Riikka Purran mielestä Suomessa on liian helppo elää yhteiskunnan tukien varassa
Ylen vaalikoneessa Riikka Purra oli puolueiden puheenjohtajista ainoa, joka oli Täysin samaa mieltä väittämästä "Suomessa on liian helppo elää yhteiskunnan tukien varassa".
Jokseenkin samaa mieltä olivat Orpo, Saarikko, Essayah, Harkimo.
Kommentit (954)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestäkää perussuomalaisia, niin toi kyykyttäminen loppuu.
Perussuomalaiset haluaa ulkkikset pois lusmuamasta erilaisilla tuilla ja takasin omaan maahansa, ja muut työkykyiset työttömät töihin. Ja sitten kunnon toimivat palvelut niille jotka tarviysevat apua eivätkä pysty työllistymään ainakaan helposti. Ja ilman mitään näitä kykypuolueiden kikkakuutosia ja aktiivimalleja.
En todellakaan äänestä. Persut haluavat leikata tukia KAIKILTA, myös kantiksilta. Ei ole käytännössä mahdollista leikata vain m.a.m.u.i.l.t.a sillä se olisi yhdenvertaisuusperiaatteen vastaista. Teitä persujen kannattajia viilataan linssiin, sahaatte omaa oksaanne äänestämällä heitä.
Turha persujen on itkeä, Riikkis lupasi jo vaalikoneessa leikata kantiksilta tuet pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänestäkää perussuomalaisia, niin toi kyykyttäminen loppuu.
Perussuomalaiset haluaa ulkkikset pois lusmuamasta erilaisilla tuilla ja takasin omaan maahansa, ja muut työkykyiset työttömät töihin. Ja sitten kunnon toimivat palvelut niille jotka tarviysevat apua eivätkä pysty työllistymään ainakaan helposti. Ja ilman mitään näitä kykypuolueiden kikkakuutosia ja aktiivimalleja.
En todellakaan äänestä. Persut haluavat leikata tukia KAIKILTA, myös kantiksilta. Ei ole käytännössä mahdollista leikata vain m.a.m.u.i.l.t.a sillä se olisi yhdenvertaisuusperiaatteen vastaista. Teitä persujen kannattajia viilataan linssiin, sahaatte omaa oksaanne äänestämällä heitä.
Turha persujen on itkeä, Riikkis lupasi jo vaalikoneessa leikata kantiksilta tuet pois.
Mutta mitä mäkkärin tytöltä nyt vois odottaakaan, valtaan kun pääsi niin leikkauskiima alkoi.
Tiedättekö minkä takia esimerkiksi vasemmisto ulisee asumistukien järkeistämisestä? Siksi, että yksi suurimmista vuokra-asuntojen yrityksistä (VVO/Lumo) on aikoinaan vassareiden yritystoimintaa. Ja siellä ollaan edelleen salkku auki valmiina kahmimaan kahisevaa.
Nyt nämä asunnot, jotka siis ennen olivat edullisia vuokriltaan, ovat korkean vuokran asuntoja, ja näitä tuetaan sitten asumistuki-järjestelmän avulla. Mitä korkeampi vuokra, sitä enemmän tukia. Ja kansa maksaa nämä tuet veroina. Rahaa on!
Ja nyt siihen miksi vuokratukea ei haluta laskea: osinkoja maksetaan tietysti tuloksen mukaan. Kun kalliita kämppiä saadaan myös persaukisille vuokrattua asumistukijärjestelmän sen mahdollistaessa, saa myös moni poliitikko taskuunsa mukavan verottoman osinkotulon, vuokratuotto kun pysyy samana. Ei jää asuntoja tyhjilleen korkeiden vuokrien takia.
Vuokrat eivät tule ikinä laskemaan sille tasolle, että myös pienipalkkainen saisi maksettua itse asumisen kulut, niin kauan kun asumistukea pidetään oletusarvona sille että asuminen näissä on ylipäänsä mahdollista.
Jaa, mä olen myös ollut nuoruudessani töissä mäkkärissä, muissa ravintoloissa ja kaupassa jne. Se ei varmasti ole tehnyt musta yhtään huonompaa ihmistä, päinvastoin: töistä sain rahaa opiskelun aikana, ja annoin jopa osan tästä palkasta vanhemmilleni joka kuukausi.
Opin rahankäyttöä ja osasin laatia kuukausittaisen kulubudjetin itselleni jo nuorena.
Työ myös motivoi opiskeluun. Tiedän, mitä on tehdä pienipalkkaista duunia ja kuinka kovaa se voi olla.
Nyt, jo vuosikymmeniä työelämässä olleena, teen asiantuntijan työtä, mutta olen kiitollinen myös niistä työkokemuksista joita sain kokea ihan työuran alussa vaikka työ ei ollut hyvin palkattua eikä vaatinut vuosien opiskelua.
Miksi siis osan mielestä työkokemus näillä aloilla olisi huono asia? Väheksyttekö matalapalkka-alan duunareita? Minä en todellakaan väheksy, kaikki työ on tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Tiedättekö minkä takia esimerkiksi vasemmisto ulisee asumistukien järkeistämisestä? Siksi, että yksi suurimmista vuokra-asuntojen yrityksistä (VVO/Lumo) on aikoinaan vassareiden yritystoimintaa. Ja siellä ollaan edelleen salkku auki valmiina kahmimaan kahisevaa.
Nyt nämä asunnot, jotka siis ennen olivat edullisia vuokriltaan, ovat korkean vuokran asuntoja, ja näitä tuetaan sitten asumistuki-järjestelmän avulla. Mitä korkeampi vuokra, sitä enemmän tukia. Ja kansa maksaa nämä tuet veroina. Rahaa on!Ja nyt siihen miksi vuokratukea ei haluta laskea: osinkoja maksetaan tietysti tuloksen mukaan. Kun kalliita kämppiä saadaan myös persaukisille vuokrattua asumistukijärjestelmän sen mahdollistaessa, saa myös moni poliitikko taskuunsa mukavan verottoman osinkotulon, vuokratuotto kun pysyy samana. Ei jää asuntoja tyhjilleen korkeiden vuokrien takia.
Vuokrat eivät tule ikinä laskemaan sille tasolle, että myös pienipalkkainen sa
"Nyt nämä asunnot, jotka siis ennen olivat edullisia vuokriltaan, ovat korkean vuokran asuntoja, ja näitä tuetaan sitten asumistuki-järjestelmän avulla. Mitä korkeampi vuokra, sitä enemmän tukia."
Asumistuessa on raja joka ei ylity vaikka vuokra nousisi tai muuttaisi kalliimpaan. Se on sitten itse kustannettava. Se saako edes maksimin riippuu tuloista.
Hyvä Riikka, myös puolueet elävät tukien varassa, olisiko aika poistaa ne.
Joo Riikka tuilla eläminen on tosi helppoa ja leppoisaa kunhan tulet toimeen 555 eurolla kuukaudessa :D
Toivottavasti pakkanen tappaa pummilla eläjät
Vierailija kirjoitti:
Joo Riikka tuilla eläminen on tosi helppoa ja leppoisaa kunhan tulet toimeen 555 eurolla kuukaudessa :D
AJATTELITKO MENNÄ T Ö I H I N vai olla ikuinen elämäntapa intiaani?
KOSKA MINÄ HALUAN Sannaksi sannan paikalle ja "t y ö t " olisi esteenä
Riikka ei tiedä mitään tukien varassa elämisestä. Todellisuudesta vieraantunut K-pää
Poliitikot on pahimpia tukiloisia ja niiden eläminen on tehty liian helpoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käykää nyt ees lueskelemassa niitä tilastoja paljonko Suomessa on todellisuudessa työttömiä. Suhteessa työikäisiin. Turha tehä taas työttömistä ongelmaa mitä ei ole
Tuskin tässä työttömiä tarkoitetaan, suurin osa työttömistä kuitenkin elää ansiosidonnaisella eikä tuilla kunnes työllistyy uudelleen.
Eiköhän tässä tarkoiteta näitä elämäntapaloisijoita. Tässä kohtaa olen 100% samaa mieltä
Ja mites sitten kävikään ansiosidonnaisen saajille...
Riikalla on ihan monipuolinen työkokemus: postinjakaja, tarjoilija, kassa, huvipuistotyöntekijä, mäkkäriläinen, myyjä ja lastenhoitaja nyt ainakin. Nuo hän on itse maininnut.