vierailija
38/79 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten moni muu, en minäkään kokenut mitään nöyryyttävää.

Synnärillä sitä oli kuin kuplassa, jossa kaikki ruumiintoiminnot tuntuivat täysin luonnollisilta. Niiden mahdollisella "noloudella" ei päätään vaivannut, kun halusi vain vauvan ulos, nopeasti ja terveenä. Oikeastaan kokemus oli monelta osin aika voimaannutava/eheyttävä.

Vierailija
39/79 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän sitten luet ja tirskut, se suotakoon kun muuta sisältöä elämässäsi ei ole eikä tule koskaan olemaankaan.

Vierailija
40/79 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotin esikoista ja juuri laskettuna päivänä alkoivat supistukset. Kun ne olivat säännölliset, mentiin sairaalaan, mutta mitään ne supistukset eivät tehneet. Minulle annettiin joku ruiske (?), jonka piti pysäyttää synnytys, jos se ei ole kunnolla käynnissä. Supistukset hävisivät hetkeksi ja alkoivat taas. Sairaalaan olin mennyt sunnuntai-iltana, joskus maanantaina kun aloin väsyä kipeisiin supistuksiin ja kysyin jotain kivunlievitystä, kätilö sanoi, että mieluummin laittaisi minut kotiin, kun ei synnytys etene. Tuntui, että kaikki lehdet olivat täynnä sankaritarinoita äideistä, jotka pyöräyttivät lapset maailmaan alle tunnissa ja minä en hemmetti edes osannut synnyttää. Viimein lapsi syntyi tiistaina iltapäivällä. Olin lapsesta tosi onnellinen, mutta mikään voittajaolo ei todellakaan ollut, jotenkin tuntui vain juuri nöyryyttävältä, etten osannut synnyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi