Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riikka Purran mielestä Suomessa on liian helppo elää yhteiskunnan tukien varassa

Vierailija
11.03.2023 |

Ylen vaalikoneessa Riikka Purra oli puolueiden puheenjohtajista ainoa, joka oli Täysin samaa mieltä väittämästä "Suomessa on liian helppo elää yhteiskunnan tukien varassa".
Jokseenkin samaa mieltä olivat Orpo, Saarikko, Essayah, Harkimo.

Kommentit (954)

Vierailija
381/954 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä puhutaan paljon työkyvyttömistä ihmisistä. Tiedän niitäkin jotka ovat omaan työhönsä työkyvyttömiä mutta eivät kaikkeen työhön. Tekevät nyt esim. Fyysistä työtä ja siihen ei enää kykene. Heille maksettaisiin kouluttautuminen uuteen ammattiin mutta kun ei kiinnosta kun on jo niin pitkään saanut maata himassa ja rahaa tulee.

Näitä on yllättävän paljon ja itse työssäni näitä tapaan. Kyllä Suomessa on paljon työnviroksujia jotka ei aamulla vaan jaksa herätä töihin, kun helpommallakin pääsee.

Ehdottomasti pitäisi kaikkien jotka töitä edes jotain kykenevät tekemään niin pyrkiä töihin tai mennä edes tukipalkalla töihin. Työ antaa elämälle sisältöä ja pitää yhteiskunnan rattaat pyörimässä eikä syrjäytyneitä olisi niin paljon. Kalliimpaa on maksaa mt ongelmaisia kun lääke siihen olisi työ ja sosiaalinen elämä sen myötä.

Mä menetin tapaturmassa työkyvyn lähes kaikkeen työhön (myös toimistotyöt) ja ammattimaisen ohjaajankin on ollut vaikea löytää sellainen työnkuva mistä selviäisin. Valitettavasti työkyvytön on ihan samalla viivalla hakemassa opintoihin kuin kaikki muut ja nuoria suositaan yhteishaussa. Toivottavasti onnistaisi ja pääsisin opiskelemaan. Kyllä työeläkelaitos patistaa työkokeiluihin tai opintoihin tms ja jos ei suostu mihinkään niin kuntoutustuki katkeaa.

Monilla on myös ongelmana se että voisi jotakin pientä tehdä mutta kun kukaan ei palkkaa tekemään sitä pientä. Täällä pitäisi koko systeemi jotenkin uusia ja luoda kunnolliset välityömarkkinat. Ruotsissa osatyökykyisetkin pääsevät töihin.

Vierailija
382/954 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mimäkin olen Kela boy, hyvin tulee rahaa ja kaikki kulut maksetaan. Kiitos Suomen Kela että voin elää mielekästä elämää vailla huolia!

paskat tule mitää hyvin rahaa,kelan tuet on julkista tietoa.mulla jää palkasta käteen n4500e

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/954 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut työttömät miehet kannattavat Persuja, koska feminismi ja woke-kulttuuri ärsyttää.

Niin, no. Viimeistelin väitöskirjani tässä 8kk työttömyyden aikana ja melko selvät johtopäätökset siitä.

Loput myöhemmin.

Vierailija
384/954 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsestään selvää pitäisi olla kaikille vain se, että pyrkii elättämään itsensä ja perheensä sekä se, että palkallaan pitää tulla toimeen. Mitkään ilmaiseksi saadut etuudet ei voi olla enää itsestään selviä kenellekään. Joku ne maksaa työllään.

Mikset laita työnantajille noottia että ottaisivat riittävästi väkeä töihin ja lopettaisivat ahnehtimisensa?

Vaikea keksiä yhtään pien yrittäjää joka olisi ahnehtinut. Jotkut s-ryhmät, sähköyhtiöt ja muut pörssiyhtiöt voisi kyllä ottaa esim ruoan ja sähkön hinnasta vähemmän välistä, sekä palkata vaikka lisää ihmisiä töihin mutta eipä taida minun sana paljon painaa jos viestiä pistän siihen suuntaan.

Vierailija
385/954 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autossa ja asunnossa on pakko olla vakuutukset. Ei ole mikään valintakysymys.

Onko pummit sitä mieltä että nekin rahat vois laittaa heidän loisimiseen? Mitä jos ajan kolarin tai pankki huomaa ettei asuntoa ole vakuutettu? Ei niitä vakuutuksia voi poiskaan laittaa- lapsi tarvii myös omansa jo ihan harrastuksen takia.

No mä olen ehtinyt viisikymppiseksi ilman, että olen tarvinnut koskaan kotivakuutusta tai muutakaan. Autollekaan ei ole koskaan ollut tarvetta. Lapsia en ole myöskään hankkinut. Omia valintojani. Ovatko sinun valintasi jonkun muun kuin sinun?

Keskiluokka pitää tiettyjä asioita näköjään ihan itsestään selvinä eikä halua niitä kyseenalaistaa. Monista noista asioista luopumalla sinulla jäisi paljon enemmän käyttörahaa palkastasi. Mutta valitsisitko mieluummin niin vai onko nykyisessä elämässä kuitenkin jotain sellaista, mistä et haluaisi luopua (esim. lapset)? Harva saa kaikkea.

Näkee, että olet vieraantunut todellisuudesta ja työssäkäyvien elämästä. Auton tarvitsen liikkuvaan työhöni. Vakuutukset pitää olla.

Mitä teet vauvapalstalla jos olet perheellisiä vastaan?

Asunnon lainakulut on 760€ ja yhtiövastike 240€. Myynkö asunnon ja muutan vuokralle? Sekö olisi kivempaa? Kenties haluat että jatkan asunnon maksamista mutta lahjoitan sen sinulle ilmaiseksi? Härskiydellä ei näköjään ole mitään rajaa.

Autosta saa pari tonnia, saan sillä hyvän puolijoukkueteltan 😥

Vierailija
386/954 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutulla on 6 lasta, hän saa tukia reippaasti yli 6000e per kk ku kaikki lasketaan yhteen. Kannattaako mennä töihin?

Ei saa, ja jos saisikin niin aika moni kuntapäättäjä taitaisi olla sitä mieltä, ettei kannata, elleivät lapset ole kutakuinkin kaikki koulussa. Paremminkin toivovat kädet ristissä, että tyyppi ei tuo lapsiaan päiväkotia tukkimaan. 

Vierailija
387/954 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollekin oli liikaa sekin että keskituloinen kertoi mitä tuossa laskelmassa ei ollut, koska hänelläkään ei ollut niihin varaa: alkoholia, tupakkaa, kampaamokäyntejä, tekokynsiä, matkoja, ravintolailtoja jne...

Huomasitteko, että niitä ei tosiaan tuolla palkalla ainakaan perheellisenä ostella.

Yllätys että nuo poistettiin- jälleen totuus sattui kipeästi jonkun pummin omaantuntoon.

Vierailija
388/954 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko pummit sitä mieltä että nekin rahat vois laittaa heidän loisimiseen? Mitä jos ajan kolarin tai pankki huomaa ettei asuntoa ole vakuutettu? Ei niitä vakuutuksia voi poiskaan laittaa- lapsi tarvii myös omansa jo ihan harrastuksen takia.

No mä olen ehtinyt viisikymppiseksi ilman, että olen tarvinnut koskaan kotivakuutusta tai muutakaan. Autollekaan ei ole koskaan ollut tarvetta. Lapsia en ole myöskään hankkinut. Omia valintojani. Ovatko sinun valintasi jonkun muun kuin sinun?

Keskiluokka pitää tiettyjä asioita näköjään ihan itsestään selvinä eikä halua niitä kyseenalaistaa. Monista noista asioista luopumalla sinulla jäisi paljon enemmän käyttörahaa palkastasi. Mutta valitsisitko mieluummin niin vai onko nykyisessä elämässä kuitenkin jotain sellaista, mistä et haluaisi luopua (esim. lapset)? Harva saa kaikkea.

Wtf! Meitä vaadittiin ottamaan väliaikaiseen vuokra-asuntoonkin kotivakuutus. Kaikissa asuntoilmoituksissa lukee että kotivakuutus pitää ottaa. Miten ihmeessä olet pystynyt asumaan missään ilman sitä? Ja mä tarvitsen autoa ihan jo töissä työajalla! En pääsisi liikkumaan muuten asiakkaan luota toiselle.

Vierailija
389/954 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa yllätys ettei yksikään tuilla elävä laittanut niitä laskelmia kaikista tuloistaan ja menoistaan.

Täällä ketjussa huomaa, että tuilla elävät eivät halua nähdä sitä tosiasiaa, että meillä palkansaajilla on vain se yksi tulo- palkka josta maksamme ITSE kaiken- tukia ei tipu ja lopputulema työssäkäymisestä on oman asunnon maksaminen sekä ehkä joku edullinen harrastus. Muutoin keskituloisetkaan ei yleensä elele mitään ökyelämää eikä se raha puussa kasva.

Vierailija
390/954 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riikka Purra on tässä asiassa oikeassa. Hatun nosto että ottaa asian puheeksi.

Vierailija
391/954 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkee, että olet vieraantunut todellisuudesta ja työssäkäyvien elämästä. Auton tarvitsen liikkuvaan työhöni. Vakuutukset pitää olla.

Asunnon lainakulut on 760€ ja yhtiövastike 240€. Myynkö asunnon ja muutan vuokralle? Sekö olisi kivempaa? Kenties haluat että jatkan asunnon maksamista mutta lahjoitan sen sinulle ilmaiseksi? Härskiydellä ei näköjään ole mitään rajaa.

Ei minulla ole mitään perheellisiä vastaan, monet ystävistänkin ovat perheellisiä ja kaikki keskituloisia paitsi yksi perhe selvästi varakkaampi. Köyhät ystäväni ovat kaikki yksineläjiä.

Eikö tämä ole mikään perheellisten palsta. Kaikenlaista porukkaa täällä on.

Vierailija
392/954 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ole mitään perheellisiä vastaan, monet ystävistänkin ovat perheellisiä ja kaikki keskituloisia paitsi yksi perhe selvästi varakkaampi. Köyhät ystäväni ovat kaikki yksineläjiä.

No täsmennätkö mitä sellaista minulla keskituloisena on, jota ei saisi olla? En elä mitenkään öky elämää enkä pidä mitään itsestään selvyytenä. Ihmettelen vaan, enkö saisi mitemkään hyötyä töissä käymisestä?

Elätän kuitenkin ihan itse perheeni ilman tukia. Valitsen elättää perheeni, en sinua- sorry siitä mutta ota itse vastuu elämästäsi äläkä koita sälyttää sitä minulle.

Vierailija
393/954 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wtf! Meitä vaadittiin ottamaan väliaikaiseen vuokra-asuntoonkin kotivakuutus. Kaikissa asuntoilmoituksissa lukee että kotivakuutus pitää ottaa. Miten ihmeessä olet pystynyt asumaan missään ilman sitä? Ja mä tarvitsen autoa ihan jo töissä työajalla! En pääsisi liikkumaan muuten asiakkaan luota toiselle.

Olen asunut tässä samassa asunnossa yli 20 vuotta. Siihen aikaan kun muutin ei oikeasti edellytetty kotivakuutusta samalla tavalla kuin nykyisin. Asunnon omistajakin on tässä välissä vaihtunut, mutta hänkään ei ole koskaan ottanut vakuutusasiaa puheeksi. Sitten jos ja kun tästä joskus muutan, joudun varmaan sellaisen hankkimaan.

Jos olet töissä, jossa tarvitset autoa, niin sitten tietysti tarvitset. Mutta on myös aloja ja työpaikkoja, joissa sitä ei tarvita. Tietenkin. Kaikilla työssäkäyvillä ei ole edes ajokorttia.

Vierailija
394/954 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnut myös kuvittelevan että pystyn säästämään satasia ja sijoittamaan pörssiin tulevaisuuteni turvaamiseksi. Olet ilmeisesti karsimassa vakuutuksistani ja edullisesta harrastuksestani, jotta minulta voisi verottaa lisää sinunlaistesi elättämiseen?

Röyhkeydellä ei ole rajaa

Vierailija
395/954 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra-asunnon vakuuttaminen on muutenkin edullisempaa kuin oman. Omasta pitää lyhentää lainaa ja maksaa päälle yhtiövastike ja vakuutukset, sähköön, veteen, nettiliittymään,puhelimeen ja muuhunkaan ei tavalliset palkansaajat saa yleensä mitään tukia.

Kyllä se palkka kuluu ihan itsensä ja perheensä elättämiseen.

Vierailija
396/954 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö elämän olla vaikeaa, sitäkö joku haluaa, että työttömillä ja sairailla ihmisillä olisi entistäkin vaikeampaa??

Minua ei ainakaan nappaa työnteko sinällään. Töissä on ihan hirveetä olla, yksin jos saisin tehdä jotain niin se olis ok.

Helppohan siellä eduskunnassa on päätöksiä tehdä pylly hommeessa ja nostaa hitokseen hyvää palkkaa.

Vierailija
397/954 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö elämän olla vaikeaa, sitäkö joku haluaa, että työttömillä ja sairailla ihmisillä olisi entistäkin vaikeampaa??

Minua ei ainakaan nappaa työnteko sinällään. Töissä on ihan hirveetä olla, yksin jos saisin tehdä jotain niin se olis ok.

Helppohan siellä eduskunnassa on päätöksiä tehdä pylly hommeessa ja nostaa hitokseen hyvää palkkaa.

No jos työnteko ei nappaa niin älä sitten valita siitä, että työssäkäyvät joutuu pitämään autoa ja maksamaan vakuutuksia joihin sinulla ei ole varaa. Ei sinulla tarvikaan olla varaa koska et osallistu näihin talkoisiin nimeltä valtion velka ja suomi oy ab.

Vierailija
398/954 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On huvittavaa lukea näitä valituksia, että työssäkäyvänä ja monilla, luultavasti, keski- tai parempipalkkaisessa sellaisessa, ei jää kuin sama 500 euroa tai vähemmän.

Mutta mitä he saavat sillä palkallansa: usein saavat asua omakotitalossa, oma valinta, ja hyvän auton tai kaksi.

Myös usein talon kalustus, sisustus, puutarha piha jne. on itse valittua ja maksaa myös jotain.

Jos valitsee asua hyvin ja liikkua autolla yms. niin silloinhan saa ihan eri asioita kuin se kaiken aikaa noin 500 eurolla elävä.

Nämä ihmisethän elävät ihan erilaista elämää. Vaikka siitä palkasta jäisikin vain 500 euroa kaikkien muiden kulujen jälkeen niin eihän se työssäkäyminen silloin mitenkään hukkaan ole mennyt?

Vai ettekö Anna arvoa omistusasunnollenne ja muulle elämän hyvinvoinnille?

Jos ette, niin jääkää ihmeessä pois työstä ja luovuttakaa omaisuutena jollekin köyhälle.

Tietenkin siis lähtisitte elämään samalta tasolta, eli tilit tyhjät, ei mitään omaisuutta ja vuokalta, eihän tämä muuten vastaisi asiaa.

Vierailija
399/954 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos työnteko ei nappaa niin älä sitten valita siitä, että työssäkäyvät joutuu pitämään autoa ja maksamaan vakuutuksia joihin sinulla ei ole varaa. Ei sinulla tarvikaan olla varaa koska et osallistu näihin talkoisiin nimeltä valtion velka ja suomi oy ab.

Sä taisit unohtaa, että täällä on useampia keskustelijoita.

Vierailija
400/954 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne kenellä on töistä niin hirveä mielikuva, monessako työpaikassa olette olleet?

Itsellä kokemusta 7 eri paikasta ( mukana yli vuoden kestäneet työsuhteet, en laske mukaan mitään parin kk harjoitteluja) Kahdessa oli paskaa, muualla kivoja työkavereita-osa jääneet ihan ystäviksi.

Viihdyn töissä ja sen sisältö on enimmäkseen mukavaa, vaikka stressaaviakin päiviä joskus on.

Elämä on- mikään ei tule helpolla eikä pidä tullakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi