Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riikka Purran mielestä Suomessa on liian helppo elää yhteiskunnan tukien varassa

Vierailija
11.03.2023 |

Ylen vaalikoneessa Riikka Purra oli puolueiden puheenjohtajista ainoa, joka oli Täysin samaa mieltä väittämästä "Suomessa on liian helppo elää yhteiskunnan tukien varassa".
Jokseenkin samaa mieltä olivat Orpo, Saarikko, Essayah, Harkimo.

Kommentit (954)

Vierailija
901/954 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus haluaa leikata ansiosidonnaista. Jos tulee sota niin en puolusta niitä jotka on leikanneet multa rahoja pois.

Venäjä on tyytyväinen, kun Suomessa ihmiset ei ole samalla puolella.

No, ei todellakaan puolusteta mitään työpaikkoja mihin on pakotettu ilmaistöihin tai asuntoja mistä on joutunut maksamaan kiskurivuokraa. En omista ainuttakaan asuntoa Suomessa ja voin asua vaikka Norjassa jos täällä ei ole enää mitään missä asua.

Wid du mikä witsi

trade Hönö Tiainen lähtisi elämänsä ensimmäiselle ulkomaan matkalle Norjaan  ;DDDDDDDDDD

pois maksamasta 350€ kiskurivuokraa  ;DDDDDDDDDDDD johon ei saa asumistukea  ;DDDDDDD

armollisesti siis vois asua Norjassa  ;DDDDDDDDDDDD  mitähän norskit tykkäis

kait he Hönön vuonoon lykkäis  ;DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Ja tuo akan lutrake vaan jatkaa hönöilyään. Älykääpiö kostofantasioitaan paljastaa, mokomakin kädetön paskahousu. Hönöstä ei ole tälle valtakunnalle mitään hyötyä. Tuollainen kansanvihollinen täytyy muurata siihen itärajalle pystytettävään raja-aitaan. Opiksi ja ojennukseksi kaikille hönöille.

Voit mennä katsomaan, osastohoito ei kuulu maksukattoon. Kun maksukatto on täynnä niin osastohoito maksaa 22,80 vuorokausi.

Vierailija
902/954 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaan työttömät ahvenanmaalle ja otetaan silta ja laivareitit pois, pärjätköön siellä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/954 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työttömäksi jouduttuaan haluaa päästä helpolla niin kannattaa jäädä loisimaan tukien varassa. Hankkia kassakaappi ja nostaa sinne tilit tyhjiksi.

Jos haluaa "hankaloittaa" elämäänsä, niin kannattaa olla "aktiivinen", Raapia itselleen pieniä pätkätöitä ja odotella kelan päätöksiä siitä, miten ne vaikuttavat korvauksiin. Voi mennä muutama kuukausi kun ne sitä pohtii. jos on omia säästöjä, tämä ei ole ongelma, mutta monet ovat joutuneet ottamaan pikavippejä selvitäkseen.

Voi osoittaa aktiivisuuttaan ja tutkiskella erilaisia jatkokoulutusmahdollisuuksia ja sitten kun olet jo aloittanut koulutuksen, niin työkkäri tekee päätöksen että koulutus ei ole sellainen, että olisit oikeutettu tukiin. tämä siitä huolimatta että työkkäritäti oli nimenomaan sanonut päinvastaista. 

Selviät helpommalla kun vain alistut työkkärin holhottavaksi, et keikuta venettä yrittämällä itse jotain. 

Käyt vain puolivillasilla kursseilla. Esim. Itse kävin aikanaan yrittäjäkurssin, jossa käsiteltiin uutta taloushallinon ohjelmistoa, jonka hankkiminen olisi maksanut maltaita, oli äärettömän sekava täynnä bugeja, tarkoitettu enemmän ehkä suuryrityksille jotka operoi monella eri toimialalla ja jota ei edes käytetty missään ikinä. Sitten meitä yritti kaikenmaailman "vierailevat pisnesmiähet" houkutella verkostomarkkinointiin ja "kevytyrittäjyyteen"

Itse en työttömänä saanut edes puolia niistä tuista, mihin olin oikeutettu, koska "sooloilin" liikaa. Ihme, kun silloin kun työtön yrittää aidosti parantaa omia mahdollisuuksiaan työelämässä niin siitä rangaistaan mutta sitten kun teet täysin hyödytöntä duunia, tyyliin teet joka kk. turhia muka-työhakemuksia työkkärin pakoittamana, niin että firmoissa aletaan olla suht. tympiintyneitä sun hakemuksiis ja sut tiedetään jo nimeltä tai sitten istut puolivillaisilla pelle-kursseilla, niin silloin olet "aktiivinen". 

olen työelämässä tällä hetkellä. Kiitos aktiivisuuteni ja "sooloiluni" ja sen että mulla oli vähän säästöjä, jotka edesauttoi sitä, että uskalsin kuunnella järkeäni ja vaistojani. ilman säästöjäni, istuisin varmaan tälläkin hetkellä jollain "höttö-kurssilla" tai lähettelisin 5 hakemusta kerran kuussa niihin samoihin yrityksiin, jotka ei enää varmaan halua edes kuulla meikäläisestä.

Työkärin touhu on pelkkää ihmisen nujertamista. "Aktiivinen mallityötön" on tyyppi, joka on täysin alistunut ja leikkii kuuliaisena mukana näissä työkkärin "projekteissa" yrittämättäkään enää mitään muuta.

Vierailija
904/954 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työttömäksi jouduttuaan haluaa päästä helpolla niin kannattaa jäädä loisimaan tukien varassa. Hankkia kassakaappi ja nostaa sinne tilit tyhjiksi.

Jos haluaa "hankaloittaa" elämäänsä, niin kannattaa olla "aktiivinen", Raapia itselleen pieniä pätkätöitä ja odotella kelan päätöksiä siitä, miten ne vaikuttavat korvauksiin. Voi mennä muutama kuukausi kun ne sitä pohtii. jos on omia säästöjä, tämä ei ole ongelma, mutta monet ovat joutuneet ottamaan pikavippejä selvitäkseen.

Voi osoittaa aktiivisuuttaan ja tutkiskella erilaisia jatkokoulutusmahdollisuuksia ja sitten kun olet jo aloittanut koulutuksen, niin työkkäri tekee päätöksen että koulutus ei ole sellainen, että olisit oikeutettu tukiin. tämä siitä huolimatta että työkkäritäti oli nimenomaan sanonut päinvastaista. 

Selviät helpommalla kun vain alistut työkkärin holhottavaksi, et keikuta venettä yrittämällä itse jotain. 

Käyt vain puolivillasilla kursseilla. Esim. Itse kävin aikanaan yrittäjäkurssin, jossa käsiteltiin uutta taloushallinon ohjelmistoa, jonka hankkiminen olisi maksanut maltaita, oli äärettömän sekava täynnä bugeja, tarkoitettu enemmän ehkä suuryrityksille jotka operoi monella eri toimialalla ja jota ei edes käytetty missään ikinä. Sitten meitä yritti kaikenmaailman "vierailevat pisnesmiähet" houkutella verkostomarkkinointiin ja "kevytyrittäjyyteen"

Itse en työttömänä saanut edes puolia niistä tuista, mihin olin oikeutettu, koska "sooloilin" liikaa. Ihme, kun silloin kun työtön yrittää aidosti parantaa omia mahdollisuuksiaan työelämässä niin siitä rangaistaan mutta sitten kun teet täysin hyödytöntä duunia, tyyliin teet joka kk. turhia muka-työhakemuksia työkkärin pakoittamana, niin että firmoissa aletaan olla suht. tympiintyneitä sun hakemuksiis ja sut tiedetään jo nimeltä tai sitten istut puolivillaisilla pelle-kursseilla, niin silloin olet "aktiivinen". 

olen työelämässä tällä hetkellä. Kiitos aktiivisuuteni ja "sooloiluni" ja sen että mulla oli vähän säästöjä, jotka edesauttoi sitä, että uskalsin kuunnella järkeäni ja vaistojani. ilman säästöjäni, istuisin varmaan tälläkin hetkellä jollain "höttö-kurssilla" tai lähettelisin 5 hakemusta kerran kuussa niihin samoihin yrityksiin, jotka ei enää varmaan halua edes kuulla meikäläisestä.

Työkärin touhu on pelkkää ihmisen nujertamista. "Aktiivinen mallityötön" on tyyppi, joka on täysin alistunut ja leikkii kuuliaisena mukana näissä työkkärin "projekteissa" yrittämättäkään enää mitään muuta.

Siis koulutusta ei saa aloittaa ennen kuin siihen on työkkärin lupa. Ja ja kuka tahansa ja mitä tahansa ei voi työttömyyskorvauksella opiskella. Mulle heltisi lupa helposti koska en ollut työkykyinen entiseen työhön eikä työkkäri olisi keksinyt mulle mitään työtä mitä olisin fyysisesti pystynyt tekemään.

Vierailija
905/954 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus haluaa leikata ansiosidonnaista. Jos tulee sota niin en puolusta niitä jotka on leikanneet multa rahoja pois.

Venäjä on tyytyväinen, kun Suomessa ihmiset ei ole samalla puolella.

No, ei todellakaan puolusteta mitään työpaikkoja mihin on pakotettu ilmaistöihin tai asuntoja mistä on joutunut maksamaan kiskurivuokraa. En omista ainuttakaan asuntoa Suomessa ja voin asua vaikka Norjassa jos täällä ei ole enää mitään missä asua.

Wid du mikä witsi

trade Hönö Tiainen lähtisi elämänsä ensimmäiselle ulkomaan matkalle Norjaan  ;DDDDDDDDDD

pois maksamasta 350€ kiskurivuokraa  ;DDDDDDDDDDDD johon ei saa asumistukea  ;DDDDDDD

armollisesti siis vois asua Norjassa  ;DDDDDDDDDDDD  mitähän norskit tykkäis

kait he Hönön vuonoon lykkäis  ;DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Ja tuo akan lutrake vaan jatkaa hönöilyään. Älykääpiö kostofantasioitaan paljastaa, mokomakin kädetön paskahousu. Hönöstä ei ole tälle valtakunnalle mitään hyötyä. Tuollainen kansanvihollinen täytyy muurata siihen itärajalle pystytettävään raja-aitaan. Opiksi ja ojennukseksi kaikille hönöille.

Voit mennä katsomaan, osastohoito ei kuulu maksukattoon. Kun maksukatto on täynnä niin osastohoito maksaa 22,80 vuorokausi.

Menepäs nyt alapeukuttaja tarkistamaan asia, että tiedät säästää rahaa.

Vierailija
906/954 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyyttä ei ymmärrä jos sitä ei ole koennut itse.

Mä sain määräaikasen työn palkkatuella tehtyäni ensin 6kk työkokeilua eli ilmaista työtä. Ei ole todellakaan helppoa työllistyä.

Valmistuin ammattiin ja olin vuoden työttömänä. Jatkokouluttauduin uuteen ammattiin samalle alalle ja en vieläkään työllistynyt. Jatkoin samaa alaa ammattikorkeakouluopintoihin. Näiden opintojen aikana menin oman alan palkattomiin harjoitteluihin. Opinnäytetyön tein yritykseen ja sen aikana olin siellä palkattomassa työssä.

Tämän jälkeen olikin jo työkokemusta, jotta sain vakituisen työpaikan. Nyt useita vuosia töissä ja palkka 4000e /kk. Ja ei, en saanut opintoihin vanhempien rahallista tukea enkä ole kultalusikka suussa syntynyt. Säästin opintojen aikana opinto- ja asumistuesta, joilla elin palkattomien harjoitteluiden aikana.

Vierailija
907/954 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sosiaalityöntekijä, en persu.

Mutta tässä olen tasan samaa mieltä Purran kanssa. Osalle työikäisestä kansasta kaikki tulee valmiina pöytään. Evääkään ei tarvitse liikuttaa. Ja puhun nyt vuosikausien omakohtaisesta kokemuksesta.

Hyvä jos tälle tulee vihdoinkin loppu.

Kolleega täällä hei! Samaa mieltä. Ei se työtätekemättömän elintaso nyt niin oleellisen paljon huonompi ole kuin työssäkäyvänkään. Autoja ostellaan, reissataan, asuntoja vaihdellaan mieluisempiin. Kela korvaa ihan käsittämättömiä asioita.

Olen periaatteessa samaa mieltä. Jos pääsee tt-tuen piiriin ja yhteiskunnan kustantamaan koko työttömän monilapsisen yh-perheen elämisen, niin vuositulot vastaavat lähes miljoonan euron osakepotista tulevia osinkoja.

Mutta jos olet kuusikymppinen, työmarkkinatuella yksin elävä työtön, niin töitä et saa ja kuukausitulot on n. 650 euroa, josta 500 euroa menee asumiseen, tilanne on aivan toinen. Kaikille eläkesuunnitelmille saa sanoa hyvästit koska säästöt on käytetty elämiseen.

Unohdit asumistuen. Saat sitä satoja euroja.

Vierailija
908/954 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riikka on täysin oikeassa. Kokemusasiantuntijana tietää miltä tuntuu sada täysin lahjattomana yksilönä elätys valtiolta.

Vierailija
909/954 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestäkää perussuomalaisia, niin toi kyykyttäminen loppuu.

Perussuomalaiset haluaa ulkkikset pois lusmuamasta erilaisilla tuilla ja takasin omaan maahansa, ja muut työkykyiset työttömät töihin. Ja sitten kunnon toimivat palvelut niille jotka tarviysevat apua eivätkä pysty työllistymään ainakaan helposti. Ja ilman mitään näitä kykypuolueiden kikkakuutosia ja aktiivimalleja.

Vierailija
910/954 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riikka on täysin oikeassa. Kokemusasiantuntijana tietää miltä tuntuu sada täysin lahjattomana yksilönä elätys valtiolta.

Meillä on hallitusviisikko, joilla on valtion tarjoama luksuselämä. Vastineeksi tarvii bilettää ja somettaa ja vetää kokkelia nokkaan - tietty kaikki veronmaksajan kustannuksella.

Vierailija
911/954 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyyttä ei ymmärrä jos sitä ei ole koennut itse.

Mä sain määräaikasen työn palkkatuella tehtyäni ensin 6kk työkokeilua eli ilmaista työtä. Ei ole todellakaan helppoa työllistyä.

Valmistuin ammattiin ja olin vuoden työttömänä. Jatkokouluttauduin uuteen ammattiin samalle alalle ja en vieläkään työllistynyt. Jatkoin samaa alaa ammattikorkeakouluopintoihin. Näiden opintojen aikana menin oman alan palkattomiin harjoitteluihin. Opinnäytetyön tein yritykseen ja sen aikana olin siellä palkattomassa työssä.

Tämän jälkeen olikin jo työkokemusta, jotta sain vakituisen työpaikan. Nyt useita vuosia töissä ja palkka 4000e /kk. Ja ei, en saanut opintoihin vanhempien rahallista tukea enkä ole kultalusikka suussa syntynyt. Säästin opintojen aikana opinto- ja asumistuesta, joilla elin palkattomien harjoitteluiden aikana.

Juu, itsellä on ylioppilastutkinto, ammattikoulututkinto ja ammattikorkeakoulututkinto. Olen ollut sijaisena 4 kertaa, 3 kertaa palkkatuella ja työkokeilussa.

Olen kotona, siivoan, leivon, teen käsitöitä ja katson telkkaria ja palstailen. Että sellaista.

Vierailija
912/954 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on hallitusviisikko, joilla on valtion tarjoama luksuselämä. Vastineeksi tarvii bilettää ja somettaa ja vetää kokkelia nokkaan - tietty kaikki veronmaksajan kustannuksella.

Missä on vedetty kokkelia nokkaan valtion maksamana, minäkin haluan!

Vierailija
913/954 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On annettu isoja palkan korotuksia julkisella ja valtiolle ja nytkö pitäisi taas työttömiltä lapsiperheiltä leikata?

Pitää ajaa kolaripaikan ohi niin vapautuu työpaikkoja. Ja kun on palkkatukitöissä täytyy toivoa, että työkaverit sairastuu pahaan syöpään ja sen työpaikan.

Ei ne nyt sua ainakaan palkkaa kun on normaalejakin ihmisiä tarjolla.

Juu ei. Nukun huomenna pitkään ja sinä heräät töihin. Telkkarista tulee paljon hyviä ohjelmia.

Vierailija
914/954 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkemaksu on 7,15% palkasta ja 8,65%, jos on 53- vuotta. Työnantaja maksaa lisää niin, että 25% tulee täyteen ja 1,5% menee työntekijän omaan eläkkeeseen ja loput nyt eläkkeellä oleville kotiin.

Prosenttimäärät löytyy virallisilta sivuilta ja osa alapeukuttaa 😂😂😂😂😂

Vierailija
915/954 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkemaksu on 7,15% palkasta ja 8,65%, jos on 53- vuotta. Työnantaja maksaa lisää niin, että 25% tulee täyteen ja 1,5% menee työntekijän omaan eläkkeeseen ja loput nyt eläkkeellä oleville kotiin.

Hoitajilla nousee palkka, mutta myös eläkemaksut ja verot, ne kun menee % osuudella palkasta.

Vierailija
916/954 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, pakkoremonttilaki hyväksyttiin. Menkää tienaamaan eriste ja lämmitysremontti rahat ettei tule isoa sakkoa.

Vierailija
917/954 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihervasemmisto ei yleensäkään pahemmin faktoista välitä.

Tai sitten niitä ei kiinnosta, kun "palkka" tulee tukina.

Vierailija
918/954 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaha, pakkoremonttilaki hyväksyttiin. Menkää tienaamaan eriste ja lämmitysremontti rahat ettei tule isoa sakkoa.

Yli miljoona asuntoa Suomessa joutuu pakkoremonttiin.

Vierailija
919/954 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli miljoona asuntoa Suomessa joutuu pakkoremonttiin.

Työkokeilut pelasti työttömät, ei ole omistusasuntoa. Kiitos 😘

Vierailija
920/954 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä on vedetty kokkelia nokkaan valtion maksamana, minäkin haluan!

No mm pääministerin bileissä virka-asunnolla. Varmaan lukuisissa muissakin pippaloissa, joista on julkastu huumeporukan itsensä kuvaamia "jauhojengi"- videoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi